Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-05-22, 23:11   #16
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Någon som vet ifall det kommer någon ny Slide out telefon snart?

Skulle vilja ha hdmi och Desire Z format på telefon
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 23:16   #17
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Någon som vet ifall det kommer någon ny Slide out telefon snart?

Skulle vilja ha hdmi och Desire Z format på telefon
Helt ärligt så känns HDMI mer som en gimmick än något annat.

"Ja, vi kollar på film via mobilen"

*50min in i filmen*

**Riiiiiiiiing**

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 23:24   #18
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
Med reservation för att skärmen är väldigt stor, för stor för smidig hantering med en hand enligt mitt tycke. HTC Sensation har samma problem. Try before you buy, mitt råd.
Jag tror(hoppas) det är en vanesak. Så länge det inte är jobbigt att hålla i den när man pratar så. Enhandskommando kan väl kanske vara praktiskt om man tycker om att sms:a och köra bil samtidigt...

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Galaxy S2 = Stor skärm och kass upplösning. Finns recension på www.swedroid.se.

Jag hade inte köpt den utan kollat på HTC Sensation och även väntat lite på Iphone 5. Abonnemang eller iaf surfkort är ett måste med dagens mobiler, så att betala en fast summa i månaden är något jag rekommenderar
Nej. Av alla gott renommerade recensenter, förutom swedroid nu då, har omdömet varit att upplösningen på skärmen inte är något som helst problem vad gäller skärpa. Så kass upplösning är bara bull, den kunde varit högre, men det är inte samma sak.

HTC Sensation kommer med största sannolikhet ha både sämre hårdvara och sämre skärm(nej, högre upplösning gör den inte automatiskt bättre). Mjukvarumässigt, ptja, eftersom Samsung knappast gjort bort sig kommer det i bästa fall vara jämnt skägg. iPhone 5 är däremot en joker, det kan jag inte säga emot.

Nu får det räcka med off-topic.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 23:27   #19
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Helt ärligt så känns HDMI mer som en gimmick än något annat.

"Ja, vi kollar på film via mobilen"

*50min in i filmen*

**Riiiiiiiiing**

Tycker det är stenbra ifall det släpps en smidig docka och man har en NAS och stream direkt från internet. Ifall man nu har fri surf då


eller ännu bättre, hdmi, emulatorer och en eller två blåtandscontroller.

Jag vill ha hela mitt mediacenter med mig i fickan
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 09:00   #20
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Fortfarande otroligt nöjd med min Xperia Arc. Bästa telefonen jag känt på.
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 12:37   #21
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Måste fasen köpa ny telefunk.
Blir nog att köpa en i butik istället för att låta telenor eller ngt annat bolag lura på en någonting.
Vilken av dessa? eller kanske någon helt annan som gäller nu? (ej iphone)
Sony Xperia Arc
HTC Sensation
Samsung Galaxy SII
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 13:25   #22
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Jag köpte mig en Xperia Arc och tjejen har en Samsung Galaxy S2.

Vad jag kan säga om min Arc är att den är en typisk Sony ericsson, startar om sig lite då och då, inte vidare stöttålig, kan inte ens lägga den på bordet utan att den startar om sig ibland. Tar 4 minuter att starta om mobilen, touchen krånglar ibland, hela touchen funkar inte vissa delar är "stumma". Det återställs dock om man trycker igång knapplåset på mobilen och låser upp den.

Flickvännens Galaxy S2 är magisk, den har aldrig krånglat för henne och hon älskar den. Man kan leka mer med inställningar till hennes Galaxy S2 än man kan till min Xperia Arc. S2an har avsevärt bättre specificationer, bättre processor osv.

Arcen är snyggare designmässigt med sin "häftiga bågform" men det är inte så speciellt egentligen, S2an är ungefär lika snygg. Arcen är lite, lite mindre.

HTCn kan jag inte uttala mig om.


Nu vet jag ju inte om min Arc är ett !"%/¤# måndagsexemplar men det är lika irriterande ändå. Jag lämnade in den idag för att få den lagad/bytad och kan återkomma med information om den funkar bättre efter att jag fått tillbaka den senare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 13:59   #23
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Jag köpte mig en Xperia Arc och tjejen har en Samsung Galaxy S2.

Vad jag kan säga om min Arc är att den är en typisk Sony ericsson, startar om sig lite då och då, inte vidare stöttålig, kan inte ens lägga den på bordet utan att den startar om sig ibland. Tar 4 minuter att starta om mobilen, touchen krånglar ibland, hela touchen funkar inte vissa delar är "stumma". Det återställs dock om man trycker igång knapplåset på mobilen och låser upp den.

Flickvännens Galaxy S2 är magisk, den har aldrig krånglat för henne och hon älskar den. Man kan leka mer med inställningar till hennes Galaxy S2 än man kan till min Xperia Arc. S2an har avsevärt bättre specificationer, bättre processor osv.

