Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-13, 10:40   #91
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av Danomax Visa inlägg
Nej, utan tröja, han har svenska rekordet i sin klass.
Bänkpress klassisk 70+ år:
Screenshot_20180713-113216.jpg

60-69 år:
Screenshot_20180713-113408.jpg
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 11:05   #92
Danomax
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Umeå
Inlägg: 604
Det är Sven jag menar i alla fall och jag har sett honom pressa 160 i hallen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Danomax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 11:18   #93
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av bighulken Visa inlägg
Jo nog finns det krutgubbar alltid, !!!...
Typ : miilo maliniemi, han är över 70 bast, tror närmare 75...
Jag var med å tävlade förra året(2017)...då han också tävlade!!....
Värmde på 170kg...och då kom han å frågade om han fick köra emellan.....ha ha ha .....
Det visade sig att han tryckte upp 185kg i klassisk stil!!.....mer än vad jag lyckades med, jag tror jag lyckades med typ 175kg eller nåt sånt....

Visst finns det starka, som inte nödvändigtvis måste visa upp sig osv....trevligt.
Ja, det är trevligt. Det finns många fler råstarka än de som är allmänt kända.

Citat:
Ursprungligen postat av Danomax Visa inlägg
Nej, utan tröja, han har svenska rekordet i sin klass.
Jocke ställde sin fråga till mig ursprungligen, och det var inte Sven jag menade. Men Sven är förstås en krutgubbe av rang han också. Minst sagt!
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 11:24   #94
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Jag bänkar 85 med tröja

Liten uppdatering nu i sommartider. Vikt idag 83,8 kg. Har gått varje morgon i 6 månader så ganska less på det nu..jag ska kanske gå ner 1,5 kg till semestern ( vecka 35-36 ) Har två ynglingar på 25 år som ska med på semestern, det är klargjort att fettprocenten ska inte vara över 10%, då får de inte ligga bredvid mig. Lite på skoj såklart men jag tycker man ska hålla bra form året runt vid 25. Har man dessutom tränat 8 år ska den vara skitbra !

Hoppas ni har det bra i sommarvärmen.

Lite bilder från idag och på den nya bilen. Inkörd och går som ett skott !





__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 09:43   #95
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
År numer 9 !

Träningen och formen är helt okej, familjelivet likaså. Jag har blivit morfar igen, min dotter fick en pojke till. Eftersom jag själv är pappa till två tjejer är det extra kul med ”pågar”. En av styvsönerna pluggar till snut, den andre ska också in på skolan nu till hösten. Kul att de tar tag i något, många motiverande samtal med dem över åren. Vad som krävs för att bli bra på något.

Jag tränar med en ny kille, Linus som är 17 år. Galet bra grundfysik, mycket mobilpillande som störde mig. En dag gick jag fram till honom på gymmet, förklarade lite vad jag tyckte om hans träning (påtalade om mobiltelefonen)+ lite annat allmänt peptalk. Det tog några dagar sen frågade han om vi kunde ta ett pass tillsammans. Nu har det pågått i 7 månader, ca 4 dagar i veckan tränar vi. Han går i skolan så ibland synkar inte tiderna.

Det blev 2 artiklar i tidningen förra året. En som handlar om ”tid”, och en om ”att vara kraftig”. Jag har skrivit några till som ligger i datorn, ska skicka in när de är färdiga.

Min bil (BMW M140-18) har fått mycket omsorg. Fullt styling paket, Dervtech trimmad, 445 HP! Går som ett skott, 0-100 går på ca 4 sek om jag har tur med väggreppet, 100-200 ca 8,5 sek. Nu kan jag inte göra så mycket mer med den, allt är optimerat så mycket det går (inkl LSD diff m.m)

Raask (Andreas) har hjälp mig med kosten vilket hjälp mig mycket. Jag var rädd för att äta, framförallt kolhydrater…trodde att det var nyckeln till lågt fett på kroppen…tji fick jag. Det är tur det finns folk som är experter inom det här med kost.

