Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-28, 06:58   #46
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
En blå "Admin" la upp en post i en kosttillskottstråd och några minuter senare var den posten borta och ersatt av en identisk post av Olle_MM. Jag frågade om detta och Olle medgav att han "tillfälligt" fått administratörsrättigheter. Parallellt med detta började Jörgen fråga om "Kolozzeums själ" och Lillbjörnen eller vad han heter var väldigt angelägen om att tråden skulle vara seriös. Jag tyckte det var lite väl stort moderatorengagemang för vad som kunde varit ännu en tramstråd och tänkte att det här är något som börjat diskuteras bakom stängda dörrar; slängde ut påståendet att Kolozzeum skulle köpas av MM och... The rest is history.
Jag startade min tråd på eget bevåg av den anledningen att jag var nyfiken på vad ni medlemmar tycker.
Vi fick reda på detta för några dagar sedan.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 08:31   #47
TCOG
.
 
TCOGs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 3 238
Hmm, ja intressant men inte så förvånande då de flesta kosttillskottsföretag i dagens läge inte överlever då marknaden är mättad sen länge bara se på t ex Optimum, Gaspari, t ex

Kan inte påstå att jag är positivt inställd då jag är en av de som tyckte kolo var bättre förr i tiden men tiden får väl utlysa om hur saker o ting utvecklar sig.

Själv förknippar jag MM Sports med bikini atleter de första jag tänker på faktiskt när jag ser dem, men vet också att de kommit en lång väg då de började som en jätteliten butik i Göteborg under namnet Max Muscle som nu finns över hela landet och konkurrens är positivt.

Mvh
TCOG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 08:49   #48
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 907
Jag vill egentligen bara inflika att jag gärna tar en moderatorroll då jag hanterar maktmissbruk väldigt effektivt och är otroligt öppen för mutor.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 09:19   #49
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Hoppas att det inte blir FÖR stora förändringar. Kolla hur det gick för BODY-forumet...
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 09:50   #50
Ado2000
You dont make friends with sallad
 
Ado2000s avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 199
Det enda jag önskar mig är att man återupplivade MEME-tråden och Det var en gång-tråden, vet inte om MEME tråden togs bort men den andra gjorde det.
__________________
Min träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175869

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 09:58   #51
Minimjölk
Registered User
 
Minimjölks avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: på Lasse Kongos vind
Inlägg: 42
Oavsett vad som sker så har Kolozzeum som vi känt det varit en väldigt bra plats att vistas på vilket syns med tanke på hur många som stannat kvar här en lång tid. Tonen är allt som oftast trevlig och diskussionerna sakliga. Allting blandat med en aning humor och sköna karaktärer (önskar att dessa skulle kunna få och tar lika mycket plats som förr dock.)

Jag slutade träna för 7år sedan men hänger här dagligen och stödköper runt 20kg proteinpulver mm genom shoppen årligen för att jag vill att forumet skall fortleva. Jag har idag mängder av andra intressen och besöker såklart därför forum inom dessa områden men det de alla har gemensamt oavsett område är en väldigt tråkig ton och besserwisser-attityd vilket gör att jag bara läser det för faktans skull. Jag går till exempel aldrig in och slösurfar i deras allmänna diskussioner då det inte tillför något till mig. Kolozzeums allmäna forum däremot är mästerligt. Här diskuteras allt mellan himmel och jord på ett vettigt sett och med tanke på att vi har så många medlemmar med blandade bakgrunder så finns det allt som oftast någon som kan hjälpa.

Jag uppskattar tex diskussionerna som förs här gällande bilar, ekonomi, relationer, vetenskap, olika livskriser mm mycket mer än på forum som renodlat satsar på att vara elit inom resp. område. Ett betyg så gott som något.

Jag vet att jag inte är ensam i denna sits så de som planerar några som helst förändringar bör nog fundera både en och två gånger vad de gör och hur det behåller känslan och medlemmarna samtidigt som det såklart attraherar fler med samma intressen.
__________________
Fetthalt 0,1%
Minimjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 10:05   #52
shok
Registered User
 
shoks avatar
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 35
(Skriver den här med)

Kan bara tala för mig. Är ny här på kolozzeum men har hängt här innan jag registrerade mig Pga shopen och all forskning som ofta kommer upp.

