Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-15, 13:17   #76
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg

När det kommer till subtila saker (som kanske är ännu viktigare), är hur tjejen tyr sig till mannen, håller om armen i en armkrok på en promenad, hur hon leker med sitt hår när man sitter ner och äter. Hon sitter med korslagda ben, istället för bredbent, the list goes on och det är svårt att beskriva i text. Utstrålar helt enkelt kvinnlighet i subtila detaljer, detta har till stor del många kvinnor i Sverige slutat med, givetvis undantag finns i massor, men vi pratar generellt nu.
Hade en liten period av att vara singel förra månaden. Hann avverka en del dejter (7 st). Och tänker jag efter så var det i alla fall 5 av dom som tydde sig på det viset som du säger. Armkrok, pillande med hår och så vidare. Dessa 5 ville också träffas mer efter första dejten så det kanske ligger i intresset helt enkelt, vilket känns ganska rimligt, när tjejen faktiskt är intresserad så signaleras det mer.

Eller så har jag helt enkelt swipat på mer kvinnliga kvinnor än vad du brukar göra
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 13:24   #77
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Blir dumt att ge några böcker på enkel svenska och kanske Återvandringsverkets folder "Information till dig som ska åka hem"?
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 13:30   #78
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Jag tycker det låter som din flickvän har en liten lätt osund besatthet av ämnet, och gärna snackar ner svenska kvinnor för att framhäva sig själv faktiskt.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 13:46   #79
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Maxthemarketer, visade flickvännen ditt inlägg och fråga tidigare. Hon sa att det är svårt att sätta med två/tre klockrena exempel. Men hon nämde sådant jag tog upp i mitt tidigare inlägg.

Tex satt vi på en trendig restaurang i NYC nyligen där borden var väldigt tätt. Tydligen har detta ställe nämts på sociala media i Sverige eller något, för de va svenskar överallt runtomkring. Tillslut satt det ett svenskt par brevid oss och på andra sidan ett amerikanst par (också vita). Tjejerna va båda i 30 års åldern. De va så tydligt när min tjej påpeka skillnader i deras kropps-språk.

Den amerikanska tjejen utstrålade verkligen att vara feminin, i alla små detaljer. Den svenska tjejen däremot satt där precis som en man. Det var två människor och inte något genomsnitt av befolkningarna, men har reflekterat över detta ett bra tag och tycker se skillnaderna ju mer jag tänkt på det


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tack så mycket för att både du och din flickvän tog er tid att besvara! Vad skulle då några av "alla dessa små detaljer" i amerikanska tjejens fall då ha kunna varit? Jag vill inte ge "ledande exempel" eftersom det skulle kunna färga av sig på era minnen runt händelsen.

Även amerikanska kvinnor tycks ju ha blivit påverkade av att vara "mer manliga" eller "mindre kvinnliga" (hur man än väljer att se på det hela) om man skall lyssna till vad diverse skilda amerikanska män på diverse nätforum berättar om "dagens amerikanska kvinnor", så exemplet till synes verkar vara lite mer unikt fall?

Fast det intressanta är snarare vad i kroppsspråket, i beteendet, i den sociala dynamiken mellan kvinnorna ifråga (hur de förhåller sig till varandra), som utgör "kvinnlighet" och frånvaron av dessa detaljer då skulle göra kvinnorna "mindre kvinnliga" eller "mer manliga" (om man väljer den dikotomiska tolkningen).

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Jag tycker det låter som din flickvän har en liten lätt osund besatthet av ämnet, och gärna snackar ner svenska kvinnor för att framhäva sig själv faktiskt.
Att vara intresserad av sociala dynamiska processer inklusive kroppsspråkstolkning är väldigt vanligt bland tjejer/kvinnor/töser/you name it (det kallas för "chick crack" i vissa kretsar) och därför tolkar jag det som bifogad beskrivning av hur svenska tjejer till synes verkar vara annorlunda gentemot tjejer som ej vuxit upp i Sverige under de senaste 20 åren.

Det du tolkar som "snackar ner svenska kvinnor" tolkar jag mer som konstruktiv kritik gentemot dagens svenska tjejer. Det går att vara "traditionellt kvinnlig" och samtidigt "göra karriär". Det ena måste inte utesluta det andra, om du nu skulle uppleva det hela som ett "hot" mot möjligheterna du har som modern svensk kvinna.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 14:05   #80
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Simonser Visa inlägg
Som diskussion. Vad tycker ni om detta och vilka kulturkrockar har ni själva upplevt?
OK, alla i traden... stopp stopp stopp och aterigen, stopp.
Nobody moves, nobody gets hurt!

