Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-11, 17:51   #76
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Du kan väl svara på frågorna istället.
Sen är det lite absurt (men inte oväntat) att personen som får inlägg borttagna för grova (olagliga) personangrepp och använder "lilla vän" för att tysta en ung kvinna gnäller om härskartekniker.

Hittills har du väl inte bidragit med något till tråden (räknar bort halmgubbarna, trots att du inte verkade ha insett att utanför Pfizer är ADHD tillåtet att diskutera)? Du kan också svara på det där otydliga om lungcancer i dumma frågor tråden.

E: När du ska trakassera en kvinna heter det för övrigt "lilla" vän, inte "lille".
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=233254
Citat:
Strax över de 30 fyllda, man, tränat lite lätt under åren, styrka och kondition.

Stats
180,21 cm, 82 kg.

Bänk som bäst 120 kg.
Mark 195
Böj 150

Milen på 40 minuter.

Inga tävlingsambitioner.
Jodåsåatt...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-11, 17:55   #77
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Du kan väl svara på frågorna istället.
Sen är det lite absurt (men inte oväntat) att personen som får inlägg borttagna för grova (olagliga) personangrepp och använder "lilla vän" för att tysta en ung kvinna gnäller om härskartekniker.

Hittills har du väl inte bidragit med något till tråden (räknar bort halmgubbarna, trots att du inte verkade ha insett att utanför Pfizer är ADHD tillåtet att diskutera)? Du kan också svara på det där otydliga om lungcancer i dumma frågor tråden.

E: När du ska trakassera en kvinna heter det för övrigt "lilla" vän, inte "lille".
Du är väl inte så ung längre heller?
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-11, 19:13   #78
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Jag stavar dåligt, du tänker dåligt.
Ändå förstår jag nog mycket fler ord på både engelska och svenska vad du gör lille Vän.
Kan du skramla fram lite fler härskarmetoder som ni fick lära er på dialektik kursen?

Ååhh gud hur ska jag respondera[Verb, 1. försvara en avhandling, vara respondent] på din länk...öööhhmmm...klicka på responser på sidan ..ja?
https://www.bmj.com/content/340/bmj....apid-responses
Varför har de en diskussion i en ansedd medicinsk tidskrift om till och med Luca, kolotänkaren, vet att ämnet är helt avgjort?
Om du vill ta reda på sanningen är det väl lättare att läsa det som talar mot din uppfattning?


-

Ogillar att ni försöker dra ytterligare en viktig tråd OT.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Så din logik är att det jag skriver är falskt för att det jag tidigare skrev .. måste vara sant? 180,21 borde ha väckt varningsklockor om du var påläst om feminism.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-11, 19:31   #79
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Varför har de en diskussion i en ansedd medicinsk tidskrift om till och med Luca, kolotänkaren, vet att ämnet är helt avgjort?
Om du vill ta reda på sanningen är det väl lättare att läsa det som talar mot din uppfattning?


-

Ogillar att ni försöker dra ytterligare en viktig tråd OT.


Så din logik är att det jag skriver är falskt för att det jag tidigare skrev .. måste vara sant? 180,21 borde ha väckt varningsklockor om du var påläst om feminism.
Jaha jag klassificerar också dina argument som halmgubbar.
Jag gör det även med dina framtida eventuella argument.
Det betyder att jag vann.

P.S din retorik suger verkligen.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-11, 19:38   #80
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Jaha jag klassificerar också dina argument som halmgubbar.
Jag gör det även med dina framtida eventuella argument.
Det betyder att jag vann.

P.S din retorik suger verkligen.
Du förstod att jag pratade om att min journal sa att jag var en stark lång man när jag egentligen inte är det?
Snälla, säg att du förstod det..


Jag har med elegans argumenterat för det kontroversiella ställningstagandet att mänskliga rättigheter ska gälla även för personer som förolämpar psykiatriker och att vi ska försöka minska skadorna inom sjukvården. Dina argument har varit dåliga personangrepp, felstavningar, och misslyckade försök till karaktärsmord riktade mot en av de modiga män som strävar efter en bättre vård - för alla.

Du kan väl försöka svara på frågorna - åtminstone för din egen skull? Upp flyga orden...

Du kan googla på halmgubbe så förstår du vad det väldigt kända begreppet innebär.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-11, 19:40   #81
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Ogillar att ni försöker dra ytterligare en viktig tråd OT.


Så din logik är att det jag skriver är falskt för att det jag tidigare skrev .. måste vara sant? 180,21 borde ha väckt varningsklockor om du var påläst om feminism.
Min logik säger mig att du ljuger någonstans.

Var nånstans du ljuger vet jag inte.

Men jag vet att du ljuger.


Ingen aning om vad du svamlar om gällande 180,21 och varför detta skulle vara av intresse. Men jag tror inte jag påstått att jag är påläst om feminism.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 22:12   #82
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Vet inte om jag förstår frågan?
Studierna är i princip samma för både amerikanska och europeiska godkännandet. Kliniska rekommendationerna likartade.
Så du ser mycket marknadsföring av SSRI i Sverige? Du kan inte jämföra detta med USA där man har reklam för detta på TV och där du sedan ringer din privata doktor och berättar vilka preparat som du tycker att du ska få utskrivet.

