Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-21, 16:27   #7531
toomas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 296
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggare Visa inlägg
Ser grymt ut toomas.
Citat:
Ursprungligen postat av Animalisk Visa inlägg
toomas, snyggt som fan.
Tack tack!
toomas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-21, 17:03   #7532
Dennis93
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 314
+3kg vid vägning idag av midsommar maten, ölen, tårtan Men vafan är säkert mest vatten och kände mig lite starkare på gymmet idag så jag ser det bara som en "liten" refeed ^^
__________________
Hakuna Matata
Dennis93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-21, 17:45   #7533
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Nästan två veckors platå....
Jag har senaste dagarna, förutom gymmet, promenerat över 30km sprungit 17 och cyklat 27...
Har intagit 2000kcal (200g protein ungefär) per dag.
Så nu ska det väl vara fan om jag inte får slut på den här jävla platån....

Fingers crossed.
Jag läser ofta din journal (som för övrigt är jävligt intressant) och det där är garanterat ett rätt så saftigt underskott.

Mycket konditionsträning samt många och långa promenader som du sedan adderar styrketräning och ett energiunderskott på stressar kroppen rätt rejält vilket mycket väl kan vara en bov i dramat. Min kropp funkar likadant men, jag skiter i vikten (i princip) och går till 90% efter spegeln.

Kör hårt och fortsätt kämpa!
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-21, 18:31   #7534
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Jag läser ofta din journal (som för övrigt är jävligt intressant) och det där är garanterat ett rätt så saftigt underskott.

Mycket konditionsträning samt många och långa promenader som du sedan adderar styrketräning och ett energiunderskott på stressar kroppen rätt rejält vilket mycket väl kan vara en bov i dramat. Min kropp funkar likadant men, jag skiter i vikten (i princip) och går till 90% efter spegeln.

Kör hårt och fortsätt kämpa!
Platån har varat ett tag och ja det är ett kraftigt underskott. Men det är bara ett par dagar (midsommarhelgen) för att bryta platån. När det väl är fixat är det tillbaka till vanliga schemat.

Kul att du gillar min journal :-)
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-21, 22:15   #7535
jontexer
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 227
Någon mer än jag som fått hysterisk munchies i slutet av deff? Har det senaste två veckorna varit sjukt sötsugen eller allmänt sugen på mat och hungrig på kvällarna. har oftast kunnat hålla mig och inte käkat. Har haft problem med att somna pga detta. Har även haft 3 fyllor under denna tid och uppskattar att jag ligger på ca 10% fett. Någon med nån tanke om hur jag blir av med detta?
jontexer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 17:30   #7536
Simpor
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av toomas Visa inlägg
Snart 14 veckors deff avklarad, vet inte hur länge till jag ska fortsätta men ska ner nått kilo mer tror jag. Lite fuskljus på bilden till höger, men det funkar



Vikt innan: ca 81,5 kg

Vikt efter: ca 71,5 kg




Grymt, jävligt bra jobbat! Ser bra ut 14 veckor - fan, hur stort underskott har du legat på? Jag är klar med 7 veckor, en kvar, men hade nog inte fixat mkt mer. Jag känner mig trött, orkeslös och lättirriterad, även om träningen gått bra.
Simpor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 17:50   #7537
toomas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 296
Citat:
Ursprungligen postat av Simpor Visa inlägg
Grymt, jävligt bra jobbat! Ser bra ut 14 veckor - fan, hur stort underskott har du legat på? Jag är klar med 7 veckor, en kvar, men hade nog inte fixat mkt mer. Jag känner mig trött, orkeslös och lättirriterad, även om träningen gått bra.
Tack så mycket! Jag hade räknat med ett underskott på 500 kcal men om man slår ut 10 kg på 14 veckor så verkar det som att jag legat på ca 700 kcal underskott, om jag räknat rätt? Jag har i alla fall siktat på att äta 2300 kcal om dagen och då är jag 171 cm lång.
För att orka med deffen så brukar jag ibland spara in på kalorierna under dagen för att sedan äta nått gött på kvällen, typ pizza, godis osv. Eller så kör jag helt enkelt en dag då jag bara äter som jag vill, en dag hit eller dit spelar inte så stor roll i det långa loppet ändå

Senast redigerad av toomas den 2014-06-22 klockan 17:51.
toomas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 18:34   #7538
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 843
Citat:
Ursprungligen postat av toomas Visa inlägg
Snart 14 veckors deff avklarad, vet inte hur länge till jag ska fortsätta men ska ner nått kilo mer tror jag. Lite fuskljus på bilden till höger, men det funkar

Vikt innan: ca 81,5 kg
Vikt efter: ca 71,5 kg

Ser grymt bra ut redan men håller med dig, ta bort 2-3 kg till när du ändå håller på. Längd?