Savitt jag vet ar/var vi blott tva kolokineser har pa forumet. Master Kwon och yours truly, sahar ser jag pa saken:

Problemet du beskriver ar en kombination av kultur, svarmor och kommunikation
Det ena ar inte mer an det andra, lika stor del av varje

Kultur
Visst, vi ar i Sverige och manga upplever det som "vart land, vara regler och traditioner", men tyvarr befann du dig i deras hus, ditt intresse ligger i deras dotter och da ar det du som "maste" folja deras regler

Vet inte hur jag kan jamfora det har bast, men lite ungefar som Vatikanstaten?
Det ligger i Italien, i Rom, men har sina egna regler

Svarmor
Som nagon sa, det ar en mardrom att vara osams med svarmor. Mitt trick har alltid varit att charma svarforaldrarna forst, det ger en automatisk bieffekt och gor att tjejen blir annu mer i dig, speciellt om slakt och familj ar stort for henne

Om du tycker det ar komplicerat nu med att forsta traditioner nu, vanta da bara tills CNY, mid-Autumn festival, giftermal och allt annat krimskrams som kommer till. Samt all konstig mat du maste ata, t ex moon cake (aldrig varit ett stort fan)

Kommunikation
Det ar uppenbarligen en sprakbarriar har, forstar helt att du kanner dig utanfor och/eller ingen att prata med nar du ar dar men jag misstanker att det ar lite kommunikation och missforstand ocksa.

Fran mor till dotter
Hade det inte varit trevligt om Simonser kom med lite gavor nasta gang han kom hit? Du vet, vi har ju vara traditioner... det behover inte vara nat dyrt!! Kanske lite frukt och sa bara?

Fran dotter till Simonser
Min mamma sager att du maste ta med presenter nasta gang, det ar tradition.. punkt slut!

Simonser's reaktion
Wtf?? Maste hem och fraga kolo

Om forhallandet nu ar seriost och du forvantas spendera tid med dina svarforaldrar mer i framtiden hade jag personligen forsokt forsta mig pa kulturen och kanske till och med lara mig spraket. Inte en chans att jag sitter i min horna och tjurar bara for att jag inte forstar mig pa vad de pratar om

Mark Zuckerberg talar for ovrigt flytande kinesiska, hans fru (Priscilla Chan) ar kines

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Skippa relation med någon från annan kultur. Om du nu har sådana enorma problem. Kör inhemskt bara.
Alternativt se hur ni kan mötas. Problem Solved. Tråd låst.
Basta radet from Skuggan om allt ovan ar for mycket trassel for dig

Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Är väl iofs standard med gåbortspresent när man träffar svärföräldrarna om man inte träffas regelbundet?
Indeed, sa gor jag med kompisars foraldrar ocksa
Varm upp kaffet, jag kommer med bullar

Citat:
Ursprungligen postat av Simonser Visa inlägg
Tack för alla svaren hittills. Tjejen tycker hennes mamma är gammaldags och säger att mamman alltid klagat på småsaker oavsett vad. Det är typ sån hon är.

Och att de levt i Sverige i 30 år utan att ha lärt sig svenska kan tas bokstavligt. De umgås i princip endast med sin egen släkt och många jobbar i restaurangbranchen där deras kollegor också är asiater.

Jag har frågat varför ingen gått på SfI för att lära sig språket och fått till svar att de inte tyckt det behövts helt enkelt... Det finns dock en släkting som gått sfi som det går att prata med. Hon har bara varit med 1 gång hittills.

När vi är på besök hos dem så sitter männen 99%av tiden och kollar på sport på tvn eller sitter på altanen och röker/dricker. Kvinnorna håller till i köket och lagar all mat. När de väl säger nånting så är det på kinesiska och till varandra. Pappan och mamman brukar säga att jag ska ta mer mat vilket jag artigt tackar och säger hur gott det är.

Det bristande språket gäller bara den äldre generationen(40+), alla barnen i min ålder pratar ren göteborgska och är jättetrevliga.

