Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-03-16, 20:53   #61
Stumpis
Starkast i Lomma.
 
Stumpiss avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Lomma
Inlägg: 3 118
Tufft att träna efter en lång dag och med huvudet redan på väg till sommar och sol... Strongt jobbat med tanke på det!

Att köra hantellyft åt sidan med raka armar är något som väldigt få gör, just för att dom tycker att det blir så låga vikter och det kan ju betecknas som mesigt... Men det är ju helt omöjligt att fuska/gunga upp vikten och det tar som du själv märkt utav bara f-n i axlarna! Så fortsätt med det, eventuellt med lite variation med böjda armar ibland, men sluta för allt i världen inte med det du gör nu!

Ha en skön semester!
Stumpis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-17, 08:41   #62
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Nu när jag läste mitt eget inlägg så såg jag att jag av trötthet skrivit att det tog på biceps i bänkpressen, lol... triceps menade jag såklart.

Cam: Hoppas du får en skön tripp nudå... för det ska jag ha =)

Stumpis: Hantellyft åt sidan med raka armar är nog underskattat och ses nog som fjolligt, men jag låter resultatet på axlarna tala sitt språk i sommar istället =) .. i min symmetri så verkar det vara bröstet som ligger efter, så efter semestern så blire till o bo i bänkpressen resten av våren =) ...

Ha det gott hemma i svea rike, sol o bad nästa!
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-26, 14:48   #63
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Ojoj, ska bli kul o ställa sig på vågen på tisdag då träningen ska återupptas efter en vecka på Gran Canaria, dvs öl, grogg, oxfilé mingon o bearnaise + grönpepparsås, pizza, hamburgare och allt annat man har svullat i sig.
Dock en del cardio i form av o fläska loss på dansgolvet från 23-06:00, promenader i skyttetrafik mellan sprithyllan i supermarket o hotellet + allt simmande i poolen

22-26 grader, klarblå himmel o fullt med toples... hmm... kanske ska utelämna detaljerna här..

Enda träningsrelaterade på resan var en spanjorska på ett bageri som på spanska sa att jag såg vältränad ut... what the f**k?!
Kan det vara så att mitt livs första 3 månader på gym faktiskt börjar synas lite!? Här ska pumpas skrot, ska bara ta en dag o avlusa mig och acklimatisera mig till snö, kyla o svensk mat UTAN bärs o irish coffee...
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-26, 17:19   #64
Stumpis
Starkast i Lomma.
 
Stumpiss avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Lomma
Inlägg: 3 118
Välkommen hem igen! Låter onekligen som en skön vecka...
Stumpis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-26, 17:49   #65
Pinglan
Bananslukerskan.
 
Pinglans avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Östergötland
Inlägg: 8 547
Du verkar ha haft det riktigt trevligt på semestern Man blir ju inte det minsta avundssjuk Trevligt att få komplimanger! Kör hårt nu
__________________
Tjockis kan du va själv gubbjävel!!!!
Pinglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-28, 19:47   #66
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kvällens träningspass:

Mål: Komma igång o träna igen efter semester, känna på lite vikter bara
Muskelgrupp: Bröst o axlar o smithen är ledig, annars biceps o mage
Motivation: Motiverad att komma igång med träningen, men inte att spränga något rekord

Biceps:
Preacher curls 1 set [8 x 50kg], 2 set [8 x 55kg] +1set ökning på 55!
Stångcurl i cable cross 3 set [8 x 45kg]
Alternerande hantelcurl i lutande bänk 2 set [4 x 12 kg]

Mage:
Sneda o raka situps i lutande bänk utan vikt tills illamåendet kom

Summering:
Weeehooooo, matchvikt på 75kg nådd! ...
Haha, har gått upp 2kg på en veckas utlandssemester, så det är tyvärr inte muskler, men har alltså totalt ökat 5kg sen i jul, både i fett misstänker jag och muskelmassa + vatten. För första gången i mitt liv väger jag iaf 75, weehoo. Dags o sikta på 80, här ska pumpas!