Det som jag gillar och fastna för är att de är en seriös kunskapsbank med glimten i ögat. Från löpare / hobby gymmare till riktiga atleter(BB, SL, TL, maratonlöppare osv) som delar alla möjliga tips. Jag är en kampsportare som var (läs: är) jätte kass när de gäller styrketräning. Men har fått PM hjälp av många sköna människor.

Jag gillar MMSPORT men snälla rör inte om för mycket och paja känslan här. För kolozzeum är ett av platserna som ändå är seriöst på internet.

Mvh V



Tapatalk
shok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 10:18   #53
Krutpaket
Registered User
 
Krutpakets avatar
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 194
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Inga förändringar alls vore bäst. Kanske en ban på Shypnia
Har jag missat nått?? Tycker Shqypnia oftast säger vettiga saker, men möjligen enstaka undantag.
__________________
Min Journal
Krutpaket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 10:30   #54
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
Rent praktiskt skulle det underlätta om man kunde ladda upp bild direkt i allmänna och lägga in video från andra källor än YT
Ja, det känns onödigt krångligt att lägga upp bilder som det är nu men så är det väl på alla forum om jag inte minns fel. Mycket lättare på Twitter och Instagram men det är ju andra plattformar...
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 10:32   #55
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Riktigt jobbigt att gå in på imgur och trycka på ctrl+v eller dra in bilden i browsern och sedan kopiera in länken här.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 10:38   #56
h051n
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 218
Gör inte om forumet eller shoppen med en massa bilder på steroid gubbar eller liknande.
h051n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 10:44   #57
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Riktigt jobbigt att gå in på imgur och trycka på ctrl+v eller dra in bilden i browsern och sedan kopiera in länken här.
Vad är imgur? Jag använder bara uppladdningssidor som överöser en med reklam och komprimerar bilden och lägger dit en vattenstämpel.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 10:46   #58
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av Minimjölk Visa inlägg
Oavsett vad som sker så har Kolozzeum som vi känt det varit en väldigt bra plats att vistas på vilket syns med tanke på hur många som stannat kvar här en lång tid. Tonen är allt som oftast trevlig och diskussionerna sakliga. Allting blandat med en aning humor och sköna karaktärer (önskar att dessa skulle kunna få och tar lika mycket plats som förr dock.)

Jag slutade träna för 7år sedan men hänger här dagligen och stödköper runt 20kg proteinpulver mm genom shoppen årligen för att jag vill att forumet skall fortleva. Jag har idag mängder av andra intressen och besöker såklart därför forum inom dessa områden men det de alla har gemensamt oavsett område är en väldigt tråkig ton och besserwisser-attityd vilket gör att jag bara läser det för faktans skull. Jag går till exempel aldrig in och slösurfar i deras allmänna diskussioner då det inte tillför något till mig. Kolozzeums allmäna forum däremot är mästerligt. Här diskuteras allt mellan himmel och jord på ett vettigt sett och med tanke på att vi har så många medlemmar med blandade bakgrunder så finns det allt som oftast någon som kan hjälpa.

Jag uppskattar tex diskussionerna som förs här gällande bilar, ekonomi, relationer, vetenskap, olika livskriser mm mycket mer än på forum som renodlat satsar på att vara elit inom resp. område. Ett betyg så gott som något.

Jag vet att jag inte är ensam i denna sits så de som planerar några som helst förändringar bör nog fundera både en och två gånger vad de gör och hur det behåller känslan och medlemmarna samtidigt som det såklart attraherar fler med samma intressen.
+1 på allt, precis därför jag besöker forumet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 10:47   #59
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Vad är imgur? Jag använder bara uppladdningssidor som överöser en med reklam och komprimerar bilden och lägger dit en vattenstämpel.
Den bästa tjänsten för att ladda upp bilder. http://imgur.com/
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 10:51   #60
Loke
Registered User
 
Lokes avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Rackarberget, Uppsala
Inlägg: 3 435
Citat:
Ursprungligen postat av h051n Visa inlägg
Gör inte om forumet eller shoppen med en massa bilder på steroid gubbar eller liknande.
Japp, detta är viktigt för mig. Även att reklamen för kosttillskott bör vara smakfull och inte direkt föra tankarna till doping och lurendrejeri. Jag vill kunna ha forumet öppet i offentliga miljöer utan att framstå som en idiot.
__________________
- Nån snubbe på internet skrev detta.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)