Mitt förslag hittills är att ta med en guldfisk i en genomskinlig påse som gåva. De har inget akvarium.
Precis sa ar min familj i ett notskal

Var dock valdigt noga med vad du kommer med for gavor!
Akvarium ar ganska vanligt i asiatiska hem, framforallt guldfiskar!
Synd att de inte har det, annars hade det varit en bra idé

Tips pa gavor
- applen
- mandarin/clementiner (kom INTE med apelsiner)
- kinesiska delikatesser (torkade shiitake svampar, abalones etc)
- durian, mango, mangosteen frukter
- allt annat som svarmor/svarfar dricker, ater och/eller roker

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Ser inget fel i att hon säger det men sättet hon sade det på är fel. Åtminstonte om hon sade det på sättet som reflekteras i första posten.
Precis! Tillbaka till min poang "Kommunikation"
Nar meddelanden gar igenom folk kan tonen, budskapet och mycket annat filtreras och till slut sitter man dar med en helt motsatt och/eller forvrangd mening
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 14:19   #81
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag tycker det är lite orättvist att kalla svenska kvinnor för okvinnliga utan att förklara varför. Vi har ju haft en senare tid av en ganska bekväm tillvaro, men Svenska kvinnor har flera århundraden/årtusenden haft det ganska tufft jämfört med Kinesiska kvinnor eller medelhavskulturer.

Överklass- kinesiskor var så bortskämda att de inte ens behövde (fkn) gå. De satt hela dagarna, man satte en sån enorm stolthet i att kvinnan skulle lata sig att man lindade deras fötter tills att de inte ens kunde gå. I medelhavsländer har man haft stora städer och industrialiserat (långt innan det fanns jordbruksmaskiner var det löpande band) jordbruk, så kvinnan var enbart hemma, tog hand om barnen och sörplade vin.

I Sverige har kvinnan historiskt fått jobba vid sidan av sina män, annars överlevde ingen av dem. På åkern, i skogen osv. Vi bodde i små byar och varenda jäkel behövdes för att det var kargt, eländigt och jävligt. Att en kvinna var och är fysiskt svagare än en man innebar inte så mycket mer än att hon fick ta i mer, inte att hon slapp.

Nu har vi ju dekat ner oss med feminism och annan skit, men det är ett flertusenårigt arv som på vissa sätt skapat dessa manliga kvinnor. Det kanske inte är så konstigt att skandinaviska kvinnor är väldigt duktiga i idrott och generellt fysiskt och mentalt starkare än andra kvinnor, såväl som intelligentare. För det har inte funkat så bra att vara feminin, hjälplös och pimpinett vid hårt kroppsarbete.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 14:40   #82
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Jag tycker det låter som din flickvän har en liten lätt osund besatthet av ämnet, och gärna snackar ner svenska kvinnor för att framhäva sig själv faktiskt.
Okey..

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tycker det är lite orättvist att kalla svenska kvinnor för okvinnliga utan att förklara varför. Vi har ju haft en senare tid av en ganska bekväm tillvaro, men Svenska kvinnor har flera århundraden/årtusenden haft det ganska tufft jämfört med Kinesiska kvinnor eller medelhavskulturer.

Överklass- kinesiskor var så bortskämda att de inte ens behövde (fkn) gå. De satt hela dagarna, man satte en sån enorm stolthet i att kvinnan skulle lata sig att man lindade deras fötter tills att de inte ens kunde gå. I medelhavsländer har man haft stora städer och industrialiserat (långt innan det fanns jordbruksmaskiner var det löpande band) jordbruk, så kvinnan var enbart hemma, tog hand om barnen och sörplade vin.

I Sverige har kvinnan historiskt fått jobba vid sidan av sina män, annars överlevde ingen av dem. På åkern, i skogen osv. Vi bodde i små byar och varenda jäkel behövdes för att det var kargt, eländigt och jävligt. Att en kvinna var och är fysiskt svagare än en man innebar inte så mycket mer än att hon fick ta i mer, inte att hon slapp.

Nu har vi ju dekat ner oss med feminism och annan skit, men det är ett flertusenårigt arv som på vissa sätt skapat dessa manliga kvinnor. Det kanske inte är så konstigt att skandinaviska kvinnor är väldigt duktiga i idrott och generellt fysiskt och mentalt starkare än andra kvinnor, såväl som intelligentare. För det har inte funkat så bra att vara feminin, hjälplös och pimpinett vid hårt kroppsarbete.
Bra inlägg plaststolen, håller med att detta säkert också färgar dagens svenska kvinnor.
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 14:40   #83
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Överklass- kinesiskor var så bortskämda att de inte ens behövde (fkn) gå. De satt hela dagarna, man satte en sån enorm stolthet i att kvinnan skulle lata sig att man lindade deras fötter tills att de inte ens kunde gå..
Nu följer utdrag från en bok som går igenom hela den kvinnliga kroppen, från topp till tå, och hur de olika delarna har "förstärkts" i modern tid. Klassiska exempel är läppstift, rogue, och även tajta skor som i detta fall är lämpligt att ta upp när du snackar om kineser och små fötter:

"As with other parts of the body this difference in size has been
endlessly exploited and exaggerated. If a small foot is a female
feature, then it follows that a tiny foot is ultrafeminine
, and during
the course of history countless women have suffered as a result of
this." (1).

