Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-01-28, 08:30   #50146
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
WTF is he doing.

https://www.instagram.com/p/BtJGyUlHcb-/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-28, 09:40   #50147
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Köper en båt?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-28, 11:38   #50148
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Om man precis tjänade 450 miljoner kronor så är jag ganska säker på att man kan köpa en specialdesignad yacht.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-28, 14:54   #50149
rife
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Citatet från "Mohammad" Ali. Man tycker ändå att de borde kunnat titta upp stavningen på namnet
rife är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-29, 20:57   #50150
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Lite böter dårå..

"Nurmagomedov bötfälls med drygt fem
miljoner kronor och stängs av i nio
månader för bråket inne i och utanför
oktagonen. McGregor bötfälls med drygt
500 000 kronor och stoppas från att
tävla i sex månader. "

https://www.svt.se/svttext/tv/pages/305.html
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-29, 21:00   #50151
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Och Khabib citerar avicci på Instagram..

https://www.instagram.com/p/BtOnkTbgy96/?hl=sv
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 09:45   #50152
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
McGregor startade bråket inne i buren genom att slå Khabibs bror i ansiktet utan fysiskt hot, så varför fick han så lågt straff?
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 10:01   #50153
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
McGregor startade bråket inne i buren genom att slå Khabibs bror i ansiktet utan fysiskt hot, så varför fick han så lågt straff?
Dom allra flesta är överens om att khabib är den största syndaren här även om han inte startade det hela.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 11:22   #50154
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
McGregor startade bråket inne i buren genom att slå Khabibs bror i ansiktet utan fysiskt hot, så varför fick han så lågt straff?
Khabib hade redan hoppat på Conors team och den personen hade inget som helst i buren att göra, så.

Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Dom allra flesta är överens om att khabib är den största syndaren här även om han inte startade det hela.
Vem startade det?
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 11:54   #50155
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
Khabib hade redan hoppat på Conors team och den personen hade inget som helst i buren att göra, så.



Vem startade det?
Sant jag kom mest ihåg Khabib var värst.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 12:50   #50156
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
Khabib hade redan hoppat på Conors team och den personen hade inget som helst i buren att göra, så.



Vem startade det?
Om jag minns det korrekt så hoppade Khabib över stängslet och skulle nita Dylan. Detta lyckades dock vakterna sätta stopp för.

Samtidigt hoppade Conor upp på stängslet (troligen för att hoppa ut och hjälpa Dylan), men hålls tillbaka av vakter. Samtidigt har Khabibs kusin komit in i ringen och hoppar också upp på stängslet bredvid Conor. Han ser också ut att försöka ta sig ut.

Då delar Conor ut en vänsterkrok till kusinen, som blir skogstokig och ska ha tag i Conor. Dessa bägge hålls dock isär av vakter inne i oktagonen.

Samtidigt hoppar det in två andra tjommar i ringen. Den ena pratar med kusinen som står och försöker komma åt Conor (eftersom Conor såg ut att sopa till honom utan förvarning).

När den snubben står och pratar med kusinen får han också ett slag av Conor.

Strax därefter har den andra snubben som klättrade in i ringen kommit upp bakom Conor och sucker punchar honom ett par gånger.

Lite senare kommer Khabibs kusin loss från vakterna och rushar mot Conor, och får ytterligare en käftsmäll. Sedan går de två i klinch och tradar kroppsslag.



Så Conor delade definitivt ut ett par smällar utan att någon såg ut att ha gett sig på honom. Det såg definitivt inte ut som att Khabibs kusin provocerade fram den första smällen då de satt på stängslet. Så man kan kanske säga att det var Conor som startade bråket inne i oktagonen.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 13:27   #50157
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
Khabib hade redan hoppat på Conors team och den personen hade inget som helst i buren att göra, så.
https://twitter.com/AhmadAlobaid/sta...26545006108672

Han var corner man, i buren efter en match.

Att Khabib hoppar på Danis betyder att Conor ska hoppa på Khabibs bror på ett helt annat ställe? Lol.

Båda borde få samma straff, obegripligt hur de resonerat.

Senast redigerad av xan den 2019-01-30 klockan 13:29.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 15:03   #50158
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
https://twitter.com/AhmadAlobaid/sta...26545006108672

Han var corner man, i buren efter en match.

Att Khabib hoppar på Danis betyder att Conor ska hoppa på Khabibs bror på ett helt annat ställe? Lol.

