Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-20, 04:13   #451
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Onsdag morgon

Gäller att man ligger i med träningen!!
Gäller att vila upp kroppen=fysiskt.samt hjärnan=mentalt också.
Först gäller det att ge signaler till hjärnan å kroppen att muskler behöver växa genom att överbelasta dem.Detta genom att träna på bästa sätt.Sen så måste man också ge kroppen/hjärnan chans till återhämtning.Det är ju då kroppen blir starkare/större/uthålligare/snabbare mm. …beroende på vad man tränar.
Hjärnan behöver också vila från träningen,men inte genom att inte träna! Snarare så att man gör något helt annat i stället.annan sorts träning brukar vara bra.helst då så att man kan få nån benefit av det i den ordinarie träningen.och det brukar kunna vara det mesta,tex,pilkastning för kordinationen,biljard för koncentrationen,bowling,men det viktigaste är att man helt kopplar bort från den ordinarie träningen mentalt! Så att man laddar batterierna igen då.
Många har gjort misstagen att ånga på med träningen år efter år tills de är totalt utmattade!(mentalt då).kanske även fysiskt.Därför gäller det att variera träningen mycket.Det ska helst vara lite roligt ibland också.jag personligen tycker att man bör skratta ofta i livet,helst varje dag.Jag brukar köra med(att varje gång man skrattar så förlänger man livet med 10 minuter).
Sen så gäller det att ge kroppen/hjärnan de rätta verktygen för att kunna återhämta sig också. Sömnen är en viktig ingridiens! Behöver då inte bara vara den nattliga sömnen,även små powernaps kan göra underverk samt ge livskvalite,beroende på ålder då. Sen så måste man också prioritera kosten i livet.att ge en jämn ström av energi till kroppen.kolhydrater för att fylla på glykogendepåerna,samt protein för att gynna celluppbyggandet igen då.samt att även tillsätta mineraler/vitaminer och andra viktiga ämnen i kosten.
Bra sak att göra är att:
skriva dagbok så man kan gå tillbaka och se hur det gått.För minnet är ofta selektivt,vi minns det vi vill minnas,och det då beroende på hur vi mår.mår vi dåligt,minns vi ofta det tråkiga å dåliga,mår vi bra minns vi ofta det possitiva osv….ofta jag själv tyckt att det inte går framåt i träningen!...men så har jag läst i dagboken,och kunnat konstatera att det visst!! Gått bra,detta år.man måste också se det på lite längre tid.inte avgöra om det går bra eller inte på endast 3-6 månaders träning osv.vissa år går det inte framåt lika bra som vissa andra år.
ja ja nog om dette nu då.

nu står det frulle på schemat!!!....först gröt nu då å fika.sen på morgon mötet blir det fika å mackor då.sen lunch kl 09:00,sen rast 12:30 då blir det en powernap,sen käk kl 16:00 igen då.idag blir det vila från träningen i alla fall....

hej svejs Med vänlig hälsning/
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 04:33   #452
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
jahapp,nu frulle å ladda hela dagen för passet ikväll då!!

blir en powernap innan också...så jag har lit energi.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 19:40   #453
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
torsdag kväll.

Bänk-axlar-tricca.

cuffs 4x8

bänk med stopp på alla:
20x20kg
10x20kg
5x60kg
5x100kg
3x130kg
3x140kg
3x150kg
3x160kg
å sen tänkte jag göra en 3:a på 170kg,men sket i det blev-
1x170kg
sen lite explosiva då med 3 sek stopp!
5x3r=150kg

snebänk med smalt grepp:
20x60kg
10x90kg
10x120kg
10x130kg

sittande millipress:
10x60kg
3x5r=90kg explosiva!!

push downs:
5x10r=60kg i latsdraget.

var ett relativt lätt pass idag då.

sen fick de vara bra!!! mkt snack idag å skratt på klubben,som det ska vara!!!!..........;-).
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 07:19   #454
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Jahapp,idag bidde det matlagning på schemat då.redan stoppat in 2 potatisgratänger!...sen blir det falukorv i ugnen,och sist så gör jag pannbiffarna.har en 2 kg färs.blir modell stooora pannbiffar,typ 3.5-4cm i höjd och 12cm i diameter.....lol.
1 pannbiff/matlåda.blir nog en 10-15 st matlådor,hoppas jag.veckans ranson!!
sen så ska jag försöka hinna med att tvätta kläder å städa osv.helt enkelt:Grundjobb i livet.......sen ska jag handla också å sen tanka bil å lite annat då....full dag idag då,så jag kan bli lite ledig i morgon då!!! för att ev,kolla in lite styurkelyft då.
ha det bäst Med vänlig hälsning/
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 18:12   #455
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
tisdag

Bänk-rygg.

cuffs 4x8
bänk:
20x20kg
20x20kg
10x60kg
5x100
3x5r=130kg

snebänk:
10x60kg
10x100kg
10x130kg
10x100kg

flyes 3x12

latsdrag bakom:
3x8
framför:
3x8

sittande rodd:
8x80kg
3x8=110kg

halvliggande rodd/rowing:
3x8

snabbt å koncist pass,inget snack. typ 1-1.5tim.

lite irriterad idag.därför det gick så snabbt passet...

ja nu är det gjort i alla fall.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 18:55   #456
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 603
Citat:
mkt snack idag å skratt på klubben,som det ska vara!!!!..........;-).
Låter bra det!!!

