Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-10, 18:48   #31
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Oj, vad hände och hur skadade du den?
Stenhård träning där jag gick till fail för ofta, tränade för ofta och hade alltför aggressiv progression. Till slut sa det pang när jag körde marklyft märkligt nog :/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 18:57   #32
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Comeback idag efter en helvetes grisförkylning, boom schakalack, boom schakalack!

Bengtpress 5/3/1 på schemat! Wave 1 på cykel 1.

Bengtpress - 5/3/1 - 5x57,5 kg, 5x67,5 kg, 5+ set landade på 12x75 kg
Lutande hantelpress 3x10 med 26 kg hantlar
Stångrodd 8x50 kg, 8x60 kg, 8x70 kg och 6x80 kg
Chins 3 set 5 reps
Tricepsextensions med stång 4x10 30 kg

Hade lite ångest inför bänken då jag kört rehab länge och det var längesen jag hade mer än 60 kg på stången, dessutom varit sjuk flera veckor. Ingen viktvana så jag förväntade mig faktiskt inte att orka mer än 5 reps på 5+ setet. Var en lättnad att orka en 12a och ha massor kvar i tanken. Det lovar gott för framtiden, kommer att klara många cykler innan jag kommer till ett stopp
Imorgon knäböj 5/3/1, spännande! Lite småkänningar i högra benet, lite överbelastat efter 10 mil cykling per vecka på gammal gubbcykel utan växlar senaste månaderna och två tunga böjpass i veckan. Ibland backintervaller på det. Nu har jag i alla fall slutat cykla till jobbet och jag vilar från backintervaller också samt har bara ett böjpass i veckan så det borde bli bättre snart. Blir det värre får jag lugna mig några veckor med böjen, men sköter jag bara stretching och knådning av låren så bör det snart bli bättre
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal

Senast redigerad av Bubblan84 den 2013-10-10 klockan 19:04.
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 20:02   #33
LIFT
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 423
Härligt med comeback!
Grymma vikter du kör på!
LIFT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 06:58   #34
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av LIFT Visa inlägg
Härligt med comeback!
Grymma vikter du kör på!
Mycket härligt!
Tackar, hehe jag som tycker jag har sänkt vikterna så jävulskt :P

Får se hur det blir med träning idag, vaknade med ont som fan i högra halsmandeln... Om det går över så blir det ett lätt benpass där jag inte tar några extra reps på 5+ setet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 09:03   #35
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Blir ingen träning. Sambon har haft precis samma ensidiga halsont i ett par dagar. Förbannade jävla virus! Lämna mig ifred!!

Såg Pumping iron igår kväll med damen, förjävla kung rulle som man bara måste se då och då Arnold har varit hennes idol när hon var liten, toknajs att kunna se sån film med damen. Vad som är lite ballt är att hennes farsa var förjävla lik Arnold när han var yngre, grymt bitig också så likheten fanns inte bara i ansiktet. När de var utomlands fick han inte vara ifred då alla skrek efter Arnold
Efter det såg vi Total rebuild där Arnold gjorde comeback och vann sin 7e Mr Olympia. Jävligt coolt att få se Tom Platz och Frank Zane på scenen också. Tom Platz såg ju precis ut som Brad Pitt i Inglorious Basterds fast jävligt mycket bitigare, framförallt benen och tre gånger så feta käkmuskler
Vete fan om Arnold borde ha vunnit 1980 faktiskt, var många som var i riktigt bra form där! Men de gillade väl den symmetri han hade, med lite mindre ben än vad många andra på scenen hade.
De var nog lite mer discobyggare på 80-talet
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 20:59   #36
LIFT
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 423
hur går det? frisk snart?
btw, jag är ledig alla onsdagar. Så om du skulle träna någon onsdag och vill träna med någon så hojta
Min polare brukar träna då och då (MattiasP90 på kolozzeum), men han har inte prioriterat gymmet alls de senaste 2 veckorna, men om man har tur kanske man även kan få med honom. Får annars ta och släpa/bära han till gymmet.

