Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-24, 15:39   #556
polarvargen
Registered User
 
polarvargens avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 64
Första gången jag provar mallen och den ser riktigt bra ut, det jag funderade på är hur ni gör när ni fyllt i en hel vecka. Ska man radera alla fält och börja på en ny tom, eller ska man spara om filen så man får en ny upplaga av filen för varje vecka?

Jag går på diet, I´m stupid.
polarvargen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-28, 17:50   #557
Rolv
Registered User
 
Rolvs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 223
Citat:
Ursprungligen postat av Pieps Visa inlägg
Då mitt förra försök blev så uppskattat så kommer det nu ett nytt dokument.

Eftersom de två tidigare var så otroligt sega att öppna bestämde jag mig under onsdagskvällen att göra en helt ny design och ta bort en del celler för inmatning av livsmedel. Dagen efter strax innan lunch var dokumentet färdigt (förutom småsaker). Resultatet blev att uppstarten gick från cirka 2,5 minut till strax under 1 minut, skitbra tänkte jag. Omkring halv tre samma dag kom det en (kritisk tror jag det stod) uppdatering till Excel på cirka 516 MB, efter uppdateringen startade alla dokumenten (mao även de sega) på ett par sekunder.
  • Omgjord design
  • Minskat antalet celler per dag från 58 till 30
  • Typ av måltid väljs från en dropdown-lista till vänster, väljs inget hamnar det automatiskt under "Övrigt"
  • Energibehovet beräknas utifrån Mifflin-St.Jeor, aktivitetsfaktorn (1,2-2,5) kan föras in under de olika dagarna.
  • Lagt till en tabell där det går att skriva in olika aktiviteter och kaloriförbrukning.

Filen kan hämtas via min DB, här.


De som testar får gärna komma med synpunkter, förslag och "buggrapporter".
Saknar en sak, ha möjlighet att själv kunna lägga in egna målintag av näringsämne/kcalintag.

Annars, TUSEN TACK!
Rolv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 13:50   #558
RobinSilver
Registered User
 
RobinSilvers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Skåne
Inlägg: 152
__________________
Jag HATAR vilodagar

Senast redigerad av RobinSilver den 2011-12-08 klockan 13:59. Anledning: Hittade svaret tidigare i tråden.
RobinSilver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 10:08   #559
sp123ltd1
Registered User
 
sp123ltd1s avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 955
Varför kan jag inte få det att funka på min mac? Jag använder openoffice 3.3 och det står bara #namn? Har macrosäkerhet på lägsta.
sp123ltd1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 06:31   #560
3ndurance
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 3
Satt och gjorde detta för hand - inte roligt! Det här räddar mycket tid, så stort Tack till den som skapade mallen. Måste ha tid att fixera mig framför spegeln och till studier.

Citat:
Ursprungligen postat av Satan Visa inlägg
Första gången jag provar mallen och den ser riktigt bra ut, det jag funderade på är hur ni gör när ni fyllt i en hel vecka. Ska man radera alla fält och börja på en ny tom, eller ska man spara om filen så man får en ny upplaga av filen för varje vecka?

Jag går på diet, I´m stupid.
Jag kopierar mallen som innehåller den tomma kaloritabellen för veckan in till egen mapp där jag har lite fildokument för var vecka. Känns minst förvirrande så.
3ndurance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 08:07   #561
stockinger
aka TinyTim
 
stockingers avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 4 130
Ska testas senare idag
stockinger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 10:30   #562
whak
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 37
Jag fick leta fram en version av Ms excell då open office inte ville funka riktigt.

Full poäng till skaparen av detta program.
Det enda minuset jag kan ge är att när man lägger till en "produkt" så hamnar den längst ner i listan när man ska välja produkt.

Keep up the good work!
__________________
Följ min träning
whak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-30, 15:38   #563
midwinterholes
Registered User
 
midwinterholess avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 324
Jag har gjort några förändringar på originalversionen av highiq. Bytt färgschema, plats och storlek, teckensnitt på flera element och namn. Jag tycker det ser fräschare ut.

Jag har delat in dokumentet på 4 olika blad efter ändamål, "Balans", "Deffmode", "Bulkmode" och "Test". Test använder jag för att fylla i olika maträtter och sedan importera dem till ett av de andra bladen så jag slipper ta bort info från de övriga om det visar sig att det inte blir bra. Kan också skriva i olika luncher och skriva ut det bladet, så är det bara att välja vilken man vill ha.
Det passar perfekt på ett A4-papper. De olika ändamålen har olika färgschema så man lätt kan skilja dem åt och för att jag ville ha det så...

