Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-12, 19:00   #151
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Ja, jag förstår!

Kommer ta det lugnt framöver tills jag får besked på när vi börjar med behandlingen. Ta träning och annat utefter min ork.

Hoppas att jag börjar få mer energi tills dess att jag flyttar bara. Börjar folkhögskola på fastlandet den 20:e augusti.
Hur har det gått för dig?
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 19:45   #152
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Det går bra att göra via werlabs. Annars får man gå den normala vägen via sjukvården men det är inte så säkert att de vill lägga pengar på det om du inte har några symptom som kan indikera på brist i någon form.

MVH
/Bruce
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Werkavs har 10% rabatt just nu med kod. Beställde precis själv ett test.
Citat:
Ursprungligen postat av coloz Visa inlägg
Beställde också från Werlabs nu. Hur funkar det när man kommer till provtagningsstället? Borde man inte visa upp något eller vad ska man säga till dom?
Spelar det någon roll för "vårt syfte" om man tar lilla eller stora? Om det är det lilla som gäller så kanske jag låter nyfikenheten styra och det kan ju vara en kul grej för 245 kr, men om det är det stora som man måste göra så känns 895 kr inte värt för att enbart stilla nyfikenheten
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 20:13   #153
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Spelar det någon roll för "vårt syfte" om man tar lilla eller stora? Om det är det lilla som gäller så kanske jag låter nyfikenheten styra och det kan ju vara en kul grej för 245 kr, men om det är det stora som man måste göra så känns 895 kr inte värt för att enbart stilla nyfikenheten
Som jag förstått det behöver man veta sott SHBG för att veta om hur mycket av ens T som ens är tillgängligt. Så tar man det lilla testet kommer du behöva ta det stora sen ändå.

Har inte vart där än..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 20:30   #154
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av coloz Visa inlägg
Beställde också från Werlabs nu. Hur funkar det när man kommer till provtagningsstället? Borde man inte visa upp något eller vad ska man säga till dom?
är det drop in, så säg du har bokat via werlabs och uppvisa legitimation etc så är det inga problem.

"5. Vad behöver jag ta med mig till mitt provtagningsställe?

Ditt ärende hanteras via en elektronisk remiss och det enda du behöver ha med dig är en giltig legitimation. De flesta provtagningsställen har drop in men vissa kräver tidsbokning. Du kan se vad som gäller för ditt provtagningställe."
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 03:54   #155
Oopa
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 63
Jag gjorde werlabs hälsokontroll large test för ca 1 år sedan och fick gröna värden för allt förutom för just S-testosteron. Det stod dock 22* nmol/l vilket vad jag förstår ska vara ett bra värde för en 28åring?
Oopa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-25, 08:12   #156
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Mats J Visa inlägg
Hur har det gått för dig?


Gjort MR, tagit mer blodprover och fått reda på att min läkare har gått på semester.

Inga framsteg med andra ord.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 15:05   #157
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Äldre provsvar bild nr 1.

Nya provsvar bild nr 2.

nytt är väl att prolaktinet har skjutit i höjderna och P-IGF har sjunkit. Testo fortfarande kasst.
Bifogade bilder
Filtyp: png Skärmavbild 2018-07-27 kl. 15.59.30.png (81.0 KB, 17 visningar)
Filtyp: png Skärmavbild 2018-07-27 kl. 15.59.03.png (86.1 KB, 13 visningar)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 15:11   #158
svamp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 15
När kommer läkaren tillbaks ifrån semestern?
svamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 15:17   #159
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av svamp Visa inlägg
När kommer läkaren tillbaks ifrån semestern?
Vet ej. Fått en akut-telefontid på måndag iallafall, efter att ha ringt endo-mottagningen dagligen.

Fick gå hem från jobbet idag, var helt slut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 15:24   #160
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Av mina senare erfarenheter av primärvården i Sverige så kändes det, inte så inbjudande, tillmötesgående om man säger så. Min poäng är at det finns en massa saker som kan påverka hormoner, i bland fysiska skador, värme, i kombinationer etc. Har själv inga problem med testo vad jag vet men jag skulle ta det från en massa vinklar, kan ju vara något enkelt som påverkar, inte vet jag, varicocele kanske eller vad som helst.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 15:42   #161
svamp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Vet ej. Fått en akut-telefontid på måndag iallafall, efter att ha ringt endo-mottagningen dagligen.

Fick gå hem från jobbet idag, var helt slut.
Det var ju lite positivt,tråkigt nog får man ligga på som fan för att det ska hända något och det har du ju gjort(och det är inte säkert att det hjälper ändå).
Skriv ner på en lapp vilka frågor du vill ha svar på(det är lätt att glömma).
Och ge dig inte, stå på dig och gör jävligt klart för dom hur dåligt du mår.
Om inte annat så måste dom kunna svara på när läkaren börjar jobba igen.
svamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 19:21   #162
jörga
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 22
Har haft en lång resa i just detta ämnet.
Började med att jag gick till läkaren för att jag kände mig trött, dom tog ett par prover gällande vanliga vitaminer osv. som skall göra en trött om man har brist på. Dessa prover kom sedan tillbaka och allt var fine, jag blev sedan hemskickad med kommentaren "Ryck upp dig" ungefär.

