Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-27, 15:53   #271
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Jag vill också säga upp mitt. Blev rätt irriterad på att dom stängde ner. Och är ironiskt nog irriterad på att dom öppnat nu igen också. Ser det som ansvarslöst, det är nu dom borde stänga.

Tyvärr har dom tveklöst bäst utrustat gym och dessutom närmast mig av de gym som finns så får se hur jag gör. Men irriterad är jag, det ska dom ha.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=240361
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-28, 12:42   #272
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Var några anläggningar som skulle renoveras och därför stängde de samt använde egen personal.
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-28, 16:13   #273
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Jag blev mest ledsen att svarstiden var så kort så jag missade att välja ett alternativ så nu slösade jag bort pengar på ingenting. Måste nog avsluta medlemskapet oavsett för kommer inte kunna använda det så länge corona är en reell risk och så länge de har öppet så måste man ju betala.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-24, 10:20   #274
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
För er som är sugna på revansch för Sats fula hanterande av kunder har jag ett tips.

Min flickvän avslutade sitt medlemskap på Sats häromdagen. Efter att hon mailat om uppsägning fick frågan om att få två månader gratis om man ångrar sin uppsägning. Man kunde också frysa gratis fram till september.

Jag skickade också ett mail om uppsägning nu. Fick samma erbjudande. Så nu tar jag två månader gratis och när de löpt ut kommer jag säga upp det ändå.

Man skickar mailet genom ett formulär på deras Mina Sidor. Men låtsas självklart om som att ni inte vet om att erbjudandet kommer. Säg bara att ni vill säga upp det.


Det finns förstås en risk att ni inte får samma erbjudande. Jag vet inte vad de går på. Jag bor i Stockholmsområdet iallafall, om det har någon betydelse för vem som får det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut

Senast redigerad av Armed Dingo den 2020-04-24 klockan 10:21.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-24, 10:34   #275
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Jag minns inte om jag tog presentkort eller avdrag av valen man fick. Har dock inte sett varken det ena eller andra.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-24, 19:27   #276
Strixen
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 207
Jag har bytt och kommer inte tillbaka ..
Strixen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-25, 02:22   #277
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Strixen Visa inlägg
Jag har bytt och kommer inte tillbaka ..
Det har ar en tid foretag blir mikroskopiskt granskade pa sin kultur
Hur de behandlar personal, kunder, produkt osv kommer vara direkt avgorande huruvida de kommer prestera i manga ar framat

Alla foretag har inte lyxen att gora allt, men det ar ocksa helt beroende pa hur man har skott sig innan. Sa vitt jag vet har Sats varit i branschen sa lange jag kan minnas och jag vill hoppas pa att de har hittat sin kundkrets vid det har laget, och formodligen byggt upp en cash flow for en regnig dag

Coronakrisen ar ett ypperligt tillfalle att stanga ner en period, investera i renoveringar, utbilda personal, reparationer, brainstorma infor nya kampanjer etc men ffa ga igenom hela organisationen

Nu verkar de ha gjort ett gang medlemmar upprorda och det ar tyvarr kunder som gar till konkurrenter
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-25, 08:25   #278
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg

Jag skickade också ett mail om uppsägning nu. Fick samma erbjudande. Så nu tar jag två månader gratis och när de löpt ut kommer jag säga upp det ändå.
Den här typen av erbjudanden har jag aldrig fattat varför företag sysslar med, undra hur många det är som faktiskt fortsätter efter de där 2 månaderna? Måste ju vara ganska så många för att de ska bli lönsamt för dom.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-25, 08:37   #279
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Jag är faktiskt förvånad över att så många blev så upprörda över att de stängde ner i två veckor.
Ja, de drog till med storsläggan, och gjorde från vad jag fått veta stora rutinförändringar i ett läge de såg som allvarligt, och de gjorde det väldigt tidigt. Jag tror inte alls att de sura minerna hade varit lika sura om de gjort det idag istället, men nu sitter de sura minerna i.
Jag tycker snarare de ska ha en eloge för att de vågade ta täten i något som de flesta trodde inte ens skulle bli en så pass stor sak som det nu har blivit.

Däremot förstår jag att folk blivit arga och frustrerade på hur de skötte efterskedet, med medlemmarnas val av kompensation. Det är ett riktigt fult move, man ska inte ha en helg på sig att välja kompensation i en sådans situation - Allt under 14 dagar är för lite.
Det är en metod man sett rätt ofta och det signalerar ofta fulspel bakom kulisserna.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-25, 09:13   #280
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Klart det är fulspel. SATS gjorde det enbart för att spara pengar och så fort de märkte att deras konkurrenter inte hängde på trots deras påhittade sociala tryck öppnade man igen. Om det inte var uppenbart innan den korta tiden för att välja en dålig kompensation så blev det extremt tydligt efter det.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-25, 09:47   #281
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Klart det är fulspel. SATS gjorde det enbart för att spara pengar och så fort de märkte att deras konkurrenter inte hängde på trots deras påhittade sociala tryck öppnade man igen. Om det inte var uppenbart innan den korta tiden för att välja en dålig kompensation så blev det extremt tydligt efter det.
Fast de sade ju att det skulle vara nedstängt i två veckor från start. Deras tidsplan ändrades inte på grund av att andra inte hängde på.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-25, 09:59   #282
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Fast de sade ju att det skulle vara nedstängt i två veckor från start. Deras tidsplan ändrades inte på grund av att andra inte hängde på.
Minst två veckor. Klart dom inte kunde backa under tiden, skulle sett ännu värre ut än det nu gjorde.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-25, 10:09   #283
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Minst två veckor. Klart dom inte kunde backa under tiden, skulle sett ännu värre ut än det nu gjorde.
Nja, att de för all del säkersatte sig med "minst två veckor" så information jag såg var att de stängde i minst två veckor för att fixa rutiner och göra gymmen säkrare med tanke på situationen. När två veckor hade gått hade de gym jag själv var medlem på eller hade vänner som tränade på gjort precis det.

Den biten förstår jag inte alls reaktionerna på än så länge, tycker det känns som att många greppar efter halmstrå för att få sura lite extra.

Edit: Vilket man inte behöver, hur de skötte efterarbetet är mer än tillräcklig anledning till att vara upprörd.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-25, 11:23   #284
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Tror det är en meningslös diskussion, SATS kommer inte bomma igen även om många personer försvinner.

En sån typ av kedja som äger så pass många gym på så många olika ställen att det alltid kommer vara folk som köper kort där.

Lite kul bara att man spottar på dom för att de var typ de enda som tog det på allvar. När en gymkedja har hårdare restriktioner än folkhälsomyndigheten så vet man att något är skumt.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-25, 12:19   #285
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
När en gymkedja har hårdare restriktioner än folkhälsomyndigheten så vet man att något är skumt.
Bra argument. Med andra ord om SATS stänger ner nästa influensasäsong så agerar de bättre än FHM.

Genius.

PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)