Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2021-10-23, 08:05   #151
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Nej, jag curlar rätt små vikter. Mitt svar var på "Angående stora armar då. Det är rätt få som har armar som ser imponerande ut på mitt gym. De kan vara stora och sådär, förmodligen större än mina. Men utan definition och ådror på armarna så ser det inte särskilt tränat ut och ger inget imponerande intryck."

Min fördomsfullhet har inget med armar att göra, utan till att du får ofta positiv respons trots att du ofta pratar bajs.

För att få mina ben så har jag inte enbensknäböjt 2 ton på tävling likadant med de andra momenten, och tror du mig inte kan du titta på mitt profilfoto.
Menade bara att det ligger mycket svett och tårar bakom de här estetiska musklerna med....
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 08:15   #152
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Menade bara att det ligger mycket svett och tårar bakom de här estetiska musklerna med....
Det tvivlar jag inte på, det är ju dessutom betydligt behagligare att bygga muskler när man är smällfet. Träna hungrig är ju en mardröm tex.

Men vill man imponeras av armar, och inte ser någon med estetiken på armar att imponeras av, så kan man hitta alternativ att imponeras av. eller inte imponeras alls och ägna den energin till att träna istället Men ber om ursäkt förövrigt, var lite väl grinig där.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 08:22   #153
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Har träffat Pirhana imponerande kille

Tror om du tränar på ett gym där de flesta har målsättningar inser du rätt snart att mäta sig med varandra blir lite av en regel och alla har koll på varandras utveckling. Men vanliga gym som NW FS Actic etcetera så stämmer din tes.
Jo, jo. Jag har tränat på flera sådana gym. Grejen är att det ofta är mindre gym där man mer eller mindre känner alla och det är lite intern tävling hela tiden.
Diskussionen ovan gällde kommersiella gym.
Och sen slängde jag in min tanke om killar som försöker imponera på tjejer. Där spelar det nog ingen roll om det är på ett harcore-gym eller friskis&svettas, de imponeras inte av 5 kg mer eller mindre på stången, troligen imponeras de inte alls - och speciellt inte av att man bryter upp vikter man egentligen inte klarar.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 08:37   #154
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jo, jo. Jag har tränat på flera sådana gym. Grejen är att det ofta är mindre gym där man mer eller mindre känner alla och det är lite intern tävling hela tiden.
Diskussionen ovan gällde kommersiella gym.
Och sen slängde jag in min tanke om killar som försöker imponera på tjejer. Där spelar det nog ingen roll om det är på ett harcore-gym eller friskis&svettas, de imponeras inte av 5 kg mer eller mindre på stången, troligen imponeras de inte alls - och speciellt inte av att man bryter upp vikter man egentligen inte klarar.
Anekdot: På mitt förra gym var det en liten tjej som imponerades väldigt av mina vikter, och ofta följde efter mig, skulle träna samma övningar och frågade "Hur mycket är det på?" "Varför tränar du den med hantlar och inte med stång?" och ville ha pass och teknikinstruktion i allt möjligt.

Tror hon dessutom var lesbisk och helst ville vara en pojke egentligen, med massa krystade high fives och fist bumps för att liksom markera att hon gillade mig väldigt mycket men inte på det sättet.

Så det finns tjejer som imponeras av sånt, men de är få (och lesbiska)
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 08:43   #155
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Anekdot: På mitt förra gym var det en liten tjej som imponerades väldigt av mina vikter, och ofta följde efter mig, skulle träna samma övningar och frågade "Hur mycket är det på?" "Varför tränar du den med hantlar och inte med stång?" och ville ha pass och teknikinstruktion i allt möjligt.

Tror hon dessutom var lesbisk och helst ville vara en pojke egentligen, med massa krystade high fives och fist bumps för att liksom markera att hon gillade mig väldigt mycket men inte på det sättet.

Så det finns tjejer som imponeras av sånt, men de är få (och lesbiska)
Finns alltid extremfall
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:39   #156
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det ena behöver inte utesluta det andra.
Om någon med större armar än dig deffar ned sig så har de säkert större och snyggare armar än vad du har, oavsett hur nöjd du tycker att du är just nu.

Kolos bästa side chest. Sicka biceps. Sjukt bra.

I'm your number one fan ^^

-Kathy Bates
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:44   #157
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Kolos bästa side chest. Sicka biceps. Sjukt bra.

I'm your number one fan ^^

-Kathy Bates
Den här är egentligen bättre tror jag, men den andra ser freakigare ut med hårdhet och vaskulärighet.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:32   #158
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Den här är egentligen bättre tror jag, men den andra ser freakigare ut med hårdhet och vaskulärighet.

