Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-21, 23:09   #616
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vilket jäkla pass! 10or och 12or i marken också, wtf.
Det hemskaste är ju att jag säkert kunde ha fortsatt eller höjt vikten, men 5 set kommer sätta sig bra i kroppen imorgon.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 23:28   #617
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Det hemskaste är ju att jag säkert kunde ha fortsatt eller höjt vikten, men 5 set kommer sätta sig bra i kroppen imorgon.
Tappa inte tvålen i duschen osv .. :p
Träningsvärk i erector spinae kan vara för överjävlig
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 23:33   #618
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Tappa inte tvålen i duschen osv .. :p
Träningsvärk i erector spinae kan vara för överjävlig
Buddy, min träningsvärk sätter sig i muskler som löper på insidan av bäckenet. Ljumskarna brukar värka mest.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 18:06   #619
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Distanspass

11km löpning med en sluttid på 56:17. Blandade ytor med mestadels plan löpning genom Stockholm.

Saker som sågs på vägen:

- Kvinnan som spelar huvudrollen i Operans uppsättning av Dracula var ute på bron och tog en selfie i aftonsolen. Hon såg strålande vacker ut i delar av sin kostym. Jag kom på mig själv att beklaga det faktum att jag inte tycker om opera. Allt är bara för... mycket. Samma med balett som jag finner tekniskt fantastiskt, men underhållningsvärdet försvinner inom 10 minuter.

- Vad som föreföll vara Prins Carl-Philip och familj strosade längs Djurgårdsbrunnskanalen. Den nyfödde i vagn och storebror fick röra på benen. Vid det här laget var jag väldigt trött i både kropp och knopp, så herr Bernadotte såg minst sagt misstänksam ut när jag flåsade förbi dem.

- Alla människor i Gamla Stan gav mig blickar som på olika språk sa: "förbannade galning... att springa här?"

- Distanspass är så jäkla krävande för huvudet. Även om det är skönt att springa i förhållandevis lugnt tempo så vill man bara ge sig efter ett tag. Plus att svagheter visar sig genom smärta direkt, istället för att bara knipa igen och våga köra "stock och sten..."

- Från andra löpsteget hade jag brun potatis i avgasröret. Och nog fasen var det svårt att få ut lite annat utan att avlossa den projektilen framför alla andra.

- Lyssnade på diskografin från norska sångerskan Gabrielle under passet. Verkligen härliga popdängor med varierande arrangemang!

Klappat och klart. Distanspass är nog så nyttiga för en ovan.

Senast redigerad av Rahf den 2017-10-22 klockan 18:08.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 18:11   #620
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Bra pass! Prinsen bad inte om en selfie med dig?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 18:21   #621
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
För tankarna till
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 18:33   #622
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Bra pass! Prinsen bad inte om en selfie med dig?
Jag är för snygg, eller ser för arg ut när jag blåser förbi likt Tor utan bockar, eller en vild Frej utan svärd.

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
För tankarna till
Men det är ju inte kul! Nu löper jag för att det hjälper mig se bra ut, och för att jag har uppsatta mål som "måste" uppfyllas.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 19:43   #623
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Pizza? Pizza!
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 21:23   #624
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Gymträning: Styrka i Utmattning

Muskelryck

??x20kg
3x40kg

Vill se hur axlar och lats känns. De känns möra och trötta. Som en bunt uttorkade gummiband följer de med rörelsen, men det är inte utan motstånd och gnäll.

Frivändning + frivändning m. stöt

1+1x40kg
1+1x60kg
1+1x80kg
1+1x80kg
1+1x80kg

Stöt

1x85kg
1x85kg
1x85kg

Trots en kropp som kändes helt utmattad gick det ändå utan problem att vända och stöta. Det saknades bara lite explosivitet.

Knäböj

2x85kg
10x90kg
16x90kg
6x60kg

Aj, aj, aj, aj! Hujedamej vad jobbigt 16 reps var för huvudet!

Militärpress

(press bakom nacke först: 6x40kg)
8x40kg
8x40kg

Pümp!

Kabelrodd m. V-handtag

15x50kg
15x50kg
15x50kg

Skönt och lätt.

Facepulls

Måååånga repetitioner på lätt vikt.

Hyper extensions

12st
12st
12x5kg

Pump här också.

Sen fick det räcka.

Summarum: Alltså 16 reps är ju helt olidligt jobbigt i böj. Men lustigt nog var det i princip samma känsla från 5:e till och med 16:e. Nästa vecka blir det höjning igen och ytterligare plus-set.

