Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2002-04-25, 15:19   #1
nanna
Guest
 
Inlägg: n/a
Question Ätardag under uppbyggnad?

Jag undrar över en sak?
Är det fel att ha en ätardag under uppbyggnad??
Med ätardag menar jag att jag har en dag då jag tillåter mig att äta godis så mycket som jag känner för.(brukar inte bli så mycket, får lov att slänga hälften typ)
Sen så undrar jag hur mycket man kan tillåta sig att fuska under uppbyggnaden? Målet är att lägga på mig så mycket massa som möjligt men inte så mycket fett! Min kost ligger under"hjälp, vad är fel på min kost?" Om jag har en ätardag i veckan när jag äter godis, kan jag tillåta mig själv att ta en glass en annan dag utöver ätardagen om jag känner för det eller förstör jag för mig själv då??
Skulle bli väldigt tacksam för svar och tips eftersom det här är ngt som jag funderar mycket på!
  Svara med citat
Gammal 2002-04-25, 16:52   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Post

En glass lär inte förstöra det minsta. Du lär ju inte bli grisfet av en Magnum i veckan.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-25, 17:26   #3
Petrus
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: sverige
Inlägg: 1 232
Post

>nanna,
Under uppbyggnad anser jag själv att det är tillåtet att äta vad fan som helst utöver den "normala" kosten. Det är ju därför det heter uppbyggnad...
Om du samtidigt vill hålla undan fettet från kroppen så är det inte hela världen om det skulle slinka ner lite godis,glass,pizza eller vad fan som helst några dagar i veckan...
Det är vad jag tycker iaf.
Vänligen,

Petrus
Petrus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-25, 18:32   #4
Lave
Våga vara vattnig
 
Laves avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Landskrona
Inlägg: 247
Post

Håller med ovanstående.. Under uppbyggnaden kan man äta det mesta. Iofs försöker jag hålla pizza, kebab, chips o sådana rätter till helgen. Om inte för figuren så iallafall för hälsan.. Men hoppar inte precis över en fet middag med jobbet eller vännerna en onsdag bara för att det inte är helg

[ 25 April 2002: Inlägget har ändrats av: Lave ]
__________________
All the things you wish you could be, that’s me.
Lave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-26, 12:33   #5
Anton
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Hmm, jag kan inte påstå att jag håller med ovanstående, jag själv äter alltid deffmat bara i större eller mindre mängder. Att äta mycket skräpmat sammtidigt som du ligger på + kcal kommer göra dig fet. Under uppbyggnad äter jag inte heller hur mycket jag vill utan äter den mängd som jag märker ger resultat och inget mer än det. Vid speciella tillfällen kan jag göra undantag(födelsedagar etc.) och äta något som ej är nyttigt, dock ej godis och dyligt det äter jag aldrig. DVS. mitt råd är att inte ha en speciell ätardag utan försök att äta så bra som möjligt och vid väl valda tillfällen äta vad du vill.
  Svara med citat
Gammal 2002-04-27, 13:22   #6
razores
Mycket Bitig edlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Helsingborg
Inlägg: 343
Post

Anton> Ökar du fettet något under din uppbyggnadsfas? Det verkar som om du är på ständig diet när man läser dina inlägg ...
__________________
- min klocka börjar sitta riktigt tight nu...-
razores är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-27, 14:10   #7
Munter
Butter
 
Munters avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 138
Post

Jag håller med Anton till viss del. Stora mängder av rätt mat ger dig mycket mer ork än vad en massa skräpmat gör. Men har man lätt att tappa fettet så ere väl bara att njuta på
__________________
][\/][uskel ][\/][unter
Commencing operation snake ape - Snake (David Hayter)
Munter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-27, 14:54   #8
Petrus
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: sverige
Inlägg: 1 232
Post

Vill bara tillägga att "bulk" behöver inte betyda att man äter fet eller onyttig mat. givetvis är det bättre om man äter sk "deff-mat" även under bulken men i större mängder så man hamnar på +kcal. För det är ju vad bulk går ut på.
Vänligen,
Petrus
Petrus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-29, 13:22   #9
Anton
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Tinner:
Öhh, ja just det. Det var inte jag som skrev "äta vad fan som helst utöver den normala kosten"

razores:
Ja det kan man faktiskt säga, oavsätt om jag är i deff eller uppbyggnads stadiet äter jag alltid en viss förutbestämd mängd mat, det är i stort sätt aldrig som jag släpper efter helt och äter vad och hur mycket jah vill. Trots det lägger jag på mig en viss mängd fett efter en bulk period, men det är trots allt acceptabelt mycket.
  Svara med citat
Gammal 2002-04-30, 12:19   #10
Rob The Man
Hård men rättvis
 
Rob The Mans avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Västerås
Inlägg: 317
Post

Under en ätardag ska du helst äta mer av den maten du äter under veckorna istället för att vräka i dig massa glass,pizza,hamburgare,mm men du kan unna dig något gott en pizza obs en bara och inte 4 typ så ska du se att du kommer att må som en prins.

/Robban
Rob The Man är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)