Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-12, 22:24   #16
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Röka cigaretter i stora mängder ökar testot kraftigt. Finns studier på det. Jag röker själv och har fått påtaglig effekt av det. Jag kan träna på som satan med en kopp kaffe och några cigg innan passet, även om jag sovit och ätit dåligt innan. Det har också gjort min röst djupare och manligare. Härdat mitt ansikte och minskat min aptit(kroppsfett).
Känns som en bedömt dålig idé oavsett effekt på testosteronproduktion.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 22:28   #17
Crillos
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 163
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Känns som en bedömt dålig idé oavsett effekt på testosteronproduktion.
Må så vara. Men jag gav svar på tal.
Crillos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 22:33   #18
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Röka cigaretter i stora mängder ökar testot kraftigt. Finns studier på det. Jag röker själv och har fått påtaglig effekt av det. Jag kan träna på som satan med en kopp kaffe och några cigg innan passet, även om jag sovit och ätit dåligt innan. Det har också gjort min röst djupare och manligare. Härdat mitt ansikte och minskat min aptit(kroppsfett).
Alright! Tack för svar. Jag bedömer dock risks vs benefits här ej värt det för min del. Jag har alltid varit emot "droger" (förutom alkohol) samtidigt som alla har rätt att göra vad de vill med sina kroppar.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 22:37   #19
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jao, kanske är den mytomspunna "30-årskrisen" eller faktumet att jag bara har legat med 3 tjejer. Män ska ha legat med runt 100 tjejer innan de blivit 30.
Du kan ju börja med att kolla på hur många sexpartners folk har i snitt.
Runt 6 som medel och att övre kvartilen hamnar kring 15 är vanliga siffror...
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 22:48   #20
Crillos
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 163
Om jag får spåna lite i ämnet..alla situationer som försätter i kroppen i s.k kamp-läge (kämpa,fly,ge upp) ger ju ett enormt adrenalin påslag och rimligen högre testonivåer på sikt tänker jag(eller också omedelbart??) för att kunna slåss.

Så att börja med kampsport skulle ju kunna vara ett bra sätt. De som lyckas bra med det har ju troligen höga testo nivåer till att börja med. Men det kanske vore något för någon med lägre nivåer också att testa, för att på sikt höja sitt eget. Vad sägs om den teorin??
Crillos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 23:06   #21
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jao, kanske är den mytomspunna "30-årskrisen" eller faktumet att jag bara har legat med 3 tjejer. Män ska ha legat med runt 100 tjejer innan de blivit 30. Dessutom ska de vara 1,8 m långa (jag är 1,73 m) och vara muskulösa, annars är du inte en riktig man utan en fjollig, tofflande & pudlande mes till "man".

Det är kanske inget konstigt med det, men långt ifrån optimalt (kolla på majoriteten av alla unga mesiga killar idag som fortfarande är singlar, varav många oxå fortfarande oskulder - I wonder why). Precis som ett bränsle inte hjälper en bil om den ändå inte har någonstans att åka så kmr inte testosteron att hjälpa om man inte har något att göra i livet - helt sant.

Utmaningen är att jag känner folk som tjatar om att börja med roidz men jag vägrar det om jag inte kan garantera hur det kmr påverka den naturliga testoproduktionen och/eller risken för sterilitet. Så därför söker jag "naturliga sätt" istället om jag inte kan hitta någon privatläkare som kan godkänna lågdoserad TRT.

Testosteron är alltså mannens kraftfullaste bränsle att få skit gjort och leva livet fullt ut och ja, sen behöver han oxå något att få gjort och ett liv att leva fullt ut.
Sånadär myter, 100 tjejer osv är som att man måste hoppa från bron annars är man inte med i gänget. Låter snarare som sexmissbruk. Om TRT så kommer man att bli beroende av olika medeciner i alla fall så måningom och ju färre desto bättre. Som Hasse Alfredsson som uttalade sig om att vara beroende av flera medeciner när han var gammal.

Somliga måste ta sprutor hela livet och själv är jag glad att jag slipper. Har haft otrolog tur att jag inte är sämre än vad jag är efter allt jag gått igenom. Nej, att självmant bli medicinberoende för resten av livet är inget jag skulle göra, jag vill känna mig så fri och självgående så länge som möjligt. Jag är också så envis att om det finns bara en gnutta chans att slippa mediciner om man skärper sig, må vara stenhårt, så tar jag den och slåss för mitt liv för det. Men vi funkar ju olika och vissa måste ha TRT, det förstår jag och stödjer det.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 23:17   #22
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Jag gissar, att ha en dominant position, vara chef t.ex. jackar upp testot mer än något på listan i första inlägget.

Måste finnas studier på det?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 23:23   #23
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag gissar, att ha en dominant position, vara chef t.ex. jackar upp testot mer än något på listan i första inlägget.

