Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-16, 22:33   #18631
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Grymt bra jobbat! Kul läsning av racerapporten och sjukt gott avsnitt när du bestämde dig för att fortsätta. Blir taggad på något liknande själv nästan...
High Coast Ultra. Du har 11 månader på dig att träna, så sätt igång.

Kul att det gick bra i slutändan, Skuggs. Det låter så sjukt omvälvande i slutändan.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 22:54   #18632
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
High Coast Ultra. Du har 11 månader på dig att träna, så sätt igång.

Kul att det gick bra i slutändan, Skuggs. Det låter så sjukt omvälvande i slutändan.
75an lockar faktiskt. Ska suga på karamellen, ses vi i målgången isf?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 00:05   #18633
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Pratade med några som sa att de sällan får skavsår och då var det antingen glidmedel eller tåstrumpor som gällde. Jag fick lite fler skavsår denna gång än vad jag hade hoppats på, så funderade också på om jag skulle ha kört med en liner. Samtidigt så blir det aningen svårare att få ut vätska ur skorna då med tanke på att vi vadade flera gånger och dränkte skorna totalt. Det man vill då är att få trampa ut så mycket vätska som det går och få skorna att bli så pass "torra" att de bara är lätt fuktiga som av fotsvett.

Den här gången stannade jag inte heller och bytte strumpor eller drog på antiseptisk salva som jag gjorde sist. Skulle kanske ha gjort det.
aaa såklart tänkte inte på det här med blöta strumpor vid vad,orutinerat av mig.

Jäklar vilken racerapport! Ruskigt imponerande presterat och väl författat!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 06:29   #18634
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Blev 35a iaf av 54.
Bäst av allt var att jag såg att danskarna som jag delat taxi med häcklat mig i smyg och delat min FC-video där jag kom in på 23 tim och skrev att de var mer tränade än mig. De kom sist in på 26 tim. Karma. Med det så pausar/stänger jag denna journal för ett tag. Finns på andra medier.
sjukt kul faktiskt!

Otroligt rolig läsning, eller ja, inte rolig för dig kanske. Intressant är nog ett mer passande ord.

Jag blir sugen på att testa något liknande, bara för att se hur mycket jag pallar. Men jag har inte motivationen för att träna inför det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 08:27   #18635
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Blev 35a iaf av 54.
Bäst av allt var att jag såg att danskarna som jag delat taxi med häcklat mig i smyg och delat min FC-video där jag kom in på 23 tim och skrev att de var mer tränade än mig. De kom sist in på 26 tim. Karma. Med det så pausar/stänger jag denna journal för ett tag. Finns på andra medier.
Vad är en FC video? Och var såg du det? Otrevliga danskjävlar.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 08:36   #18636
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Vad är en FC video? Och var såg du det? Otrevliga danskjävlar.
Min fjällräven classic-tävling. Jag postade videon i tävlingsgruppen mest på skoj. Danskarna delade videon på sitt gemensamma facebookkonto och skrev på danska där att de skulle köra denna tävling och att de nog var mer vältränade än huvudpersonen i videon (jag).

På fjällräven kom jag in på 23 timmar i mål. Danskarna nu kom in på 26 timmar. Vi var rentav färdiga med avtackning/prisutdelning osv så alla drog efter det medan danskarna fortfarande inte var i mål. Helt klart lite Karma där :P
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 09:18   #18637
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Min fjällräven classic-tävling. Jag postade videon i tävlingsgruppen mest på skoj. Danskarna delade videon på sitt gemensamma facebookkonto och skrev på danska där att de skulle köra denna tävling och att de nog var mer vältränade än huvudpersonen i videon (jag).

På fjällräven kom jag in på 23 timmar i mål. Danskarna nu kom in på 26 timmar. Vi var rentav färdiga med avtackning/prisutdelning osv så alla drog efter det medan danskarna fortfarande inte var i mål. Helt klart lite Karma där :P
Det är då du postar en bild av resultatlistan med ditt och deras namn markerat och skriver "bättre lycka nästa gång".
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 10:51   #18638
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Kul läsning, och bra jobbat

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 09:48   #18639
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Tack alla!

