Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-19, 12:37   #16
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
De som spekulerar i att han är dopad anser jag inte har någon koll på hur man ser ut som dopad. Även om han skulle dopat sig kan man med hård träning och bra gener utan tvekan få den kroppen på den kosten. Det är i min värld bara de som inte lyckas nå dit själva som genast skriker "medicinskåp". Löjligt. Själv är jag 53 år och ett nytaget foto på mig.

Jag har inte rört ett otillåtet preparat i hela mitt liv och sedan får ni spekulera hur mycket ni vill om den biten. Jag har mig själv som utgångspunkt när jag bedömer att han absolut kan vara natty - även på vegankost. Det handlar om gener och en överlag bra kosthållning med tillräckligt protein i kosten. Jag är för övrigt inte vegan utan köttätare.


180820 ryggflex på toa.jpg
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 14:45   #17
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 210
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
De som spekulerar i att han är dopad anser jag inte har någon koll på hur man ser ut som dopad. Även om han skulle dopat sig kan man med hård träning och bra gener utan tvekan få den kroppen på den kosten. Det är i min värld bara de som inte lyckas nå dit själva som genast skriker "medicinskåp". Löjligt. Själv är jag 53 år och ett nytaget foto på mig.

Jag har inte rört ett otillåtet preparat i hela mitt liv och sedan får ni spekulera hur mycket ni vill om den biten. Jag har mig själv som utgångspunkt när jag bedömer att han absolut kan vara natty - även på vegankost. Det handlar om gener och en överlag bra kosthållning med tillräckligt protein i kosten. Jag är för övrigt inte vegan utan köttätare.


Bifogad fil 116439
Well done
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 22:02   #18
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Om man är "omvänd hindu" innebär det att man konverterat till typ kristen buddhist då?
Från engelskans, Converted Hindu, som det står i artikeln utgår jag från att de konverterade till hinduism.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 22:12   #19
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Sluta spekulera ifall personen är dopad eller inte. En spekulation till och jag plockar bort tråden.

Tråden handlar om vegankost och vad man kan uppnå med en sådan. Som jag tolkar TS.




Att Nimai slutat äta mjölkprodukter hade jag tydligen missat. Då tolkar jag det som att han kommit igenom de lätta åren i träningskarriärenoch redan lagt på sig muskelmassa men ännu viktigare lärt sig att träna sin kropp. Kosten han har idag passar honom och han kan fortsätta att utvecklas.

Då kommer genast frågan från mig. Kan en vegan börja styrketräna och lägga på sig ny muskelmassa i samma takt som en allätare ?
Tack Sverker.

Ja, han har enligt egen utsago aldrig ätit kött. Dock som du nämner intog han mjölkprodukter fram till 2015 enligt honom själv. Jag ville egentligen visa lite på myten om att kött/mjölk är de enda proteinkällorna om man vill bygga muskler. Tyckte han är en intressant atlet som fått IFBB ranking.

När jag lyssnar på honom i intervjuer och speciellt den långa med Rich Roll är han ju oerhört noga med allt. Mäter, räknar och kalkylerar sin kost. Hans bakgrund är ju "mechanical engineer".

Riktigt bra fråga, OM, någon verkligen kan sin kost skulle jag vilja svara ja. Bra program, kost och vila. Ja, det tror jag att du kan.

Citat:
Ursprungligen postat av Danomax Visa inlägg
Jag har inte sett någon skillnad i styrkeutvecklingen dom år jag har varit vegan vs köttätare, inte heller någon skillnad när jag har tagit proteintillskott mot för när jag inte har gjort det.
Jag tror man får i sig det man behöver om man äter vettigt.
Det är lite så jag tänker oxå.

Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 22:14   #20
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
De som spekulerar i att han är dopad anser jag inte har någon koll på hur man ser ut som dopad. Även om han skulle dopat sig kan man med hård träning och bra gener utan tvekan få den kroppen på den kosten. Det är i min värld bara de som inte lyckas nå dit själva som genast skriker "medicinskåp". Löjligt. Själv är jag 53 år och ett nytaget foto på mig.

Jag har inte rört ett otillåtet preparat i hela mitt liv och sedan får ni spekulera hur mycket ni vill om den biten. Jag har mig själv som utgångspunkt när jag bedömer att han absolut kan vara natty - även på vegankost. Det handlar om gener och en överlag bra kosthållning med tillräckligt protein i kosten. Jag är för övrigt inte vegan utan köttätare.


Bifogad fil 116439
Tack för inspirationen, jag fyller 45 i höst. Du sammanfattade det jag tänkt länge.

