Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-23, 11:03   #61
Danny Devito
Registered User
 
Danny Devitos avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 5 055
Okej, alltså ytterligare en studie som visar samma resultat.

Stod väl också att den var från april? Är det inte mars nu?
Danny Devito är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 11:15   #62
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Grundläggande för att någon skall accepteras som fakta är att resultaten går att upprepa.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 11:55   #63
fluffy_ferret
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 562
Det här är gamla nyheter, egentligen.

Och det är ju också så att alla dieter som kräver någon form av träning för att fungera är värdelösa.
fluffy_ferret är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 11:58   #64
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Citat:
Ursprungligen postat av fluffy_ferret Visa inlägg
Det här är gamla nyheter, egentligen.

Och det är ju också så att alla dieter som kräver någon form av träning för att fungera är värdelösa.
Vilka dieter kräver någon form av träning?
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 15:34   #65
krilleh
Banned User
 
krillehs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 002
Underbart. Kan jag sitta med gott samvete vid mitt tvspel och få beachformen.
krilleh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 15:37   #66
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Hoppas du inte utesluter styrketräningen i o m dom TV-spelsplanerna. Beachmusklerna som skall fram bygger du inte i TV-soffan.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 16:32   #67
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Hoppas du inte utesluter styrketräningen i o m dom TV-spelsplanerna. Beachmusklerna som skall fram bygger du inte i TV-soffan.
Jodå, först tränar man med en Abtronic:



Och deffar med ett Saunabelt:



Beachkropp byggd i soffan
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 17:43   #68
krilleh
Banned User
 
krillehs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 002
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Hoppas du inte utesluter styrketräningen i o m dom TV-spelsplanerna. Beachmusklerna som skall fram bygger du inte i TV-soffan.
Klart jag tränar. Trodde du följde min journal
krilleh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 17:44   #69
krilleh
Banned User
 
krillehs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 002
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Jodå, först tränar man med en Abtronic:



Och deffar med ett Saunabelt:



Beachkropp byggd i soffan
Det där ser väldigt bekvämt ut Sen ska man skaffa de där wii så man rör på armarna och förbränner mer! Optimalt säger jag.
krilleh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-29, 18:07   #70
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Ytterligare en ny studie som jämför effekten av ett motionsskapat underskott med ett underskott skapat genom kalorirestriktion, den här gången på hälsoparametrar som påverkar risk för hjärt- och kärlsjukdomar. Slutsats: ingen skillnad.

Citat:
Coronary heart disease (CHD) risk factors and the risk of CHD increase with increased adiposity. Fat loss induced by negative energy balance improves all metabolic CHD risk factors. To determine whether fat loss induced by long-term calorie restriction (CR) or increased energy expenditure induced by exercise (EX) has different effects on CHD risk factors in non-obese subjects, we conducted a 1-year controlled trial involving 48 non-obese subjects who were randomly assigned to 1 of 3 groups: CR = 20% calorically restricted diet (n=18); EX = 20% increase in energy expenditure through daily exercise with no increase in energy intake (n=18); or HL = healthy lifestyle guidelines (n=10). Subjects were 29 women and 17 men aged 57+/-3 yr, with body mass index 27.3+/-2.0 kg/m(2). Assessments included total body fat by DXA, lipoproteins, blood pressure, HOMA-IR index, C-reactive protein (CRP) and estimated 10-yrs CHD risk score. Body fat decreased by 6.3+/-3.8 kg in CR, 5.6+/-4.4 kg in EX and 0.4+/-1.7 kg in HL, which corresponded to reductions of 24.9%, 22.3%, and 1.2% of baseline body fat mass, respectively. These CR- and EX-induced energy deficits were accompanied by reductions in most of the major CHD risk factors, including plasma LDLc, Tchol:HDL ratio, HOMA-IR index and CRP concentrations, that were similar in the two intervention groups. Data from the present study provide evidence that CR- and EX- induced negative energy balance result in substantial and similar improvements in the major risk factors for CHD in normal-weight and overweight middle-aged adults.
Am J Physiol Endocrinol Metab. 2007 Mar 27; Calorie Restriction or Exercise: Effects on Coronary Heart Disease Risk Factors. A Randomized Controlled Trial.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-02, 09:38   #71
loztdignity
Banned
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 343
Grub, jag har läst igenom hela tråden och har en slutgiltig fråga:

Betyder detta kort och gott att exempelvis att löpa 3 mil i veckan inte gör mer skillnad för viktnedgång och fettreducering än att dra av motsvarande kalorier man gör av med under passet på maten?
loztdignity är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-02, 09:48   #72
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Ja, det stämmer.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-02, 09:51   #73
loztdignity
Banned
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 343
Kan man lita 100% på den här studien, jag menar det är inte så att det kommer en annan studie imorgon som pekar på att t ex löpning visst bränner bukfett bättre än när man ligger på sofflocket?

Ska man tro på det på riktigt eller ta det med en nypa salt? Forskarrön har ju en tendens att ändra sig hela tiden.
loztdignity är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-02, 09:54   #74
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Det har varit känt länge att träning, oavsett typ eller intensitet, inte ökar fettförbränningen.

Citat:
The increased energy demand is met by increased carbohydrate oxidation, with no increase in 24-hour fat oxidation.
Strength Cond Res. 2005 Feb;19(1):61-6.

Citat:
Similarly, the differences in HI and LI exercise, RQ are compensated postexercise leading to similar substrate oxidation patterns over 24 h independently of the level of exercise intensity.
Int J Obes Relat Metab Disord. 2004 Jun;28(6):759-65.

Citat:
In men, resistance exercise has a similar effect on 24-h EE and macronutrient oxidation as a comparable bout of aerobic exercise. Neither exercise produced an increase in 24-h fat oxidation above that observed on a nonexercise control day.
Med Sci Sports Exerc. 2002 Nov;34(11):1793-800.

Citat:
Both 24-h EE and carbohydrate oxidation were significantly elevated on the exercise days (Con < LI = HI), but 24-h fat oxidation was not different across conditions. Muscle enzymatic profile was not consistently related to 24-h fat or carbohydrate oxidation. It is concluded that exercise intensity has no effect on 24-h EE or nutrient oxidation.
J Appl Physiol. 2002 Mar;92(3):1045-52.

Citat:
These findings demonstrated higher 24-h EE in the HI than LI protocol, but similar 24-h substrate oxidation rates.
Med Sci Sports Exerc. 1996 Sep;28(9):1138-43.

Citat:
The changes in 24 h substrate utilization in the obese, as well as in the well-trained group, suggest that endurance training increased the reliance on carbohydrate oxidation and therefore did not increase 24 fat oxidation.
Int J Obes Relat Metab Disord. 1999 Dec;23(12):1223-32.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-02, 09:56   #75
loztdignity
Banned
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 343
Kanske dum fråga men hur kommer det sig då att jag märkbart känner att magen blir en aning mindre när jag sprungit en mil? Känner mig helt enkelt smalare och det är inte som jag inbillar mig
loztdignity är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)