Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-01, 20:28   #1
Kay123
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 214
hur ofta cheatmeals vid hårddeff från 15%-->5%

Ja rubriken är frågan, undrar hur ofta ni cheatmealar när ni ska hårddeffa typ från 10-15% kroppsfett och ska ner till 5% ... antar att d egentliten är en tids fråga altlså ju kortare man vill lägga in deffen på så färre cheatmeals man kan unna sig.... men vore kul kolla med er, vet att finns terminators som går dlera månader utan en enda cheatmeal , märkt att jag ( extrem foodaholic allmänt) klarar fan inte mer än 2v utan en rejäl portion kohydrater, fast det är inte "riktiga" cheatmeals alllså inge typ pizza, eller sånt skit utan jag äter bara mycket mer som bulk mål , främst kolhydrater och bra fett.
Kay123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 21:16   #2
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Har 13v kvar på min diet som startade för ca 7v sedan. Hade under dessa 7v ett cheatmeal. Kommer inte ha några chetameals de resterande 13. Känner jag mig tom och svag äter jag lite extra kokt potatis bara. Vet inte min fettprocent men skulle tro drygt 10-12% nu.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 09:19   #3
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Citat:
Ursprungligen postat av hanse Visa inlägg
har 13v kvar på min diet som startade för ca 7v sedan. Hade under dessa 7v ett cheatmeal. Kommer inte ha några chetameals de resterande 13. Känner jag mig tom och svag äter jag lite extra kokt potatis bara. Vet inte min fettprocent men skulle tro drygt 10-12% nu.
sm?
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 10:46   #4
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
sm?
Det är tanken
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 11:38   #5
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Kan göra plats åt dessa under veckan.
750 kcalunderskott per dag, måndag till lördag. Då kan du överäta 1000 kcal på söndag men fortfarande hamna på -3500 kcal för veckan. Vilket ska ge -0.5 kg fett.

Jag gör ungefär så. Bygger upp en buffert fram till lördag eller söndag. Där refeedar jag på 500-1000 kcalöverskott. Vi talar regelrätta refeeds med lågt fettintag (~30 g), modererat protein (~180 g) och gigantiskt kolhydratsintag (~1000 g).

Vet inte hur nödvändiga de är. Jag besitter inte en obekväm fettprocent, där leptin behövs boostas.
Däremot utför jag väldigt mycket fastande träning (både styrke- och konditionsträning) (med <300 g kolhydratsintag) så jag tycker det är värt att överäta rejält med kolhydrater en gång i veckan. Stor skillnad i min cykelprestation dagen innan gentemot dagen efter.


Väldigt längesedan jag hade en ätardag. Där det blundas för och ignorerar överskottet som ges. Har jag cravings efter något inkluderar jag det enkelt vilken dag som, i måttlig mängd.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 14:46   #6
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Citat:
Ursprungligen postat av Hanse Visa inlägg
Det är tanken
Kul! Kommer va där och kolla. Hoppas du kör samma dag som tjejen (BiF)

Ontopic: jag refeedar två dagar i veckan just nu och äter då på energibalans. Kommer snart gå över till tre dagar refeed i veckan
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 09:05   #7
Prsson
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 85
Jag har kört en cheatmeal per vecka, någon gång har de blivit två.Har provat och hoppat min cheatmeal men då har jag varit så nere och nästan blivit deprimerad så de gör jag inte om.
Prsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 09:27   #8
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Inga jävla cheatmeals eller unna sig. Systematiskt och logiskt planerade refeeds dock - mer frekvent ju närmare toppform du kommer.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)