Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-18, 14:06   #16
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Citat:
Ursprungligen postat av EyeOfTiger Visa inlägg
Väsnas inget över huvudtaget. Tvärtom gör jag allt för att inte dra någon uppmärksamhet till mig. Kanske bara i mitt huvud då?? Men jag inbillar mig att de flesta vill att det ska se bra ut i spegeln och inte allt för ansträngande.

Men nu ska jag köra mitt race och skita i omgivningen. För annars finns ju risken att man blir en såndär gymråtta som inte ens ser ut att träna
Om du vet med dig att du inte för ett extremt oljud eller lyckas med konststycket att göra nåt som skulle likna klassiska gymbloopers som är av extraordinär karaktär, så vill jag nog påstå att det sitter i ditt huvud.

Jag kan trösta dig med att de allra flesta är så sjukt fokuserad på sin egen träning, så att dom kan inte bry sig mindre än att spana in andra som tränar.
Enda gången jag själv lyfter lite på ögonbrynen är personer som gör en massa konstiga ljud.
Ett roligt exempel är en snubbe som skriker YES! efter varje repetition i bland annat lårcurlen.

Från repetition 1, plus att han står och gör en massa poser för sig själv med ljudeffekter.
Tycker dock att det är underhållande på något vis, och kan inte låta bli att dra lite på smilbanden.

Så Keep THE Good work upp och bara kör på.
Skulle någon störa sig, vilket jag inte tror, så blir du nog varse om det den dagen.
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 20:15   #17
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Har du hörlurar och märker inte vilka ljud du gör?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 21:21   #18
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Den enda jag störig på ganska kraftigt på gymmet är en snubbe som alltid ska snacka i telefon när han tränar. Snackar genom sina set och under vilan. Vi andra vill gärna försöka inte bry oss vad han ska göra på midsommar osv men tyvärr omöjligt att undå i detta fall.

Känns tämligen oseriöst för mig men alla är vi olika
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 23:15   #19
Matrexxo
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 135
Hade en kul tråd här på forumet om en liknande sak för nåt år sedan. Det var rätt mkt folk med mens som skrev arga inlägg där.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=228578
__________________
Basövningar och annan träning samt uppdateringar om min utmaning!

https://www.instagram.com/eric_ahlander/
Matrexxo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 07:42   #20
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 215
Citat:
Ursprungligen postat av Matrexxo Visa inlägg
Hade en kul tråd här på forumet om en liknande sak för nåt år sedan. Det var rätt mkt folk med mens som skrev arga inlägg där.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=228578
Hur har det gått har du lärt dig att uppträda på gymmet släpper inte ned vikterna på golvet och lägger tillbaks stänger och hantlar på ett anständigt sätt ?
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 09:00   #21
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Hur har det gått har du lärt dig att uppträda på gymmet släpper inte ned vikterna på golvet och lägger tillbaks stänger och hantlar på ett anständigt sätt ?

https://youtu.be/FnbwqXCbGcc
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 10:22   #22
Matrexxo
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 135
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Hur har det gått har du lärt dig att uppträda på gymmet släpper inte ned vikterna på golvet och lägger tillbaks stänger och hantlar på ett anständigt sätt ?
Nej, men jag har slutat gå på ballerinagym. Hantlar har jag för övrigt aldrig kastat med.

I övrigt har faktiskt det gamla gymmet installerat rejäla lyftarzoner där man kan sätta ner skivstänger i marken utan att kvinnor och barn börjar böla. Jag bytte dock pga flytt till annan stad.
__________________
Basövningar och annan träning samt uppdateringar om min utmaning!

https://www.instagram.com/eric_ahlander/
Matrexxo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 17:44   #23
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Hur har det gått har du lärt dig att uppträda på gymmet släpper inte ned vikterna på golvet och lägger tillbaks stänger och hantlar på ett anständigt sätt ?
Hur har det gått har du lärt dig att uppträda på forumet, och inte döma folk på ett oanständigt sätt?
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 19:24   #24
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 215
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Hur har det gått har du lärt dig att uppträda på forumet, och inte döma folk på ett oanständigt sätt?
tror inte att det är helt sant utan mer åt hållet mestadels konstruktiv feedback ...
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 19:59   #25
Matrexxo
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 135
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
tror inte att det är helt sant utan mer åt hållet mestadels konstruktiv feedback ...
Rätt kul för övrigt att du o alla andra häftiga kritiker lade till massa fler grejer jag tydligen gjorde på gymmet vid sidan av att mina marklyft väsnades. Tex att jag inte skulle sätta tillbaka hantlar o stänger efter mig. Tydligt tecken på att ni hade fel och jag gjorde rätt
__________________
Basövningar och annan träning samt uppdateringar om min utmaning!

https://www.instagram.com/eric_ahlander/
Matrexxo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 20:27   #26
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
tror inte att det är helt sant utan mer åt hållet mestadels konstruktiv feedback ...
Utom just i denna tråden och den som länkades då menar du?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 22:04   #27
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 215
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Utom just i denna tråden och den som länkades då menar du?
I båda är det konstruktiv feedback
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 22:42   #28
waspen123
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Söderhamn
Inlägg: 423
Aldrig någonsin hört uttrycket ”pretto” förut, någonsin. Men, på mitt första gym fick man en hel del blickar om man lyfte mer än gymmets vanliga standard. Det var ett vanligt gym mitt i stan, där det nästan enbart gick ungdomar eller pensionärer kändes det som. Verkade förövrigt även vara lag på dålig teknik i det gymmet också.

Efter det gick jag med i ett riktigt gym, lokala ”styrkelyftsklubben” typ så att säga. Gick nog även från att vara starkast till en av dom svagare då också, alltid någon att se upp till. Aldrig nåra blickar, bara gött snack och trevligt folk.
__________________
#Trasigmengårändå
waspen123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 23:01   #29
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Men det är lite svårt tycker jag att baserat på det du (TS) skriver förstå vad det är som gör att folk ger dig "ilskna blickar" på gymmet. Att du "tar i" när du gör dina knäböj och marklyft kan väl liksom inte vara orsaken? Har du själv någon teori om varför?

Senast redigerad av Jocke67 den 2018-07-19 klockan 23:03.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 23:07   #30
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Ilskna blickar är ju sen en tolkningsfråga. Vissa kan läsa in rätt mycket i vad som annars är en helt oskyldig koll från okänd person. Ibland läser man in sexuellt intresse, andra gånger avundsjuka, och än andra gånger irritation.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)