Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-01, 11:06   #14116
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Känns lite absurt när SMR är en liten grupp jämfört med exempelvis Antifa som är direkt militanta.

Om SMR ska förbjudas lär ju kommunisterna också falla inom samma ram.

Hur som helst aburt förslag.
SMR som numera heter NMR är förvisso mindre än AFA men båda är direkt militanta och har som mål att störta statsskicket som sådant med våld om möjligheten ges.

Anser att det är mycket dåligt att förbjuda grupper då den formen av lagstiftning som bekant lätt spårar ur(som referens kan du kika på valfri diktatur) då det lätt landar i åsiktsregistreringar och att valfritt styre lätt börjar premiera sina suporters och straffa sina motståndare.

Har däremot inga problem alls med att man punktmarkerar grupper av människor som har höga koncentrationer av kriminella och plockar isär dessa genom att klämma åt genom att komma åt de brott som begås på individnivå,och naturligtvis även på gruppnivå där så är möjligt,där vi bland dessa extrema grupper ute på kanterna nog kan finna fog för att titta på att nyttja den befintliga lagen om olovlig kårverksamhet.

Som vanligt vill politiker låssas göra något åt diverse problem genom att hitta på nya regler och lagar som bara rör till det istället för att tillföra medel som gör det möjligt för polis och övriga rättsliga myndigheter att faktiskt utföra skarp konsekvensutsättning efter de lagar och förordningar som redan finns.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 12:49   #14117
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
smerk är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 15:01   #14118
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Om det här är extremhöger så vill jag veta vad vi ska kalla NMR för i framtiden, för jag ser inte många likheter
Lucipha är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 15:28   #14119
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av Lucipha Visa inlägg
Om det här är extremhöger så vill jag veta vad vi ska kalla NMR för i framtiden, för jag ser inte många likheter
Jag skulle inte kalla det för extremhögern. Jag länkade videon då jag tycker att snubben var skön och för att jag gillar partiet.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
smerk är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 15:57   #14120
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 844
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Ny förtroendemätning, alla går framåt, hade inte förväntat mig det

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...lofven-minskar

Alla siffror:

Jag tror ovan kan säga mycket om vilket resultat SD kommer få i höst. Det är fortfarande tabu att öppet säga att man röstar SD. Att säga att man har förtroende för JÅ är däremot inte tabu. Och har man förtroende för JÅ, så är ma inte låst i att ”SD är förbjudet att rösta på grund av si och så. Alltså.. har man förtroende för JÅ så är chansen stor att man också röstar SD.

Om vi drar bort 5 procentenheter på bägge kvinnor och män som säger att de har förtroende för JÅ så får vi 20% respektive 35% som har det. Typ 27,5% i genomsnitt. Och där har vi SDs resultat i höst, plus minus 2%. Det är min uppfattning. Ska bli intressant att se om det stämmer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 16:02   #14121
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Jag tror ovan kan säga mycket om vilket resultat SD kommer få i höst. Det är fortfarande tabu att öppet säga att man röstar SD. Att säga att man har förtroende för JÅ är däremot inte tabu. Och har man förtroende för JÅ, så är ma inte låst i att ”SD är förbjudet att rösta på grund av si och så. Alltså.. har man förtroende för JÅ så är chansen stor att man också röstar SD.

Om vi drar bort 5 procentenheter på bägge kvinnor och män som säger att de har förtroende för JÅ så får vi 20% respektive 35% som har det. Typ 27,5% i genomsnitt. Och där har vi SDs resultat i höst, plus minus 2%. Det är min uppfattning. Ska bli intressant att se om det stämmer.
27,5% är ju inte jättelångt ifrån 20% vilket väl är vad opinionsundersökningarna visat för SD om jag inte missminner mig. Så man behöver väl inte "gå den omvägen" du gjort för att hamna ungefär där.

Sen så är det ju ett tag kvar, och man vet ju aldrig vad som händer fram till det är dags. Det kan ju hända en hel del både uppåt och nedåt för alla möjliga partier beroende på ifall de sätter foten i pottan eller om de kokar ihop nån saftig gryta med valfläsk.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 16:54   #14122
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Reindfeldt tror inte mycket på att fler poliser är lösningen:

"Socialdemokraterna och Alliansen lovar fler poliser – särskilt till förorten.

Förre statsministern Fredrik Reinfeldt anser däremot att alternativ till polisen behövs.

– En modell är något vi kallar AMP, där man anställer särskilda områdesansvariga som skapar trygghet, säger han."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...gangen-knackas

"– Man ger ett AMP ansvar för ett torg eller en del av ett område, där de får pengar via fastighetsägare eller kanske via kommunala stöd. Eller via köpmän som får betala en viss avgift."
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 16:59   #14123
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
"– Man ger ett AMP ansvar för ett torg eller en del av ett område, där de får pengar via fastighetsägare eller kanske via kommunala stöd. Eller via köpmän som får betala en viss avgift."
Så lokala företagare ska först via skatten betala för polisen och sen lite extra för "beskydd". Seriöst..
Lucipha är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 17:05   #14124
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Betala beskydd till någon som ska styra upp dom som kräver dig på beskydd?

Jomensåattehh..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 17:10   #14125
Jpn
Tröööck!!1 +50
 
Jpns avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 435
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Förre statsministern Fredrik Reinfeldt anser däremot att alternativ till polisen behövs.

– En modell är något vi kallar AMP, där man anställer särskilda områdesansvariga som skapar trygghet, säger han."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...gangen-knackas

"– Man ger ett AMP ansvar för ett torg eller en del av ett område, där de får pengar via fastighetsägare eller kanske via kommunala stöd. Eller via köpmän som får betala en viss avgift."
Kan ju företagarna lika gärna betala till gängen direkt för att få lugn och ro... låter så jäkla urbota dumt och idiotiskt så klockorna stannar...
Jpn är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 18:19   #14126
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Japp det låter idiotiskt. Dessa personer kommer dessutom inte ha befogenheter som en polis har. Det är bara att acceptera att ju fler människor det bor i landet, ju stökigare det är, desto fler poliser krävs. Förstår verkligen inte hur en del resonerar. Dumsnåla idioter är vad de är.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 18:33   #14127
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Lyssnar på Kristerssons tal, han sågar SD något enormt just nu.

Gör sig inga vänner om han behöver backning för sin politik efter valet iaf.
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 18:37   #14128
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Gillar man marknadshyror och lönedumpning så kan man ju lyssna på han.
leee är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 18:38   #14129
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Gillar man marknadshyror och lönedumpning så kan man ju lyssna på han.
Alltid intressant att lyssna på olika företrädare för de politiska partierna, man behöver inte hålla med om det som sägs men kan vara bra att veta vad partier vill göra


Marknadshyror har jag inget emot, lönedumpning på vilket sätt?
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-07-01, 19:14   #14130
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Alltid intressant att lyssna på olika företrädare för de politiska partierna, man behöver inte hålla med om det som sägs men kan vara bra att veta vad partier vill göra


Marknadshyror har jag inget emot, lönedumpning på vilket sätt?
Det brukar talas om det men jag vet inte så mycket om det
leee är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)