Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2021-01-20, 02:39   #11626
Tkirsgnirän
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2020
Inlägg: 71
Jag deffade i somras, tippar på att jag peakde på 7% bf. Var snuskigt rippad, kände mig dock ofta i dålig form efter måltider. När jag ser bilder från i somras inser jag hur dum i huvudet man var som kände så :p

Lyckats hålla formen hyfsat genom att äta liknande på rutin, men gör maten godare. Smör, sås osv! Inte räknat en kalori men har varvat mätt och belåten med lätt hungrig. Äter gott tills magrutorna börjar försvinna, sen snabbt öka cardio och minska hur god jag gör maten (mindre smör)så har jag återgått i form på typ en vecka. Jojo banta funkar mycket bra då man redan är i form må jag säga.
Tkirsgnirän är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-20, 12:06   #11627
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Woop woop! En milstolpe som jag jobbat mot i vinter

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-20, 18:35   #11628
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 709
Började på 87kg morgonvikt dagen efter jul
Och är nu nere på 83.2kg morgonvikt har inte räknat kalorier utan har börjat med att utesluta godis och bakverk och fungerar bra än så länge. En del var säkert vattenvikt men tveksam att allt är det då jag ser smalare ut än vanligt.

Målet är runt 80kg.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-21, 14:10   #11629
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Jag lägger deff/fasta på is tills vidare.
Återkommer i sommar eller vid midjemått post 96 cm/kv <88.8 kg.
Ny torrfasta påbörjad inatt!

Onsdag(?) 20:e Januari:
Typ 93,6 kg kv
100,5 cm midja

Torsdag 21:a Januari:
92,9 kg morgon kv
100 cm midja
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 14:09   #11630
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Ny torrfasta påbörjad inatt!

Onsdag(?) 20:e Januari:
Typ 93,6 kg kv
100,5 cm midja

Torsdag 21:a Januari:
92,9 kg morgon kv
100 cm midja
Update! Misslyckades kapitalt!
Grisbulk incoming.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 16:04   #11631
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 611
Backade ungefär en månad i framsteg under julledigheten så jag jobbar fortfarande på att ta igen det, men jag är på banan. Med nuvarande tempo så kommer jag vara klar (sub 8%) i slutet av mars.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-22, 19:02   #11632
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 709
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Backade ungefär en månad i framsteg under julledigheten så jag jobbar fortfarande på att ta igen det, men jag är på banan. Med nuvarande tempo så kommer jag vara klar (sub 8%) i slutet av mars.
Du körde varananndags fasta om jag inte minns fel, hur tycker du det har funkat än så länge?

Om vi då tänker på hunger, hanterbarhet och allmän jävlighet?
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 14:47   #11633
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 611
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Du körde varananndags fasta om jag inte minns fel, hur tycker du det har funkat än så länge?

Om vi då tänker på hunger, hanterbarhet och allmän jävlighet?
Det stämmer. Jag tycker att det ur ett beteendemässigt perspektiv är ett överlägset sätt att deffa. Däremot är det inte det bästa sättet att deffa och jag skulle heller aldrig äta så här om målet inte var fettminskning.

Jag testade att gå tillbaka till en vanlig högproteindiet och nästan inget annat ett tag, men påmindes om varför det är så jobbigt. Efter fem dagar upplevde jag obeskrivliga cravings efter allt möjligt. Så känns det aldrig när man varannandagsfastar.

När man (jag) äter mycket protein så upplever jag att jag presterar jämnare på en hög nivå på gymmet. På varannandagsfasta är prestationen fortfarande OK men den varierar lite mer och det känns som att det finns en tendens att man tappar lite över tiden. Jag tycker också att jag känns lite tightare i formen av högproteinkost när jag kör strikt och aldrig fuskar med fett och socker (kanske är det psykologiskt).

Fördelarna med varannandagsfasta är att det är ett ganska skönt sätt att äta. Man sparar dessutom tid och pengar på fastedagarna och det är aldrig jobbigt att härda ut eftersom man aldrig har mer än en dag tills man får äta vad man vill igen.

Nackdelen med vanlig högproteindiet är att man måste äta mängder av jobbig mat (torsk, kyckling osv). Så man ska både vara svulten och sugen och samtidigt tugga i sig mängder av jobbig mat.

Sammanfattningsvis tror jag högproteindiet är bäst för resultaten, men varannandagsfasta är inte så mycket sämre. Eftersom varannandagsfastan medger en bekvämare livsstil så tycker jag ändå att varannandagsfastan vinner i det långa loppet.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 10:35   #11634
Navi
Registered User
 
Navis avatar
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Det stämmer. Jag tycker att det ur ett beteendemässigt perspektiv är ett överlägset sätt att deffa. Däremot är det inte det bästa sättet att deffa och jag skulle heller aldrig äta så här om målet inte var fettminskning.

Jag testade att gå tillbaka till en vanlig högproteindiet och nästan inget annat ett tag, men påmindes om varför det är så jobbigt. Efter fem dagar upplevde jag obeskrivliga cravings efter allt möjligt. Så känns det aldrig när man varannandagsfastar.

När man (jag) äter mycket protein så upplever jag att jag presterar jämnare på en hög nivå på gymmet. På varannandagsfasta är prestationen fortfarande OK men den varierar lite mer och det känns som att det finns en tendens att man tappar lite över tiden. Jag tycker också att jag känns lite tightare i formen av högproteinkost när jag kör strikt och aldrig fuskar med fett och socker (kanske är det psykologiskt).

