Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-04-27, 13:47   #9811
App
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2018
Inlägg: 15
Tänker på det här med periodisk fasta och har funderat att testa.
Hur resonerar folk kring kaffe med mjölk i eller kaffe med en sked kokosolja i?
Bryts fastan då man får i sig lite energi?
App är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-27, 14:28   #9812
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Om det är 16/8 är en av förutsättningarna för att det ska ske att personen ligger energiminus för att det ska ge autofagi. Om personen väljer 24 timmars fasta händer det per automatik om fastan görs två ggr per vecka.
Stämmer det verkligen att man behöver ligga på energiminus? Energibalans fungerar inte? I så fall finns det väl ingen mening för de flesta som fastar att egentligen fasta då det antagligen är väldigt, väldigt få som faktiskt ligger på ett underskott?
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-28, 16:18   #9813
MrMuggelSnuggel
EXPERT USER
 
MrMuggelSnuggels avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 322
Citat:
Ursprungligen postat av App Visa inlägg
Tänker på det här med periodisk fasta och har funderat att testa.
Hur resonerar folk kring kaffe med mjölk i eller kaffe med en sked kokosolja i?
Bryts fastan då man får i sig lite energi?
Ja, fastan bryts vid intag av energi.

Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Stämmer det verkligen att man behöver ligga på energiminus? Energibalans fungerar inte? I så fall finns det väl ingen mening för de flesta som fastar att egentligen fasta då det antagligen är väldigt, väldigt få som faktiskt ligger på ett underskott?
Majoriteten av folk fastar inte för att uppnå autofagi. Folk fastar därför det är (1) en livsstil, (2) blir enklare att kontrollera kaloriintag (3) folk är ej hungriga på morgonen, (4) av praktiska skäl, (5) man gillar äta få, stora måltider istället för många små, (6) etc etc etc...
MrMuggelSnuggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-28, 17:31   #9814
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Hej! Fråga:

Jag har på sistone upplevt att jag blir seg/zombie under mina fastande träningspass. De brukar vara i ca 2h. Trots att jag har timer på vilotid och vet vad jag ska göra för upplägg så känner jag mig "borta" och ofokuserad. Blir även väldigt sammanbiten och behöver mer tid för att vila upp mig mellan set, högreps särskilt.

Är det bara en vanesak? Eller vad kan det bero på? Upplevde det inte först, men nu på sistone känner jag att det har tagit emot lite extra. Ska jag bara ha lite mer jävla anamma?
Jag tränar oftast på kvällen, efter jobbet, och har vanligtvis runt 80% av mittkaloriintag efter träningen. Äter alltså oftast en lätt lunch, och bara en proteinshake till frukost.

Igår så käkade jag pizza till lunch, och fick alltså i mig en hel del energi ett par timmar innan passet, och jag hade en otrolig ork, och kände mig jävligt laddad att träna, trots att det var fredagkväll.

Tog PB i mark, PB i en slags roddmaskin, från 140kg x 5 till 160 x 8, avslutande hantelroddar gick lättare än vanligt, och passet var överlag jävligt bra. Jag tror jag ska börja äta lite mer innan passen...
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-02, 17:04   #9815
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Det senaste om Martins kommande bok. Release date 16e augusti. Den ska helt klart bli intressant att läsa.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-02, 18:54   #9816
Ekko
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Det senaste om Martins kommande bok. Release date 16e augusti. Den ska helt klart bli intressant att läsa.
Nice, ja, den blir definitivt intressant att läsa. Billig digitalt på amazon också.
Ekko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-02, 19:50   #9817
Lycklig
Lättare
 
Lyckligs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 115
Har inte lyckats hitta någon information ifall den kommer i tryckt form inom överskådlig framtid? (någon som vet?)
Lycklig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-02, 19:54   #9818
Kinbote
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 117
Citat:
Ursprungligen postat av Lycklig Visa inlägg
Har inte lyckats hitta någon information ifall den kommer i tryckt form inom överskådlig framtid? (någon som vet?)
"Paperback Edition: In the next few days I'll try to make the paperback happen as well. Recent changes to Amazon has made that a possibility, although compromises need to be made. For $10, that's fine. If it goes well, you might see a Special Edition using the interior layout design we worked so hard on. With the extra material that was left out. Who knows, I'm oblivious at this point, but if you like the first edition, you'll like that stuff. "

Den är på g.
Kinbote är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-02, 20:14   #9819
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Går han igenom träning i detalj i boken? Eller är det 100% kost?
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-02, 20:19   #9820
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Jag vill bara ta del av cheesecakereceptet, allt annat kan kvitta. Är inte det med så kräver jag pengarna tillbaka.

Senast redigerad av Termy den 2018-08-02 klockan 20:20.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-02, 21:36   #9821
Kinbote
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 117
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Går han igenom träning i detalj i boken? Eller är det 100% kost?
"... This book takes you through his personal journey, and Martin tells the compelling story of what made him into Mr. Leangains with an entertaining combination of authenticity and vulnerability. Then, we get into the Leangains diet and training approaches, where Martin presents the unique methods he has developed and evolved through decades of research and experimentation on himself and thousands of clients.

I was pleasantly surprised to discover that he has focused on readability and ease of application, where other authors and experts in the industry tend to muddle the waters with overly complex science and jargon that makes it seem as if they've never actually worked with someone in the real world. Martin cuts through the myths and hype and presents the diet and training templates that will actually work for everyone, not just genetic freaks. Bonus material is also included, such as recipes, FAQs, and Supplementary Material in the form of his most popular articles..."

-Borge Fagerli


Har utifrån tidigare kommentarer från Martin uppfattat det som att fokus är kosten, vi får väl se när boken släpps om någon vecka.
Kinbote är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 13:59   #9822
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
Kommer boken finnas i svensk text också?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 18:56   #9823
thexps
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 32
Fråga gällande fasta. Har kört igång med 18/6 upplägget, äter på dagen. Men har börjat med ZMA på kvällarna, kan jag fortsätta ta dessa utan att bryta fastan?
thexps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-31, 07:03   #9824
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Citat:
Ursprungligen postat av thexps Visa inlägg
Fråga gällande fasta. Har kört igång med 18/6 upplägget, äter på dagen. Men har börjat med ZMA på kvällarna, kan jag fortsätta ta dessa utan att bryta fastan?
Ja. Det är bara mineraler (och ofta vitamin B6), det ger ingen energi
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-31, 08:40   #9825
thexps
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 32
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Ja. Det är bara mineraler (och ofta vitamin B6), det ger ingen energi
Okej stort tack för svar.
thexps är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)