Senast redigerad av LIFT den 2013-10-14 klockan 21:04.
LIFT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-15, 15:14   #37
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av LIFT Visa inlägg
hur går det? frisk snart?
btw, jag är ledig alla onsdagar. Så om du skulle träna någon onsdag och vill träna med någon så hojta
Min polare brukar träna då och då (MattiasP90 på kolozzeum), men han har inte prioriterat gymmet alls de senaste 2 veckorna, men om man har tur kanske man även kan få med honom. Får annars ta och släpa/bära han till gymmet.
Frisk nu, just hemkommen från gymmet. Ledig idag så jag sov ut rejält från ca 00.30 till närmare 11.00, fyfan så skönt!
Imorgon tänkte jag träna runt 10.15 eller så lite marklyft och frontböj, börjar jobba 12.00.

Dagens pass

Uppvärmning - Cuffar

Militärpress – 5/3/1 3x32,5 kg, 3x37,5 kg och 3+ set landade på 12x42,5 kg
Snebänk 3x10 på 55 kg
Sidolyft 3x10 på 8 kg
Chins – 5x5 kv
Stångcurl 4x10 27,5 kg
Omvänd curl (lätt, rehab för underarm) 2x10 22 kg

5+ setet skulle vara på 40 kg men jag läste av fel vecka så jag råkade lasta 2,5 kg för mycket. Men det gick bra ändå. Skönt att veta att jag gjorde 12 reps redan nu på det som är nästa veckas 1+ set
Vetskapen att jag har massor med muskelminne att plocka av är också betryggande. Borde kunna göra 12 reps som jag har som tak i många veckor framöver på mina arbetsset
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 11:15   #38
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Dagens pass avklarat. Skönt såhär i början av programmet att vikterna är låga och att seten ligger långt ifrån fail. Min kropp behöver den "rehaben".

Uppvärmning - cuffar
Frivändningar 3x30 kg, 3x40 kg, 3x50 kg, 3x60 kg och 1x70 kg, LÄTT!

Marklyft – 5/3/1 3x70 kg, 3x80 kg och 3+ setet landade på 12x90 kg LÄTT och långt ifårn fail.
Frontböj 3x10 50 kg
Bencurl 3x10 55 kg
Ryggresningar (lätta) 3x10 kv 1 set 2x10 kg
Mage – 5x10 reps, crunches med kv 3 set och 2 set i maskin på drygt halva stacken.

Känner mig fräsch nu efteråt. Skönt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal

Senast redigerad av Bubblan84 den 2013-10-16 klockan 11:22.
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 13:26   #39
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Dagens pass avklarat. Skönt såhär i början av programmet att vikterna är låga och att seten ligger långt ifrån fail. Min kropp behöver den "rehaben".

Uppvärmning - cuffar
Frivändningar 3x30 kg, 3x40 kg, 3x50 kg, 3x60 kg och 1x70 kg, LÄTT!

Marklyft – 5/3/1 3x70 kg, 3x80 kg och 3+ setet landade på 12x90 kg LÄTT och långt ifårn fail.
Frontböj 3x10 50 kg
Bencurl 3x10 55 kg
Ryggresningar (lätta) 3x10 kv 1 set 2x10 kg
Mage – 5x10 reps, crunches med kv 3 set och 2 set i maskin på drygt halva stacken.

Känner mig fräsch nu efteråt. Skönt!
Skönt pass! jag kör själv aldrig frontböj, fast jag vet att det är grymt bra. Framsida lår kör jag i smith-maskinen och i "benspark" rörelsen, annars cyklar, löper och promenerar jag mycket ju. Så tycker den delen av benen får sitt ändå prioriterar dock bansidan ganska mycket, brukar oftast köra knäböj, raka mark, benpress och bencurl på benpasset.
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 13:40   #40
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Skönt pass! jag kör själv aldrig frontböj, fast jag vet att det är grymt bra. Framsida lår kör jag i smith-maskinen och i "benspark" rörelsen, annars cyklar, löper och promenerar jag mycket ju. Så tycker den delen av benen får sitt ändå prioriterar dock bansidan ganska mycket, brukar oftast köra knäböj, raka mark, benpress och bencurl på benpasset.
Mycket skönt! Men det kommer att kännas värre om några månader då vikterna ökas, nog för att pumpen i nedre ryggen är förjävlig av högreps mark inför frontböjen
Började köra frontböj i somras och blev kär direkt. Löper, cyklar och promenerar en hel del jag också. Det underhåller väl benen ok men vill man ha väx och styrka så måste det till tyngre träning