Mitt VS Andreas upplägg nedan, 1620 kcal har jag kört på länge..årsvis. Förstår inte så här i efterhand att jag orkat..hur kan jag ha växt på dessa siffror

1620 kcal (220 g protein - 41 g fett - 77 g carbs )
2728 kcal (227 g protein - 70 g fett - 312 g carbs )

Träningen tog ny fart, känner mig som 20 igen. Vikten hålls stabil på ca 85 kg, optimeringar kommer allt eftersom. Det är fortfarande några veckor in i upplägget..jag tror fortfarande jag ligger lågt i kolhydrater. Har jag tur nu så kommer kroppen att ändras lite. Skulle vilja bli lite smalare om midjan.

Ja lite blandat babbel bara så här på vårkanten. Nu bär det av till Turkiet i slutet av månaden.

Glad sommar!









__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 08:36   #96
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
Träningen och formen är helt okej, familjelivet likaså. Jag har blivit morfar igen, min dotter fick en pojke till. Eftersom jag själv är pappa till två tjejer är det extra kul med ”pågar”. En av styvsönerna pluggar till snut, den andre ska också in på skolan nu till hösten. Kul att de tar tag i något, många motiverande samtal med dem över åren. Vad som krävs för att bli bra på något.
Det du gör med och för dig själv just nu är det som kommer forma både dina barn och barnbarns syn på sina egna liv. Du är imponerande som i "sen" ålder hittar intresse för kosten och träningens effekt på välmående och tar ansvar för din egen utveckling. Fortsätt så! Väldigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
Jag tränar med en ny kille, Linus som är 17 år. Galet bra grundfysik, mycket mobilpillande som störde mig. En dag gick jag fram till honom på gymmet, förklarade lite vad jag tyckte om hans träning (påtalade om mobiltelefonen)+ lite annat allmänt peptalk. Det tog några dagar sen frågade han om vi kunde ta ett pass tillsammans. Nu har det pågått i 7 månader, ca 4 dagar i veckan tränar vi. Han går i skolan så ibland synkar inte tiderna.
Du är en förebild som föregår med gott exempel och påverkar de runt omkring dig positivt. Det gör att ni båda två utvecklas optimalt! Bra för varandra = symbios.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
Raask (Andreas) har hjälp mig med kosten vilket hjälp mig mycket. Jag var rädd för att äta, framförallt kolhydrater…trodde att det var nyckeln till lågt fett på kroppen…tji fick jag. Det är tur det finns folk som är experter inom det här med kost.

Mitt VS Andreas upplägg nedan, 1620 kcal har jag kört på länge..årsvis. Förstår inte så här i efterhand att jag orkat..hur kan jag ha växt på dessa siffror

1620 kcal (220 g protein - 41 g fett - 77 g carbs )
2728 kcal (227 g protein - 70 g fett - 312 g carbs )

Träningen tog ny fart, känner mig som 20 igen. Vikten hålls stabil på ca 85 kg, optimeringar kommer allt eftersom. Det är fortfarande några veckor in i upplägget..jag tror fortfarande jag ligger lågt i kolhydrater. Har jag tur nu så kommer kroppen att ändras lite. Skulle vilja bli lite smalare om midjan.
Träningen stimulans är viktigare input för att forma kroppen än kosten. Kosten är en förutsättning för att kunna få optimala resultat av träningen du lägger ner din tid och energi på, inget mer. Kosten är inte tillräckligt stark för att kunna stimulera signifikanta effekter av sig själv. Frågan är helt enkelt hur mycket du hade kunnat utvecklas i träningen innan om du hade ätit i mer enlighet med dina behov. Men nog med efterklokhet, det viktiga är att man blickar framåt och gör det bästa av det man har just nu. Keep it consistent - kontinuitet är nyckeln till framgång. Det finns mycket mer utvecklingspotential kvar!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 07:32   #97
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Fan vad kul att se dig skriva här igen!

Riktigt vass form (sinnessjuk för din gamla ålder)! Kul som fan att allt flyter på också!
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 08:49   #98
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Det du gör med och för dig själv just nu är det som kommer forma både dina barn och barnbarns syn på sina egna liv. Du är imponerande som i "sen" ålder hittar intresse för kosten och träningens effekt på välmående och tar ansvar för din egen utveckling. Fortsätt så! Väldigt bra.



