Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-07, 12:14   #2191
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Helt säker på att han hade dragit det om han fortsatt dra. Såg ut som att det blev obekvämt helt enkelt och han inte orkade mentalt.
Och eller om han skippat lyftet innan och gått på 300 direkt

Daniel ståhl är så jäkla vidrig stark :P
Ja, jag tolkade det också som en mental spärr. Han höll ju på hur länge som helst i botten och joxade innan han började att dra och det är åtminstone för egen del en bra grej att göra om man inte vill få upp lyftet
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 12:21   #2192
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Jag är uppriktigt glad att Johannes valt att kliva tillbaka från tävling. Han ser betydligt hälsosammare ut och skadorna senaste åren har inte varit nådiga.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 22:26   #2193
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 14:58   #2194
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
https://youtu.be/v-ju9DcSrlM?t=792

Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 16:15   #2195
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Förvånad över att inte fler reagerade på Årsjö videon
Årsjö, trots sina bedrifter känns lite...ointressant? Jag tror att många med mig fortfarande associerar Svensk Strongman med Magnus Samuelsson. Årsjö var ju bättre än Magnus egentligen, men Magnus hade/har en lite "larger than Life"-personlighet. En mental 16åring i en vuxen mans kropp liksom. Hans bortförklaringar och otroliga självförtroende. Han var verkligen världens starkaste man så mycket att han nästan är det fortfarande långt senare. Det blir intressant då. För att bli mer intressant hade Årsjö behövt toppa Magnus på det sättet.

Jag med fler har blivit bortskämda med att beskåda prestation till den grad att vi behöver mer än beskåda prestation för att det skall vara intressant.
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 21:18   #2196
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Min favorit är nog Svend Karlsen
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 21:30   #2197
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Min favorit är kombon Best, Oberst, Hall och Shaw. 3 jättebebisar och en gubbe.
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 07:28   #2198
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Årsjö var ju bättre än Magnus egentligen, men Magnus hade/har en lite "larger than Life"-personlighet.

Jag med fler har blivit bortskämda med att beskåda prestation till den grad att vi behöver mer än beskåda prestation för att det skall vara intressant.
Alltså, jag har lite svårt för den första meningen. Jag vet exakt vad du menar och du har inte fel i sak men för mig är det lite som att säga att valfri bra men inte superbra fotbollsspelare idag är bättre än Pelé. Fotbollen har gått framåt något enormt så uttalandet behöver inte vara fel, Pelé hade mycket möjligt inte hängt med idag, men för mig är ju helt klart Pelé bättre. Jag är mer intresserad av hur bra personen var i sin era än att mäta deras resultat på 60 m etc.

Jag tycker helt klart att Magnus var bättre än Årsjö, det är det jag vill ha sagt Magnus var populärare p.g.a. större personlighet och kanske även mer säljbart utseende, som du är inne på, men också för att han var världselit. Årsjö var väl världselit också men Magnus var liksom ELIT, typ tio finaler och fem pallplatser. Vad har Årsjö? En final? Det är liksom skilda världar.

Favoritstrongman? Ptja, bortsett Samuelsson så är det svårt att inte nämna Kaz. Det stör mig faktiskt rätt mycket att han inte fick tävla efter 1982 för jag tycker inte att hans prisskåp matchar hans förmåga. Han borde ha åtminstone fem titlar. Sen är finalen typ 1989 där han är totalt vansinnig och jagar Jon Pall in i kaklet helt totalt episk. Detta trots att hans prime är över och att han numera är en vandrande skada.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 09:31   #2199
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
https://www.youtube.com/watch?v=ionzhqbNBPM

Kval 1 Sveriges starkaste man.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 14:17   #2200
Castle
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Ort: Formenos
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Alltså, jag har lite svårt för den första meningen. Jag vet exakt vad du menar och du har inte fel i sak men för mig är det lite som att säga att valfri bra men inte superbra fotbollsspelare idag är bättre än Pelé. Fotbollen har gått framåt något enormt så uttalandet behöver inte vara fel, Pelé hade mycket möjligt inte hängt med idag, men för mig är ju helt klart Pelé bättre. Jag är mer intresserad av hur bra personen var i sin era än att mäta deras resultat på 60 m etc.

