Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-03-17, 12:33   #436
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Är det Phil Pfister som påstod sig vara ''lifetime-drugfree'' som du syftar på?

Tror man får ta för givet att alla som tävlar i WSM är dopade precis som man tar för givet alla i tungvikten på Mr. Olympia är fullproppade med preparat.

Terry Hollands skrev nånstans att han var helt fri från doping på sitt första WSM 2005, vilket som kanske inte är omöjligt att tro eftersom han gick från att då vara medioker i allting till att ta bronset 2007.

Det var faktiskt hör och häpna Brian Shaw.

Vad det gäller Pfister vet jag faktiskt inte. Det är väl naivt att tro på, men han var ju faktiskt inte så brutalt råstark som en del andra fast han var väldigt bra tekniskt. Om det stammer så är han förmodligen en av väldigt, väldigt få.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-17, 13:43   #437
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Det var faktiskt hör och häpna Brian Shaw.

Vad det gäller Pfister vet jag faktiskt inte. Det är väl naivt att tro på, men han var ju faktiskt inte så brutalt råstark som en del andra fast han var väldigt bra tekniskt. Om det stammer så är han förmodligen en av väldigt, väldigt få.
Shaw? Säger han det i någon video?

Angående detta lilla citat:

Citat:
– Det är obligatoriskt dopningstest inför varje Worlds strongest man. Den enda jag känner till som har åkt dit är polacken Mariusz Pudzianowski. För egen del tycker jag att jag bevisade att jag är ren exempelvis 2012. Två minuter efter att jag hade vunnit SM i styrkelyft fick jag gå in och pissa. Då hade jag även vunnit Sveriges starkaste och Skandinaviens starkaste. Det tycker jag var ett ”statement”.
Är väl ganska skrattretande att läsa eftersom Pudzianowski åkte väl dit för kokain? Tror det är mer den typen av droger de testar för.

Borde räcka med att svara ''Jag vet att vissa dopar sig men det är ingenting jag håller på med''.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-17, 14:16   #438
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Shaw? Säger han det i någon video?

Angående detta lilla citat:



Är väl ganska skrattretande att läsa eftersom Pudzianowski åkte väl dit för kokain? Tror det är mer den typen av droger de testar för.

Borde räcka med att svara ''Jag vet att vissa dopar sig men det är ingenting jag håller på med''.
Japp. Nu hittar jag fan inte den videon, men det var ganska nyligen.

Det var kokain och det är mig veterligen enda gången som det testats för något. Har läst att det bara var Pudz och Svend som blev testade och att de fick veta det långt i förväg. Det är något väldigt konstigt över den historien.

Precis, eller "det är inga tester på strongmantävlingarna, men jag pissade rent efter SM i styrkelyft". Det är i alla fall inte rena lögner.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-17, 16:40   #439
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Japp. Nu hittar jag fan inte den videon, men det var ganska nyligen.

Det var kokain och det är mig veterligen enda gången som det testats för något. Har läst att det bara var Pudz och Svend som blev testade och att de fick veta det långt i förväg. Det är något väldigt konstigt över den historien.

Precis, eller "det är inga tester på strongmantävlingarna, men jag pissade rent efter SM i styrkelyft". Det är i alla fall inte rena lögner.
Tror det handlade om någon intern strid mellan IFSA och Pudzianowski. Finalen hade både marklyft och knäböj och tungt (på den tiden) ok vilka var tänkta grenar där Pudz skulle tappa poäng.

Men det är väl ingen på allvar som tror att världens starkaste man är ''ren''. Om jag minns rätt så var Mike Jenkins död direkt relaterad till ''long term steriod abuse''. Eddie Hall har nu exakt samma uppsvällda look som Jenkins hade, hoppas Hall inte är påväg mot samma öde...

Senast redigerad av rattlesnake61 den 2017-03-17 klockan 16:43.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-17, 18:05   #440
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Det var något sånt. Skitsamma, det är bara bisarrt när det tas upp som att det bedrivs seriösa tester och att alla som är småfeta underförstått är rena typ.

Jenkins ja. Annars brukar det heta "medfött hjärtfel". Jag hoppas verkligen inte att Eddie Hall trillar av pinn, men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om han inte lever året ut. Jag menar, 1 kg per cm är långt ifrån hälsosamt i sig och han är så jävla extrem i allting. Antagligen även när det gället dopingpreparat.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-18, 10:05   #441
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Det var något sånt. Skitsamma, det är bara bisarrt när det tas upp som att det bedrivs seriösa tester och att alla som är småfeta underförstått är rena typ.

Jenkins ja. Annars brukar det heta "medfött hjärtfel". Jag hoppas verkligen inte att Eddie Hall trillar av pinn, men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om han inte lever året ut. Jag menar, 1 kg per cm är långt ifrån hälsosamt i sig och han är så jävla extrem i allting. Antagligen även när det gället dopingpreparat.
Jo precis. Men just att alla är så stora och ser så ohälsosamma ut tycker jag har gjort sporten lite trist. Mycket av ''utvecklingen'' i strongman tycker jag bara handlar om att folk lagt på sig massa vikt.

Gillade hur det var runt 2008, när folk hunnit bli ganska råstarka men samtidigt vara snabba och i bra form, hur ofta ser vi sånt här idag t ex:

rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-18, 12:05   #442
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Jo precis. Men just att alla är så stora och ser så ohälsosamma ut tycker jag har gjort sporten lite trist. Mycket av ''utvecklingen'' i strongman tycker jag bara handlar om att folk lagt på sig massa vikt.

Gillade hur det var runt 2008, när folk hunnit bli ganska råstarka men samtidigt vara snabba och i bra form, hur ofta ser vi sånt här idag t ex:

Jo, det är sant.