Du är en förebild som föregår med gott exempel och påverkar de runt omkring dig positivt. Det gör att ni båda två utvecklas optimalt! Bra för varandra = symbios. Ha ha ja något i den stilen. Jag skrev ett långt inlägg till han på fejjan angående detta. Linus träning påverkar mig mer än han förstår. Jag babblade på annat skit samtidigt. Linus mossa storböla av inlägget, hon sa till mig att det var det bästa någon hade sagt till Linus ! Häftigt

Träningen stimulans är viktigare input för att forma kroppen än kosten. Kosten är en förutsättning för att kunna få optimala resultat av träningen du lägger ner din tid och energi på, inget mer. Kosten är inte tillräckligt stark för att kunna stimulera signifikanta effekter av sig själv. Frågan är helt enkelt hur mycket du hade kunnat utvecklas i träningen innan om du hade ätit i mer enlighet med dina behov. Men nog med efterklokhet, det viktiga är att man blickar framåt och gör det bästa av det man har just nu. Keep it consistent - kontinuitet är nyckeln till framgång. Det finns mycket mer utvecklingspotential kvar!
Yes sir I will !

Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Fan vad kul att se dig skriva här igen!

Riktigt vass form (sinnessjuk för din gamla ålder)! Kul som fan att allt flyter på också!
Tack ! Ja jo formen är "okej". Den kommer bli bättre med det nya upplägget. Jag är fortfarande bara några veckor in men allt ser bra ut. Andreas justerar allt eftersom. Nästa vecka är det ännu mer carbs

Tack än en gång !
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 10:17   #99
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Längd?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 11:18   #100
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Längd?
188 cm
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 11:32   #101
wessmen
It's on now!
 
wessmens avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 271
Vad räknar du med att din förbrukning ligger på per dag?

Har alltid varit lite småsugen på att testa ett upplägg med mer kolhydrater men aldrig vågat hoppa på tåget.
wessmen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:03   #102
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
46 är inte så gammalt egentligen. Iaf inte om man tränar vettigt, har en ok kost och inte har haft alltför mycket otur med skador eller sjukdomar.

En del har verkligen en vriden syn på ålder och träning. Förra året var det någon som skrev till mig. ”Wow, you are strong for your age!”. Varpå jag svarade ”I’m 32, I’m not old”. Då skrev ham tillbaka ”Good! That’s the spirit!”.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:06   #103
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
46 är inte så gammalt egentligen. Iaf inte om man tränar vettigt, har en ok kost och inte har haft alltför mycket otur med skador eller sjukdomar.

En del har verkligen en vriden syn på ålder och träning. Förra året var det någon som skrev till mig. ”Wow, you are strong for your age!”. Varpå jag svarade ”I’m 32, I’m not old”. Då skrev ham tillbaka ”Good! That’s the spirit!”.
Det är helt rätt, ge aldrig upp! Kämpa på!

__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 16:30   #104
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
46 är inte så gammalt egentligen. Iaf inte om man tränar vettigt, har en ok kost och inte har haft alltför mycket otur med skador eller sjukdomar.

En del har verkligen en vriden syn på ålder och träning. Förra året var det någon som skrev till mig. ”Wow, you are strong for your age!”. Varpå jag svarade ”I’m 32, I’m not old”. Då skrev ham tillbaka ”Good! That’s the spirit!”.
Han måste skämtat eller nått känns det nästan som. Jag tycker att upp till fyrtio år, kanske till och med lite äldre, har man inom styrketräning alla möjligheter att vara i sitt livs form. Och det även om man tränat sedan tonåren. Trettiotvå är verkligen ingen ålder i sammanhanget.

Farsan tog 160kg i bänk här om veckan, 61 år gammal.
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 18:02   #105
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
46 är inte så gammalt egentligen. Iaf inte om man tränar vettigt, har en ok kost och inte har haft alltför mycket otur med skador eller sjukdomar.

En del har verkligen en vriden syn på ålder och träning. Förra året var det någon som skrev till mig. ”Wow, you are strong for your age!”. Varpå jag svarade ”I’m 32, I’m not old”. Då skrev ham tillbaka ”Good! That’s the spirit!”.
Vafan
Klokov slutande väl på olympisk nivå vid typ 32 års ålder. Och då snackar vi liksom på OS nivå där varje hundradel och gram räknas, så för den "glada styrkemotionären" eller SM-tävlande är 32 "ingen" ålder :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)