"The specialization of the human male as a cooperative hunter
meant that larger feet were a distinct advantage for him.
They were
needed for the chase. There was no such evolutionary pressure on
the female foot and it has remained smaller and more nimble. Seeking
to exaggerate this feminine quality, women have, for centuries,
attempted to squeeze their feet into uncomfortably tight shoes
." (1)

"To understand why
he put such emphasis on the foot alone, it is necessary to know that
this story [om Cinderella] originated in China, where footbinding of young girls had been a common practice among families of high rank for
centuries. There, the smallness of a girl's foot was the all-important mark of beauty.

Chinese footbinding began in the tenth century and lasted for
just over 1000 years. Amazingly, for such a barbaric custom, it was
not outlawed until the early part of the twentieth century. It took
the following form. When a girl was tiny she was allowed to run
about freely, but before long, usually between the ages of six and
eight, she was subjected to the agony of having her toes tied in to
her sole. First, her feet were washed in hot water and massaged.
Then, a bandage 5 cm (2 inches) wide and 305 cm (10 feet) long
was wrapped over the four small toes, bending them cruelly back
on themselves. It was then wound tightly around the heel, pulling
the bent toes and the heel closer together. The rest of the bandage
was wrapped around and around to ensure that the foot could not
be forced open again into a normal position. Only the big toe escaped
|t this punishment and was left unbound.

Girls who cried were beaten. Despite the pain, they were forced
to walk on their crushed feet in order to force the feet into accepting
their new, buckled shape. Every two weeks, a new pair of shoes was
put on, always 0.25cm (one-tenth of an inch) shorter than before.
The aim, incredibly, was,to reduce the length of the foot to one-third
of its normal size - to the much-prized 'Three-inch Golden Lotus'.

By the time they were adult such girls were permanently crippled,
unable to walk normally and strictly limited in the physical activities they could perform. This was the social bonus of the deformity.

Not only did they have super-feminine smallness of foot, but they
were also literally unable to stray from their husbands. In addition,
they provided a permanent display of high status, since they clearly
could do no manual labour of any kind
." (1)

1. Morris, D. (2004) - The Naked Female. sidor: 248-251.

Det handlade inte om att man fann stolthet i att den kinesiska kvinnan skulle lata sig. Det handlade om att om små fötter är "kvinnligt" och då betyder det att ännu mindre fötter är "super-kvinnligt". Och ja, även det tragiska faktumet sexuell kontroll över kvinnorna som då ej kunde undvika sina högstatusmän på grund av icke-fungerande fötter.

I princip alla kroppsdelar på den kvinnliga kroppen har "överdrivits" (även vissa delar på den manliga kroppen) och det som fortfarande används idag av nästan alla moderna kvinnor och tjejer är sminket rogue och läppstift, båda som skall förstärka den naturliga sexuella upphetsningen av blodet som gör kinderna röda och läpparna fylliga när blodet flödar genom där.

Med andra ord så kommunicerar kvinnor och tjejer som går i rogue och rött läppstift att "de är konstant sexuellt upphetsade". Det är iaf vad deras val av färger och smink kommunicerar till den "manliga hjärnan". Inte undra på att det räcker med att visa fylliga röda läppar i Magnus glass-reklam!

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2018-07-15 klockan 14:42.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 14:42   #84
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Hade en liten period av att vara singel förra månaden. Hann avverka en del dejter (7 st). Och tänker jag efter så var det i alla fall 5 av dom som tydde sig på det viset som du säger. Armkrok, pillande med hår och så vidare. Dessa 5 ville också träffas mer efter första dejten så det kanske ligger i intresset helt enkelt, vilket känns ganska rimligt, när tjejen faktiskt är intresserad så signaleras det mer.

Eller så har jag helt enkelt swipat på mer kvinnliga kvinnor än vad du brukar göra
Trevligt att du haft bra dejter! Detta är mina observationer och jämförelser, går man ut och mäter 10 000 kvinnor i Sverige och 10 000 italienskor eller asiatiskor, så kanske jag har fel. Därav kul att diskutera på ett forum där det faktiskt finns 10 000 människor..
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 14:49   #85
JacobHeitmann
Registered User
 
JacobHeitmanns avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 1 355
Presenttips.