Ett år senare så var jag fortfarande lika trött och gick tillbaka till läkarna, men med denna gång för att mina bröst stod ovanligt mycket ut (gynekomasti). Denna gång tog dom prover på just testosteron mm. Det visade sig vara långt under ref (3 ungefär), igf, kortisol, t3, t4 och även levervärden vara helt urflippade.

Jag gick sedan på prover i 2 mån intervaller i ca 1.5 år innan jag fick utskrivet Nebido som jag nu får sedan 1 år tillbaka.
Kan inte annat än hålla med angående vår sjukvård. Gick även till privata läkare, överläkaren i Göteborg på Sahlgrenska opererar även privat och han hade kommentaren "Dina bröst är alldeles för stora för att inte dopa sig, kom tillbaka när du har slutat med dessa dumheter.". Han ville därför inte ge mig någon behandling eller hjälp alls. Jag är inte heller märkvärdigt grov och har aldrig i hela mitt liv tagit någon form av doping. Proteinpulver är allt jag sträckt mig till i kosttillskottväg, och de från tillverkare såsom mmsports, gg.

Även regionala vården har varit katastrofal, ringer inte på telefonmöten, går på semester hejvilt mm.

Vill du ha några tips så ligg på som bara den och ge dig aldrig, nämn aldrig kosttillskott el. liknande för allt är doping så länge det är pulver i mina erfarenheter.
Även längre deffperioder (10v+) verkar ha en rätt ordentlig dålig effekt på mitt testosteron. I Ozzikings sits hade jag lagt mig på ett ordentligt intag och äta helt efter hunger, lägg kaloriräkningen på hyllan ett tag till dina problem har löst sig. Livet är värt och leva.
Kanske låter lustigt men ett liv utan testosteron är helt jävla värdelöst och inget någon skall behöva uppleva.

Hoppas jag kunnat bidra med något!
jörga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 20:52   #163
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av jörga Visa inlägg
Har haft en lång resa i just detta ämnet.
Började med att jag gick till läkaren för att jag kände mig trött, dom tog ett par prover gällande vanliga vitaminer osv. som skall göra en trött om man har brist på. Dessa prover kom sedan tillbaka och allt var fine, jag blev sedan hemskickad med kommentaren "Ryck upp dig" ungefär.

Ett år senare så var jag fortfarande lika trött och gick tillbaka till läkarna, men med denna gång för att mina bröst stod ovanligt mycket ut (gynekomasti). Denna gång tog dom prover på just testosteron mm. Det visade sig vara långt under ref (3 ungefär), igf, kortisol, t3, t4 och även levervärden vara helt urflippade.

Jag gick sedan på prover i 2 mån intervaller i ca 1.5 år innan jag fick utskrivet Nebido som jag nu får sedan 1 år tillbaka.
Kan inte annat än hålla med angående vår sjukvård. Gick även till privata läkare, överläkaren i Göteborg på Sahlgrenska opererar även privat och han hade kommentaren "Dina bröst är alldeles för stora för att inte dopa sig, kom tillbaka när du har slutat med dessa dumheter.". Han ville därför inte ge mig någon behandling eller hjälp alls. Jag är inte heller märkvärdigt grov och har aldrig i hela mitt liv tagit någon form av doping. Proteinpulver är allt jag sträckt mig till i kosttillskottväg, och de från tillverkare såsom mmsports, gg.

Även regionala vården har varit katastrofal, ringer inte på telefonmöten, går på semester hejvilt mm.

Vill du ha några tips så ligg på som bara den och ge dig aldrig, nämn aldrig kosttillskott el. liknande för allt är doping så länge det är pulver i mina erfarenheter.
Även längre deffperioder (10v+) verkar ha en rätt ordentlig dålig effekt på mitt testosteron. I Ozzikings sits hade jag lagt mig på ett ordentligt intag och äta helt efter hunger, lägg kaloriräkningen på hyllan ett tag till dina problem har löst sig. Livet är värt och leva.
Kanske låter lustigt men ett liv utan testosteron är helt jävla värdelöst och inget någon skall behöva uppleva.

Hoppas jag kunnat bidra med något!
Vilken resa. Tyvärr är det mycket som tillåts gå fel inom svensk vård. Jag har själv försökt diskutera det i allmändelen men möts bara med löjliga kommentarer. Det var knappt att 72-timmars bältning på indikationen "otrevlig" och "verbalt aggressiv" inte väckte kritik.

Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Av mina senare erfarenheter av primärvården i Sverige så kändes det, inte så inbjudande, tillmötesgående om man säger så. Min poäng är at det finns en massa saker som kan påverka hormoner, i bland fysiska skador, värme, i kombinationer etc. Har själv inga problem med testo vad jag vet men jag skulle ta det från en massa vinklar, kan ju vara något enkelt som påverkar, inte vet jag, varicocele kanske eller vad som helst.
Får vara ett rejält ormnäste för att påverka hypofysen.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 09:20   #164
Max
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 116
Citat:
Ursprungligen postat av jörga Visa inlägg
Har haft en lång resa i just detta ämnet.
Började med att jag gick till läkaren för att jag kände mig trött, dom tog ett par prover gällande vanliga vitaminer osv. som skall göra en trött om man har brist på. Dessa prover kom sedan tillbaka och allt var fine, jag blev sedan hemskickad med kommentaren "Ryck upp dig" ungefär.