Juste, glömde att jag körde 2 set sittande vadpress med 20 reps idag. Lätt vikt men dra åt h-vete vad det brände vid slutet av seten!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 14:06   #41
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Skönt pass! jag kör själv aldrig frontböj, fast jag vet att det är grymt bra. Framsida lår kör jag i smith-maskinen och i "benspark" rörelsen, annars cyklar, löper och promenerar jag mycket ju. Så tycker den delen av benen får sitt ändå prioriterar dock bansidan ganska mycket, brukar oftast köra knäböj, raka mark, benpress och bencurl på benpasset.
Framsidan verkar få sig en hel del i ditt program ja. Det jag gillar mest med just frontböjen är att man kommer ner djupt och bålen får jobba på riktigt bra samtidigt som man får en riktigt skön känsla i benen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 20:02   #42
LIFT
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 423
Bra pass där !
Höga vikter (enligt mig då) fastän du kör rehabing.
"Your warmup is my workout"

Hur kör du ditt schema nu? tänkte att det var ju onsdag idag och enligt ditt schema (det i första inlägget) så är inte onsdagar någon träningsdag?
LIFT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 22:10   #43
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av LIFT Visa inlägg
Bra pass där !
Höga vikter (enligt mig då) fastän du kör rehabing.
"Your warmup is my workout"

Hur kör du ditt schema nu? tänkte att det var ju onsdag idag och enligt ditt schema (det i första inlägget) så är inte onsdagar någon träningsdag?
Hehe, lite tyngre än rehab men ändå lite rehabinspirerade vikter
Var sjuk i måndags så jag flyttade fram träningsdagarna en dag den här veckan. Blir vilodag imorgon då och det behövs, träningsvärk i hela kroppen nu då jag varit sjuk så länge och ovan träning

Kommer inte att köra deload efter första cykeln nu heller utan kör det efter nästa cykel. Detta då jag varit sjuk så mycket. Enligt Wendler är det numer ok att köra deload var sjunde vecka istället för var fjärde vecka också, det känns bra!
Kommer nog att köra deloadvecka var sjunde vecka nu i början medans vikterna är någorlunda lätta och jag känner mig fräsch i kroppen. Lär bli slitigare längre fram i programmet då vikterna ökar och då blir det nog oftare deload var fjärde vecka.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 12:34   #44
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Träningsvärken från helvetet idag! Var på massage hos min sjukgymnast, höll på att dö när trapzen knådades och det var en jävla tur att jag bara kör överkroppsmassage. Benen är som styltor idag! Får aldrig mer hända att jag är borta så här länge pga sjukdom!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 12:59   #45
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Just hemkommen från gymmet. Ledig idag, så även min sambo så jag fick med henne också!

Bänkpress 5/3/1

Uppvärmning - Cuffar

Bänkpress - 5/3/1 - 3x62,5 kg, 3x70 kg, 3+ setet landade på 11x80 kg
Hantelpress 3x10 25 kg hantlar
Stångrodd 8x50 kg, 8x60 kg, 8x70 kg, 8x80 kg, 6x80 kg
Chins 3,3,3
Latsdrag 3x8 på 61 kg
Tricepsextensions med stång 3x10 på 30 kg
Triceps pushdowns med rep 2x10 på lätt vikt

Tänkte innan bänken att jag skulle göra 10 reps, gjorde 11 och det var allt jag hade i mig idag. Styrkan bör bli bättre för varje vecka, har mycket att ta igen innan toppformen är nådd
Damen brukar köra 4x14 på 32,5 kg i bänken men jag tänkte att när jag är med som pass så ska hon få köra tyngre. Även hon har varit sjuk i flera veckor så hon var rätt ut form. Fick iaf iväg några reps (2-3 själv) på 40 kg vilket jag tycker är bra för en tjej som just börjat träna
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)