Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-18, 19:12   #241
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Nu är Oskar en riktigt ung kille och därför vill man inte gå in med behandling utan en ordentlig utredning och jag tror att det är bra för Oskar att de inte bara slentrianmässigt ger TRT.

Det kan vara så att han behöver undersöka testiklarna ordentligt för att se om det han råkade ut för på cykeln gav trauma/skada som ger problemen och det kan eventuellt korrigeras med ett kirurgiskt ingrepp.
Med tanke på hypofysproverna är primär testikeldysfunktion mindre sannolik.

Min personliga gissning är att att de gärna accepterar att en "misstänkt preppare" får lida.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 20:05   #242
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Med tanke på hypofysproverna är primär testikeldysfunktion mindre sannolik.

Min personliga gissning är att att de gärna accepterar att en "misstänkt preppare" får lida.
Kan nog vara så men då borde man neka hjälp till knarkare och rökare med som även det är självförvållat.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 20:34   #243
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Kan nog vara så men då borde man neka hjälp till knarkare och rökare med som även det är självförvållat.
Målsättningen med att hjälpa knarkare må bra igen brukar inte innefatta att ge mer droger utan sätta ut det.

Personer som brukat aas, deras testoproduktion blir ju nedstängt ett tag efter avslut med mkt låg egenproduktion, de flesta av dom brukar beställa olagliga preparat o köra något som heter "PCT" för att återfå snabbare, detta är inget vården pysslar med.

Om vården skulle sätta in livslång resurskrävande TRT-behandling på alla som som går till doktorn efter ha tryckt div AAS kurer, spekulerar jag i att det kanske det skulle sättas i system.

Senast redigerad av kvarnis den 2018-08-18 klockan 20:35.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 22:55   #244
Ugana
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 1
HCG kommer inte hjälpa dig, det kommer trycka ner LH ännu mer pga negativ feedback.

LH och FSH är lågt, läkarna tror det kan vara därför testosteron är lågt, jag är skeptisk då testosteron ej ökade nämnvärt när LH ökade en del.

Även om så är fallet, Clomidbehandling kan eventuellt dra igång LH och FSH.

Ditt prolaktinvärde är högt, det kan vara en orsak till de förtryckta värdena, du bör fråga om en MRI på din hypofys, det kan vara en tumörväxt där, hyperprolaktinoma, kallas det.

Den är inte farlig och sprider sig i princip aldrig, men det kan sannerligen förstöra det endokrina systemet. Jag hade prolaktinvärden som dina och fick MRI undersökning direkt.


Man måste bara skratta åt det bristande kompetensen, förresten. Läkare som babblar om HCG för förminskat LH?




Dra till ekenhälsan och få Nebido, ditt SHBG är relativt högt vilket innebär att en lång ester som nebido antagligen kommer fungera rätt bra, vilket det sällan gör för folk med låg SHBG.

Bara för att du drar igång TRT är det inte för livet, förresten, det är en stor myt. Du kan när som helst dra igång FSH och LH igen, om så skulle önskas, kanske för att bli fertil.


Kompetensen gällande testosteron hos läkare i detta land är för fasiken patetisk och man undrar sannerligen vad i helvete dom sysslar med

Skapa dig ett konto på excelmale eller reddit/testosterone och rådfråga där.
Ugana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 05:58   #245
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Målsättningen med att hjälpa knarkare må bra igen brukar inte innefatta att ge mer droger utan sätta ut det.

Personer som brukat aas, deras testoproduktion blir ju nedstängt ett tag efter avslut med mkt låg egenproduktion, de flesta av dom brukar beställa olagliga preparat o köra något som heter "PCT" för att återfå snabbare, detta är inget vården pysslar med.

Om vården skulle sätta in livslång resurskrävande TRT-behandling på alla som som går till doktorn efter ha tryckt div AAS kurer, spekulerar jag i att det kanske det skulle sättas i system.
Avsnitt 5.6.6 i europeiska urologföreningens riktlinjer
http://uroweb.org/guideline/male-hypogonadism/#5

Citat:
Ursprungligen postat av Ugana Visa inlägg
HCG kommer inte hjälpa dig, det kommer trycka ner LH ännu mer pga negativ feedback.

