Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-03-14, 05:01   #16
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
[QUOTE=Vinter;8111908]Blir inget.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 05:06   #17
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Persistence of coronaviruses on inanimate surfaces and their inactivation with biocidal agents
https://www.journalofhospitalinfecti...046-3/fulltext

Citat:
Conclusions
Human coronaviruses can remain infectious on inanimate surfaces for up to 9 days. Surface disinfection with 0.1% sodium hypochlorite or 62–71% ethanol significantly reduces coronavirus infectivity on surfaces within 1 min exposure time. We expect a similar effect against the SARS-CoV-2.






__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2020-03-14 klockan 05:10.
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 08:15   #18
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av prostituerad Visa inlägg
Jag tror inte detta är nån fara ärligt talat. Det har dödat en person och så får alla panik. En person! En vanlig influensa dödar flera hundra per år, men då ser jag ingen med panik.
Min "magkänsla" gör mig väldigt orolig för att någon i min närhet kommer att dö p.g.a. utav Corona. Antingen min mor p.g.a. autoimmun sjukdom, eller min storebror som käkar hjärtmedicin & har opererat hjärtklapp x gånger, eller min andra storebror med peacemaker, eller min lillasyra med astma, eller min ex-fru med diverse leverskador/sjukdomar m.m.(/psyke/hennes gamla mormor p.g.a. ålder) eller varför inte jag som regelbundet donerar blod/har haft hjärtinfarkt sedan tidigare samt långdragen andibiotika-behandlad lungininflammation sedan tidigare(ärrbildning? enligt polare).

TL;DR: Någon i min närhet kommer stryka med är jag underliggande orolig för. Plot;twist: Alla i min närhet stryker med.


Btw prostituerad, nu tror jag inte att du är "den du utger dig för att vara" utan tror mer på att du är kolokille/aryt eller dylik persona med corona = domedagsprofetia-utgångstats fast under ett alternativt alias då det effektivare går att påverka oppositionen genom att subtilt underminera dem ifrån insidan men... Bara för att ditt & dina arbetskolleger kroppsyrke snabbt fallit i attraktion att anlita som tjänst p.g.a. infektionsspridningsrisken som naturligt medfaller för alla de involverande parterna, så betyder inte det att det på något som helst vis skulle vara mer okej; att oempatiskt propagandera för ett nationellt undermåligt responsivt beteende istället för livsbejakande sådant, allt i förhoppningen om att få bibehålla/återgå till den inkomstnivå som eder yrke tidigare erlade sig bara man visade framfötterna/me flitigt arbete.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 08:20   #19
bemeer
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 22
https://www.tv4.se/efter-fem/klipp/e...B6ver-12532591

Väldigt uppfriskande att se
bemeer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 09:01   #20
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av bemeer Visa inlägg
Såg detta med. Väldigt uppfriskande, väldigt tydligt, och inget bullshit.

Edit: Sen är det inget som säger att han har alla rätt, en del saker han säger har ju Italien sagt emot, bl.a. vilka som är riskgrupper.

Senast redigerad av Stoltz den 2020-03-14 klockan 09:03.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 10:07   #21
Obolensky
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av bemeer Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Såg detta med. Väldigt uppfriskande, väldigt tydligt, och inget bullshit.

Edit: Sen är det inget som säger att han har alla rätt, en del saker han säger har ju Italien sagt emot, bl.a. vilka som är riskgrupper.
Inget bullshit? Hur var det uppfriskande? För att ni fick höra positiva nyheter?

Han står ju och ljuger om att det är en vanlig förkylning för folk under 50. Och säger så gott som att folk under 50 som är friska inte är i farozonen. Folk dör inte av vanliga förkylningar. Av influensa dör extremt få förutom gamla och skröpliga idag. I bästa fall är Covid-19 20 gånger dödligare än influensan, men ändå är det bara en vanlig förkylning enligt er uppfriskande expert.