Kroppen återhämtade sig finfint inom loppet av 24 timmar, så var faktiskt springbar redan i måndags och igår. Om det inte varit för skavsåren. Har fruktansvärda skavsår, så väntar bara på att de ska läka nu. Ena lilltån har blivit lite intryckt in mot övriga tår, så försöker stretcha och massera ut den lite varje dag nu. Otroligt ändå att träningsvärken som var helt bedrövlig ändå hejdade sig så pass snabbt och otroligt att kroppen känns löpredo igen. Jag skulle dock inte kunna springa 107 km på nytt, det har jag svårt att tro, men jag är galet nöjd över hur kroppen helt oförberedd hanterade helgens utmaning och att jag inte fick värre efterdyningar än så här.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 10:26   #18640
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Tack alla!

Kroppen återhämtade sig finfint inom loppet av 24 timmar, så var faktiskt springbar redan i måndags och igår. Om det inte varit för skavsåren. Har fruktansvärda skavsår, så väntar bara på att de ska läka nu. Ena lilltån har blivit lite intryckt in mot övriga tår, så försöker stretcha och massera ut den lite varje dag nu. Otroligt ändå att träningsvärken som var helt bedrövlig ändå hejdade sig så pass snabbt och otroligt att kroppen känns löpredo igen. Jag skulle dock inte kunna springa 107 km på nytt, det har jag svårt att tro, men jag är galet nöjd över hur kroppen helt oförberedd hanterade helgens utmaning och att jag inte fick värre efterdyningar än så här.
Det verkar som att det är mer regel än undantag att dina fötter tar stryk när du är ute på äventyr. Man förfasas när man läser din journal och hör om dina blodiga skavsår och blåsor. Ett trick som tydligen ska vara bra för att motverka skavsår är att bada fötterna i kallvatten direkt efter ansträngning eller mitt i loppet om det är extrem uthållighetsträning och sedan se till att de torkar snabbt. Ett extrapar med strumpor nedstoppade i byxan torde inte heller vara så dumt.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 00:36   #18641
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Det verkar som att det är mer regel än undantag att dina fötter tar stryk när du är ute på äventyr. Man förfasas när man läser din journal och hör om dina blodiga skavsår och blåsor. Ett trick som tydligen ska vara bra för att motverka skavsår är att bada fötterna i kallvatten direkt efter ansträngning eller mitt i loppet om det är extrem uthållighetsträning och sedan se till att de torkar snabbt. Ett extrapar med strumpor nedstoppade i byxan torde inte heller vara så dumt.
Jao, fyra vad med vatten upp mot knäna, pissblöta skor, sedan börja jobba över stenig terräng. Bada i kallvatten var det mina fötter gjorde heh.. extrapar strumpor körde jag med andra gången jag körde sträckan men vet inte om det gör någon skillnad. Där strumbytet är som bäst väntar ännu ett vad och plaskblöta fötter efter.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-22, 09:54   #18642
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Bröst/biceps

Körde ett rätt planlöst pass igår, helt utan att veta vilka vikter jag skulle lägga mig på. Fortfarande besviken över hur de har förtätat mitt lokala gym här i Härryda. Allt är i en enda röra, speglar står inte på rätt ställe mm.

Körde lite lutande hantelpressar, vågade inte köra flies pga min trasiga axel, men körde lite superstrikta CC-overs och slutade med lite armhävningar på golvet där jag upptäckte att jag tydligen var färdigtränad då jag knappt orkade göra 9st strikta. Sedan lite bicepscurls, preachercurls osv bara för att få lite pump (jo jag väntade dambesök). Bara att få se lite pump och ådror i spegeln på gymet är precis vad som behövs för att känna sig som "im to sexy for my body, to sexy for my.." osv.

Känner dock att det försämrade gymet sänker mitt träningssug. Det är inte ens kul att träna där. Kan det vara 30 kvm kanske och i de rummet har de ställt in hantelställ, smith, böjrack, 2st hissar/cablecrossar, roddmaskiner, lasthissar och ställt bänkpressen mitt på golvet typ. Bänkar man så kan man ha folk precis runtomkring en och i praktiken intill en. När man rör sig mellan övningarna så får man akta så man inte stöter till någon som lyfter osv. Jag ska ta och plocka ut ett träningskort på friskvårdspengen igen. I värsta fall får det bli Nordic Wellness i Landvetter, men det stället är inte heller så roligt. Jag börjar dock känna mer och mer att i väntan på eget gym igen, så får jag ta smällen att köra bil 2 mil till ett bättre gym. Jag får inga gainz om jag tycker det är tråkigt att träna pga kasst gym.

