Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Matlagning & Recept

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-15, 16:21   #3061
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Testade 1dl havregryn och 2dl granola (Axa "Cacao, almond, blueberry") istället för 100g hasselnötter. Några skvättar mer kaffe också. Blev riktigt kladdigt och gott, men ska finna fram några bättre smakkombinationer. Ska testa white chocolate whey, lite andra granolasorter, lite arom framöver... *nom nom*
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-15, 16:35   #3062
Treman
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 35
Inget recept i ordet rätta bemärkelse men när jag är sugen på något gott till kaffet brukar jag ta ett Belvita Golden Oats kex och bre lite crunchy jordnötssmör på den.

Kalasgott, ganska kalorifattigt (sett ur ett kakperspektiv), och lite nyttigt fett.
Treman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 09:50   #3063
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Dom chokladbollarna jag läste om här är riktigt bra med tanke på näringsvärdet i dom. Skulle jag bara äta såna (35st) skulle jag nå mitt proteinintag, ha 42g kolhydrat kvar, och 17g fett kvar





Mitt recept - 16 bollar

2 scoop, whey protein
1.50 Tbsp. (5g), 100% Cacao Natural Unsweetened
300 g, Cottage cheese - Creamed, large or small curd
125 grams, Rolled Oats.
20-25 sticks of Equal (sötningsmedel)
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 15:39   #3064
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Någorlunda likt recept där, fast du kör keso istället för kvarg då, samt betydligt mindre kakao. Men med 17g fet kvar på kontot så kan du ju slänga i ett par skedar till
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-01-14, 19:24   #3065
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian Visa inlägg
Den här gillar jag (kopierar från januari-inlägg):

Som utlovat kommer här min superlyckade efterrätt fylld med massa protein.

PROTEINFYLLD BLÅBÄRSPAJ!

Efter att jag gjort mina proteinhavrekakor (turds) så tänkte jag att den smeten borde gå att använda till en blåbärspaj.... och det gjorde den...

Recept:
2,5-3 dl havregryn
5 skopor (de små) vaniljcasein
Vaniljpulver (lite)
Bakpulver (liiiiite)
Salt (liiiite)
Kanel (ganska mycket)
3 matskedar lågkaloriäppelmos (med aspartam tror jag?)
0,5 dl Pofiber
0,5 dl Hermesetas (kan nog ha varit lite mindre)

Blanda allt i bunke med gaffel eller liknande. Bred ut i en smord pajform (jag hade lite olja som jag smetade ut först):


Häll sen på önskad mängd bär. Jag hade lite hallon ovanpå blåbären. Jag har även sparat lite smet som jag kladdat ut över bären. Strö över lite havregryn och kanel:


In i ugn på ca 170 grader i 20 minuter. Ta ut, svalna och ät!
Bump på gammalt recept på smulpaj. Någon annan som sitter inne på någon annan variant av ett gott och nyttigt grundrecept för smulpaj (oavsett om man har bär, äpple eller något annat i)? Senast jag gjorde något liknande (ett bra tag sedan nu) så körde jag typ havre, granola och kvarg (dock betydligt mindre än jag kör i chokladsbollsreceptet) för att få upp en smulig deg och sedan bara kanel och vad jag nu ville ha för fyllning i (äpple om jag minns rätt).
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-03, 10:03   #3066
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyF Visa inlägg
Blev en cheesecake ikväll.



920kcal, 100g protein
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyF Visa inlägg
Simpelt och gott var det.

500g kvarg
200g lidl cream cheese
100g äggvita
40g äggula
20g vetemjöl
100g lättmjölk
10g lättströ
vaniljarom

175g i 15min, 100g i ca 1h. blev lagom fast efter en sväng i frysen.
Den här blir det i veckan!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-03, 19:16   #3067
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
pics or it didn't happen!
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-05, 10:04   #3068
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Bump på gammalt recept på smulpaj. Någon annan som sitter inne på någon annan variant av ett gott och nyttigt grundrecept för smulpaj (oavsett om man har bär, äpple eller något annat i)? Senast jag gjorde något liknande (ett bra tag sedan nu) så körde jag typ havre, granola och kvarg (dock betydligt mindre än jag kör i chokladsbollsreceptet) för att få upp en smulig deg och sedan bara kanel och vad jag nu ville ha för fyllning i (äpple om jag minns rätt).
Jag gör smulpaj på jättemycket havregryn, ganska lite smör och lite sirap/honung samt sötningsmedel. Sedan i med bär/frukt och på med kanel och ingefära.