De 80 % med milda besvär inkluderar även folk med svårigheter att andas och allvarlig lunginflammation. Det är knappast så att 80 % sitter hemma med lite hosta och har det mysigt.

I Italien har nu 47 % dött och 53 % överlevt sjukdomen. Och där har ändå runt 90 % milda symptom....... Den siffran (döda) kommer såklar sjunka kraftigt men att räkna på det totala antalet smittade och antalet döda, och prata vitt och brett om hur få som dött, men samtidigt glömma att påpeka att inte särskilt måånga tillfrisknat heller... ja. att påstå att det är en vanlig förkylning gör honom till Bagdad Bob nr 2 i frågan. Att medicinen (som vetenskap) inte övergett CFR (totalt antal döda av smittade) förutom i efterhand, eller åtminstone inte använder båda metoderna parallellt, är förbluffande...
Obolensky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 10:20   #22
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky Visa inlägg
Inget bullshit? Hur var det uppfriskande? För att ni fick höra positiva nyheter?

Han står ju och ljuger om att det är en vanlig förkylning för folk under 50. Och säger så gott som att folk under 50 som är friska inte är i farozonen. Folk dör inte av vanliga förkylningar. Av influensa dör extremt få förutom gamla och skröpliga idag. I bästa fall är Covid-19 20 gånger dödligare än influensan, men ändå är det bara en vanlig förkylning enligt er uppfriskande expert.

De 80 % med milda besvär inkluderar även folk med svårigheter att andas och allvarlig lunginflammation. Det är knappast så att 80 % sitter hemma med lite hosta och har det mysigt.

I Italien har nu 47 % dött och 53 % överlevt sjukdomen. Och där har ändå runt 90 % milda symptom....... Den siffran (döda) kommer såklar sjunka kraftigt men att räkna på det totala antalet smittade och antalet döda, och prata vitt och brett om hur få som dött, men samtidigt glömma att påpeka att inte särskilt måånga tillfrisknat heller... ja. att påstå att det är en vanlig förkylning gör honom till Bagdad Bob nr 2 i frågan. Att medicinen (som vetenskap) inte övergett CFR (totalt antal döda av smittade) förutom i efterhand, eller åtminstone inte använder båda metoderna parallellt, är förbluffande...
47% dött? Tror kanske du menar 47% av alla som sökt akutvård? Aha, 47% av de fall där man antingen friskförklarat folk eller så har de dött. Det man får tänka på där är att de som är riktigt dåliga dyker upp i statistiken, resten håller sig hemma.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"

Senast redigerad av Dreas den 2020-03-14 klockan 10:22.
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 10:24   #23
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Lätt politiskt kanske, men fasen vad Sverige hade behövt Göran Persson i tv-rutan som statsminister nu. Han kunde på ett tryggt sätt lugna folk när det hände något allvarligt på ett sätt varken Löfven, Reinfeldt, Palme, Karlsson eller Bildt kunde/kan.

Han skulle inövat ta av sig glasögonen, med lagom bedrövad men samtidigt resolut min faderligt och tryggt tittat in i kameran och sagt något i stil med "På måndag går Svensken till jobbet som vanligt igen", och Alla, inklusive de som inte ens röstar på honom hade känt sig lite bättre och tryggare.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 10:44   #24
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Lätt politiskt kanske, men fasen vad Sverige hade behövt Göran Persson i tv-rutan som statsminister nu. Han kunde på ett tryggt sätt lugna folk när det hände något allvarligt på ett sätt varken Löfven, Reinfeldt, Palme, Karlsson eller Bildt kunde/kan.

