Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-28, 19:10   #7546
LadyInsane
Starkare
 
LadyInsanes avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 933
Citat:
Ursprungligen postat av Ollas Visa inlägg
Bra LI! såg fint ut.. den tar ju som FN den där
Lite skoj att kika på killen som kör triceps i bakgrunden haha..!
De flesta brukar sitta uppepå men bestämde mig för att testa något annat. Första setet brukar gå hyffsat men det är sjukt jobbigt efter några vändor..
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 20:02   #7547
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Citat:
Ursprungligen postat av Ollas Visa inlägg
Lite skoj att kika på killen som kör triceps i bakgrunden haha..!
Full ROM och stabilitet ftw!
erks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 20:05   #7548
Ahead Of The Pack
Registered User
 
Ahead Of The Packs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: I ett radhus
Inlägg: 573
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Nej jag skojar inte. Helt okej utförande enligt mej.
Visst skulle hon kunna försöka vara rakare i överkroppen men men...

Enda stora felet jag ser att hon inte har 2 passare trots att lepras säkert är starkast i gymmet. Helt onödigt att ta en sådan risk att han skall curla vikten vid fail.
Får instämma här. Jag tror de flesta lyftare tvingas tillta höften lite i bottenläget för att kunna komma ner i godkänt djup. Att det blir lite knöligt beror nog på att lyften är på gränsen till max. Det är inte många som klarar att hålla stilen perfekt när dom maxar, definitivit inte jag.

BQ, glöm inte att spänna magen innan du börjar böjen. Ett bälte är kanske inte fel att ha när man maxar och dessutom har smal midja.
Problemen med blåmärken på skuldrorna kommer att försvinna efter ett par års böjträning och istället kommer du att få elefanthud där.
__________________
_________________________________

Hur faan kunde jag missa hundra???

Det är alltid lika roligt när det går bra för någon annan.
Ahead Of The Pack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 20:05   #7549
Ungrim
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 4 428
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Favoritmagövning

Tack för den Lady! Nu fick man en ny övning att testa på för mage,
(om man nu lyckas ta sig upp/ner från den där utan att dräpa sig.
Ungrim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 20:08   #7550
Ahead Of The Pack
Registered User
 
Ahead Of The Packs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: I ett radhus
Inlägg: 573
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Favoritmagövning

Fy fan, hur stark är du i magen igentligen??
__________________
_________________________________

Hur faan kunde jag missa hundra???

Det är alltid lika roligt när det går bra för någon annan.
Ahead Of The Pack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 20:51   #7551
Mr_T
Registered User
 
Mr_Ts avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå/Halmstad
Inlägg: 1 176
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Vilket dravel!

Sådana linjer korsas mer än väl i tex marklyft el goodmornings. I en riktigt bra SL böj korsar man dom också, eftersom man hellre breddar mellan fötterna än låter underbenen sticka iväg framåt.

Det viktigaste ur skadesynpunkt måste vara att ha tillräcklig rörlighet i röv och höftböjare för att kunna hålla ryggen rak i bottenläget vilket annars brukar vara orsaken till att folk rundar ryggen när det börjar bli tungt längre upp i lyftet.

Däremot anser jag att rörlighet i fotled är en bra sak för att träna framsida lår effektivt (dvs skjuta fram knäna för att skapa mer rörelse i knäled).
Good morning är en övning som man skulle lämnat kvar i det årtioende som den skapades, finns bättre övningar för baksida ben, ländrygg eller vad man nu vill träna. Visst klarar man att hålla linjerna om man går ner med rumpan i marklyften, vilket sällan folk gör om de vill lyfta så tungt i övningen som möjligt. Jäkla tjat om rumpan ned i knäböjen men inte i marklyften. Jag är medveten om att de flesta SL:are vill lyfta tungt och böjer inte knäna så djupt som jag påpekar ovan.

Hur menar du med breddar fötterna och inte sticka ut med underbenen framåt? Sumo-position och puta ut rumpan som en hockeyböj?

Nej, Iliopsoas är inte begränsningen om rumpan rundas bakåt, däremot gluteus (som du nämner) och hamstrings. En kort/stel iliopsoas kommer att tippa bäckenet framåt och öka svanken.

Skönt att vi är överens om fotleden iaf.
__________________
Min Träningsjournal
Tränar på Friskis och Svettis och LuleaAK
Mr_T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 21:06   #7552
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_T Visa inlägg
Good morning är en övning som man skulle lämnat kvar i det årtioende som den skapades, finns bättre övningar för baksida ben, ländrygg eller vad man nu vill träna. Visst klarar man att hålla linjerna om man går ner med rumpan i marklyften, vilket sällan folk gör om de vill lyfta så tungt i övningen som möjligt. Jäkla tjat om rumpan ned i knäböjen men inte i marklyften. Jag är medveten om att de flesta SL:are vill lyfta tungt och böjer inte knäna så djupt som jag påpekar ovan.

Hur menar du med breddar fötterna och inte sticka ut med underbenen framåt? Sumo-position och puta ut rumpan som en hockeyböj?

