Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-01, 19:16   #14131
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Det brukar talas om det men jag vet inte så mycket om det
ok
S och V har lyckats med sin kampanj med andra ord
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 19:24   #14132
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Lyssnar på Kristerssons tal, han sågar SD något enormt just nu.

Gör sig inga vänner om han behöver backning för sin politik efter valet iaf.
Stackarn har väl insett att det är för sent att vända kappan när vinden redan vänt. Det blir så tydligt att det är sådant de gör då, och inte sann övertygelse.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 20:02   #14133
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Jag skulle inte kalla det för extremhögern. Jag länkade videon då jag tycker att snubben var skön och för att jag gillar partiet.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Pfft hur kan man gilla ett parti vars partiledare inte ens har förstånd nog att hålla fickorna stängda och huvudbonad på när han posar för att försöka se cool ut.
Alternativ för Sovjet,international nationalisterna det blir inte mycket tramsigare än så.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 20:34   #14134
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
https://www.expressen.se/noje/artist...book&social=fb

Råkade stöta på detta i "flödet". Anmärkningsvärt är:

Citat:
– De kom fram till mig och frågade efteråt, ”Är ni arga?”. Jag sa, nej, det är väl ingenting att vara arg för, säger Gry Forssell.
Lek med tanken att något annat parti fick samma behandling: "FUCK V" eller heta potatisen "FUCK F!". Då hade nog Gry Forssell sagt, "Det där var inte okej, vi borde vara mer progressiva än så här i Sverige".

Det är hyckleriet som äcklar mig. Dessutom äcklar det mig att politik börjar komma in i allt nu. Till sist så äcklar det mig också att politik börjar förstöra fler länder världen över på grund av onödiga splittringar mellan "vi och dem". Samma sak inträffar även här vad vitt jag kan se mellan vissa medlemmar.

Mitt motiverade resonerande: hur lätt var det att sprida hat med hjälp av tidningspapper som du behövde gå från hus till hus och dela ut för att rekrytera folk till din "hatförening"? Hur lätt är det att sprida hat via sociala medier och rekrytera "medlemmar"? (kunde inte hålla mig, haha )

Jag skulle inte bli förvånad (eller jo) om Arne Weise dyker upp på Kalle Anka denna Julafton och säger, "men innan vi hälsar på Kalle Anka och hans vänner så ska vi se ett politiskt budskap från F!", haha.

På tal om splittringar så är det även ett snack om ett kommande "Andra Civilkrig" i USA inom några månader i värsta fall. Det diskuteras flitigt i massmedia nu huruvida militären kommer att stå på amerikanska folkets sida eller lyda Commander-in-Chiefs order. Oavsett hoppas jag det filmas för då jävlar skall det käkas kakor och se The Hunger Games på riktigt!

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2018-07-01 klockan 20:37.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 20:56   #14135
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
https://www.expressen.se/noje/artist...book&social=fb

Råkade stöta på detta i "flödet". Anmärkningsvärt är:



Lek med tanken att något annat parti fick samma behandling: "FUCK V" eller heta potatisen "FUCK F!". Då hade nog Gry Forssell sagt, "Det där var inte okej, vi borde vara mer progressiva än så här i Sverige".

Det är hyckleriet som äcklar mig. Dessutom äcklar det mig att politik börjar komma in i allt nu. Till sist så äcklar det mig också att politik börjar förstöra fler länder världen över på grund av onödiga splittringar mellan "vi och dem". Samma sak inträffar även här vad vitt jag kan se mellan vissa medlemmar.

Mitt motiverade resonerande: hur lätt var det att sprida hat med hjälp av tidningspapper som du behövde gå från hus till hus och dela ut för att rekrytera folk till din "hatförening"? Hur lätt är det att sprida hat via sociala medier och rekrytera "medlemmar"? (kunde inte hålla mig, haha )

Jag skulle inte bli förvånad (eller jo) om Arne Weise dyker upp på Kalle Anka denna Julafton och säger, "men innan vi hälsar på Kalle Anka och hans vänner så ska vi se ett politiskt budskap från F!", haha.

På tal om splittringar så är det även ett snack om ett kommande "Andra Civilkrig" i USA inom några månader i värsta fall. Det diskuteras flitigt i massmedia nu huruvida militären kommer att stå på amerikanska folkets sida eller lyda Commander-in-Chiefs order. Oavsett hoppas jag det filmas för då jävlar skall det käkas kakor och se The Hunger Games på riktigt!
Och du själv tycker att du håller en hög och fin nivå här? som vill njuta av andras död och misär medans du själv ska käka kakor? Om det mot all förmodan bryter ut ett inbördeskrig i USA vilket inte är ens i närheten av troligt så är risken stor att vi själva får en jävulsk känga från öster samtidigt och då kan du ju sitta där med dina jävla kakor och tro att du är något tills du själv hamnar i skiten.