Måste finnas studier på det?
Ja det tror jag nog. Fast än mer att säga vad man tycker, alltid, no bullshit. Inte bara hänga med strömmen, utan att sätta ned foten och stå för vad man säger och lyfta vad man tänker. Kanske man får och förtjänar den där chefspositionen, istället för miffot som var där innan. Om du förstår vad jag menar.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 00:14   #24
HenrikJ
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 633
Jag har inte riktigt fattat varför du vill ha högt testo? Anledningen mer muskler förstår jag, men det verkar inte så? För att kunna skryta med det? Eller tror du att du ska bli 190 och spänna på 70 brudar närmsta halvåret om du bara ökar ett par millimol?
__________________
Who's a better lifter than the wind and more? /Roky Erickson
HenrikJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 00:25   #25
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag gissar, att ha en dominant position, vara chef t.ex. jackar upp testot mer än något på listan i första inlägget.

Måste finnas studier på det?
Japp. En TED Talk som faktiskt ger bra exempel oxå.



Vad sägs om en power pose i två minuter innan man går in på gymmet. Nej, jag skojar inte!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 04:44   #26
Crillos
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 163
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag gissar, att ha en dominant position, vara chef t.ex. jackar upp testot mer än något på listan i första inlägget.

Måste finnas studier på det?
Mer än 15%(som cigaretter gör)?

..och man blir väl dominant just p.g.a att testo nivån är hög från början

Det är som att man skulle bli lång om man skulle börja spela basket.

Jag förstår inte hur du menar här.
Crillos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 05:24   #27
LASEGAR
Registered User
 
LASEGARs avatar
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 114
Stundtals på Iron Radio (podcast) så klipper de in en röst som säger att
om man går med i deras maillista (ev något annat, minns ej riktigt), får ett "program"
av Lonnie Lowry som handlar just om hur man naturligt ökar sitt testosteron.
LASEGAR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 07:10   #28
chadd
Registered User
 
chadds avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jao, kanske är den mytomspunna "30-årskrisen" eller faktumet att jag bara har legat med 3 tjejer. Män ska ha legat med runt 100 tjejer innan de blivit 30. Dessutom ska de vara 1,8 m långa (jag är 1,73 m) och vara muskulösa, annars är du inte en riktig man utan en fjollig, tofflande & pudlande mes till "man".

Det är kanske inget konstigt med det, men långt ifrån optimalt (kolla på majoriteten av alla unga mesiga killar idag som fortfarande är singlar, varav många oxå fortfarande oskulder - I wonder why). Precis som ett bränsle inte hjälper en bil om den ändå inte har någonstans att åka så kmr inte testosteron att hjälpa om man inte har något att göra i livet - helt sant.

Utmaningen är att jag känner folk som tjatar om att börja med roidz men jag vägrar det om jag inte kan garantera hur det kmr påverka den naturliga testoproduktionen och/eller risken för sterilitet. Så därför söker jag "naturliga sätt" istället om jag inte kan hitta någon privatläkare som kan godkänna lågdoserad TRT.

Testosteron är alltså mannens kraftfullaste bränsle att få skit gjort och leva livet fullt ut och ja, sen behöver han oxå något att få gjort och ett liv att leva fullt ut.
Läser detta och tänker du är 16 år gammal. Du borde ha skyhög testo.
chadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 07:27   #29
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Mer än 15%(som cigaretter gör)?

..och man blir väl dominant just p.g.a att testo nivån är hög från början

Det är som att man skulle bli lång om man skulle börja spela basket.

Jag förstår inte hur du menar här.
Kolla TED Talk videon som jag postade. Du kan höja ditt testosteron genom att "presentera dig" eller posa såsom kraftfull.

Givetvis ligger det säkert i någons natur att blir mer dominant genom att ha höjda nivåer - forskning pekar ju på att det kan uppehållas genom att vara dominant.

Skaffa barn och ta hand om barn har ju visat sig sänka testosteron nivåerna å andra sidan.

Citat:
Working with a group of about 600 men participating in the survey, the team measured morning and evening salivary testosterone levels in 2005, when the men were about age 21, then again in 2009.

The researchers found that men with the highest levels of testosterone were more likely to become committed partners and fathers—at which point they showed steeper drops in testosterone than did their single, childless counterparts. New fathers showed a 26% drop in morning levels and a 34% decrease in evening levels, compared with single nonfathers, whose morning and evening testosterone went down by 12% and 14%, respectively (a decline attributable to the passing years). The study also revealed that testosterone levels were lowest in men who reported spending the greatest amount of time spent caring for their children. Low levels of the hormone also correlated with the age of the children, with the sharpest declines seen in men whose youngest child was less than a month old, the team reports online today in the Proceedings of the National Academy of Sciences.
Fatherhood Decreases Testosterone
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 09:56   #30
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Sov bra, må bra, ät bra och träna bra.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)