Jag gillar att läsa dina små berättelser om träning och livet! Lite "här är jag" och det här har jag kommit fram till genom åren i träningslokalen.

Hade du trevligt i Sumpan? Det hade jag, bli peppad och motiverad, få se lite spännade lyftning och att umgås med trevligt folk.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 23:38   #457
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Citat:
Ursprungligen postat av eulalia Visa inlägg
Låter bra det!!!

Jag gillar att läsa dina små berättelser om träning och livet! Lite "här är jag" och det här har jag kommit fram till genom åren i träningslokalen.

Hade du trevligt i Sumpan? Det hade jag, bli peppad och motiverad, få se lite spännade lyftning och att umgås med trevligt folk.
Jo då,det var trevligt,men lite mkt kaffe vart det!!......;-).

sen efter en 10 minuters tittande efter speaker,så kom jag på att jag stod på fel sida om hallen också......lol.kunde inte hajja vem som snackade om vad först?.....aha!!!!!.....då kom jag på att jag stod där de värmde upp,alla lyftarna........lol. så jag gick över å kollade på själva tävlings lyftarna i stället.

ja,då vet man lite mer om hur det går till då.i alla fall vilken sida man ska tävlingslyfta på,kan vara bra i framtiden.......lol.

hej svejs å trevligt att du titta in......;-).
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 18:16   #458
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
torsdag

cuffs 4x8
bänk:
20x20kg
20x20kg
5x60kg
5x100kg

2x130kg
2x140kg
2x150kg
2x160kg
2x170kg
2x175kg
2x160kg
2x130kg
2x100kg

klart!!!

blev lite lugn träning idag då jag var helt ensam i lokalen!!.....
undrar vart alla tagit vägen?....

hej svejs.....;-).
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-02, 05:33   #459
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
söndag

bänk-millipress-tricca-mage.

cuffs 4x8.
bänk:
3x5r=70kg
5x90kg
3x130kg
2x2r=140kg
2x150kg
5x5r=130kg
alla med stopp och explosiva.

millipress sittande framför:
5x60kg
2x5r=90kg
3x100kg
3x110kg
1x120kg kom åt ställning,så blev lite sur....så i stället för att köra ett set till på samma vikt bidde det:
1x130kg tror det kan vara,PB!!!!!
5x90kg
alla explosiva och med stopp.

push downs i latsdraget:
4x8r=60kg
mage:
crunches 3x15.

ja blev rätt bra detta pass i alla fall.skulle egentligen kört,Ben-mark.men körde detta i stället.en hel del folk och roligt var det igår då.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 18:59   #460
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
onsdag

Inte ofta jag tränar på onsdagar.

cuffs 4x8 i gummiband.

Lårcurl i SS med bänk.

Lårcurl:10x10r=max i viktmag.
Bänk:
20x20kg
10x60kg
10x60kg smalt grepp.

vanligt grepp å stopp,explosiva!:
10x5r=60kg mkt teknik indaning idag då.

latsdrag bakom 4x8=80kg
framför 4x8=90kg
rodd sittande 3x8=110kg
halvliggande 3x8=50kg
mage 3x15

sen höll jag på att glömmna den där förbannade biceps också då.
curl med ez stång 3x8=50kg
Alt.hantelcurl 3x8=25kg

sen var det klart då.2 tim tog det.å hårdrock på bandaren,.....mmm....funkar faktiskt bra att träna till.okki ingen bandare ,är en sån där med liten disk inuti är det.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 13:13   #461
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Citat:
Ursprungligen postat av bighulken Visa inlägg
bänk-millipress-tricca-mage.

cuffs 4x8.
bänk:
3x5r=70kg
5x90kg
3x130kg
2x2r=140kg
2x150kg
5x5r=130kg
alla med stopp och explosiva.

millipress sittande framför:
5x60kg
2x5r=90kg
3x100kg
3x110kg
1x120kg kom åt ställning,så blev lite sur....så i stället för att köra ett set till på samma vikt bidde det:
1x130kg tror det kan vara,PB!!!!!
5x90kg
alla explosiva och med stopp.

push downs i latsdraget:
4x8r=60kg
mage:
crunches 3x15.

ja blev rätt bra detta pass i alla fall.skulle egentligen kört,Ben-mark.men körde detta i stället.en hel del folk och roligt var det igår då.
Tydligen skrivit fel på millipress som i stället ska vara press framför huvud då,sittandes.sorry.......är axlar i alla fall,om jag inte har fel där också då.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 18:57   #462
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
fredag

jepp så var det helg igen då....;-).

körde sista passet i onsdags.sedan efter det varit och gjort grundarbeten då,tvätta,städa,laga mat=15 matlådor för den kommande veckan mod:stooora!!!.....he he he .gjorde skovård idag också,på 3 par skor inför vintern.på med grejsimojs jag köpte av skomakarn här nere i centrum.