Jävla trams rent ut sagt att det skulle bli inbördeskrig(jo det heter faktiskt så) i USA de närmsta månaderna,de enda som tror på och hoppas på det det är samma nötter som slickar Putins arsle vid varje tänkbart tillfälle (Dessa nötter finns främst på internet och är mycket ovanligare ute i verkligheten än just på internet av någon märklig anledning)och även tror på och önskar sig ett inbördeskrig här.

De Amerikanska soldaterna är det Amerikanska folket,deras jobb är att säkerställa säkerhet för Amerika oavsett om fienden är en inre eller yttre,I USA finns det enormt många veteraner,och bland dessa finns det väldigt gott om vapenägare,att den Amerikanska krigsmakten skulle ha några utsikter att framgångsrikt utkämpa ett krig mot sig själv(eller folket) är rent absurt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 21:59   #14136
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Jimmie är en av oss. I podden Gött änna med Glenn Hysén och Micke Målare avslöjar han att han byggt gym i källaren hemma i Sölvesborg. Det bjuds även på några halvsura göteborgsvitsar:

https://www.acast.com/gottanna/78jim...enomickemalarn
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 22:23   #14137
oath5
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 487
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Jimmie är en av oss. I podden Gött änna med Glenn Hysén och Micke Målare avslöjar han att han byggt gym i källaren hemma i Sölvesborg. Det bjuds även på några halvsura göteborgsvitsar:

https://www.acast.com/gottanna/78jim...enomickemalarn
Haha han håller på Liverpool sa han i podden kung Jimmie
oath5 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 22:25   #14138
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Och du själv tycker att du håller en hög och fin nivå här? som vill njuta av andras död och misär medans du själv ska käka kakor? Om det mot all förmodan bryter ut ett inbördeskrig i USA vilket inte är ens i närheten av troligt så är risken stor att vi själva får en jävulsk känga från öster samtidigt och då kan du ju sitta där med dina jävla kakor och tro att du är något tills du själv hamnar i skiten.

Jävla trams rent ut sagt att det skulle bli inbördeskrig(jo det heter faktiskt så) i USA de närmsta månaderna,de enda som tror på och hoppas på det det är samma nötter som slickar Putins arsle vid varje tänkbart tillfälle (Dessa nötter finns främst på internet och är mycket ovanligare ute i verkligheten än just på internet av någon märklig anledning)och även tror på och önskar sig ett inbördeskrig här.

De Amerikanska soldaterna är det Amerikanska folket,deras jobb är att säkerställa säkerhet för Amerika oavsett om fienden är en inre eller yttre,I USA finns det enormt många veteraner,och bland dessa finns det väldigt gott om vapenägare,att den Amerikanska krigsmakten skulle ha några utsikter att framgångsrikt utkämpa ett krig mot sig själv(eller folket) är rent absurt.
Det är bara USA som jag pratar så om just nu för deras land med sin "president som skall fixa allt själv" har gjort så många dåliga drag för resten av omvärlden, och deras liberala och/eller demokratiska miljonärer och/eller miljardärer har inte gjort ett skvatt för att ta bort den blivande "diktatorn" i landet. Jag undrar varför "pengar är makt" inte fungerar i detta fall? Det är därför jag själv njuter av deras, till synes men troligen inte, långsamma självutplåning inifrån med veckovisa masskjutningar och övrig problematik i landet. Hur kan någon ha empati för någon som hela tiden medvetet skjuter sig själv hela tiden i foten och sedan gråter över det???

De (Trump-supporters) trodde Hillary skulle vara värre (bara den mindre dåliga imho, hade föredragit Bernie Sanders om jag fick välja), haha, och nu hängs journalister ut (precis i Ryssland som "nötterna" älskar vilket är en stor del republikaner nu för att de inte vågar gå emot Trump för då lär han fängsla eller döda dem när landet blir mer fascistiskt) och skjuts till och med ihjäl som senaste i Maryland. Idioterna röstade in en idiot, omvärlden tar stryk av detta så då förtjänar vi att hånskratta över deras idiotiska beslut som leder till de problem som de har just nu. Finns ingen anledning att visa empati med tanke på alla varningar de fick innan valet från alla håll och kanter från omvärlden.

Ha i åtanke, angående troligen osannolika inbördeskriget, att majoriteten av Trump-supporters älskar vapen och har vapen och de som hatar Trump är liberaler och demokrater som inte har vapen. (Tänk också på att Trump har många gånger uppmuntrat till våld i sina rallys vilket är kanske varför Maryland blev en tidsfråga) Militären må vara på "folkets" sida men här skall det övervägas att de är konservativa i tankesättet. De flesta veteraner lär knappast ha samma förutsättningar som den nya yngre och mer moderniserade militären i ett eventuellt inbördeskrig. Den intressanta frågan är huruvida den amerikanska militären anser det som "against the Constitution" att börja slåss mot det egna folket bara för att deras Commander-in-Chief säger åt dem. Är "en order en order" i detta fall?