Världsklass.
Hur gammal var du där?
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 21:31   #159
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Världsklass.
Hur gammal var du där?
Det var året jag tävlade, 2010 tror jag det var, vilket innebär att jag var 31.
Bilden togs sista passet innan tävling, och bättre än så blev det inte, var i bättre form då än på tävlingen. På tävlingen var jag utmärglad och helt utan tryck.
Många faktorer som spelar in när det gäller vätsketömning och uppladdning. Jag tror dels att upplägget var lite för utdraget och att jag själv blev ett kortisol-vrak under själva tävlingshelgen.
Det hade varit kul att göra en tävling till, där man prickade rätt och var bättre förberedd på allt som tävlingshelgen innebär.
Men jag tyckte helt enkelt att själva stå på scenen grejen inte var tillräckligt givande för mig för att orka med det igen.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-24, 08:20   #160
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
Va i helvete langster
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-24, 14:43   #161
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det var året jag tävlade, 2010 tror jag det var, vilket innebär att jag var 31.
Bilden togs sista passet innan tävling, och bättre än så blev det inte, var i bättre form då än på tävlingen. På tävlingen var jag utmärglad och helt utan tryck.
Många faktorer som spelar in när det gäller vätsketömning och uppladdning. Jag tror dels att upplägget var lite för utdraget och att jag själv blev ett kortisol-vrak under själva tävlingshelgen.
Det hade varit kul att göra en tävling till, där man prickade rätt och var bättre förberedd på allt som tävlingshelgen innebär.
Men jag tyckte helt enkelt att själva stå på scenen grejen inte var tillräckligt givande för mig för att orka med det igen.
Tycker det verkar närmast standard för rena/lättdopade/medeldopade att se bra ut innan, utmärglad och tanig på scen och helt fenomenalt massiv och grovf 2veckor efter.

Något med en inte alltför kemiskt förbättrad fysik klarar inte tävlingsförberedelsen.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-24, 15:39   #162
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det var året jag tävlade, 2010 tror jag det var, vilket innebär att jag var 31.
Bilden togs sista passet innan tävling, och bättre än så blev det inte, var i bättre form då än på tävlingen. På tävlingen var jag utmärglad och helt utan tryck.
Många faktorer som spelar in när det gäller vätsketömning och uppladdning. Jag tror dels att upplägget var lite för utdraget och att jag själv blev ett kortisol-vrak under själva tävlingshelgen.
Det hade varit kul att göra en tävling till, där man prickade rätt och var bättre förberedd på allt som tävlingshelgen innebär.
Men jag tyckte helt enkelt att själva stå på scenen grejen inte var tillräckligt givande för mig för att orka med det igen.

Alltså... bättre än så här blir det ju inte. Jag kikade in på din träningsdagbok där du lade upp bilder på tävlingsformen och jag håller med om att fysiken du hade då och de du postade nyss är som natt och dag.

Och nu är du alltså 42 nu och har en fulländad BB fysik. Annorlunda än hur du såg ut när du var bitig och vass när du var 31 men likväl fantastiskt imponerande.

Tävla igen vetja! Kanske om några år i veteranklassen om inte annat :-)
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-24, 16:17   #163
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Tycker det verkar närmast standard för rena/lättdopade/medeldopade att se bra ut innan, utmärglad och tanig på scen och helt fenomenalt massiv och grovf 2veckor efter.

Något med en inte alltför kemiskt förbättrad fysik klarar inte tävlingsförberedelsen.
Ett par efter en tävling så brukar man nå en topp med påfyllda glykogenförråd och fortfarande krispig ca 6-10 kg mer i kroppsvikt jämfört under tävlingen.

Tror att du spekulerar allt för mycket om sådant som du inte vet speciellt mycket och inte heller de faktiska förhållanden som var.

Men det är otroligt lätt att missa påfyllningen och i stället känna sig helt platt utan något tryck i musklerna.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-24, 16:35   #164
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Ett par efter en tävling så brukar man nå en topp med påfyllda glykogenförråd och fortfarande krispig ca 6-10 kg mer i kroppsvikt jämfört under tävlingen.

Tror att du spekulerar allt för mycket om sådant som du inte vet speciellt mycket och inte heller de faktiska förhållanden som var.

Men det är otroligt lätt att missa påfyllningen och i stället känna sig helt platt utan något tryck i musklerna.
Jag är i gott spekulationssällskap om att spekulera i sådant jag inte vet speciellt mycket om. Men färdigheten att framföra det trovärdigt är sämre. Skall öva på det.

"Krispig" var ett bra ord, "känna sig platt" med.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-24, 16:50   #165
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag är i gott spekulationssällskap om att spekulera i sådant jag inte vet speciellt mycket om. Men färdigheten att framföra det trovärdigt är sämre. Skall öva på det.

"Krispig" var ett bra ord, "känna sig platt" med.
Krispig hör kanske till min generations senare tid men platt och tunn som ett sugrör är ingen kul känsla att uppleva i skarpt läge.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)