Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-05-25, 10:34   #826
Wilt the Stilt
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 687
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Resultat från greppsm!

Intressant med Reeves marklyft. Vet vad det är för övning men kört den väldigt sällan. Någon här som kör den övningen regelbundet? Tankar?
Wilt the Stilt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 13:17   #827
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Sidén Visa inlägg


Ville göra ett försök idag men jag har blivit sjuk. Hittade ett klipp från augusti.
Ett par sekunder kortare än Lennix.
Snyggt!

Jag reraisar från idag ändå ^^
#2 coinhold 38 sekunder
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-01, 18:12   #828
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Så coinhold challenge var ju ingen raket direkt.. 1 bidrag

Ingen annan som har någon kul utmaning så vi kan tävla lite?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-15, 12:38   #829
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Min höger är 32.5cm oflexad och 33 flexad Vilken skillnad!
Min högra underarm har vuxit 3 cm på 3 månader
Lyckats certifiera mashmonster 0 och stänga #3 CCS.



Hur går det för er andra?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-17, 10:50   #830
DiktatorN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 453
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Min högra underarm har vuxit 3 cm på 3 månader
Lyckats certifiera mashmonster 0 och stänga #3 CCS.



Hur går det för er andra?
Har fastnat på lite över 37 cm. Har varit där i flera år, måste nog gå upp i vikt om jag vill öka, har nästan inget fett på underarmarna.

Tror inte att det är avgörande heller, kan nog bli starkare ändå. Fast mer muskelmassa hade inte skadat visserligen.
DiktatorN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 14:00   #831
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Någon som kör med gummiband och sträcker ut fingrarna? Är det vettigt? Känns som att det kanske är bra att sträcka ut handen på det viset när man klämt och pressat ihop så satans mycket?

Bild för förståelse
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 14:26   #832
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Någon som kör med gummiband och sträcker ut fingrarna? Är det vettigt? Känns som att det kanske är bra att sträcka ut handen på det viset när man klämt och pressat ihop så satans mycket?

Bild för förståelse
Absolut, kör det i stort sett varje dag fast med vanliga gummiband. Stärka extensorerna för att det inte skall bli obalans muskulaturen. Vanligt som rehab/prehab för armbåge och inflammationer där också.

Har man inga gummiband kan man luta sig mot en vägg med armen emellan och trycka ut sig med fingrarna.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 14:33   #833
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Absolut, kör det i stort sett varje dag fast med vanliga gummiband. Stärka extensorerna för att det inte skall bli obalans muskulaturen. Vanligt som rehab/prehab för armbåge och inflammationer där också.

Har man inga gummiband kan man luta sig mot en vägg med armen emellan och trycka ut sig med fingrarna.
Grymt! Börjar på momangen!
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-01, 12:35   #834
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Hej, jag har ett stort problem när det gäller gripperträning. Lättringen på grippern sliter upp öppna sår på fingrarna nästan varje gång, och de har svårt att läka då de påfrestas varje dag av annan träning. Såren gör det svårt att maxa kraften när jag grippar. Finns det några tips för att motverka/minska påverkan det?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-01, 13:13   #835
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Hej, jag har ett stort problem när det gäller gripperträning. Lättringen på grippern sliter upp öppna sår på fingrarna nästan varje gång, och de har svårt att läka då de påfrestas varje dag av annan träning. Såren gör det svårt att maxa kraften när jag grippar. Finns det några tips för att motverka/minska påverkan det?
Man kan sätta eltejp på ena handtaget, den man har mot fingrarna. Det är dock inget jag rekommenderar själv. Personligen skulle jag undvika att träna så pass mycket att jag får sår. Låt huden anpassa sig över tid så kommer de så småningom palla väldigt mycket träning utan att man går sår eller blåsor. Ett tips kan vara att byta ut ett gripperpass till att köra pinch eller lyft med tjockhandtag.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-01, 17:45   #836
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Man kan sätta eltejp på ena handtaget, den man har mot fingrarna. Det är dock inget jag rekommenderar själv. Personligen skulle jag undvika att träna så pass mycket att jag får sår. Låt huden anpassa sig över tid så kommer de så småningom palla väldigt mycket träning utan att man går sår eller blåsor. Ett tips kan vara att byta ut ett gripperpass till att köra pinch eller lyft med tjockhandtag.
Tack för svar. Får väl helt enkelt skynda långsamt tills huden vänjer sig. Lustigt nog skippade jag grippers idag till förmån för pinch, innan jag läste ditt inlägg.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-03, 08:55   #837
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Man kan sätta eltejp på ena handtaget, den man har mot fingrarna. Det är dock inget jag rekommenderar själv. Personligen skulle jag undvika att träna så pass mycket att jag får sår. Låt huden anpassa sig över tid så kommer de så småningom palla väldigt mycket träning utan att man går sår eller blåsor. Ett tips kan vara att byta ut ett gripperpass till att köra pinch eller lyft med tjockhandtag.
Man kan också tejpa på fingret/fingrarna som man får problem. Men som David säger, bättre vänja huden långsamt för slitaget.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-03, 09:14   #838
BjornS
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Hej, jag har ett stort problem när det gäller gripperträning. Lättringen på grippern sliter upp öppna sår på fingrarna nästan varje gång, och de har svårt att läka då de påfrestas varje dag av annan träning. Såren gör det svårt att maxa kraften när jag grippar. Finns det några tips för att motverka/minska påverkan det?
Mina tips:
  • Kör utan magnesium vid grippers, endast vid tävlingsförberedelser
  • Släpp ut grippern på tummsidan istället för vid fingersidan
  • Fila och klipp bort eventuella flikar så de inte ska förvärras och bli sår
  • Använd fet hudkräm på händerna
BjornS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-03, 09:46   #839
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av BjornS Visa inlägg
Mina tips:
  • Kör utan magnesium vid grippers, endast vid tävlingsförberedelser
Det försämrar ju träningen enormt + huden gillar absolut inte när handtagen glider heller. Största skintearen jag haft var när jag körde reps utan magnesium och det skavde av 1x1 cm på ringfingret.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-03, 10:09   #840
BjornS
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Det försämrar ju träningen enormt + huden gillar absolut inte när handtagen glider heller. Största skintearen jag haft var när jag körde reps utan magnesium och det skavde av 1x1 cm på ringfingret.
Det är en avvägning, men för mig har det funkat bra utan magnesium vid träning. På kort sikt kommer man inte orka lika tunga grippers men sen tycker jag att man bygger upp en bättre tummstyrka för att kunna hålla grippern på plats utan magnesium.

Magnesium ger bättre bättre grepp men torkar ut huden. Torr hud + Bra fäste med magnesium = Lättare att få skintear. Sen beror det på vilka grippers man kör med, Captains of crush har ganska snäll lettring medans Tetting är mer aggressiv.

Om man får såna problem med sår i händerna kan det vara värt att dumpa magnesium för att kunna fortsätta med grippers istället för att behöva sluta helt och hållet.
BjornS är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)