tagit mig en timeout från jobbet i 3 dgr nu,pga ryggen.lyfte lite för mkt, och lite akillesrygg gjorde sig påmind igen då.hmmm...kostar mkt att inte jobba!
börjar att bli lite sugen på träning igen då,rastlösheten börjar att göra sig hörd igen då.

rätt så tråkigt att vara hemma!...ok,första dagen går ju,för då finns det att göra. men sedan så är det int så roligt eller bekvämt att bara vara.

men men,det mesta fixat inför vintern i alla fall.bara bilen håller ihop hela vintern då.vet att bromslampan lyser,som varnar för slitage på bromsbelägg.men kollade senast då jag bytte däcken,fanns en hel del kvar,borde räcka tills våren.

ja lite snö kom det här i sthlm,men inte så mycket,det är jag iofs glad för.kör int snösvängen.

håller på att samla ihop tankarna,på träningen,jobbet,livet osv.mkt som händer just nu.men vill bara träna,jobba,å vila.......lol.

ja,nästa helg kör jag kanske ett KM då!..blir premiär för mig då.fast internt sådant då,än så länge.
bänken verkar vara det jag kan hålla på med i framtiden.ok,köra lite mark osså då,mest för att stärka upp den å hålla den frisk,ländryggen alltså.

Benböj får jag nog ge upp på!! trist!!...men men,vill int bli handikappad å ha ont med kronisk värk osv i framtiden.bara köra lätta benspark/bencurl kanske lite böj emellanåt.men vader kan jag köra i alla fall......;-).
men blir nog mest Bänken jag kör lite tyngre i då.måste ju ha nåt att sikta på.....

blivit lite nyfiken på utr,bänk också.alltså ej klassisk lyft.
Utan bänk med tröja på.måste i alla fall prova hur det känns/är!!!....

ja ja,nu är det Freitag,och blir till att kolla vad som sänds då.

ha det bra nu alla tränande!!!
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 15:04   #463
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
lördag

vart ett pass i alla fall.
cuffs 4x8
Bänk:
20x20kg
20x20kg
5x60kg
5x100kg
5x100kg
2x140kg
2x150kg
2x160kg
4x2r=170kg

FU:3x2r=140kg 3 sek stopp med explosiva.

snebänk:
10x60kg
10x100kg
2x130kg
10x100kg
10x100kg
med korta reps nere vid bröstet,ej emot bröst,i luften,med smalt grepp.
flyes 3x12....

sen fick det vara bra,inte trött efteråt heller....bara lite känna på vikterna,så att säga.

ja nu är det vinter också....ordentlig uppvärmning nu,är det som gäller.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 15:38   #464
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 603
Tråkigt att ryggen trilskas men annars var det trevlig läsning. Skrattade gött åt fadäsen på SM. Så det blir tävlingspremiär snart då, KM - årets viktigaste prestige-tävling!!! Jag håller tummarna för dig, bara så du vet.

Klart du ska testa bänktröjan, det är en utmaning i sig att bli chef över ett plagg som gör allt för att sabba och motverka en snygg brygga och hållning på bänken. Samtidigt är det ju kul att få lasta på lite extra viktkakor och ge kroppen extra utmaningar. Se till att du har passare, ibland går inte tröjsamarbetet riktigt som man har tänkt sig.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 20:32   #465
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Citat:
Ursprungligen postat av eulalia Visa inlägg
Tråkigt att ryggen trilskas men annars var det trevlig läsning. Skrattade gött åt fadäsen på SM. Så det blir tävlingspremiär snart då, KM - årets viktigaste prestige-tävling!!! Jag håller tummarna för dig, bara så du vet.

Klart du ska testa bänktröjan, det är en utmaning i sig att bli chef över ett plagg som gör allt för att sabba och motverka en snygg brygga och hållning på bänken. Samtidigt är det ju kul att få lasta på lite extra viktkakor och ge kroppen extra utmaningar. Se till att du har passare, ibland går inte tröjsamarbetet riktigt som man har tänkt sig.
he he he,,ja de ska va lite roligt också....ang fadäsen...
intressant med att prova med tröja senare då också.ska tydligen finnas en som(kanske )passar mig.

sen så flyttar min dotter(yngsta )hem igen i december också.....;-).inte till mig men hem till sin mamma.och detta kan bli bra det,hoppas jag.
ska försöka styra in henne på styrkelyft.för hon verkar ha anlag för detta också.kollade lite på STK,och de har ju lite damer där som tränar å tävlar.för kan inte tänka mig att hon tycker de e så roligt att träna med oss grabbar å gubbar.......lol.kanske i början lite då,men sen är det nog bra om det är med andra tjejer hon får träna osv....men men,vi får väl se framutöver då.

såg att de hade tjej ledd styrkelyftsträning på måndagar på STK.för nybörjare å liknande,kanske kan va nåt det.

du verkar i alla fall ha kommit in i detta nu,ordentligt också.roligt!!!!........

själv är jag ju nybörjare i detta med,tävling å utrustning.ja hela biten där.
men äntligen börjat på rätt spår i alla fall.(klubben).

ha det Anna.....Med vänlig hälsning/
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)