Jag tycker helt klart att Magnus var bättre än Årsjö, det är det jag vill ha sagt Magnus var populärare p.g.a. större personlighet och kanske även mer säljbart utseende, som du är inne på, men också för att han var världselit. Årsjö var väl världselit också men Magnus var liksom ELIT, typ tio finaler och fem pallplatser. Vad har Årsjö? En final? Det är liksom skilda världar.

Favoritstrongman? Ptja, bortsett Samuelsson så är det svårt att inte nämna Kaz. Det stör mig faktiskt rätt mycket att han inte fick tävla efter 1982 för jag tycker inte att hans prisskåp matchar hans förmåga. Han borde ha åtminstone fem titlar. Sen är finalen typ 1989 där han är totalt vansinnig och jagar Jon Pall in i kaklet helt totalt episk. Detta trots att hans prime är över och att han numera är en vandrande skada.
Håller med om Samuelsson/Årsjö. Nog var Samuelsson bättre och hade mer stjärnkvalitet. Gillar Årsjö också så inget ont om honom, och han kanske hade mer i sig? Har inte hängt med så mycket sista åren, men han var väl skadad ofta? Har sett båda två på nära håll och tycker att Samuelsson var mer fysiskt imponerande, och inte bara längden då. Hade varit kul att se hur Samuelsson hade presterat om han kommit upp nu och kanske vägt 180+ istället för 150 typ.
Castle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 14:47   #2201
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Alltså, jag har lite svårt för den första meningen. Jag vet exakt vad du menar och du har inte fel i sak men för mig är det lite som att säga att valfri bra men inte superbra fotbollsspelare idag är bättre än Pelé. Fotbollen har gått framåt något enormt så uttalandet behöver inte vara fel, Pelé hade mycket möjligt inte hängt med idag, men för mig är ju helt klart Pelé bättre. Jag är mer intresserad av hur bra personen var i sin era än att mäta deras resultat på 60 m etc.

Jag tycker helt klart att Magnus var bättre än Årsjö, det är det jag vill ha sagt Magnus var populärare p.g.a. större personlighet och kanske även mer säljbart utseende, som du är inne på, men också för att han var världselit. Årsjö var väl världselit också men Magnus var liksom ELIT, typ tio finaler och fem pallplatser. Vad har Årsjö? En final? Det är liksom skilda världar.

Favoritstrongman? Ptja, bortsett Samuelsson så är det svårt att inte nämna Kaz. Det stör mig faktiskt rätt mycket att han inte fick tävla efter 1982 för jag tycker inte att hans prisskåp matchar hans förmåga. Han borde ha åtminstone fem titlar. Sen är finalen typ 1989 där han är totalt vansinnig och jagar Jon Pall in i kaklet helt totalt episk. Detta trots att hans prime är över och att han numera är en vandrande skada.
Svårt att få tag i vikter och så från när Magnus var aktuell men skulle tro att Årsjö var väldigt mycket starkare och att han aldrig vann något på WSM var för att motståndet var tuffare.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 15:04   #2202
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Svårt att få tag i vikter och så från när Magnus var aktuell men skulle tro att Årsjö var väldigt mycket starkare och att han aldrig vann något på WSM var för att motståndet var tuffare.
Ja, att Årsjö var starkare vet alla. Men Samuelsson var BÄTTRE.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 22:40   #2203
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Tråkigt om Årsjö väljer att redan dra sig tillbaka från strongman. Men han har fortfarande tid kvar att göra en comeback och om han går upp till 150kg igen kan han bli minst lika stark som förr. Viktnedgången är säkert bra för att återhämta kroppen och vila från skador.

Angående jämförelserna med Samuelsson så var Årsjö lite mer allround och starkare i ben och ryggövningar medan Samuelsson var starkare i armar och grepp. Lite intressant nördfakta är att den enda gången de båda tävlat samtidigt med samma grenar var i kvalen på WSM 2008. Då hade Samuelsson snabbare tider i loading, stenar och truckpull medan Årsjö var bättre i keg toss.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 11:14   #2204
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Han är färdig. Inget snack om saken att den mentala biten nu är 'klar,' och han har ändå ingenting att bevisa.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 11:50   #2205
Castle
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Ort: Formenos
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Han är färdig. Inget snack om saken att den mentala biten nu är 'klar,' och han har ändå ingenting att bevisa.
Inget att bevisa beror väl på hur man ser på sakerna, och vilka målsättningar han hade mm? Ingen här i världen har väl något att bevisa om man ska hårddra det.
Castle är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)