LH och FSH är lågt, läkarna tror det kan vara därför testosteron är lågt, jag är skeptisk då testosteron ej ökade nämnvärt när LH ökade en del.

Även om så är fallet, Clomidbehandling kan eventuellt dra igång LH och FSH.

Ditt prolaktinvärde är högt, det kan vara en orsak till de förtryckta värdena, du bör fråga om en MRI på din hypofys, det kan vara en tumörväxt där, hyperprolaktinoma, kallas det.

Den är inte farlig och sprider sig i princip aldrig, men det kan sannerligen förstöra det endokrina systemet. Jag hade prolaktinvärden som dina och fick MRI undersökning direkt.


Man måste bara skratta åt det bristande kompetensen, förresten. Läkare som babblar om HCG för förminskat LH?




Dra till ekenhälsan och få Nebido, ditt SHBG är relativt högt vilket innebär att en lång ester som nebido antagligen kommer fungera rätt bra, vilket det sällan gör för folk med låg SHBG.

Bara för att du drar igång TRT är det inte för livet, förresten, det är en stor myt. Du kan när som helst dra igång FSH och LH igen, om så skulle önskas, kanske för att bli fertil.


Kompetensen gällande testosteron hos läkare i detta land är för fasiken patetisk och man undrar sannerligen vad i helvete dom sysslar med

Skapa dig ett konto på excelmale eller reddit/testosterone och rådfråga där.
Avsnitt 5.6.6 i europeiska urologföreningens riktlinjer
Citat:
5.6.6.Anabolic steroid–induced hypogonadism
Non-prescription anabolic-androgenic steroids (AAS) are used in order to obtain a boost in athletic performances. Use of AAS results in hypogonadotropic hypogonadism by feedback suppression of the hypothalamic-pituitary-gonadal (HPG) axis via inhibition of pulsatile GnRH release and a subsequent decrease in LH and FSH. The duration of suppression and the resultant symptomatic hypogonadism is highly variable and due to multiple factors, including differences in the choices of drugs, amounts used, and durations of use. After a complete endocrine and metabolic assessment, the condition may be treated with hCG, and selective oestrogen receptor modulators (SERM) [195], until the reproductive endocrine axis has been restored. A first systemic review and meta-analysis of the effects of AAS on athletes and recreational users shows that discontinuation of AAS prompts recovery of gonadotropin levels after 13-24 weeks, whereas serum testosterone does not seem to recover, remaining reduced even at 16 weeks from discontinuation. Moreover, AAS use is associated with persistent changes in sperm characteristics (8-30 weeks following discontinuation), reduction in testicular volume (up to 16 weeks following discontinuation) and gynecomastia (often irreversible) [196].
referens 195 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24636400
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 17:23   #246
The_eagle
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 128
Ingen som har kolla på östradiolvärden?
Jag vet att 191 är över referensvärdena.
Inte hittat mycket på nätet om det.
Är det något man behandlar??
The_eagle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 17:40   #247
Status Quo
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 173
Citat:
Ursprungligen postat av The_eagle Visa inlägg
Ingen som har kolla på östradiolvärden?
Jag vet att 191 är över referensvärdena.
Inte hittat mycket på nätet om det.
Är det något man behandlar??
Jag ligger också över referensintervallet och har ingen aning vad det beror på. Upplever inga negativa symptom.
Status Quo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 09:41   #248
The_eagle
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 128
Hur långt över referensvärdet ligger du?
Vad har du för sbhg och testo?
The_eagle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 14:57   #249
Status Quo
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 173
Citat:
Ursprungligen postat av The_eagle Visa inlägg
Hur långt över referensvärdet ligger du?
Vad har du för sbhg och testo?
175 östro, 23 testo, 30 shbg, 9.2 LH, 4.5 FSH
(werlabs)
Både mitt östro och LH ligger alltså över referens (östro ska vara under 150 och LH under 9).
32 år