Hade hoppats på långpass löpning i helgen, men tog bort mina skavsårsplåster igår för att se att skinnet följde med på höger häl. Ca 3x6 cm skinn saknas i två lager, så har bara det sista rödskimrande hudlagret kvar på hälen. Fick ta bort lite dött skinn och dra på en ny compeed. Fräääääääääscht. Kan nog glömma löpning en vecka till, men funderar på om jag kan ta mig iväg och köra träningscykel barfota.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-23, 10:38   #18643
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Ryggpass

Körde stångrodd, hantelrodd, V-drag och latsdrag igår. Fick vara lite försiktig med mina axlar när jag skulle köra latsdrag. Stångrodd på 60 kg kändes tungt, eller ja inte tungt egentligen, men jag kände att t.ex. 80 kg hade jag inte kunnat köra strikt och kontrollerat, utan någonstans runt 70 hade jag fått börja med gung och annat. I hantelroddarna kom jag på att jag skulle ha tagit med mig remmar. Har så jäkla dålig greppstyrka, så fick köra högrep med lägre vikt istället. Vänsteraxeln knakade hela tiden, men jag kände att övningen ändå var bra för axeln eftersom hantelroddar även tar lite på bakre delts.

Hade en snubbe som skulle vara så jävla social också och prata hela tiden om att det var gott att se någon annan som tränar i samma ålder osv. Höll på att bli galen, han störde varenda set jag skulle köra i början, men tack och lov gav han sig av rätt tidigt. Han ville typ intervjua mig om allt om träning osv. Kanske kvitto på att min fysik inte ser SÅ noobish ut ändå.

Glömde mina hörlurar både igår och i förrgår. Lessons learned. I förrgår satte en kille på lite hårdrock på stereon, men blev tillsagd av en kvinna att hon inte ville höra den musiken, så han fick växla till RIX FM istället och jag fick lyfta stål till typ ballader med edhseeran eller vad han heter. Fantastiskt. Igår var det nästan samma visa, fast det var VM i radioreklam. Det stör mig något så galet vilken typ av musik eller ljud som spelas. Jag måste se hörlurarna som obligatoriska inför varje pass.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-23, 11:02   #18644
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Nu i veckan måste jag bestämma mig vad gäller gym i väntan på att jag köper hem egen utrustning igen. Just nu tror jag inte att ekonomin fixar ett eget gym igen förrän nästa år, då hela garagerenoveringen kostar bra med slantar.

Ska ge mig ut på en tour och utvärdera lite och se hur långt jag orkar köra bil och vad jag får för pengarna. Jag tränar ju aldrig direkt efter jobbet pga allt jäkla folk och stök, utan tränar senare på kvällarna helst, så det blir till att jag måste köra hemifrån och till gymet och tillbaka. Det svider lite om det typ är 2,5 mil enkel resa osv.

Får fundera och utvärdera lite... bland annat bland dessa;

Classic Gym Härryda - mitt lokala gym, men numera förtätat. Speglar på fel ställen, trångt mellan redskap och i och med att man samlat ryggmaskiner, powerrack, bänkar och hantlar på en pluttliten yta så är det bara de som tränar ben i maskin eller som kör cardio som inte vistas i samma lilla rum.

Portens gym Floda - lite seg väg att åka och en bit bort, men rätt fräscht gym. Dock begränsat med bänkar för t.ex. bänkpress. Dålig ventilation och galet varmt vid cardiomaskinerna.

Nordic Wellness Landvetter - fräscha lokaler, men väldigt liten yta för fria vikter. Som vanligt med gym där de vill ha lokaler för pass mm också.

Seminoff gym Hindås - lokalt gym, men små lokaler och inga speglar. Jag vill faktiskt kunna se min egen teknik och fysik i speglar, så det är ett minus. Sedan är det lite mer strongmanfokuserat, vilket säkert är superskoj, men inget som triggar mig just nu.

Sats Mölnlycke - ska tydligen vara lite större, men ligger en bit bort. Samma med Nordic Wellness Mölnlycke, som är mindre än Landvetters NW tror jag. Ska dock spana in båda.

Gymmet i Bollebygd - också en bit att åka och verkar vara fullt med neonljus osv inne i gymet? Wtf? Genki i Bollebygd finns också, men återigen avstånd dit.

Jag saknar hela koloträningen vi hade i Almedal en gång i tiden. Alltid någon som hade gymkort på NW och kunde haka på och träna, det var lätt att styra upp gymträffar osv. Old times, good times.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-23, 20:07   #18645
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Den viktigaste frågan angående gym är väl ändå:
-Var e brudarna?
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)