Samma gäller alla dina länkar om ADHD-utredningar, har ingen som helst koll på hur de ser ut i utlandet (som dina länkar handlar om) men när min egen son utreddes för ADHD så var det flera veckors olika tester som låg till grund och inget som bara delades ut för att det är en "populär" diagnos.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 06:15   #83
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Så du ser mycket marknadsföring av SSRI i Sverige? Du kan inte jämföra detta med USA där man har reklam för detta på TV och där du sedan ringer din privata doktor och berättar vilka preparat som du tycker att du ska få utskrivet.

Samma gäller alla dina länkar om ADHD-utredningar, har ingen som helst koll på hur de ser ut i utlandet (som dina länkar handlar om) men när min egen son utreddes för ADHD så var det flera veckors olika tester som låg till grund och inget som bara delades ut för att det är en "populär" diagnos.
Ja, det är mycket marknadsföring av SSRI i Sverige. Här är ett exempel: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...eport=abstract
(här kan du läsa lite om vad som var felen https://www.bmj.com/content/351/bmj.h4320).

Ett annat bra exempel på välspenderade reklampengar är
Citat:
FH has received speaker’s fees from Servier. EE has previously been on advisory boards and/or received speaker’s honoraria and/or research grants from Eli Lilly, Servier, GSK and H Lundbeck.
Dessa jäv behövde man fram till nyligen inte rapportera (och de försvinner inte sällan..).

Men visst, i USA har det varit regelrätta kickbacks (mest för opioider).


Studier har visat att risken för ADHD är enormt mycket högre för december- än januaribarn - varför? Hintar det om diagnosens reliabilitet-validitet?
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 10:04   #84
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg

Studier har visat att risken för ADHD är enormt mycket högre för december- än januaribarn - varför? Hintar det om diagnosens reliabilitet-validitet?
Vilka studier?
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 10:43   #85
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Att en drös människor som inte har adhd ändå får diagnosen, betyder det verkligen att adhd inte finns?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 10:45   #86
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Undrar hur det går till på narconon sitter man i riing och håller varandra i handen samtidigt som man gråter ut om att psykiatriker skriver ut "liberala " mängder benzo vilket gjorde att man var tvungen att köpa benzo på gatan och nätshoppar?
_Bhuuhuhu jag fick en ask med trettio tramadol när jag bröt armen och därför behövde jag äta fentanyl och injicera heroin!
_Snyft psykiatrin tvingade mig att bli blandmissbrukare!

Typ så tänker jag mig det.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 11:06   #87
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Vilka studier?
Varför undrar du? Du ignorerar ändå allt.

Citat:
Furu points out that there is no reason to believe that children born late in the year are more exposed to environmental risk factors for ADHD, compared to other children.

"There is a significant difference in medication and diagnosis between those born early in the year and late in the year. Why, we do not know,” says Furu.
Furu är säkert lika oförstående som FBI om motiven är när någon skriker allahu akbhar och kör in en bil i en folkmassa.
https://www.fhi.no/en/news/2017/most...mber-children/ (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28482754)
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3328520/



Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Undrar hur det går till på narconon sitter man i riing och håller varandra i handen samtidigt som man gråter ut om att psykiatriker skriver ut "liberala " mängder benzo vilket gjorde att man var tvungen att köpa benzo på gatan och nätshoppar?
_Bhuuhuhu jag fick en ask med trettio tramadol när jag bröt armen och därför behövde jag äta fentanyl och injicera heroin!
_Snyft psykiatrin tvingade mig att bli blandmissbrukare!

Typ så tänker jag mig det.
Du kan ju fråga din trådkamrat..
Men nej, man blir inte beroende av trettio tramadol. En ansenlig del av beroende är skapat av sjukvården (delvis pga felaktiga förskrivningsvanor - ex vid långvarig icke-cancerrelaterad smärta).

Se även till exempel zopiklon, behandlingstid MAX 4 veckor 1 tablett om dagen och förpackningsstorlek 100 tabletter..

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Att en drös människor som inte har adhd ändå får diagnosen, betyder det verkligen att adhd inte finns?
Korrekt iakttagelse. Reliabilitet är låg, men visst finns det personer som är mer hyperaktiva och koncentrationslösa än andra.
Men, det stora problemet är medicinering på osäker grund och med ytterst tveksam långtidseffekt.

Senast redigerad av Aryt den 2018-04-14 klockan 11:08.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 11:10   #88
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Varför undrar du? Du ignorerar ändå allt.

Hur var det med Islands metoder nu igen?
osv...
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 11:22   #89
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Hur var det med Islands metoder nu igen?
osv...
Är du bannad från internet? Du kan väl åtminstone försöka svara på länkarna du bad om i senaste posten?
https://tidsskriftet.no/2011/07/inte...atri-pa-island
https://www.svt.se/nyheter/gransknin...er-annan-metod
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 11:59   #90
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Är du bannad från internet? Du kan väl åtminstone försöka svara på länkarna du bad om i senaste posten?
Javisst.
Anledningen till att barn som föds sent på året eventuellt får ADHD diagnoser i högre grad är för att ADHD är kraftigt underdiagnosticerat och att skolorna är mer benägna att upptäcka ADHD hos de som är yngst i årsklassen.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)