Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-01-25, 12:01   #121
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Säg det till spanska sjukan mannen

Detta är ett dödligt biologiskt vapen som råkats släppas ut till populationen. Jag skulle råda alla att börja bunkra upp med förnödenheter och vara redo på att isolera er:

-Torrvaror för 3 månaders bruk
-minst 100 liter vatten med medel att rena det (klortabletter el. dyl.)
-Handvevsdriven radio
-Handsprit, skyddsmasker klass FFP3V, plasthandskar, coveralls, desinfektion

Finns annat ni behöver med, men det får ni googla. Detta kommer att döda många. Världsekonomin kommer att kollapsa. Kom ihåg var ni hörde det först.
Intressant.
Kanske bör vi vända oss till gud för vägledning i dessa mörka tider?
Eller i alla fall för att söka förlåtelse för vårt syndiga leverne.

Eller hade du nån annan poäng med det inlägget?

Poängen var ju iaf knappast att tipsa folk om hur de ska klara sig i ett "domedagsscenario".
Men du tänkte väl att det kanske funkar för att skrämma folk?
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 12:02   #122
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Spanska sjukan var av samma typ som fågelinfluensan 2009. Vi får lugna oss lite med konspirationerna och lita på att sjukvården och kunskap generellt är bättre idag än 1920. Där av karantän i drabbade områden.

Spanska sjukans spridning var mest en olycklig sammanträffande med krigsslutet i första världskriget. I stort sätt obefintlig kommunikation mellan många länder.
Detta är ett biologiskt vapen mannen. Som kommit ut av misstag eller med flit.

Varför tror du kina har satt nästan 40 miljoner människor i karantän om det är är som fågelinfluensan?? Varför panikbygger de isolerings"sjukhus"? Detta är vår tids spanska sjukan, men det kommer att bli ännu värre. Detta är ett biologiskt vapen avsett att döda. Det tar inte bara svaga som äldre och spädbarn. Det dödar i alla grupper och alla åldrar.

Det enda man kan göra är att sätta sig själv i karantän från andra och lyssna på radio och komma tillbaka när man hör att utbrottet är över. Det kan ta flera år. Dessutom kommer samhället att kollapsa så det kommer bli som belägringen av sarajevo. Det kommer inte vara säkert i samhället på många år. Ingen mat, inget vatten i kranen.

Detta är på allvar!
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 12:03   #123
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Intressant.
Kanske bör vi vända oss till gud för vägledning i dessa mörka tider?
Eller i alla fall för att söka förlåtelse för vårt syndiga leverne.

Eller hade du nån annan poäng med det inlägget?

Poängen var ju iaf knappast att tipsa folk om hur de ska klara sig i ett "domedagsscenario".
Men du tänkte väl att det kanske funkar för att skrämma folk?
Jag försöker hjälpa er och så kommer du och är arrogant. Ta till dig av mina råd, och om du inte vill göra det så kan du i alla fall vara mentalt redo att agera snabbt när det jag säger är ett faktum.
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 12:14   #124
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Tänk om det med tiden kommer ut att det är ett biologiskt vapen med permanenta effekter såsom sterilitet och nedsatt immunförsvar, utvecklad för att åtgärda jordens överbefolkning? Kanske därför kineserna är så panikdrabbade trots att de officiella dödssiffrorna är så låga.

/ Alexander Jones
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 12:30   #125
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Jag försöker hjälpa er och så kommer du och är arrogant. Ta till dig av mina råd, och om du inte vill göra det så kan du i alla fall vara mentalt redo att agera snabbt när det jag säger är ett faktum.
Jag är inte arrogant. Jag försökte bara belysa vad du möjligen kunda ha för agenda med ditt inlägg.

Ja, jag ska sitta framför datorn och vänta på att du berättar för mig när det är dags att agera snabbt. Seems legit.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 12:33   #126
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Säg det till spanska sjukan mannen
SPanska sjukan var ju läkemedelsförgiftning...
. In 1918, the US Surgeon General, the US Navy, and the Journal of the American Medical Association recommended use of aspirin just before the October death spike. If these recommendations were followed, and if pulmonary edema occurred in 3% of persons, a significant proportion of the deaths may be attributable to aspirin.
https://academic.oup.com/cid/article/49/9/1405/301441
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 12:33   #127
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Tänk om det med tiden kommer ut att det är ett biologiskt vapen med permanenta effekter såsom sterilitet och nedsatt immunförsvar, utvecklad för att åtgärda jordens överbefolkning? Kanske därför kineserna är så panikdrabbade trots att de officiella dödssiffrorna är så låga.

/ Alexander Jones
Ja, och "tänk om" den vanliga vinterkräksjukan också har blivit manipulerad till att göra som drabbadts i år till zombies innan sommaren. De verkar friska, men det kommer bli kaoz i vår.

Jag menar, det finns ju inget som tyder på det. Men "tänk om".
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 12:45   #128
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Okej, detta inägg är helt seriöst. Ta till er av det om ni vill. Jag kommer inte att avslöja hur jag vet detta, men jag kan säga att jag har viss insyn. Jag skriver det så lättförklarligt jag kan:

För kännedom så är detta ett framtaget Chimera-virus. Det betyder att det är ett skräddarsytt virus där man med bioteknik kombinerat Corona-viruset med ett annat hittills oidentifierat virus som verkar neurobiologiskt genom att angripa hjärnstammen, som kontrollerar respirationssystemet. Teorin är att det oidentifierade viruset angriper kopplingen mellan astrocyterna och nervtrådarna i hjärnstammen, men det behövs fler obduktioner för att fastställa det. Symptomen på det är att diafragman "stängs ned" samt att vätska ansamlas i lungorna, vilket leder till respiratorisk insufficiens och i slutändan döden.