Bara att säga att du vill prata med hennes mamma och ge henne boken:

https://www.bokus.com/bok/9789174346...bok-kinesiska/

Säg att du älskar fisk:


Dalahästen var ditt favoritdjur när du var liten:
__________________
Frukterianen på Anabola
Instaderp

Senast redigerad av JacobHeitmann den 2018-07-15 klockan 14:56.
JacobHeitmann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 15:02   #86
JacobHeitmann
Registered User
 
JacobHeitmanns avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 1 355
Äkta älgbajs. "Sweicharna kan inte få nog av det!" "Som att ge bort en del av mig själv till er."

https://www.norrteljetidning.se/arti...e/bajs-pa-burk
__________________
Frukterianen på Anabola
Instaderp
JacobHeitmann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 15:30   #87
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Tänk om det är tvärtom, att moderna svenska kvinnor idag känner att det förväntas av dem (och de egentligen inte vill) att sitta bredbent och dricka öl bara för att visa hur minsann progressiva de är?

Varför accepteras alltid premissen att kvinnor som börjar agera mer som "stereotypiska män" faktiskt vill det och att det i sig inte, möjligen, är en ytterligare påklistrad förväntan på dem? (för att visa hur "progressiva" de är)

Tänk om, PK-guden förbjuder, många svenska kvinnor egentligen inte vill "agera som stereotypiska män" men känner sig tvingade just för att kunna påskina sin progressivitet och för att inte bli socialt avvisade av diverse social justice warriors online såväl som offline? Det är ett outforskat perspektiv.
När blev bredbenthet och öl typiskt manligt? Det känns mer som att kvinnor först nu börjar göra saker för att det är skönt, som exempelvis att sitta bredbent (exemplet låter löjligt när det tas enskilt men är ett av många som tillsammans bildar en helhet). Många män verkar dock vara alltför osäkra i sin manlighet för att ifrågasätta sina egna val och om man faktiskt trivs med egna invanda beteenden och andras manlighetsförväntningar. Jag antar att man väl då lätt blir irriterad när andra vågar bryta mot den invanda etiketten.
__________________
Done with shadows

Senast redigerad av Mantus den 2018-07-15 klockan 15:32.
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 15:34   #88
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Orkar inte citera från mobilen men för vem var det konstruktiv kritik? Vände hon sig till den svenska tjejen och gav tips om hur hon skulle korsa benen och pilla sig i håret?

Men ja, det är ett vanligt, och fult, beteende bland kvinnor att snacka ner och peka ut brister på andra kvinnor framför män.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 15:38   #89
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
När blev bredbenthet och öl typiskt manligt? Det känns mer som att kvinnor först nu börjar göra saker för att det är skönt, som exempelvis att sitta bredbent. Många män verkar dock vara alltför osäkra i sin manlighet för att ifrågasätta sina egna val och om man faktiskt trivs med egna invanda beteenden och andras manlighetsförväntningar. Jag antar att man väl då lätt blir irriterad när andra vågar bryta mot den invanda etiketten.
Många tjejer jag har festat med dricker cider för att det SMAKAR BÄTTRE, samma sak gör jag: jag dricker inte öl, smakar jäst och mjöl blandat med vatten. 7%-ig cider är det enda för mig, samt Fireball och choklad-baileys. Självfallet finns det även öltjejer, men dessa är det färre av och jag tror att tycka om öl är något de måste lära sig precis som man måste lära sig att tycka om surströmming.

Sitta bredbent kanske inte har någon större nackdel än att det kanske skulle fläktas lite obekvämt innanför kjolen på vissa tjejer, samt att vissa tjejer kanske oroar sig över att framstå för "lättfotade" om de sitter bredbenta (som om de säger att de är "öppna för business") även om oron är helt obefogad. Personligen kan jag inte sitta kors med benen för då klämmer min påse med nötter och varmkorven.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 15:47   #90
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Många tjejer jag har festat med dricker cider för att det SMAKAR BÄTTRE, samma sak gör jag: jag dricker inte öl, smakar jäst och mjöl blandat med vatten. 7%-ig cider är det enda för mig, samt Fireball och choklad-baileys. Självfallet finns det även öltjejer, men dessa är det färre av och jag tror att tycka om öl är något de måste lära sig precis som man måste lära sig att tycka om surströmming.

Sitta bredbent kanske inte har någon större nackdel än att det kanske skulle fläktas lite obekvämt innanför kjolen på vissa tjejer, samt att vissa tjejer kanske oroar sig över att framstå för "lättfotade" om de sitter bredbenta (som om de säger att de är "öppna för business") även om oron är helt obefogad. Personligen kan jag inte sitta kors med benen för då klämmer min påse med nötter och varmkorven.
Du vet att det går att vara manlig och ändå modern? Du behöver bara dricka öl och inte vara så mesig som många svenska män är. Kanske kan vara något att tänka på.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)