Liiite ischias, men inte i närheten som förra veckan. Däremot kvider nu knäna efter den böjen

Skönt att 85kg nu kommer upp utan problem i stöten. En stabil vikt att bygga volym på.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 22:09   #625
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
16 reps i böjen och jag blir yr i bollen :P .. jag låser ju andningen och glömmer bort att flåsa :P
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-25, 19:46   #626
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Löpband

2km @ 4:30
4 min lugnare jogg @ 6:15

1,6km @ 4:26
4 min lugnare jogg @ ett tempo jag glömt

Därefter 3km @ 5:15
3 minuters nedvarvning

Stumma ben; trött efter övertid på jobbet; snacka om att bita ett surt jävla äpple på det löpbandet. Verkligen en pina att jobba sig igenom det, och än värre när svetten tränger på rejält, samtidigt som det inte finns en fläkt i sikte. Det blir obehagligt och instängt vid 4km, även fast jag fläktar runt det tunna linne jag bär, klistrat på kroppen a'la klädsim i mellanstadiet. Klaustrofobi knackar till slut på, lika välkommen som ett par mormoner, fast distansen är tur nog så pass kort att den inte hinner bli Jehovas.

Nedvarvningen känns även den tung. Fötterna brinner och smälter om vartannat. Det är egentligen bara knäna som känns bra.

Behöver gå utomhus efter löpningen. Står och suckar lite grann, nästan uppgiven över att kvällen känns jobbig. Ångorna från kroppen dansar iväg i kvällskylan. Ja ja, det är bara vandra in igen och se till att lite stretching blir gjord.

Aptiten är inte helt borta, men den tar sig en smäll när tempot går snabbt. Det jobbigaste just nu är att träningen börjar kliva in i stadiet där det tär på motivationen. Jag har ingen lust att stå och laga mat ikväll, enkom för en matlåda imorgon. Men jag kommer göra det ändå, för långsiktigt ger det mer glädje än att lata sig ikväll.

Må gott! Ibland känns det motigt, även om det på pappret ser helt normalt ut.

Senast redigerad av Rahf den 2017-10-25 klockan 19:48.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-25, 20:40   #627
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Riktigt starkt med böjen!! Har aldrig gjort över 12 reps på 90 själv, vill inte tänka tanken
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-25, 21:49   #628
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Alltså, det är så sjukt jobbigt för hjärnan. Fast det som smäller värre är nog att jag kommer göra om samma sak, på högre vikt, nästa vecka.

Ärligt så var dagens löppass jobbigare. Det tog emot mer.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-25, 21:57   #629
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Alltså, det är så sjukt jobbigt för hjärnan. Fast det som smäller värre är nog att jag kommer göra om samma sak, på högre vikt, nästa vecka.

Ärligt så var dagens löppass jobbigare. Det tog emot mer.
16 reps..
Jag var brutalt dålig på högreps när jag körde böj. Provade 8x8 på 80% (inte ens över 10 reps per set) Kändes som att nacken skulle gå av och som att jag skulle svimma efter 4-5 setet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-26, 20:30   #630
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Trött Gymträning

Ryck

3x40kg
2x40kg

Ryckböj

1x50kg
1x50kg

Nej. Absolut inte mer av det. Både handleder och interna stabilisatorer är så jäkla trötta. förhållandevis lätta 50kg kändes som bly bara jag rackade av, och sen var det ett svart hål ovanför huvudet.

Frontböj

5x50kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg

Oh, så segt. Det är bara stålsätta hjärnan och kämpa vidare på dessa vikter som kommer kännas pisslätta om två dagar.

Stångrodd

10x50kg
12x50kg
12x50kg
12x50kg

Enbart för volym, kontakt, och lite extra bålträning. Bra övning för att känna aktiverade lats. Det gynnar min kroppskännedom för tyngdlyftningen.

Smalbänk

10x50kg FU
10x60kg FU
10x60kg FU
6x60kg

Bwaaah! Pümp på sista set. Började känna av senor i axlarna här också.

Bicepscurl m. rak stång + hängande benlyft + plankan + hollow body hold.

12x25kg + 10st + evighet + 20 sekunder
12x25kg + 10st + nej + 20 sekunder
12x25kg + 10st + 30 sek + 20 sekunder

Därefter hemgång.

Summarum:

Torsdagar är så grymt jobbiga. Allting är slutkört från två dagars intensiv tortyr. Men man kan alltid klappa sig på axeln för att ha tagit sig igenom passet. Nu stundar åtminstone lite vila imorgon, och sen dubbelpass på lördag.

Jag börjar för övrigt fundera på om mina avslitna ryggmuskelfästen kan härröra till den återkommande värk jag har i ljumskarna. Jag har försökt få svar via läkarjournal, men den finns inte tillgänglig online ännu, och det var bra längesen detta hände.

Möjligt att det kan vara bl.a. psoas major som strök med under den ödesdigra dagen? Det skulle förklara vissa konstant återkommande symptom jag har nuförtiden.

PS: Fick för övrigt besked att jag erbjudits en roll på en stage reading den 7:e november, efter två gallringar. Wiho!

Senast redigerad av Rahf den 2017-10-26 klockan 20:35.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)