Igår blev det

300g havregryn
60g smör
40g sirap
Sötningsmedel
1 banan
200g hallon
100g jordgubbar
Kardemumma
Kanel

175 grader i 20 min, åt med 2 st barebells vaniljpudding. Går garanterat att göra mer deffvänligt om man är rädd för sirap/smör.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 20:30   #3069
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Jag gör smulpaj på jättemycket havregryn, ganska lite smör och lite sirap/honung samt sötningsmedel. Sedan i med bär/frukt och på med kanel och ingefära.

Igår blev det

300g havregryn
60g smör
40g sirap
Sötningsmedel
1 banan
200g hallon
100g jordgubbar
Kardemumma
Kanel

175 grader i 20 min, åt med 2 st barebells vaniljpudding. Går garanterat att göra mer deffvänligt om man är rädd för sirap/smör.
Låter gött Använder själv lite sirap och honung eller dylikt som sötning och bindningsmedel. Testat att mixa hälften havre och hälften granola som variation?
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 21:06   #3070
Takadanoalien
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2018
Inlägg: 52
Gjorde chokladbollar igår!

1dl havregryn
2dl kvarg
0,5dl kasein

Blanda allt till det blir en deg/smet, gör bollar och rulla i kokosflingor. Fick 12 bollar totalt. Helt klart godkända!
Takadanoalien är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 09:41   #3071
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Är det någon som har kvar hennes recept? Bloggen finns inte längre


Citat:
Ursprungligen postat av Gurkyngel Visa inlägg
Proteinkaka med hallon



Recept


OT:

Testar en att baka protein-cheesecake nu. Hade dock ingen färskost light (vet ej om det finns lägre än 3%) men hade mjukost (4%) som jag använde istället, p.g.a i princip samma konsistens, om inte lite hårdare än färskost t.om. Mer "ostig" ialalfall, samt lite mer kvarg. Sen bytte jag ut 20g proteinpulver mot 20g protein-pancake-mix. Tänker att det kanske kan göra sig bra i bakningen. Vi får se hur det blir! Är så nervös att jag mår illa (igen) lol. Small things in life, eller hur?!

Ang. Topping/frosting.

Ska testa blanda 1 propud vanilj med 1 proviva-shot / färska bär. Tror ni gelé-konsistensen kommer att hålla sig även om man elvispar skiten ur det?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-03-08 klockan 09:43.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 09:51   #3072
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429


In the making en stor tung morotskaka!

Gjord på vita bönor, morotspure och riven morot, ägg, flytande sötningsmedel, lite kanel, vanilj, och en uns saffran och lite mjöl.

Fick hejda mig för att inte smälla i mig smeten i stället för att vänta på kakan, helt otroligt vad gott det blev?!

Ska vispa light färskost med hermesetas och någon smaksättare och smeta över toppen. Vad skulle passa som smak med färskosten? Kanel, saffran, vanilj? Kanske kanelbullevassle?
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 09:58   #3073
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg


In the making en stor tung morotskaka!

Gjord på vita bönor, morotspure och riven morot, ägg, flytande sötningsmedel, lite kanel, vanilj, och en uns saffran och lite mjöl.

Fick hejda mig för att inte smälla i mig smeten i stället för att vänta på kakan, helt otroligt vad gott det blev?!

Ska vispa light färskost med hermesetas och någon smaksättare och smeta över toppen. Vad skulle passa som smak med färskosten? Kanel, saffran, vanilj? Kanske kanelbullevassle?
Jag skulle köra något syrligt, typ citron eller lime. Kan du skriva proportionerna på ingredienserna? Blev sugen på att göra i helgen!
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 10:16   #3074
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Jag skulle köra något syrligt, typ citron eller lime. Kan du skriva proportionerna på ingredienserna? Blev sugen på att göra i helgen!
+1

Vispa med Lime + lime/citrus light-saft så ska du se på grejer!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 10:18   #3075
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Jag skulle köra något syrligt, typ citron eller lime. Kan du skriva proportionerna på ingredienserna? Blev sugen på att göra i helgen!
Ja, rivet citronskal kanske? För det är väl ganska "standard" med cheesecakes? Syrligt som du säger alltså.

Två st Ica stora vita bönor förpackningar, 230g avrunnen vikt per pack. (Spara vätskan i, denna kan man vispa till hårt skum och smaksätta! Hade i lite av skummet i smeten bara för att!)
285g kokat morot och sen mosad till pure, + 100g riven morot.
1 ägg vispat fluffigt
27g mjöl
1 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
Kanel, Vanilj och saffran extrakt efter eget tycke.
Flytande sötningsmedel eller liknande, också efter eget tycke.


Har den just nu inne på 160grader i varmluft, och varit inne i 40min. Än så länge känns den riktigt jävla saftig ut inne i, och lite torrare utanpå, som en lyckad kladdkaka dvs! Verkar lovande!

Ska snart ta ut och ha den i kylen till kvällen så återkommer med betyg!
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)