Ett år senare så var jag fortfarande lika trött och gick tillbaka till läkarna, men med denna gång för att mina bröst stod ovanligt mycket ut (gynekomasti). Denna gång tog dom prover på just testosteron mm. Det visade sig vara långt under ref (3 ungefär), igf, kortisol, t3, t4 och även levervärden vara helt urflippade.

Jag gick sedan på prover i 2 mån intervaller i ca 1.5 år innan jag fick utskrivet Nebido som jag nu får sedan 1 år tillbaka.
Kan inte annat än hålla med angående vår sjukvård. Gick även till privata läkare, överläkaren i Göteborg på Sahlgrenska opererar även privat och han hade kommentaren "Dina bröst är alldeles för stora för att inte dopa sig, kom tillbaka när du har slutat med dessa dumheter.". Han ville därför inte ge mig någon behandling eller hjälp alls. Jag är inte heller märkvärdigt grov och har aldrig i hela mitt liv tagit någon form av doping. Proteinpulver är allt jag sträckt mig till i kosttillskottväg, och de från tillverkare såsom mmsports, gg.

Även regionala vården har varit katastrofal, ringer inte på telefonmöten, går på semester hejvilt mm.

Vill du ha några tips så ligg på som bara den och ge dig aldrig, nämn aldrig kosttillskott el. liknande för allt är doping så länge det är pulver i mina erfarenheter.
Även längre deffperioder (10v+) verkar ha en rätt ordentlig dålig effekt på mitt testosteron. I Ozzikings sits hade jag lagt mig på ett ordentligt intag och äta helt efter hunger, lägg kaloriräkningen på hyllan ett tag till dina problem har löst sig. Livet är värt och leva.
Kanske låter lustigt men ett liv utan testosteron är helt jävla värdelöst och inget någon skall behöva uppleva.

Hoppas jag kunnat bidra med något!
Att undanhålla fakta för behandlande personal är såklart inte bra. Då finns en mycket mindre chans att de kan hitta rotorsaken till problemen. Mitt råd är att vara så öppen som möjligt, och dessutom rannsaka och vara ärlig mot sig själv.

Man skall inte påbörja en behandling med t.ex. Nebido utan att ha ordentligt på fötterna, då kan man maskera de egentliga orsakerna, och det kan sluta med att man får andra ännu värre problem.
Max är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 11:12   #165
bigtraps
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: hälsingland
Inlägg: 969
Citat:
Ursprungligen postat av jörga Visa inlägg
Har haft en lång resa i just detta ämnet.
Började med att jag gick till läkaren för att jag kände mig trött, dom tog ett par prover gällande vanliga vitaminer osv. som skall göra en trött om man har brist på. Dessa prover kom sedan tillbaka och allt var fine, jag blev sedan hemskickad med kommentaren "Ryck upp dig" ungefär.

Ett år senare så var jag fortfarande lika trött och gick tillbaka till läkarna, men med denna gång för att mina bröst stod ovanligt mycket ut (gynekomasti). Denna gång tog dom prover på just testosteron mm. Det visade sig vara långt under ref (3 ungefär), igf, kortisol, t3, t4 och även levervärden vara helt urflippade.

Jag gick sedan på prover i 2 mån intervaller i ca 1.5 år innan jag fick utskrivet Nebido som jag nu får sedan 1 år tillbaka.
Kan inte annat än hålla med angående vår sjukvård. Gick även till privata läkare, överläkaren i Göteborg på Sahlgrenska opererar även privat och han hade kommentaren "Dina bröst är alldeles för stora för att inte dopa sig, kom tillbaka när du har slutat med dessa dumheter.". Han ville därför inte ge mig någon behandling eller hjälp alls. Jag är inte heller märkvärdigt grov och har aldrig i hela mitt liv tagit någon form av doping. Proteinpulver är allt jag sträckt mig till i kosttillskottväg, och de från tillverkare såsom mmsports, gg.

Även regionala vården har varit katastrofal, ringer inte på telefonmöten, går på semester hejvilt mm.

Vill du ha några tips så ligg på som bara den och ge dig aldrig, nämn aldrig kosttillskott el. liknande för allt är doping så länge det är pulver i mina erfarenheter.
Även längre deffperioder (10v+) verkar ha en rätt ordentlig dålig effekt på mitt testosteron. I Ozzikings sits hade jag lagt mig på ett ordentligt intag och äta helt efter hunger, lägg kaloriräkningen på hyllan ett tag till dina problem har löst sig. Livet är värt och leva.
Kanske låter lustigt men ett liv utan testosteron är helt jävla värdelöst och inget någon skall behöva uppleva.

Hoppas jag kunnat bidra med något!
Vad fann man för orsak till dåliga levervärden?
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)