Båda borde få samma straff, obegripligt hur de resonerat.
Springandes mot bråket, sittande PÅ buren. Svårt att avgöra vad hans avsikt var att göra, speciellt som fighter som mottagit åtskilliga slag mot huvudet. Säger som Sonnen; befinner du dig i någons personliga space på det sättet, på det stället, under de förutsättningarna så kan du inte förvänta dig att inte bli bortmotad med ett slag.

Så, nej det är inte obegripligt någonstans. Du kan inte särskilja situationerna för att de inte sker på exakt samma fysiska kvadratmeter och hävda att de är oberoende av varandra, det fungerar inte så.
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 16:44   #50159
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
Springandes mot bråket, sittande PÅ buren. Svårt att avgöra vad hans avsikt var att göra, speciellt som fighter som mottagit åtskilliga slag mot huvudet. Säger som Sonnen; befinner du dig i någons personliga space på det sättet, på det stället, under de förutsättningarna så kan du inte förvänta dig att inte bli bortmotad med ett slag.

Så, nej det är inte obegripligt någonstans. Du kan inte särskilja situationerna för att de inte sker på exakt samma fysiska kvadratmeter och hävda att de är oberoende av varandra, det fungerar inte så.
Khabibs kusin såg verkligen inte ut att vara ens i närheten av att ge sig på Conor.

Skulle det ha varit två snubbar på stan som klättrade över ett staket, och den ena gjorde som Conor gjorde så skulle han definitivt ha bedömts vara den som startade slagsmålet dem emellan.

Med det sagt så skulle ju rimligtvis ingen av dem ha befunnit sig på staketet ifall Khabib inte fått hjärnsläpp och hoppat ur ringen. Så det är ju rimligen nåt slags förmildrande omständighet för Conor, som man kan säga blev lite intvingad i situationen. Dessutom blev han nyssa utstrypt och fick ta emot ett antal käftsmällar, så man kan säkert hävda att han var i ett rätt förvirrat mentalt tillstånd, vilket nog också är en förmildrande omständighet.

Dock skulle ju inte Khabib ha hoppat ut ur ringen (troligen) om inte hela den där bussincidenten skett och om inte Dylan stått och vinkad åt honom utanför ringen att "komma och smaka". Vet inte om nåt av detta spelar nån roll rent legalt. Men det är iaf saker som säkerligen spelade in.

Sen tycker jag kanske inte att Khabib ska lastas allt för hårt för allt det som skedde i ringen after att han hoppad ut. Det fanns ju ingen rimlig möjlighet för honom att förutse att det skulle spåra ur såpass mycket. Så även om det kan ses som en förmildrande omständighet för Conor så tycker jag ändå inte Khabib ska lastas för allt detta.

Vakterna som såg de där två snubbarna ur Khabibs gäng klättra in och inte ens försökte stoppa dem gjorde helt klart ett dåligt jobb. Det borde kanske ha funnits en högre beredskap på att nåt skulle balla ur, och beredda att förhindra folk från att klättra in. Att Khabib lyckades hoppa ut tycker jag inte man kan lasta vakterna för dock. Dessutom lyckades de ju hålla honom ifrån Dylan.


Kart sagt tycker jag det var rätt att Khabib fick mer böter och längre avstängning än Conor. Jag tycker kanske att det var lite väl stor skillnad på bötesbeloppen (Conor $0,5M och Kahbib $5M), men jättefel tycker jag nog inte det blev.

Dock kan man ju tycka att det borde ha gått bra mycket snabbare att komma med det här beslutet. Men det är väl nån jävla UFC-politik och rävspel bakom kulisserna i vanlig ordning med denna pajasorganisation.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 17:39   #50160
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
Springandes mot bråket, sittande PÅ buren. Svårt att avgöra vad hans avsikt var att göra, speciellt som fighter som mottagit åtskilliga slag mot huvudet. Säger som Sonnen; befinner du dig i någons personliga space på det sättet, på det stället, under de förutsättningarna så kan du inte förvänta dig att inte bli bortmotad med ett slag.

Så, nej det är inte obegripligt någonstans. Du kan inte särskilja situationerna för att de inte sker på exakt samma fysiska kvadratmeter och hävda att de är oberoende av varandra, det fungerar inte så.
Och om han var på väg för att stoppa bråket? Han tittade inte ens på Conor när han fick en smäll i ansiktet. Juridik, how does it work?

Både Khabib och Conor ska vara glada att incidenter så som denna behandlas som "sportrelaterat" snarare än riktiga brott, annars hade båda blivit gripna på plats. Ett märkligt glapp i lagen - tydligen är det fritt fram att begå brott så länge det finns filmkameror i närheten.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)