Passet annars blev roligt, hade inte tänkt träna idag då arbetsdagen efter semestern blev tuffare än jag räknat med + alldeles för lite sömn.. men växlade om och kul som fan att preachercurlsen ökar. Här ska pressas!

Stångcurlen i crossen kändes också riktigt fin, fick pressa lite sista repsen men ändå perfekt kontakt. Sedan tvärdog bicepsen i alternerande hantercurls i lutande bänk... Skönt o komma igång med träningen igen iaf, nu rullar vi tåget igen!
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-28, 19:49   #67
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis
Välkommen hem igen! Låter onekligen som en skön vecka...
Tackar för det! =)

Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan
Du verkar ha haft det riktigt trevligt på semestern Man blir ju inte det minsta avundssjuk Trevligt att få komplimanger! Kör hårt nu
Tackar! Veckan var helt underbar! Hela jobbet bara stirrade på mig idag när jag kom som en halvneger, givetvis i ljusblå sommarskjorta med uppkavlade ärmar, lol...
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-29, 19:42   #68
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kvällens träningspass:

Mål: Fortfarande värma upp träningen och komma igång igen efter semestern
Muskelgrupp: Bröst o triceps
Motivation: Trött som satan efter jobbet, men minut för minut närmare gymet taggades jag upp till "killer instinct".. YEAH!

Bröst
Bänkpress i smith: 2 set [12 x 40kg], 1 set [10 x 45kg], 1 set [8 x 50kg], 1 set [4 x 60kg] ökning! (nära att fastna)
Hantelpress i lutande bänk 1 set [8 x 15kg], 1 set [6 x 20kg fail], 1 set [5 x 20kg fail]
Sittande flyes i maskin 3 set [8 x 50kg] gott tryck!
Cable cross over, 2 set [8 x 40kg]

Triceps:
Repdrag över huvudet i cable cross: 1 set [8 x 45kg] +5kg ökning!, 2 set [8 x 40kg]
Push downs i cable cross: 1 set [6 x 40kg fail], 1 set [4 x 40kg fail], 1 set [8 x 30kg]

Summering:
Blev lite distraherad av en polare då jag värmde upp i bänkpressen, pratade för mycket o tappade fokus = glömde räkna reps första två set'en, huh! Tränar fan bäst själv jag.

Då polaren gått igen och gymet var halvtomt på folk så blev jag lite övermodig o provade 60kg i bänkpressen. Nu jävlar! Kan säga att jag hade ren tur som inte fastnade under stången på 4'e repetitionen, GAH. Tog mig säkert en halv minut att få upp stången så jag kunde haka fast den. TACK att jag hamnade i kuvösen för tjuriga barn på BB!

Första repsen gick dock bra. Har för mig jag maxade 70kg i bänk som tonåring, så 60 är väl inte PB, men det känns som det nu iaf. Nästa bänkpass ska jag börja mata som fan på 55. Längtar till att få känna på 70'n igen en vacker dag i vår.

Triceps vettefan vad som hände med, måste ha kört slut triceps totalt i bröstövningarna. Blev iofs kaxig på repdraget o ökade, men sen tvärdog jag totalt i pushdowns, började skaka i hela överkroppen o trodde jag skulle tappa upp stången.

Gott pass iaf! Känns konstigt nog som om det tagit lite på latsen också??!
Skumt är också att jag alltid får sjuhelvetes håll av gainern då jag ska promenera hem... utan gainer = inget håll, med gainer = håller på o avlida...
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-29, 19:50   #69
Stumpis
Starkast i Lomma.
 
Stumpiss avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Lomma
Inlägg: 3 118
Bra pass, du börjar komma upp i bra vikter nu!
Det är inte så konstigt att det känns i latsen när du kört bröst och triceps; dels är rygg antagonist till bröst, vilket gör att du kan inte aktivera bröstmusklerna utan att ryggen involveras, lite enkelt sagt. Sen när du kör pushdowns spänner du säkert latsen lite när du pressar, eller?