Fördelarna med varannandagsfasta är att det är ett ganska skönt sätt att äta. Man sparar dessutom tid och pengar på fastedagarna och det är aldrig jobbigt att härda ut eftersom man aldrig har mer än en dag tills man får äta vad man vill igen.

Nackdelen med vanlig högproteindiet är att man måste äta mängder av jobbig mat (torsk, kyckling osv). Så man ska både vara svulten och sugen och samtidigt tugga i sig mängder av jobbig mat.

Sammanfattningsvis tror jag högproteindiet är bäst för resultaten, men varannandagsfasta är inte så mycket sämre. Eftersom varannandagsfastan medger en bekvämare livsstil så tycker jag ändå att varannandagsfastan vinner i det långa loppet.
Jag blev nyfiken på hur din högproteindiet såg ut i detalj? Tänker på energifördelning och ev. kostschema. Tränade du någon kondition när du körde på högproteindiet, och hur mådde magen av stora mängder protein?
Navi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 15:34   #11635
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 611
Citat:
Ursprungligen postat av Navi Visa inlägg
Jag blev nyfiken på hur din högproteindiet såg ut i detalj? Tänker på energifördelning och ev. kostschema. Tränade du någon kondition när du körde på högproteindiet, och hur mådde magen av stora mängder protein?
Högproteindieten bestod av 3x kroppsvikten i gram protein, cirka 35 gram fett och 50 gram kolhydrater dagligen. Åt även massvis med psylliumfrön för att försöka undvika förstoppning men det hjälpte inte. Några andra problem än förstoppning hade jag inte. Livsmedlen var mager ost, rågbröd, fisk och stora mängder kasein. Middagen bestod varje kväll av 375 torsk. Presterade ypperligt på gymmet faktiskt men mådde i övrigt förjävligt.

Tränade 2 stubborn fat solution pass i veckan som kondition. Dessa börjar och slutar med intervaller och så kör man steady state i 20-60 minuter däremellan.

Upplägget är alldeles utmärkt om man bara klarar av att inte balla ur efter några dagar (vilket jag alltid gjort, med riktig grisätardag). Varannandagsfasta är en barnlek i jämförelse.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 16:43   #11636
Tkirsgnirän
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2020
Inlägg: 71
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Högproteindieten bestod av 3x kroppsvikten i gram protein, cirka 35 gram fett och 50 gram kolhydrater dagligen. Åt även massvis med psylliumfrön för att försöka undvika förstoppning men det hjälpte inte. Några andra problem än förstoppning hade jag inte. Livsmedlen var mager ost, rågbröd, fisk och stora mängder kasein. Middagen bestod varje kväll av 375 torsk. Presterade ypperligt på gymmet faktiskt men mådde i övrigt förjävligt.

Tränade 2 stubborn fat solution pass i veckan som kondition. Dessa börjar och slutar med intervaller och så kör man steady state i 20-60 minuter däremellan.

Upplägget är alldeles utmärkt om man bara klarar av att inte balla ur efter några dagar (vilket jag alltid gjort, med riktig grisätardag). Varannandagsfasta är en barnlek i jämförelse.

Tippar på att du hade sluppit förstoppning om du bytt kasein mot vassle.

Soja + kasein blir så extremt tjockt och ger lätt förstoppning i stora mängder.

Får inte samma problem av tex 1 kilo kycklingfilée om dagen
Tkirsgnirän är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 17:40   #11637
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Det rullar på. Tråkigt men bara att nöta en dag i taget.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 18:08   #11638
TheDoctor
Registered User
 
TheDoctors avatar
 
Reg.datum: Jan 2018
Ort: Nordvästra Skåne
Inlägg: 215
Ingen deff i sig då jag inte bryr mig jätte mycket över vikten utan mer hur det känns.

Efter nyår gick jag över till keto/carnivore. Har tappat ca 0.5kg på en månad. Ingen styrka vad jag kan märka i alla fall. Känner mig lite smalare. Den största skillnaden är att efter frukosten innan gym/jobb så är jag inte hungrig alls under dagen (Äter regelbundet ändå) men inga craveings och jämn energinivå tills det är dags att sova. Inga dips alls. Känns kanon.

Väger ca 84kg
__________________
Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dine like a pauper.

Workout like your life depends on it.
TheDoctor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-26, 08:58   #11639
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av TheDoctor Visa inlägg
Ingen deff i sig då jag inte bryr mig jätte mycket över vikten utan mer hur det känns.

Efter nyår gick jag över till keto/carnivore. Har tappat ca 0.5kg på en månad. Ingen styrka vad jag kan märka i alla fall. Känner mig lite smalare. Den största skillnaden är att efter frukosten innan gym/jobb så är jag inte hungrig alls under dagen (Äter regelbundet ändå) men inga craveings och jämn energinivå tills det är dags att sova. Inga dips alls. Känns kanon.

Väger ca 84kg
Hur ser ett ungefärligt dagsintag ut? Nyfiken då jag själv äter liknande, dock inte med syftet att tappa vikt.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 23:59   #11640
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Update! Misslyckades kapitalt!
Grisbulk incoming.
Nya tag!

Måndag 25:e Januari:
94,4 kg
102,5 cm midja

Onsdag 27:e Januari:
90,2 kg
98 cm midja

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)