Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-04-28, 16:37   #3016
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Vissa recept hade fettfri ost också. Det fanns iaf på "Lifetimecheese", med en länk till en engelsk sida (som jag säkert inte får länka till här). Beställa bulkvaror från UK är ju hur som helst billigt.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 18:49   #3017
Donner
In Sweden we call it a kick
 
Donners avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 675
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Vissa recept hade fettfri ost också. Det fanns iaf på "Lifetimecheese", med en länk till en engelsk sida (som jag säkert inte får länka till här). Beställa bulkvaror från UK är ju hur som helst billigt.
Är det inte fettfri färskost de använder? Det finns iaf typ 3%-ig här i Sverige som jag brukar använda.
Donner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 19:01   #3018
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Donner Visa inlägg
Är det inte fettfri färskost de använder? Det finns iaf typ 3%-ig här i Sverige som jag brukar använda.
Det var inte fettfri keso eller cream cheese eller dylikt jag tänkte på. T.ex. i spanish omelette så nämner han bara "fat free cheese". Fettfri ost verkar ju finnas i USA i alla fall.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 19:21   #3019
Donner
In Sweden we call it a kick
 
Donners avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 675
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Det var inte fettfri keso eller cream cheese eller dylikt jag tänkte på. T.ex. i spanish omelette så nämner han bara "fat free cheese". Fettfri ost verkar ju finnas i USA i alla fall.
Vi får väl glatt nöja oss med 15%-ig. Det är det lägsta jag sett. Hade dock gärna gett dubbla priset för att få testa den där cheddarn.

På tal om varor, någon som hittat Mandelmjölk med vaniljsmak?

Senast redigerad av Donner den 2017-04-28 klockan 19:24.
Donner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 19:39   #3020
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Om man som sagt inte vill beställa från UK. Själv beställer jag t.ex. hasslenötter, mandlar, stora mängder kakaopulver och dylika saker i bulk därifrån. Vettefan om jag använder ost så mycket att jag skulle beställa 10kg sådant dock ^^
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 20:21   #3021
Donner
In Sweden we call it a kick
 
Donners avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 675
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Om man som sagt inte vill beställa från UK. Själv beställer jag t.ex. hasslenötter, mandlar, stora mängder kakaopulver och dylika saker i bulk därifrån. Vettefan om jag använder ost så mycket att jag skulle beställa 10kg sådant dock ^^
Är det mycket billigare att beställa därifrån? Kanske borde testa det.
Donner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 20:29   #3022
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Jag tycker det iaf, om man som sagt beställer saker i bulk. Där jag beställer kakaopulver så tjänar jag flera hundra på en 10kg-beställning, trots att frakten går på typ 70 euro eller något sådant.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-10, 19:20   #3023
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Imorn är det chokladbollens dag, bara så ni vet.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-21, 17:26   #3024
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Två på sistone tillkomna favoriter vad gäller granoladelen i chokladbollssmeten.


Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-30, 18:06   #3025
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Idag blir det choklad. Igår blev det choklad. Imorgon blir det choklad... året runt... tills kakobönorna tar slut. Då är allt slut.

Nån annan som äter choklad idag?

Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 07:19   #3026
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Vänder mig till dig Termy framförallt. Tänkte köra chokladbollar till kvällsmålet ikväll. Tänkte typ såhär:

200g Propud
2,5dl havregryn
en skvätt kaffe
Kokos/pärlsocker att rulla i.

Hur tror du detta blir? Kanske blanda hälften havregryn och hälften granola? Jag har ju en skål med godis för extra kalorier också, kanske funkar att blanda i lite jordnötssmör i bollarna tex?
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen

Senast redigerad av arogen den 2017-06-09 klockan 07:21.
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 07:43   #3027
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Vänder mig till dig Termy framförallt. Tänkte köra chokladbollar till kvällsmålet ikväll. Tänkte typ såhär:

200g Propud
2,5dl havregryn
en skvätt kaffe
Kokos/pärlsocker att rulla i.

Hur tror du detta blir? Kanske blanda hälften havregryn och hälften granola? Jag har ju en skål med godis för extra kalorier också, kanske funkar att blanda i lite jordnötssmör i bollarna tex?
Propud har jag faktiskt aldrig smakat överhuvudtaget (så jäkla dyrt jfr med kvarg), men om den har ungefär samma tjocka konsistens så borde ju den fungera bra. Havregryn binder allting lite bättre än granola/musli, så har man mer havregryn än granola så krävs det lite mer kvarg för samma konsistens. 200g på 2,5dl låter ju dock bra tror jag. Själv tycker jag hälften granola hälften havre blir godare. Jordnötssmör funkar nog bra i tillägg.

Mängden kaffe i den satsen har jag svårt att bedöma då jag själv kör med vassleprotein och kakopulver i min och därmed behövs mer kaffe, men några skvättar räcker nog gott och väl. Om det blir för smetigt för att göra bollar så går det ju att äta som en chokladröra. Själv slänger jag som sagt också in fatet med chokladbollar i frysen, typ 45-60 minuter för bättre tuggkonsistens, så även en smetig röra kan ju bli lite fastare där.

Hur smaken blir med enbart Propud som smaksättare istället för vassle får väl kvällen utvisa, men kör på det receptet och återkoppla gärna
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 07:43   #3028
Isseman
Registered User
 
Issemans avatar
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Östersund
Inlägg: 2 206
God optigrej:

Mosa en banan. Blanda med propud och ett gott proteinpulver, ställ in 1 h i frysen
__________________
Biomedicin 14-17, Ms of Sport Science 19. How many grams of protein should you eat!? -All of them
Mina pass, mina gains..
Instagram
Isseman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 09:00   #3029
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Isseman Visa inlägg
God optigrej:

Mosa en banan. Blanda med propud och ett gott proteinpulver, ställ in 1 h i frysen
Låter gott och enkelt. Överhuvudtaget att ställa in dylika blandningar i frysen ger ju en trevlig konsistens. Som en del i min kvällsmat brukar jag blanda en liten proteinshake med kvarg och yoghurt eller fil, funlight wild berries, frysta blåbär samt hackade färska jordgubbar. In i frysen 1h så blir det en frozen yoghurt sorbet. Supergott.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 09:02   #3030
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Citat:
Ursprungligen postat av Isseman Visa inlägg
God optigrej:

Mosa en banan. Blanda med propud och ett gott proteinpulver, ställ in 1 h i frysen
På tal om banan: mosa en banan och blanda med ett ägg. Stek. Ät.
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)