Nej, Iliopsoas är inte begränsningen om rumpan rundas bakåt, däremot gluteus (som du nämner) och hamstrings. En kort/stel iliopsoas kommer att tippa bäckenet framåt och öka svanken.

Skönt att vi är överens om fotleden iaf.
Vi kan definitivt komma överens om att vi inte är överens om huvudpunkterna i diskussionen.

Sen om folk hellre lyssnar på din åsikt än på min så är väl det ok, jag skulle dock aldrig i livet instruera någon i min förening på det viset.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 21:23   #7553
Mr_T
Registered User
 
Mr_Ts avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå/Halmstad
Inlägg: 1 176
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Vi kan definitivt komma överens om att vi inte är överens om huvudpunkterna i diskussionen.

Sen om folk hellre lyssnar på din åsikt än på min så är väl det ok, jag skulle dock aldrig i livet instruera någon i min förening på det viset.
Sant att vi inte är överens

Eftersom du är lokaliserad i Falkenberg (tror jag??) och jag i Halmstad, så har jag inget emot att diskutera ovanstående ifall våra vägar skulle korsa någon gång, svårt att utveckla träningsresonemang allt för hårt på kollo.

In the meantime, train hard
__________________
Min Träningsjournal
Tränar på Friskis och Svettis och LuleaAK
Mr_T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 21:40   #7554
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_T Visa inlägg
Sant att vi inte är överens

Eftersom du är lokaliserad i Falkenberg (tror jag??) och jag i Halmstad, så har jag inget emot att diskutera ovanstående ifall våra vägar skulle korsa någon gång, svårt att utveckla träningsresonemang allt för hårt på kollo.

In the meantime, train hard
Absolut, jag håller definivt dörren uppe på klubben om du vill ära oss ett besök. Vanligtvis gör jag tävlingar i Halmstad hos Eleiko KK.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 21:43   #7555
Mr_T
Registered User
 
Mr_Ts avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå/Halmstad
Inlägg: 1 176
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Absolut, jag håller definivt dörren uppe på klubben om du vill ära oss ett besök. Vanligtvis gör jag tävlingar i Halmstad hos Eleiko KK.
Eleiko har trevliga lokaler, finns det några tävlingar inplanerade? Vars brukar info anslås om dessa?
__________________
Min Träningsjournal
Tränar på Friskis och Svettis och LuleaAK
Mr_T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 21:50   #7556
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_T Visa inlägg
Eleiko har trevliga lokaler, finns det några tävlingar inplanerade? Vars brukar info anslås om dessa?
Till serietävlingarna knappt någonstans, jag kan dock PMa när det är så dags (typ maj och augusti). DM i bänk avlöpte på eleikosportcenter i år för ett par veckor sen.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 22:10   #7557
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Sen om folk hellre lyssnar på din åsikt än på min så är väl det ok, jag skulle dock aldrig i livet instruera någon i min förening på det viset.
Håller med Mr.T i detta fall. Han har den teoretiska kunskapen bakom sig i detta. Kan själv räkna upp diverse litteratur som stäker Mr.Ts inlägg.
Sen om man vill tro på forskning och vetenskap är upp till var och en.

Ingen säger emot en läkare men alla säger emot en fystränare eller PT. Att man kan lyfta tungt och har gjort det länge är tydligen lika med att man kan allt i gymmet och hur kroppen fungerar och varför.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 22:20   #7558
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Håller med Mr.T i detta fall. Han har den teoretiska kunskapen bakom sig i detta. Kan själv räkna upp diverse litteratur som stäker Mr.Ts inlägg.
Sen om man vill tro på forskning och vetenskap är upp till var och en.

Ingen säger emot en läkare men alla säger emot en fystränare eller PT. Att man kan lyfta tungt och har gjort det länge är tydligen lika med att man kan allt i gymmet och hur kroppen fungerar och varför.
eeeeeh
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 22:28   #7559
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Håller med Mr.T i detta fall. Han har den teoretiska kunskapen bakom sig i detta. Kan själv räkna upp diverse litteratur som stäker Mr.Ts inlägg.
Sen om man vill tro på forskning och vetenskap är upp till var och en.

Ingen säger emot en läkare men alla säger emot en fystränare eller PT. Att man kan lyfta tungt och har gjort det länge är tydligen lika med att man kan allt i gymmet och hur kroppen fungerar och varför.
Oftast beror oviljan att lyssna på vissa fystränare och PT:s just att de inte har så mycket vetenskapligt på fötterna. Det håller på att ändras men då infinner sig istället problemet att rehab får väldigt stort utrymme på utbildningarna.
Med ett sådant här uttryck "Hur menar du med breddar fötterna och inte sticka ut med underbenen framåt? Sumo-position och puta ut rumpan som en hockeyböj?" så visar man ju faktiskt att man inte kan så mycket om just knäböj. Det blir då en trovärdighetskonflik som är svår att täcka.

Literaturlistan vill jag däremot gärna se.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 22:33   #7560
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Favoritmagövning

samma här faktiskt suveränt o se nån annan som gillar den, gärna vikt när det blir för lätt.
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)