Brian Shaw vann Arnolds Australia idag förresten. Han gjorde bland annat 190*3 i stock och 440 i mark. Han behövde inte mer i marken får man anta. Det hade varit jävligt kul att se honom gå för ett verkligt max med vanlig stång.

Jag vågar nog sätta mina slantar på att han blir obesegrad i år. Inte för att han gör så många tävlingar, men han blir svårslagen.

Länk:
http://startingstrongman.com/2017/03...ralia-results/
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-18, 12:23   #443
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Jo, det är sant.

Brian Shaw vann Arnolds Australia idag förresten. Han gjorde bland annat 190*3 i stock och 440 i mark. Han behövde inte mer i marken får man anta. Det hade varit jävligt kul att se honom gå för ett verkligt max med vanlig stång.

Jag vågar nog sätta mina slantar på att han blir obesegrad i år. Inte för att han gör så många tävlingar, men han blir svårslagen.

Länk:
http://startingstrongman.com/2017/03...ralia-results/
Enkel vinst för Brian. Jo han ser svårslagen ut. Krävs nog att WSM har med ett loading race och en conans circle för att någon annan ska vinna.

Många som är starka just nu, undrar hur Årsjö skulle placerat sig i förra årets startfält om han fått vara hel.

Brian Shaw United States 53
Hafþór Júlíus Björnsson Iceland 51
Eddie Hall United Kingdom 43
Konstantine Janashia Georgia (country) 40
Jean-François Caron Canada 29.5
Martins Licis United States 28.5
Mateusz Kielszkowski Poland 27.5
Grzegorz Szymański Poland 25.5
Matjaz Belsak Slovenia 21
Laurence Shahlaei United Kingdom 4 (Inj)

Har svårt att se Årsjö besegra JF Caron? Gissar på att han hade kommit 6:a eller 7:a.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-18, 12:43   #444
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Enkel vinst för Brian. Jo han ser svårslagen ut. Krävs nog att WSM har med ett loading race och en conans circle för att någon annan ska vinna.

Många som är starka just nu, undrar hur Årsjö skulle placerat sig i förra årets startfält om han fått vara hel.

Brian Shaw United States 53
Hafþór Júlíus Björnsson Iceland 51
Eddie Hall United Kingdom 43
Konstantine Janashia Georgia (country) 40
Jean-François Caron Canada 29.5
Martins Licis United States 28.5
Mateusz Kielszkowski Poland 27.5
Grzegorz Szymański Poland 25.5
Matjaz Belsak Slovenia 21
Laurence Shahlaei United Kingdom 4 (Inj)

Har svårt att se Årsjö besegra JF Caron? Gissar på att han hade kommit 6:a eller 7:a.
Han var ju 3:a 2014 när det var loading i finalen. Å andra sidan skiljde det bara 3 poäng mellan första och tredje plats. Tycker ändå att han har steppat upp en del sen dess.

Med grenarna som var förra året hade han nog kunnat komma 5:a. Det var många nya namn med. Jag tror att Shahlaei hade kunnat knipa tredjeplatsen om han inte hade skadat sig.

Här är Shaws marklyft:


Senast redigerad av Bjorneman den 2017-03-18 klockan 12:44.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-18, 14:09   #445
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Han var ju 3:a 2014 när det var loading i finalen. Å andra sidan skiljde det bara 3 poäng mellan första och tredje plats. Tycker ändå att han har steppat upp en del sen dess.

Med grenarna som var förra året hade han nog kunnat komma 5:a. Det var många nya namn med. Jag tror att Shahlaei hade kunnat knipa tredjeplatsen om han inte hade skadat sig.

Här är Shaws marklyft:

Det såg förvånansvärt tungt ut? På Arnolds i Ohio förra året drog han 463kg med Elephant bar. Utvilad så kanske han är god för 455-460 med vanlig stång.

I sitt heat 2016 kom Shaw 3:a i loading race. Om de kör med sandsäckar kan han nog förlora många poäng på den grenen.

Vill verkligen se Savickas komma tillbaka i år, annars måste arrangörerna göra en lättare tävling om det ska bli spännande. Tror Hafthor är för klantig för att få ut all sin potential tyvärr.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-18, 15:26   #446
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Brian är kanske i en liten mark svacka. Några veckor innan arnolds drog han 469kg lätt med längre stång. Sedan 450 tungt på arnolds. Han är 3a i världen just nu i mark efter hall och jerry
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-18, 17:23   #447
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Brian verkar ha lättare för ju mer stången sviktar. Eddie Hall hade uppenbara problem med det förra året på Arnolds. Shaws lyft såg mycket lättare ut även om Hall lyfte 2 kg mer. På WSM förra året smällde Hall upp 445 kg hur lätt som helst medan Shaws lyft såg tungt ut med en helt stum stång.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 00:50   #448
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Angående doping i strongman så är det ändå starkt gjort av Arild Haugen att gå ut och erkänna sitt bruk:

rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 10:40   #449
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Vilka av de aktiva i Sverige tror ni är dopade?
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 12:41   #450
Beefcake1993
Registered User
 
Beefcake1993s avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 562
Vad behöver man troligtvis ha för styrkestats inom styrkelyft för att ha en chans mot sverigeeliten i strongman? Skulle vara riktigt kul att träna upp benen och prova på det!
__________________
Född: 1993 (23år) Längd: 187cm Vikt: ~118kg
Benpress: 510kg Bänk: 240kgx1 gym 220kg tävling Mark: 265kgx1
Midja: 97.5cm Bröst: 129cm Axlar: 145cm Överarmar: H51.5 V51.5cm Underarmar: H40.5cm V40.5cm Vader 41.5cm
Träningsjournal: Beefcakes road to domination instagram
Beefcake1993 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)