Jag har ätit balans eller strax under i 5 dagar nu men vikten har inte rört sig uppåt, snarare krypit neråt. Så har väl legat på underskott ändå trots allt..

Så sjukt svårt att veta var som är balans läget..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 19:09   #7539
Löpsko
Opti
 
Löpskos avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 955
89,2 kg 12 veckor in. - 11,2kg tot.

Känns halvtungt att bara gjort en tredjedel men är huvudet dumt så får kroppen lida.. Fortsätter och har som mål att skala 0,7kg i veckan. Har satt 83,4 som mål till 17/8 och om ja märker i slutet av juli att jag är förlångt ifrån så blir det 1 vecka Ola wallengren VLCD för att komma i fas. Träningen fungerar bra och ja ökar i styrka vilket förmodligen beror på att jag är jävligt svag, men är nöjd ändå.

Målvikt är 75 och satsar på att vara där i slutet av december.
__________________
Originally Posted by Gober
Du går inte på VLCD antar jag? Just nu skulle en bajskorv vara gott, med lite parmesan på.
Löpsko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 23:18   #7540
DieErste
Registered User
 
DieErstes avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 651
Hur pass mkt variation brukar ni ha på eran kost under deff?
Tänkte man kanske borde göra ett vecko schema som man kan följa och käka samma saker varje vecka(inte samma varje dag)
__________________
Påbörjad Journal
DieErste är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 05:41   #7541
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av DieErste Visa inlägg
Hur pass mkt variation brukar ni ha på eran kost under deff?
Tänkte man kanske borde göra ett vecko schema som man kan följa och käka samma saker varje vecka(inte samma varje dag)
Äter bara två gånger/dag så jag varierar rätt rejält bara det passar mina makros som är tänkta för dagen. Är inte mycket för att äta gourmémåltider dock så bir ofta samma grund. Ibland lyxar jag till det om jag verkligen är sugen. Vissa funkar så att de behöver ett exakt schema för att kunna hålla sig till planen. Jag fungerar lite tvärt om. Jag behöver veta att jag får äta precis vad jag vill, då jag upplever en total utebliven mental motighet då, jämfört med att sitta med förutbestämda lådor.

2 Rejäla måltider på eftermiddag/kväll innehållandes optismakandes optimakros är min melodi.


TOPIC: är nere på 82,1 nu. Ett dropp från 89 på X antal veckor. Kommer nog köra någon vecka till ner mot 78-79. Sedan är jag nöjd och stannar.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 08:46   #7542
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av DieErste Visa inlägg
Hur pass mkt variation brukar ni ha på eran kost under deff?
Tänkte man kanske borde göra ett vecko schema som man kan följa och käka samma saker varje vecka(inte samma varje dag)
Har en lunchlåda per vecka men för övrigt är det samma grund: gröt med smör, ägg, mjölk och lingonsylt, banan, bröd, pasta med ketchup och riven ost, ev mer smör. Detta kompletterat med aminosyror, vassleprotein, helmjölksprotein och oftast omega-3-kapslar. Sen blir det små skillnader ändå beroende på dag: kör jag kardio lägger jag till energidryck och godis t.ex. Pre-workout-kolhydrater på fredagen där jag brukar vara väldigt trött. Lördagen är helt annorlunda (ätardag på balans där jag får ha den makrofördelning som råkar bli).

I praktiken blir det nästan ett individuellt "schema" per dag även om basen är den samma.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 08:50   #7543
tomn
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 515
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Har en lunchlåda per vecka men för övrigt är det samma grund: gröt med smör, ägg, mjölk och lingonsylt, banan, bröd, pasta med ketchup och riven ost, ev mer smör. Detta kompletterat med aminosyror, vassleprotein, helmjölksprotein och oftast omega-3-kapslar. Sen blir det små skillnader ändå beroende på dag: kör jag kardio lägger jag till energidryck och godis t.ex. Pre-workout-kolhydrater på fredagen där jag brukar vara väldigt trött. Lördagen är helt annorlunda (ätardag på balans där jag får ha den makrofördelning som råkar bli).

I praktiken blir det nästan ett individuellt "schema" per dag även om basen är den samma.
Är du vegetarian eller vad är anledningen till att du inte äter kött/fisk/kyckling etc?
tomn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 09:00   #7544
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av tomn Visa inlägg
Är du vegetarian eller vad är anledningen till att du inte äter kött/fisk/kyckling etc?
Lunchlådorna är alltid kött/fisk/kyckling under deff.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 09:05   #7545
tomn
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 515
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Lunchlådorna är alltid kött/fisk/kyckling under deff.
Ah, jag missade lunchlådan!
tomn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)