Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-24, 19:57   #4231
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Alla hatar tekniken för det förstör för sporten utåt sett. Inom sporten är det precis som i de flesta andra sporter. What ever it takes, if you aint cheating you aint trying.

John blir arg i ett gammalt klipp. Inte ofta man ser. Förståligt när man ser klippet från början.


__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2020-08-24 klockan 19:58.
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 20:18   #4232
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Du kan såklart mycket om detta, men från mitt perspektiv låter det helt galet. Larry har ju lyckats med allt som han fokuserar på. Det kombinerat med sjuka gener så har jag ju otroligt svårt att tro att han inte skulle kunna bli stark och duktig i armbrytning. Han blir ju stört stark i allt han tränar på; alltså bland de starkaste i världen stark. Men just i armbrytning så skulle han förlora mot en fjunig 75kg brytare från Svedala trots ett års fullt fokus på just armbrytning? En man som lyfter 1075kg i totalen och är stark som en jävla oxe i alla typer av övningar? Men i armbrytningsrörelserna kan han inte bli stark på ett år? För om han inte kan utmana en 75kg brytare från Sverige (som inte är elit i världen) efter ett års träning så kommer han ju aldrig kunna utmana världseliten i tungvikt. Och varför skulle inte en man med sådana extrema styrkegener inte kunna göra det? Eller vad skulle hända om Wheels dedikerade sitt liv närmaste fem åren åt armbrytning? Skulle han kunna vinna en match mot dig? Du får det att låta som det är en annan ras som bryter arm på riktigt och vi vanliga homo sapiens inte borde göra oss besvär.

Han fick ju stryk av Awa nu som aldrig tränat armbrytning.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 20:25   #4233
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Du kan såklart mycket om detta, men från mitt perspektiv låter det helt galet. Larry har ju lyckats med allt som han fokuserar på. Det kombinerat med sjuka gener så har jag ju otroligt svårt att tro att han inte skulle kunna bli stark och duktig i armbrytning. Han blir ju stört stark i allt han tränar på; alltså bland de starkaste i världen stark. Men just i armbrytning så skulle han förlora mot en fjunig 75kg brytare från Svedala trots ett års fullt fokus på just armbrytning? En man som lyfter 1075kg i totalen och är stark som en jävla oxe i alla typer av övningar? Men i armbrytningsrörelserna kan han inte bli stark på ett år? För om han inte kan utmana en 75kg brytare från Sverige (som inte är elit i världen) efter ett års träning så kommer han ju aldrig kunna utmana världseliten i tungvikt. Och varför skulle inte en man med sådana extrema styrkegener inte kunna göra det? Eller vad skulle hända om Wheels dedikerade sitt liv närmaste fem åren åt armbrytning? Skulle han kunna vinna en match mot dig? Du får det att låta som det är en annan ras som bryter arm på riktigt och vi vanliga homo sapiens inte borde göra oss besvär.
Johannes Andersson, Patrik Berg och Robert Rodin är alla tre i världseliten. De har alla tre medaljer från senaste VM. Patrik Berg har medaljer från Zloty. Johannes har ett silver från EM när EM var betydligt mycket vassare än vad det är idag. Om Larry sätter ben mot ben mot Johannes så bryter Larry armen. Larry kan säkert ta mig i dagsläget, och om inte så gör han det om 3-4 månader av dedikerad och smart träning. Men för att ta någon av dessa tre krävs det minst 1 års dedikerad träning. Och med lite otur så har han dåliga gener för armbrytning, till exempel om armbågarna är för sköra eller om handlederna aldrig blir stabila. Om så är fallet så tar han aldrig någon som Johannes.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 20:30   #4234
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Johannes under EM 2015. Inga dåliga namn han kör över här. Om Larry ställde upp i samma tävling så hade han åkt ut från tävlingen efter två raka förluster mot vem som helst från den här tävlingen.

David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 20:38   #4235
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Alla hatar tekniken för det förstör för sporten utåt sett. Inom sporten är det precis som i de flesta andra sporter. What ever it takes, if you aint cheating you aint trying.

John blir arg i ett gammalt klipp. Inte ofta man ser. Förståligt när man ser klippet från början.


Mmm, i europa hade matchen aldrig ens börjat för Barboza hade förlorat via fouls. Det är inte ok att röra sig när det är domarens grepp, vilket Barboza gör hela tiden i det här klippet. Brzenk gör det också, men mest som svar på att Barboza gör det.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-25, 08:19   #4236
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Här är min och Rikards match från i helgen. Den slutade 4-2 till Rikard även denna gång. Rikard är på tok för stark för mig så fort vi hamnar i rem. Utanför remmar går det ganska bra men i rem är jag typ körd. Testade lite olika vinklar och strategier men det tar stopp överallt. Om jag ska spöa Rikard måste jag antingen bli starkare i rem, eller hitta ett sätt jag kan toprolla utan att vi slippar och hamnar i rem.

Jag tränade armbrytning i måndags, två dagar efter matchen och var hur stark som helst trots att jag var sliten. Så det handlar med stor sannolikhet inte att jag har någon dålig dag mot Rikard.

David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-25, 09:43   #4237
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Får man inte använda magnesium?

Tänker ifall man nu vill undvika att slippa?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-25, 10:43   #4238
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Dålig fart

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-25, 11:53   #4239
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Får man inte använda magnesium?

Tänker ifall man nu vill undvika att slippa?
Det är det som är så speciellt med Rikard, han har den halaste handen på planeten. Det är därför han aldrig lyfter friktionsbaserade greppövningar som Blobbar, Pinch eller hub. Magnesium förvandlas till babypuder på hans hud och det är därför helt omöjligt för honom att ens lyfta vikter ett barn hade klarat av.

Det är knappt så remmen sitter kvar
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-08-25, 11:55   #4240
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Det är det som är så speciellt med Rikard, han har den halaste handen på planeten. Det är därför han aldrig lyfter friktionsbaserade greppövningar som Blobbar, Pinch eller hub. Magnesium förvandlas till babypuder på hans hud och det är därför helt omöjligt för honom att ens lyfta vikter ett barn hade klarat av.

Det är knappt så remmen sitter kvar
Jag tyckte hans fingrar kändes mer kladdiga än pudriga. Som om han precis käkat en massa flottiga pommes med handen.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-25, 12:28   #4241
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Han är smörig helt enkelt. Butterface fast handvarianten.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-25, 14:31   #4242
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Helt otroligt, hittat ett klipp med Grizzly där han faktiskt gör en riktig övning med ett helt okej utförande.

ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-28, 20:39   #4243
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Cringe om Jonas hade brutit sönder något. Gå ut sådär hårt är inte bra som noob.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2020-08-28 klockan 20:43.
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-28, 21:16   #4244
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-28, 22:30   #4245
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Årsjö har blivit lite mindre

https://www.instagram.com/p/CEcQdC9ggLt
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)