Arcen är snyggare designmässigt med sin "häftiga bågform" men det är inte så speciellt egentligen, S2an är ungefär lika snygg. Arcen är lite, lite mindre.

HTCn kan jag inte uttala mig om.


Nu vet jag ju inte om min Arc är ett !"%/¤# måndagsexemplar men det är lika irriterande ändå. Jag lämnade in den idag för att få den lagad/bytad och kan återkomma med information om den funkar bättre efter att jag fått tillbaka den senare.
Ehh ja det är väl självklart att du har fått ett dåligt exemplar?

Varken min eller min kompis Arc har krånglat. Det enda som jag märkt problem av är när minneskortet börjar bli fullt. Då får kameran svårt att spara nya bilder och det kommer upp felmeddelanden angående minneskortet. När jag tömde blev allt bra, men det har börjat dyka upp igen så är väl dags för en ny tömning.
Börjar säkert närma mig 5000 bilder med mobilen nu... Älskar kameran.

Förövrigt skulle du kanske testat uppdatera den till senaste OS versionen om du inte gjort det. Inte för att jag hade några av dina problem före uppdatering, men uppstartstiden minskade till knappa halvminuten.
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 15:45   #24
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Ehh ja det är väl självklart att du har fått ett dåligt exemplar?

Varken min eller min kompis Arc har krånglat. Det enda som jag märkt problem av är när minneskortet börjar bli fullt. Då får kameran svårt att spara nya bilder och det kommer upp felmeddelanden angående minneskortet. När jag tömde blev allt bra, men det har börjat dyka upp igen så är väl dags för en ny tömning.
Börjar säkert närma mig 5000 bilder med mobilen nu... Älskar kameran.

Förövrigt skulle du kanske testat uppdatera den till senaste OS versionen om du inte gjort det. Inte för att jag hade några av dina problem före uppdatering, men uppstartstiden minskade till knappa halvminuten.
Uppdaterade till den senaste OS versionen och problemet blev värre då för min del.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 16:39   #25
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Köper man en Ericsson får man skylla sig själv om man får AIDS, Skilsmässa, dåliga resultat på gymmet samt att hela ditt pokedex raderas...

Min nästa telefon blir en S2'a
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 17:22   #26
Martinio0o
böjinator
 
Martinio0os avatar
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 811
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Köper man en Ericsson får man skylla sig själv om man får AIDS, Skilsmässa, dåliga resultat på gymmet samt att hela ditt pokedex raderas...

Min nästa telefon blir en S2'a


Jag har upplevt allt.

Min nästa telefon blir en S2'a(copycat)
Martinio0o är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 17:35   #27
Halldin
Ordvitz mon frère
 
Halldins avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 5 851
Galaxy SII låter bra på pappret, men efter att ha pillat på en i verkligheten så känns den ganska värdelös som telefon. Den är helt enorm och känns inte naturlig att hålla i vid samtal.

Som fickdator betraktat var den dock imponerande, att surfa gick oerhört fort.

iPhone 4S/iPhone 5 (vilket det nu blir, troligen det sistnämnda) ska väl tillkännages i början av september så den kan vara värd att vänta på. Om inte annat för att priserna på befintliga telefoner kanske sjunker i samma veva.
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 18:03   #28
Fettecke
Registered User
 
Fetteckes avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Östersund
Inlägg: 4 018
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Galaxy SII låter bra på pappret, men efter att ha pillat på en i verkligheten så känns den ganska värdelös som telefon. Den är helt enorm och känns inte naturlig att hålla i vid samtal.

Som fickdator betraktat var den dock imponerande, att surfa gick oerhört fort.

iPhone 4S/iPhone 5 (vilket det nu blir, troligen det sistnämnda) ska väl tillkännages i början av september så den kan vara värd att vänta på. Om inte annat för att priserna på befintliga telefoner kanske sjunker i samma veva.
enorm är relativt... visst ser den stor ut på bordet, men när man väl använder den så är den helt perfekt, får plats i fickan utna problem m.m... i det här fallet har inte storleken betydelse. :P

Nej, jag kommer inte byta bort min S2a förräns det kommer nått som är överlägset bättre och som inte är en Appleprodukt. =)
Fettecke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 18:04   #29
oracas
Ryck och stön!
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 407
Htc sensation rekomenderas starkt!

Är iofs 3e HTC luren jag har nu, varit grymt nöjd med varenda en! Men denna är riktigt vass! Dubbelkärning 1.2ghz gör den riktigt grym att spela och multitaska på!
oracas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 18:34   #30
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
S2 upplever jag inte alls som klumpig. Varken att ha i fickan eller att hantera. Och då har jag händer som en liten flicka.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)