Här är screenshot:


Jag kör samma frukost och lunch varenda dag. HighIQ hade döpt en spalt till Övriga mål, det är den jag bytt namn på och använder som Pre/postworkout-spalt.

Middagen har jag gjort en grej som kanske ser knasig ut men jag tycker det är praktiskt; jag har lagt in ett eget livsmedel som jag döpt till olika proteinråvaror samt vilken vikt jag ska ha av respektive, i rå form, för att få ungefär samma proteinvärde. Sen samma sak med kolhydrater.
På så sätt slipper jag gå iväg till datorn och kolla vad som är vad innan jag lagar middag. Det blir höftat med några gram och kalorier hit och dit men är ganska exakt. Om ni vill göra samma är det bara att skriva in under Egen data.

Hoppas den kommer till användning och om nån blir glad vill jag påpeka att det fortfarande är HighIQs arbete, jag har bara gjort det lite snyggare.

http://www38.zippyshare.com/v/79965281/file.html
__________________
Mark 170x4 Bänk 110x6 Böj 140x5 ATG Mil.Press 60x8
utan bälte/remmar på 77,5 kg, 178cm @ 12% bf

Senast redigerad av Eddie Vedder den 2012-02-05 klockan 09:41.
midwinterholes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-30, 15:43   #564
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Ja, den var snyggare. Men du har ju inte tagit med sammanfattningsfliken som fanns tidigare. Den saknar jag.
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-30, 15:51   #565
midwinterholes
Registered User
 
midwinterholess avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 324
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Ja, den var snyggare. Men du har ju inte tagit med sammanfattningsfliken som fanns tidigare. Den saknar jag.
Nej, jag använder inte den så den försvann för länge sedan. Det går fortare att öppna dokumentet ju färre blad som har data på sig så jag strippade allt jag inte behövde.

Om du vill lägga till den borde du kunna göra såhär:
Öppna originalet. Välj Spara som..." och välj att spara i det nya formatet, Excel with macros" eller vad det kallas. Inte det gamla 97-2003 formatet.

Öppna den nya konverterade filen. Öppna min version också. Högerklicka på sammanfattningsfliken och välj Copy/Move och sedan borde det gå att välja mitt dokument där så du kan importera det.

Eventuellt behöver du inte ens spara om originalet i 97-2003. Prova, det borde fungera.
__________________
Mark 170x4 Bänk 110x6 Böj 140x5 ATG Mil.Press 60x8
utan bälte/remmar på 77,5 kg, 178cm @ 12% bf
midwinterholes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 09:41   #566
sipufonatemo
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 163
Citat:
Ursprungligen postat av sp123ltd1 Visa inlägg
Varför kan jag inte få det att funka på min mac? Jag använder openoffice 3.3 och det står bara #namn? Har macrosäkerhet på lägsta.
Jag har samma problem. Funkar det inte med openoffice? Den här mallen verkar så jävla bra och så kan jag inte använda den
sipufonatemo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 09:50   #567
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av sipufonatemo Visa inlägg
Jag har samma problem. Funkar det inte med openoffice? Den här mallen verkar så jävla bra och så kan jag inte använda den
Nej, jag tror inte det funkar på mac iöht.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 12:56   #568
sipufonatemo
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 163
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Nej, jag tror inte det funkar på mac iöht.
Vilken otur i så fall. Det kanske funkar om man har excel för mac men jag har inte lust att betala över tusen spänn eller vad det är microsoft office kostar. Är det någon som känner till något bra och gratis alternativ till den mallen som den här tråden handlar om? Eller någon med mac som inte har excel som fått det att funka på något sätt?
sipufonatemo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 23:19   #569
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av sipufonatemo Visa inlägg
Vilken otur i så fall. Det kanske funkar om man har excel för mac men jag har inte lust att betala över tusen spänn eller vad det är microsoft office kostar. Är det någon som känner till något bra och gratis alternativ till den mallen som den här tråden handlar om? Eller någon med mac som inte har excel som fått det att funka på något sätt?
Jag har testat med excell 2011 på Mac och det funkar inte. Jag tror inte det funkar på något sätt alls på Mac.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-05, 13:48   #570
Pieps
Registered User
 
Piepss avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Luleå
Inlägg: 74
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag har testat med excell 2011 på Mac och det funkar inte. Jag tror inte det funkar på något sätt alls på Mac.
Har du testat de i inlägg #529 och #547?
Pieps är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)