Corona-viruset fungerar som bärare av det okända viruset eftersom det lätt smittar. Det smittar främst genom direktkontakt, t.ex. genom handskakningar, att folk hostar och dylikt. Det smittar också genom blod och andra kroppsvätskor. Men det farliga är att det till viss del är luftburet, och det kan vid gynnsamma förhållanden överleva 4-5 dygn utanför kroppen. Enkelt förklarat fungerar Corona-viruset som ett slags "infiltratör" och gör att leukocyterna blir "förvirrade" och inte hinner agera innan det oidentifierade viruset som åker snålskjuts med Corona-viruset spridit sig till hjärnan.

Detta virus var avsett för biologisk krigföring, men kom på något sätt ut i populationen. Det är i alla fall teorin, eftersom det är ett s.k. Chimera-virus med tydlig tecken på att det är framtaget med bioteknik. Det Kina säger är desinformation, vilket man bland annat kan se på deras desperata försöka att hindra viruset från att spridas med karantän av miljonstäder.

Räkna med mycket hög dödlighet och smittospridning när viruset väl etablerat sig. Uppskattningar ligger på uppåt 20% mortalitet för smittade.

Senast redigerad av KoloKille den 2020-01-25 klockan 12:52.
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 12:48   #129
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Okej, detta inägg är helt seriöst. Ta till er av det om ni vill. Jag kommer inte att avslöja hur jag vet detta, men jag kan säga att jag har viss insyn. Jag skriver det så lättförklarligt jag kan:

För kännedom så är detta ett framtaget Chrimera-virus. Det betyder att det är ett skräddarsytt virus där man med bioteknik kombinerat Corona-viruset med ett annat hittills oidentifierat virus som verkar neurobiologiskt genom att angripa hjärnstammen, som kontrollerar respirationssystemet. Teorin är att det oidentifierade viruset angriper kopplingen mellan astrocyterna och nervtrådarna i hjärnstammen, men det behövs fler obduktioner för att fastställa det. Symptomen på det är att diafragman "stängs ned" samt att vätska ansamlas i lungorna, vilket leder till respiratorisk insufficiens och i slutändan döden.

Corona-viruset fungerar som bärare av det okända viruset eftersom det lätt smittar. Det smittar främst genom direktkontakt, t.ex. genom handskakningar, att folk hostar och dylikt. Det smittar också genom blod och andra kroppsvätskor. Men det farliga är att det till viss del är luftburet, och det kan vid gynnsamma förhållanden överleva 4-5 dygn utanför kroppen. Enkelt förklarat fungerar Corona-viruset som ett slags "infiltratör" och gör att leukocyterna blir "förvirrade" och inte hinner agera innan det oidentifierade viruset som åker snålskjuts med Corona-viruset spridit sig till hjärnan.

Detta virus var avsett för biologisk krigföring, men kom på något sätt ut i populationen. Det är i alla fall teorin, eftersom det är ett s.k. Chimera-virus med tydlig tecken på att det är framtaget med bioteknik. Det Kina säger är desinformation, vilket man bland annat kan se på deras desperata försöka att hindra viruset från att spridas med karantän av miljonstäder.

Räkna med mycket hög dödlighet och smittospridning när viruset väl etablerat sig. Uppskattningar ligger på uppåt 20% mortalitet för smittade.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 12:52   #130
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Håna mig bäst du vill, men detta är på en helt annan nivå än tidigare.
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 12:55   #131
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Okej, detta inägg är helt seriöst. Ta till er av det om ni vill. Jag kommer inte att avslöja hur jag vet detta, men jag kan säga att jag har viss insyn.
Såklart.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 12:59   #132
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Såklart.
Och du skulle veta bättre?

Mitt råd till er är att börja bunkra varor och förbereda er på det värsta om viruset får fotfäste i Europa. Förhoppningsvis håller det sig i Asien.
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 13:07   #133
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Och du skulle veta bättre?

Mitt råd till er är att börja bunkra varor och förbereda er på det värsta om viruset får fotfäste i Europa. Förhoppningsvis håller det sig i Asien.
Jag har inte påstått mig veta nåt om detta virus. Det är du som påstår en massa. Hosta upp bevis om du ska komma med en massa påståenden. Annars kan du dra igen kaktuggen.

Det jag påstår är att du inte alls "har viss insikt" i detta. Att du skulle sitta här på kolo och ha nån slags insikt i att detta är ett virus framtaget för biologisk krigsföring är rent löjeväckande. Om du hade någon sådan insikt skulle du definitivt inte sitta här och berätta om det.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 13:16   #134
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag har inte påstått mig veta nåt om detta virus. Det är du som påstår en massa. Hosta upp bevis om du ska komma med en massa påståenden. Annars kan du dra igen kaktuggen.

Det jag påstår är att du inte alls "har viss insikt" i detta. Att du skulle sitta här på kolo och ha nån slags insikt i att detta är ett virus framtaget för biologisk krigsföring är rent löjeväckande. Om du hade någon sådan insikt skulle du definitivt inte sitta här och berätta om det.
Jag kan inte presentera några bevis utan att röja min position. Men jag kan säga att jag inte direkt har varit inblandad i analyser av viruset eftersom jag är baserad i Sverige. Jag har fått information från kollegor vid WHO i Schweiz.

Det enda jag vill är att hjälpa er att få ett försprång när det gäller förberedelser inför en kommande katastrof.
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-25, 13:34   #135
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 517
Det verkar dumt av ett virus att döda sin värd. Lite som ebola där viruset dödar innan värden hinner sprida viruset till andra.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)