Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Har du ringt 112?
Ja 112 55.72%
Nej 77 38.31%
Kwon 12 5.97%
Antal röster: 201. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-21, 18:16   #61
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 066
Citat:
Ursprungligen postat av 312 Visa inlägg
Lite overkill kanske?
Inte konstigt att det blir konstiga sos-samtal när folk överutnyttjar tjänsten och busringer eller råka slå numret när de är apraka.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 18:17   #62
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av 312 Visa inlägg
I för sig, du kanske har rätt. Det var nog bra gjort.
Du kanske också hade blivit biltok? :P

Iofs sa pojkvännen att han hann bli alldeles iskall den millisekunden innan han förstod när hon sa "Hej jag ringer från polisen, jag ska bara hälsa att det gick bra med "Lellan" - hon är hemma nu, jag kopplar dig".
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 18:18   #63
Fuark
Star Wars
 
Fuarks avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Kalmar
Inlägg: 2 444
ringde en gång när nån idiot lagt stora stålbalkar rakt över motorvägen. Var tvungen att väja långt in i omkörningsfältet i 110. F.ö var det en mycket dryg person som svarade och var allmänt uppkäftig, när jag försökte förklara allvaret med balkarna på vägen. Men jag antar att han bara hade en dålig dag

EDIT: Kom på att jag även ringt en gång när en snubbe var ute och gick med sin hund medans jag körde förbi i firmabilen. Han föll bokstavligen och utan förvarning med pannan i trottoaren. Jag stannade mitt i vägen och sprang ut och visste inte vad jag skulle ta mig till, ringde 112 och fruktade att dom skulle be mig göra mun-mot-mun metoden , men lyckligtvis vaknade han till och en ambulans hämtade honom.

Senast redigerad av Fuark den 2012-11-21 klockan 18:24.
Fuark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 18:19   #64
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Ett antal gånger, random folk verkar gilla att slå sig framför mig.
1) en man som ramlade rakt ned i asfalten och spräckte sönder hela ansiktet, han var rejält berusad men tragiskt nog för att han inte kunde hantera hans frus cancer :-(
2) En pojke blev påkörd vid ett övergångsställ av en jävla hantverkare som tyckte att han skulle fram fast pojken hade företräde. Fanskapet försökte smita men jag ringde direkt och angav reg-nummer.
3) Min morbror fick en alkoholpsykos förra julen när han gick av medicin och drack alldeles för mycket.
4)Tanten i lägenheten nedanför led av domningar och andnöd och då ringde jag direkt. Hon traskar på idag som aldrig förr.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 18:22   #65
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Inte konstigt att det blir konstiga sos-samtal när folk överutnyttjar tjänsten och busringer eller råka slå numret när de är apraka.
Syftar du på mig? Var spiknykter och tog en chansning, hade hon bett mig fixa det på annat sätt hade jag väl fått ringa på hos ngn granne när jag kom hem. Dessutom hade ju inte operatören ngt som helst problem med att hjälpa, var väl en lugn natt.
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 18:25   #66
Torwald
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 936
Flera gånger, pågående misshandel.
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 18:26   #67
312
313,314,315,316,317......
 
312s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Jag vet inte.
Inlägg: 2 370
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Du kanske också hade blivit biltok? :P

Iofs sa pojkvännen att han hann bli alldeles iskall den millisekunden innan han förstod när hon sa "Hej jag ringer från polisen, jag ska bara hälsa att det gick bra med "Lellan" - hon är hemma nu, jag kopplar dig".
Haha, jag hade nog gjort samma sak, dvs åkt dit med plattan i mattan.

Snällt av henne att ringa och hälsa.
__________________
Parjournalen
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Drick apelsinjuice i stället för dyrt proteinpulver.
312 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 18:30   #68
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Till ambulansen:
  • När jag jobbade extra i en skidbacke. Blev ett och annat samtal till 112 pga brutna ben.
  • Var först till platsen efter en trafikolycka och stannade för att kolla att ingen var skadad.

Till polisen:
  • När en överförfriskad ung man sparkade in en ruta i huset mittemot där jag bodde. Polishuset var bara ett kvarter bort så polisen var där innan jag lagt på luren.
  • När en uppenbart rattfull person körde framför mig i trafiken. Den gången lyckades 112 koppla mig till polisens telefonkö för "ickeakuta" ärenden, dvs samma kö som de som ringer 11414 hamnar i. Jag försökte följa efter bilen så gott det gick under tiden. Men gav upp efter ca 20 minuter, hade andra saker att göra än att leka privatspanare. När jag väl kom fram, efter ytterligare några minuter, så blev jag först utskälld av polisen för att jag inte ringt 112. När jag sedan förklarade att det var just det jag gjort, så fick jag bara en djup suck som svar. Rattfylleristen kom antagligen undan.
  • När jag och en kompis gjorde ett "envarsgripande" mot en ung inbrottstjuv (runt 15 år) som försökte klättra in genom ett fönster som han nyss krossade. Denna gången verkade polisen mest irriterad över behöva åka ut på ett inbrott. Men eftersom vi gjort ett "envarsgripande" så var de tvungna att åka ut till oss och hämta killen. Fallet blev antagligen nedlagt direkt, då polisen inte ens bemödade sig med att ta vare sig vittnesuppgifter av oss eller våra identiteter. Antagligen så skjutsade de bara hem killen.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 18:57   #69
14K
Registered User
 
14Ks avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 2 164
Japp flera gånger.

1. Tant som svimmade på parkering o hennes gubbe fick panik.

2. Exet försökte ta självmord med piller.

3. 5 som försökte råna mig på mobilen.

Kommer ihåg de här bara.
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 19:44   #70
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Aldrig i en riktig situation. Lyckades på något sätt ringa fel när jag var mindre, blev så chockad och rädd när jag kom fram till polisen att jag la på direkt efter hennes svar. Kände mig rätt jävla dum.
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 21:29   #71
olander08
Älskar eterneller
 
olander08s avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 137
Röstade nej igår, ringde för en halvtimme sedan efter att ha bevittnat (och stoppat) ett pågående lastbilsrån (parkerad lastbil). Uppgav modell och registreringsnumret på förövarnas flyktbil (tre personer), samt åt vilket håll de försvann åt. Tvivlar på att polisen ens kommer ta en tur förbi lastbilen, men lyckligtvis så visste jag vem som ägde bilen och kontaktade honom. Inget snott, istället blev ägaren ett maffigt bit-set rikare
olander08 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 21:54   #72
zam_zap
Regsitered User
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 151
Japp nu i höstas, MC olycka. Föraren gick omkull i en lätt kurva och gled upp på vägräcket och railade lite innan MCn fick en smäll och studsade ut i vägbanan igen och MC och föraren gled bra många meter separat tills de båda stannade. Vatten på båda sidor av vägen och det gick i 100km/h nånting.

Japp, jag som körde och klarade mig med ett stukat finger mer eller mindre.
__________________
Journal
zam_zap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 21:56   #73
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Ja, vid några bränder och trafikolyckor.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 22:08   #74
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Ja, diverse misshandelsfall
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 22:20   #75
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Nje. De gånger jag ringt i tjänst så har jag ringt direkt till ambulansbeställningen.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)