Som sagt är nog inbördeskrig högst osannolikt, men det var det oxå det att Trump skulle bli president eller att han skulle vara över lagen och nu börjar han sakta men säkert, säkert med coachning från Putin i deras regelbundna telefonsamtal, riva av lager från det amerikanska rättsväsendet och verkligen få "checks and balances" att verka meningslöst på honom.

Trumps mål ÄR att bli diktator (därför han tycker Kim Jung-Un, Putin, snubben i Filippinerna är "coola dudes") och helst sitta kvar tills han lämnar jordelivet. Det fattar inte Trump-supporters eller Trump-onanister här på forumet. De hurrar bara för att han är en "baws", "en lirare", "en snubbe med cash". Trump har ett järngrepp över GOP för de kan bara förlora sina platser i kongressen pga. deras väljarbas är Trump supporters! Dessutom lär de avrättas om de går emot honom nu och han blir en diktator om något eller några år när han har krossat alla "checks and balances" i landet. Håll utkik efter vilken han låter få överta nu efter Supreme Court Anthony Kennedy's avslutning i slutet på juli detta år. Han lär trycka in en konservativ så det blir ännu fler konservativa grundläggande lagförändringar.

Det är mycket som absurt och "ej normalt" numera men att Trump skulle ta makten i sina egna händer när han väl själv börjar inse vad han faktiskt kan göra som definierar "världens mäktigaste person" så är det inte osannolikt att han åtminstone försöker använda militären mot det egna folket. Frågan är vad militären faktiskt kommer att göra då när Commander-in-Chief beordrar dem att börja avrätta journalister ("the enemy of the people" som Trump kallar dem för) runt om i landet. Det är efterblivet och galet, jag vet. Men the slow-moving coup (ja, jag ser på Bill Maher) kanske är verklighet och inte en bra film.

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2018-07-01 klockan 22:30.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 23:43   #14139
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Det brukar talas om det men jag vet inte så mycket om det
Bara skitsnack. Lönedumpning är vad LO försöker få det att låta som. Samtidigt som S uppfinner låtsasjobb.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 23:52   #14140
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Alltså splittringen mellan KD+M / C+L är så brutalt knivskarp. Jag fattar mig fortfarande inte på C, som inbillar sig att det går att få till en blocköverskridande överenskommelse. Det innebär bara och endast att S måste lägga ner sin vänsterpolitik och gå ännu mer mot mitten/höger. Just nu känns det som att enda möjligheten att få en samhällsduglig regering är att S lägger sig platt och stödjer allianspolitik.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-02, 00:01   #14141
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
https://twitter.com/aliesbati/status...72692169416705

Vad är tanken med detta egentligen? Geez.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-02, 00:11   #14142
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
https://twitter.com/aliesbati/status...72692169416705

Vad är tanken med detta egentligen? Geez.
Hur kan ens politiska företrädare få kräka ur sig så korkade saker utan att sparkas/uteslutas omgående?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-02, 00:55   #14143
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
...hade föredragit Bernie Sanders om jag fick välja...

...majoriteten av Trump-supporters älskar vapen och har vapen och de som hatar Trump är liberaler och demokrater som inte har vapen.
Det är lustigt hur min vänsterdetektor, flitigt använd i tråden om amerikansk politik, aldrig visar fel.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-02, 07:12   #14144
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
https://twitter.com/aliesbati/status...72692169416705

Vad är tanken med detta egentligen? Geez.
Predikande för de redan frälsta.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hur kan ens politiska företrädare få kräka ur sig så korkade saker utan att sparkas/uteslutas omgående?
VPK är och förblir VPK.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-02, 08:22   #14145
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Så det verkar äntligen som att ett parti har lyckats lista ut hur man ska handskas med SD (väljare). Kristersson ville vara tydlig att inte kategorisera dem som rasistiska utan att de inte kunde samarbeta pga av att de står så långt ifrån varandra politiskt.
Moget och sunt beteende, men några år för sent känns det som.
Sossar och vänsterfolk, samt L och C verkar däremot fortfarande inte ha förstått det här utan kastar SD mellan blocket som en rutten fisk och inser inte att detta bara spär på föraktet för deras egna partier istället.

Kristersson hävdade tydligt att Alliansen fortfarande är stark och håller ihop.
Men vet inte riktigt hur dom ska lyckas skrapa ihop tillräckligt mycket röster från SD när både C och L är såpass invandringsvänliga. Tror inte de kommer lösa den frågan.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)