Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är Mental bäst?
Ja. 7 38.89%
Nej, han är bättre än bäst. 11 61.11%
Antal röster: 18. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-20, 07:21   #46
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Som tidigare i sådana här trådar, varför försöker ni alltid para ihop er (temporärt som permanent) med främlingar?Det är Tinder, krogen osv. Istället för att leta bland (avlägsen) släkt, vänner, kollegor?

Ja kollegor går bort numera av rådande samhällsanda, men inte (avlägsen) släkt och vänner.

Du kanske har någon tjejkompis, din syrras tjejkompis, din kompis syrra, din syssling, granne, fd klasskamrat eller vem som helst som du redan känner litegrann. Facebook borde vara ett utmärkt verktyg till detta.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 08:26   #47
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Din syssling?

Hahahhahaha. Tinder > släkten 365 24/7 till jag dör. Tack.
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 08:51   #48
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Som tidigare i sådana här trådar, varför försöker ni alltid para ihop er (temporärt som permanent) med främlingar?Det är Tinder, krogen osv. Istället för att leta bland (avlägsen) släkt, vänner, kollegor?

Ja kollegor går bort numera av rådande samhällsanda, men inte (avlägsen) släkt och vänner.

Du kanske har någon tjejkompis, din syrras tjejkompis, din kompis syrra, din syssling, granne, fd klasskamrat eller vem som helst som du redan känner litegrann. Facebook borde vara ett utmärkt verktyg till detta.
Fast det är ju i främlingar potentialen ligger?
Personer man redan känner och som man inte har något intresse för/inte har något intresse för en ska man ju inte lägga en massa tid och energi på?
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 09:02   #49
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/l...ller-i-sverige

Så att ja, det borde ses som nödvändigt nog.
Tack! Hon berättade dock sen att det är förbjudet att resa in i Argentina, så det är hinder nummer två. Har någon ett tips där? Jag tänker att jag kanske kan smuggla in mig i en stor koffert. Är rätt deffad nu, tar inte så stor plats.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Som tidigare i sådana här trådar, varför försöker ni alltid para ihop er (temporärt som permanent) med främlingar?Det är Tinder, krogen osv. Istället för att leta bland (avlägsen) släkt, vänner, kollegor?

Ja kollegor går bort numera av rådande samhällsanda, men inte (avlägsen) släkt och vänner.

Du kanske har någon tjejkompis, din syrras tjejkompis, din kompis syrra, din syssling, granne, fd klasskamrat eller vem som helst som du redan känner litegrann. Facebook borde vara ett utmärkt verktyg till detta.
Jag kommer från en mindre ort. Jag har släktforskning bakåt till 1700-talet, där är nästan bara bönder och lotsar från trakten. Jag har gjort ett DNA-test, jag är så renrasig viking som det bara kan bli. Och tittar man på mig själv har jag ett ben som är för kort, dåliga leder, sneda fingrar, tinnitus och möjligen neuropsykiatriska funktionshinder. Min poäng är att jag helt uppenbart är inavlad och behöver söka dejter så långt från min bekantskapskrets det bara går.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 09:40   #50
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Fast det är ju i främlingar potentialen ligger?
Personer man redan känner och som man inte har något intresse för/inte har något intresse för en ska man ju inte lägga en massa tid och energi på?
Personer du redan känner har du en slags grund med. Mindre risk att det är en dåre, mer gemensamt, vänner som kan sammanföra er. Låt oss säga att du är attraherad av din kompis syster. Du har ju redan en slags "start" där som du inte har med en komplett främling.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 09:52   #51
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Din syssling?

Hahahhahaha. Tinder > släkten 365 24/7 till jag dör. Tack.
Inget fel på min syssling. Lite gammal för dig eventuellt
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 10:12   #52
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Personer man redan känner och som man inte har något intresse för/inte har något intresse för en ska man ju inte lägga en massa tid och energi på?
Jag var inne på den här linjen först, jag tänkte att ”man vet ju redan att folk i ens bekantskapskrets inte är attraherade av en, så varför ens leta där?” Men sen kom jag att tänka på en tjejkompis förra sommaren som erkände att hon alltid varit lite attraherad av mig. Min första reaktion på det var ”WHAT?!?!?!”, min andra var ”hur många andra har gått runt hela mitt liv och tyckt att jag har varit liggbar utan att jag har haft någon aning?”, så trädgårsmöbels approach kanske inte alls är dum.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2020-05-20 klockan 10:14.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 10:44   #53
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Kan ju vara lite jobbigt om det skiter sig förståss
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 10:45   #54
Skrollovicz
Registered User
 
Skrolloviczs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 045
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Personer du redan känner har du en slags grund med. Mindre risk att det är en dåre, mer gemensamt, vänner som kan sammanföra er. Låt oss säga att du är attraherad av din kompis syster. Du har ju redan en slags "start" där som du inte har med en komplett främling.
Detta.
__________________
”The feds have crawled so far up my ass I can taste brulecreme”
Skrollovicz är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 10:46   #55
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Synd att man enbart hänger med dårar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu  
Gammal 2020-05-20, 11:47   #56
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Personer du redan känner har du en slags grund med. Mindre risk att det är en dåre, mer gemensamt, vänner som kan sammanföra er. Låt oss säga att du är attraherad av din kompis syster. Du har ju redan en slags "start" där som du inte har med en komplett främling.
Okej, jag förstår vad du menar. Jag tror inte på det rent generellt som en bra väg att gå, just med tanke på vad jag skrev, men jag kan ha fel - Hur hade du tänkt man kunde inleda en sådan approach?
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 11:53   #57
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Kan ju vara lite jobbigt om det skiter sig förståss
Helt rätt. Jobbigt att bli Facebookblockad av en person som är på samma sociala tillställningar som dig 70 % av gångerna. Så det kanske är bättre att låta den andra ta initiativet... Vilket i praktiken sker så sällan så man lika gärna kan hålla sig till Tinder, och vi är tillbaka på ruta ett.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 12:13   #58
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Ser ni någon förändring i aktivitet på Tinder under pandemin? Förändrat beteende?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 12:16   #59
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Ser ni någon förändring i aktivitet på Tinder under pandemin? Förändrat beteende?
Oh ja. Jag är mycket mer populär än tidigare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-20, 12:27   #60
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Okej, jag förstår vad du menar. Jag tror inte på det rent generellt som en bra väg att gå, just med tanke på vad jag skrev, men jag kan ha fel - Hur hade du tänkt man kunde inleda en sådan approach?
Du tar en kväll eller två och går igenom din Facebook grundligt. Även vänners vänner om du hittar nån där. Vilka kan du hitta där som du skulle kunna vara intresserad av långsiktigt eller kortsiktigt?

Sedan försöker du den vägen, antingen direkt till personen eller försöker få kontakt genom någon.

Vad man skall säga sedan vet jag inte. Det får ni lösa själva
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)