Han skulle inövat ta av sig glasögonen, med lagom bedrövad men samtidigt resolut min faderligt och tryggt tittat in i kameran och sagt något i stil med "På måndag går Svensken till jobbet som vanligt igen", och Alla, inklusive de som inte ens röstar på honom hade känt sig lite bättre och tryggare.
Det roliga är att exakt detta sade jag till min pappa efter onsdagens(?) konferans. Ingen politiker har, nyktert sett, haft samma lugnande effekt sen Göran Persson, vad man än tyckte om hans politik.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 11:51   #25
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Sluta fjanta er! Vad vi hade behövt är Per Albin Hansson. Han var den statsminister som lyckades jonglera med nazityskarna och de allierade under andra världskriget, och det här coronaviruset hade bara varit en vanlig tisdag för honom.

Det är en skam att alla politiker förklenats så sedan honom.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 12:01   #26
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Sluta fjanta er! Vad vi hade behövt är Per Albin Hansson. Han var den statsminister som lyckades jonglera med nazityskarna och de allierade under andra världskriget, och det här coronaviruset hade bara varit en vanlig tisdag för honom.

Det är en skam att alla politiker förklenats så sedan honom.
Jonglera : "dörrarna är öppna och tågrälsen är fri".
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 12:03   #27
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Sluta fjanta er. Vi behöver ingen som säger åt oss att lugna oss. Det är vårt egna ansvar. Det är är inget annat än en överhypad hysteri. Gamlingar har alltid tillhört riskgrupper, det är inget nytt. Jorden är överbefolkad bara acceptera det.

Det som kommer visa sig ha värsta påföljderna från det här lär inte vara covid-19 i sig utan folks panikartade dumheter.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 12:26   #28
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Det roliga är att exakt detta sade jag till min pappa efter onsdagens(?) konferans. Ingen politiker har, nyktert sett, haft samma lugnande effekt sen Göran Persson, vad man än tyckte om hans politik.
Ja det var verkligen något visst med Persson

Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Sluta fjanta er. Vi behöver ingen som säger åt oss att lugna oss. Det är vårt egna ansvar. Det är är inget annat än en överhypad hysteri. Gamlingar har alltid tillhört riskgrupper, det är inget nytt. Jorden är överbefolkad bara acceptera det.

Det som kommer visa sig ha värsta påföljderna från det här lär inte vara covid-19 i sig utan folks panikartade dumheter.
Har du vart inne i en butik med nästan tomma hyllor? Jag handlade i onsdags utan problem. Igår var det hysteri

Vi behöver verkligen tydligt någon som säger åt oss att lugna oss

Nu är det helg så då kan vi som folk "panika" på. Men måndag morgon kommer rätt fort.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 12:56   #29
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Lätt politiskt kanske, men fasen vad Sverige hade behövt Göran Persson i tv-rutan som statsminister nu. Han kunde på ett tryggt sätt lugna folk när det hände något allvarligt på ett sätt varken Löfven, Reinfeldt, Palme, Karlsson eller Bildt kunde/kan.

Han skulle inövat ta av sig glasögonen, med lagom bedrövad men samtidigt resolut min faderligt och tryggt tittat in i kameran och sagt något i stil med "På måndag går Svensken till jobbet som vanligt igen", och Alla, inklusive de som inte ens röstar på honom hade känt sig lite bättre och tryggare.
Ja vi som minns hur regeringen hanterade tsunamin 2004 vet ju hur det blev då. Man kunde varit lite snabbare.

Jag vet inte vad Sverige gör men man borde nog dra igen skolorna om man skall försvåra för smittan, absolut. Annars kommer alla som jobbar på sjukhusen att få stanna hemma i alla fall när de blir smittade.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-14, 12:56   #30
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 710
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Ja det var verkligen något visst med Persson



Har du vart inne i en butik med nästan tomma hyllor? Jag handlade i onsdags utan problem. Igår var det hysteri

Vi behöver verkligen tydligt någon som säger åt oss att lugna oss

Nu är det helg så då kan vi som folk "panika" på. Men måndag morgon kommer rätt fort.
Var rätt tomt I Willys där jag var nyss Tänkte gå en promenade till Ica Maxi och ta en kik där, lär vara värre där!
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)