Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2002-10-02, 17:32   #1
PekK
Guest
 
Inlägg: n/a
Deff = Sänkt blodtryck, sämre kondition?

Hejsan, jag är ny på det här forumet, och jag har en fråga.
jag har gått ner väldigt mycket den sista månaden (ca 15 kg) och har hört att man kan få lågt blodtryck, men det jag undrar är om min deff kan påverka konditionen, tillfälligt eller permanent?
Jag joggade lite idag, (dock hade jag ätit för lite, och hade nästan ingen energi i kroppen) under joggningen så kände jag att det var mycket tyngre att jogga nu, 15 kilogram lättare än när jag vägde mer. Var det bara pga. mitt låga kaloriintag eller pga av deffen i övrigt?
Tack för alla svar!
Mvh Pekk.
  Svara med citat
Gammal 2002-10-06, 15:54   #2
PekK
Guest
 
Inlägg: n/a
Det var inte mycket respons här inte... Jag omforma frågan såhär: Vad är (bi)effekterna vid snabb viktminsking som resultat av kalorilåg diet?

Mvh Pekk
  Svara med citat
Gammal 2002-10-06, 16:06   #3
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
lågkalorienhet = dålig ork...
lågkolhydrat diet = "dum i huvudet" (Hjärnan vill ha kolhydrater) plus väldigt svårt att springa och liknande.
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-06, 16:37   #4
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by PekK
Det var inte mycket respons här inte... Jag omforma frågan såhär: Vad är (bi)effekterna vid snabb viktminsking som resultat av kalorilåg diet?

Mvh Pekk
En bieffekt som du kanske märker senare är att du går upp lätt om du gick ner snabbt...fast det beror ju på lite omständligheter som sagt...


En grej med snabb viktnedgång är ju att man tappar muskler också, men det kanske inte är bieffekt i den bemärkelsen..
  Svara med citat
Gammal 2002-10-06, 19:44   #5
PekK
Guest
 
Inlägg: n/a
Hmmm.. det där med att vara i oform vad gäller joggning och sådant känner jag verkligen igen...
Och att gå upp snabbt igen är jag rädd för, men jag skall försöka undvika det, genom att fortsätta träna aktivt.
Jag vet inte om man kan säga att jag gått ner på kort tid, det har skiftat. Jag gick ner 15 kg förra sommaren och ytterligare 15 den här sommaren, och jag går fortfarande ner i vikt i hög takt...
  Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)