Du jobbar på bra på alla sätt! Keep it up!
Stumpis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 20:01   #70
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kvällens träningspass:

Mål: Komma igång med benträningen igen, var länge sedan sista benpasset nu.
Muskelgrupp: Ben (komplett)
Motivation: Impad över mig själv som trots spöregn o innesittarväder envist stövlade iväg till gymet. Klent med folk ikväll, tydligen inte alla som har en envis norrlännings viljestyrka

Benpasset
Uppvärmning med lätta vikter lårcurl i väntan på smithen
Knäböj i smith 3 set [8 x 40kg]
Lårcurl 3 set [8 x 30kg]
Vadpress (massa set o ett jäkla daltande med vikter)
Benspark 3 set [8 x 35kg]
Plan Benpress 3 set [8 x 30kg] + 1 set [4 x 40kg]

Summering:
HUH! Vilken näsbränna! Har inte kört benpass på länge o vad händer?! Orkade ju fan inte ens köra vikterna jag körde sist. Berodde iofs på att rörelserna kändes ovana och jag spände mig som fan o sträckte bland annat en sena (den på baksidan knät). Vadpressen begriper jag inte varför de har en massa viktplattor på, jag gav upp på 90kg då jag fortfarande inte tyckte det var någon belastning o prata om direkt. Får gå o hämta vikter från smithen nästa gång o häkta på.

Naeh, bättre upp, herr Skuggeld ska dicplinera in ett riktigt benpass varje vecka nu så man får fart på det hela, detta var skam på torra land.
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 20:14   #71
Stumpis
Starkast i Lomma.
 
Stumpiss avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Lomma
Inlägg: 3 118
Ben är tufft när man varit ifrån det ett tag, det är bara att bita ihop och ta nya tag!

Känner igen det där med knepiga vadpressar där det inte känns som om man har någon vikt trots att det på magasinet står tresiffrigt. Har råkat ut för sådana på gym jag tränat på innan. Så är det dock inte längre...
Stumpis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-31, 17:17   #72
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Tack för dina värmande ord Stumpis!

... och jag ska fan inte köra benpass igen innan jag skaffat en lägenhet som INTE ligger på 3'e våningen utan hiss iaf... tog mig knappt till jobbet imorse, bara lite mer träningsvärk o det hade blivit färdtjänst... längesedan jag hade såhär ont i röva...
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-31, 21:32   #73
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
Ben är hemskt när man inte har kört det på ett tag.
jag får fruktansvärd träningsvärk som sitter i minst en vecka.
wonderful *L*
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-01, 11:06   #74
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Uppdaterade mått:

Handleder: 16cm (+/- 0)
Underarm: 28cm (+/- 0)
Biceps: 33,5cm (+1,5 cm!?!)

Mage: 87cm (+2cm ?! GAH!)
Bröst: 100cm (+2cm ?!)

Lår: 52cm (+2cm !!?)
Vader: 35,5cm (+0,5cm ??!)

Summering:
Börjar fundera på om detta är ett aprilskämt?!
Asså jag mätte mig för typ exakt en månad sedan, inte fan kan jag ha ökat med 1-2cm på flera områden på en månad?! Iofs har jag en dödens träningsvärk idag i hela kroppen och känner mig svullen/pumpad, men jag vettefan, tyckte mätningarna var oroväckande positiva. Följer upp min storlek och kommer mäta mig nästa månad med för o se om jag får samma värde o inte bara har mätt helt galet.

Ska se om jag törs posta bilder med, verkar ju som om man blir flame'ad på detta forum om man postar bilder på en inte alltför vältränad kropp.

Edit: Då jag mäter magen så blåser jag ut den så mkt jag bara kan, dvs det är absoluta maxmåttet. Vet inte hur man mäter på "riktigt" sätt, men jag har försökt mäta maxmåttet på samtliga områden.
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-01, 14:26   #75
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Pga de skumma måtten så har jag lagt ut bilder med nu:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ad.php?t=66535
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)