Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-09-14, 17:16   #1756
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Masterpan Visa inlägg
Vet inte om detta är rätt tråd att posta i.. Det gäller trasig telefon och garanti.

Köpte min samsung för 23 månader sen. Förra sommaren pajade batteriet och den åkte på garantiåberopad lagning. Nu för några dagar sen verkar batteriet ha pajat igen. Har det gått för lång tid för att kunna åberopa garanti? Eller blir det någon ny sorts garanti från förra batteribytet?
Du har 24 månaders garanti på Samsung, både privat och som företag.

Så spring till butiken och få den lagad
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-19, 12:54   #1757
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Jag har ub och fb reader installerade, (ej betalversionerna) men finns det nån gratis som hanterar många format och inte har massa annonser varje gång man byter bok, som ub reader gör? Just nu litar det åt att jag inhandlar fb reader, men finns det nån som är allmänt känd för att göra samma men inte kostar 50 kr?
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 09:52   #1758
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Någon som använder eller känner till någon bra app för att skapa flöden eller timelines? Flera händelser i en timeline som man sedan kan se på ett grafiskt och överskådligt sätt, samt helst kunna koppla olika händelser till varandra m.m. Det verkar finnas ett gäng sådana, men alltid svårt att veta vad som är bäst, så jag frågar här så länge.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 10:43   #1759
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Någon som använder eller känner till någon bra app för att skapa flöden eller timelines? Flera händelser i en timeline som man sedan kan se på ett grafiskt och överskådligt sätt, samt helst kunna koppla olika händelser till varandra m.m. Det verkar finnas ett gäng sådana, men alltid svårt att veta vad som är bäst, så jag frågar här så länge.
Hur menar du?

I vilket syfte?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 15:07   #1760
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Hur menar du?

I vilket syfte?
Jag vill kunna lägga till en eller flera "händelser" av vilket slag som helst (text osv) i en tidslinje (horisontell) och kunna se denna tidslinje för att få en överskådlig blick över alla dessa händelser. En händelse på ett specifikt datum, eller ett start- och slutdatum (eller även sådana som ej är färdiga). Syftet är den överskådliga bilden i tidslinjen jfr med att se dem i t.ex. ett uppspaltat worddokument.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 15:25   #1761
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
s8+ yay or nay?
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 20:50   #1762
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
s8+ yay or nay?
Yay. Köp ett skäl som skyddar kanterna och ett glasskydd. Finns svinbilliga från Kina. Supernöjd med min. Rekommenderar till alla som letar ny tele.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 11:21   #1763
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Jag vill kunna lägga till en eller flera "händelser" av vilket slag som helst (text osv) i en tidslinje (horisontell) och kunna se denna tidslinje för att få en överskådlig blick över alla dessa händelser. En händelse på ett specifikt datum, eller ett start- och slutdatum (eller även sådana som ej är färdiga). Syftet är den överskådliga bilden i tidslinjen jfr med att se dem i t.ex. ett uppspaltat worddokument.
Den här tycker jag verkar ha ett bra upplägg men den verkar ha fått dåligt betyg för krascher osv. men du kanske kan ta dig därifrån via rekommendationer

https://play.google.com/store/apps/d...ading.timeline
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 17:04   #1764
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Den här tycker jag verkar ha ett bra upplägg men den verkar ha fått dåligt betyg för krascher osv. men du kanske kan ta dig därifrån via rekommendationer

https://play.google.com/store/apps/d...ading.timeline
Tack för tipset. Jag såg just den på ett par toplistor. Jag får väl prova och testa mig fram lite
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-26, 12:33   #1765
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Hur säkerhetskopierar man enklast allt man har på sin Android till datorn, så att man kan göra en fabriksåterställning?

Har en Huawei, och har försökt med deras egna program hisuite som har just en sån funktion, men av någon anledning får jag meddelande om att det inte finns tillräckligt utrymme på enheten för att kopiera. Trots att det är till datorn som har fullt med plats jag vill skapa en kopia på...
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-26, 13:30   #1766
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Hur säkerhetskopierar man enklast allt man har på sin Android till datorn, så att man kan göra en fabriksåterställning?

Har en Huawei, och har försökt med deras egna program hisuite som har just en sån funktion, men av någon anledning får jag meddelande om att det inte finns tillräckligt utrymme på enheten för att kopiera. Trots att det är till datorn som har fullt med plats jag vill skapa en kopia på...
Kan vara så att den behöver plats på telefonen för att skapa en kopia som Skickas. Vet att jag varit med om det någon gång. Kommer du inte åt enheten via datorn utan något program så du bara kan drag'n'drop filerna?
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-26, 22:04   #1767
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Kan vara så att den behöver plats på telefonen för att skapa en kopia som Skickas. Vet att jag varit med om det någon gång. Kommer du inte åt enheten via datorn utan något program så du bara kan drag'n'drop filerna?
Ja mycket möjligt då både intern och externa minnet på telefonen är nära fulla. Jo det kan jag ju, men hade hoppats lösa allt automatiskt med alla inställningar osv
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 21:05   #1768
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Så trött på Samsungs tangentbord/autotext sedan nougat-uppdateringen förut, det blev så himla värdelöst.
Knapparna känns lite sämre på något sätt också, men främst förutsedd text eller vad det heter, den är så sjukt irriterande idiotisk nu så jag har slutligen bestämt mig för att stänga av skiten helt och skriva på fri hand.
Känns som en befrielse

Vet att många andra gnällt på tangentbordet också, tycker det var mer nedgradering än uppdatering, skumt...
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-07, 08:53   #1769
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Så trött på Samsungs tangentbord/autotext sedan nougat-uppdateringen förut, det blev så himla värdelöst.
Knapparna känns lite sämre på något sätt också, men främst förutsedd text eller vad det heter, den är så sjukt irriterande idiotisk nu så jag har slutligen bestämt mig för att stänga av skiten helt och skriva på fri hand.
Känns som en befrielse

Vet att många andra gnällt på tangentbordet också, tycker det var mer nedgradering än uppdatering, skumt...
Du kan ju byta till Swype eller vilket som helst som du gillar
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-07, 09:09   #1770
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Du kan ju byta till Swype eller vilket som helst som du gillar
Jag testade ett par för nån månad sen men blev snabbt avskräckt från det.
Men jag får göra ett nytt försök snart kanske...
SwiftKey verkar ju mest flexibelt, men mängder av olika boards/themes, men man måste regga sig hos dem, och nu klagar folk i nya reviews på att sedan den blev gratis har de börjat spamma notiser och skit :/

Gboard har jag för mig var skit men minns inte varför
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)