Det är ju lite så att många myter tar lång tid att få bort:

Jultomten
Påskharen
Tandfeen
Vi måste äta kött för att få protein
Vi måste dricka mjölk för att få kalcium^
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 22:32   #21
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 291
Citat:
Ursprungligen postat av totteshaped4life Visa inlägg
de som spekulerar i att han är dopad anser jag inte har någon koll på hur man ser ut som dopad. även om han skulle dopat sig kan man med hård träning och bra gener utan tvekan få den kroppen på den kosten. Det är i min värld bara de som inte lyckas nå dit själva som genast skriker "medicinskåp". Löjligt. Själv är jag 53 år och ett nytaget foto på mig.

Jag har inte rört ett otillåtet preparat i hela mitt liv och sedan får ni spekulera hur mycket ni vill om den biten. Jag har mig själv som utgångspunkt när jag bedömer att han absolut kan vara natty - även på vegankost. Det handlar om gener och en överlag bra kosthållning med tillräckligt protein i kosten. Jag är för övrigt inte vegan utan köttätare.


Bifogad fil 116439
TRT? Hur som helst grym form, hoppas på samma vid din ålder!

Senast redigerad av Iliyas den 2018-08-19 klockan 22:33.
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 11:08   #22
Unsub
Registered User
 
Unsubs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Norr om sthlm
Inlägg: 680
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Well done

+1, jäkligt bra.
__________________
In 2009, the CPVPV created and formalized a special "Anti-Witchcraft Unit"
Unsub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 11:41   #23
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
De som spekulerar i att han är dopad anser jag inte har någon koll på hur man ser ut som dopad. Även om han skulle dopat sig kan man med hård träning och bra gener utan tvekan få den kroppen på den kosten. Det är i min värld bara de som inte lyckas nå dit själva som genast skriker "medicinskåp". Löjligt. Själv är jag 53 år och ett nytaget foto på mig.

Jag har inte rört ett otillåtet preparat i hela mitt liv och sedan får ni spekulera hur mycket ni vill om den biten. Jag har mig själv som utgångspunkt när jag bedömer att han absolut kan vara natty - även på vegankost. Det handlar om gener och en överlag bra kosthållning med tillräckligt protein i kosten. Jag är för övrigt inte vegan utan köttätare.


Bifogad fil 116439
Som tidigare sagt, grymt bra form.
Nu antar jag att du troligen var mer vältränad än mig även i yngre år. Men jag tar det ändå som att det finns lite hopp/tid för mig att fortfarande komma i "bra form" =)
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 05:04   #24
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Som tidigare sagt, grymt bra form.
Nu antar jag att du troligen var mer vältränad än mig även i yngre år. Men jag tar det ändå som att det finns lite hopp/tid för mig att fortfarande komma i "bra form" =)
Tack.
Tränade en del som tonåring på mitt hemmagym som bestod av en vinglig bänkpresställning och stång. Återupptog styrketräningen vid 30 års åldern. Det gick oerhört snabbt att komma i bra form för mig på bara några år hade jag rejäl tillväxt. Hade noll koll på kosten och körde på ett unket källargym. Sedan började en period med mycket festande efter skilsmässan. Fick problem med alkoholen och kallar mig idag nykter alkoholist. Varit nykter i 5 år och det var där som jag bestämde mig för att som 50-åring vara i mitt livs form. Ställde upp i veteran-SM, bodybuilding och kom på fjärde plats av sju... Numera har jag inga tävlingsplaner utan tränar för att hålla mig i form och för att det är en livsstil. Ganska övertygad om att det i mitt fall handlar om väldigt bra gener och är förstås en jäkla tjurskalle när jag tränar.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.

Senast redigerad av TotteShaped4Life den 2018-08-22 klockan 05:06.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-27, 11:57   #25
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
.....Numera har jag inga tävlingsplaner utan tränar för att hålla mig i form och för att det är en livsstil. Ganska övertygad om att det i mitt fall handlar om väldigt bra gener och är förstås en jäkla tjurskalle när jag tränar.
Inspirerande att höra om både din träningshistorik och hur du tacklat livets andra skruvbollar. Respekt!

Säkert lite gener, men nog fan är tjurskalligheten tungt vägande.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-27, 12:27   #26
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Sluta spekulera ifall personen är dopad eller inte. En spekulation till och jag plockar bort tråden.

Tråden handlar om vegankost och vad man kan uppnå med en sådan. Som jag tolkar TS.
Hur kan det inte vara relevant? Känns som hela fundamentet i frågeställningen i vad man kan uppnå med vegankost blir meningslös.

Men ok, man kan inte uppnå det där med vegankost som enda nämnare. Jag får väl inte utveckla mitt resonemang iaf.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.

Senast redigerad av Kischen den 2018-08-27 klockan 12:29.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)