Senast redigerad av Status Quo den 2018-08-20 klockan 15:00.
Status Quo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 15:17   #250
The_eagle
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 128
Men då har du ganska bra testo och lågt sbhg vilket ger mycket fritt testo
The_eagle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 15:23   #251
Status Quo
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 173
Citat:
Ursprungligen postat av The_eagle Visa inlägg
Men då har du ganska bra testo och lågt sbhg vilket ger mycket fritt testo
Vad har du då? Och har du några symptom?
Status Quo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-23, 07:16   #252
The_eagle
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 128
Har testo 14, shbg 46 och östradiol 191.
Det ger en ganska låg kvot på fritt testo 14/46 på 0,3.
Innan TRT hade jag 0,25.
Har symtom som att jag har väldigt svårt att bygga muskler, svårt att bli av med fett, kvinnlig fettfördelning, sviktande erektion, dålig sömnkvalitet.

Jag tror att om jag sänkte mitt östradiol genom någon östrogenhämmare, så skulle shbg sänkas också och därmed både testot öka och kvoten fritt testo.
Någon som har tips på bra östrogenhämmare som kan köpas lagligt?
Någon som lyckats på tex armidex, clomid eller n

Dock har jag som många andra en läkare som tycker det är ok att ha värden som om jag vore + 80 år.

Det är ändå rätt allvarligt. Lågt testo ökar risken för hjärt och kärlsjukdomar och diabetes, högt östrogen ökar risken för b l a prostatacancer.
The_eagle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-23, 07:33   #253
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 218
Citat:
Ursprungligen postat av The_eagle Visa inlägg
Har testo 14, shbg 46 och östradiol 191.
Det ger en ganska låg kvot på fritt testo 14/46 på 0,3.
Innan TRT hade jag 0,25.
Har symtom som att jag har väldigt svårt att bygga muskler, svårt att bli av med fett, kvinnlig fettfördelning, sviktande erektion, dålig sömnkvalitet.

Jag tror att om jag sänkte mitt östradiol genom någon östrogenhämmare, så skulle shbg sänkas också och därmed både testot öka och kvoten fritt testo.
Någon som har tips på bra östrogenhämmare som kan köpas lagligt?
Någon som lyckats på tex armidex, clomid eller n

Dock har jag som många andra en läkare som tycker det är ok att ha värden som om jag vore + 80 år.

Det är ändå rätt allvarligt. Lågt testo ökar risken för hjärt och kärlsjukdomar och diabetes, högt östrogen ökar risken för b l a prostatacancer.
Hur många år är du ?
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-23, 07:37   #254
The_eagle
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 128
40 år
The_eagle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-23, 07:42   #255
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av The_eagle Visa inlägg
Har testo 14, shbg 46 och östradiol 191.
Det ger en ganska låg kvot på fritt testo 14/46 på 0,3.
Innan TRT hade jag 0,25.
Har symtom som att jag har väldigt svårt att bygga muskler, svårt att bli av med fett, kvinnlig fettfördelning, sviktande erektion, dålig sömnkvalitet.

Jag tror att om jag sänkte mitt östradiol genom någon östrogenhämmare, så skulle shbg sänkas också och därmed både testot öka och kvoten fritt testo.
Någon som har tips på bra östrogenhämmare som kan köpas lagligt?
Någon som lyckats på tex armidex, clomid eller n

Dock har jag som många andra en läkare som tycker det är ok att ha värden som om jag vore + 80 år.

Det är ändå rätt allvarligt. Lågt testo ökar risken för hjärt och kärlsjukdomar och diabetes, högt östrogen ökar risken för b l a prostatacancer.
Får du någon testobehandling? om inte borde en AI kunna öka ditt testovärde, kan förvänta sig att en läkare ska kunna hjälpa med det men dom är väl väldigt okunniga.

Finns ingen AI lagligt utan endast på svarta marknaden.
Kan alltid vara värt att prova något av dessa
https://www.anabolicmen.com/foods-th...matase-enzyme/
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)