Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-01-25, 17:35   #46
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 425
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
(Bump)

Finns det tillskott med dokumenterad positiv effekt på bakterieflora i mage och tarm?
Mja, det beror på vad man är ute efter. Det måste finnas dokumenterade effekter för att få säljas som probiotika. Mest troligt så märker man inte av någon förändring. Om man har problem med magen kan det hjälpa om man har tur. Det finns mycket skräp på marknaden också.
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-26, 16:03   #47
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Baskagge Visa inlägg
Mja, det beror på vad man är ute efter. Det måste finnas dokumenterade effekter för att få säljas som probiotika. Mest troligt så märker man inte av någon förändring. Om man har problem med magen kan det hjälpa om man har tur. Det finns mycket skräp på marknaden också.
Min teori är att jag har dålig bakterieflora på grund av kronisk stress (utmattningssyndrom) så magen tål inte längre vissa saker som jag tidigare har kunnat äta obegränsat av - vitlök, lök, baljväxter etc. Det har sakta men säkert blivit bättre men det tar väldigt lång tid.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-26, 19:36   #48
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 425
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Min teori är att jag har dålig bakterieflora på grund av kronisk stress (utmattningssyndrom) så magen tål inte längre vissa saker som jag tidigare har kunnat äta obegränsat av - vitlök, lök, baljväxter etc. Det har sakta men säkert blivit bättre men det tar väldigt lång tid.
Du kan ju testa och se helt enkelt. Nu för tiden verkar nästan alla kosttillskottsleverantörer ha egna produkter, men säkrast är att köra på något av de svenska erkända tillskotten. Probimage, Biogaia Protectis, LactoVitalis Pro eller Synbiotic15.
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)