Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-23, 13:26   #31
strikt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 700
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Vissa människor vinner på lotto trots att chansen är en på 7 miljoner eller ngt. Betyder det att de fuskar?
Nu är det ju några varje år som vinner massa miljoner på spel.

Så vart är alla "genlotter" per år som ska matcha detta?

Svar, sluta vara blåögd!
strikt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:31   #32
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Vissa människor vinner på lotto trots att chansen är en på 7 miljoner eller ngt. Betyder det att de fuskar?
Fast det där var ju ett lite konstigt exempel, har hon tur när hon lyfter vikten eller menar du att hon har någon genetisk defekt som gör henne monsterstark?

Nu finns det ju faktiskt genetiska under så vem vet..Men å andra sidan är det Ryssland
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:31   #33
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av strikt Visa inlägg
Nu är det ju några varje år som vinner massa miljoner på spel.

Så vart är alla "genlotter" per år som ska matcha detta?

Svar, sluta vara blåögd!
Missade du poängen så grovt, verkligen? Det är ganska många fler som spelar lotto än det är tjejer som satsar på styrkelyft, eller för den delen ens styrketränar ordentligt.
Att inte kategorativt uttala sig om något man faktiskt inte vet, och som inte är orimligt rent statistiskt sett, är inte att vara blåögd.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:33   #34
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Missade du poängen så grovt, verkligen? Det är ganska många fler som spelar lotto än det är tjejer som satsar på styrkelyft, eller för den delen ens styrketränar ordentligt.
Att inte kategorativt uttala sig om något man faktiskt inte vet, och som inte är orimligt rent statistiskt sett, är inte att vara blåögd.
Det är orimligt för det är inte 1 på 7 miljoner det handlar om utan snarare någon allvarlig genetisk defekt som att hon är hermafrodit och hamnade i puberteten som 9åring och samtidigt blivit coachad av världseliten sen hon kunde stå för att det ska vara möjligt.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:33   #35
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Fast det där var ju ett lite konstigt exempel, har hon tur när hon lyfter vikten eller menar du att hon har någon genetisk defekt som gör henne monsterstark?

Nu finns det ju faktiskt genetiska under så vem vet..Men å andra sidan är det Ryssland
Uppenbarligen menar jag att hon kanske har vunnit på det genetiska lotteriet.
Lotteri var för övrigt inte ett exempel, utan en liknelse. Jag kunde lika gärna sagt, "bli träffad av blixten" eller något.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:38   #36
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Det är orimligt för det är inte 1 på 7 miljoner det handlar om utan snarare någon allvarlig genetisk defekt som att hon är hermafrodit och hamnade i puberteten som 9åring och samtidigt blivit coachad av världseliten sen hon kunde stå för att det ska vara möjligt.
Jag sade inte att chansen var 1 på 7 miljoner. Den kan vara mindre, den kan vara större. Det var återigen inte poängen.
Hur vet du förresten att chansen är såpass mycket mindre än så? Länk till studier av genetik och styrkefördelning hos den kvinnliga populationen, eller dylikt, tack.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-03-23 klockan 13:39.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:40   #37
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Jag sade inte att chansen var 1 på 7 miljoner. Den kan vara mindre, den kan vara större. Det var inte poängen.
Hur vet du förresten att chansen är såpass mycket mindre än så? Länk till studier av genetik och styrkefördelning hos den kvinnliga populationen, eller dylikt, tack.
Eller så kan du öppna ögonen och faktiskt kolla på resultaten. Det är lika rimligt att vara misstänksam i det här fallet som att vara misstänksam om en 13årig pojke bänkade 180 vägandes 70.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:44   #38
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Vissa människor vinner på lotto trots att chansen är en på 7 miljoner eller ngt. Betyder det att de fuskar?
Försvara inte övergrepp av barn. Det finns tillfällen då det kan vara roligt att dra saker till sin spets och argumentera bara för att det går. Sedan finns det tillfällen där man får sätta ner foten och säga att det här är inte okej. Jag tycker att detta är helt förkastligt och jag hoppas att åtminstone några som läser här tar detta till sig och får sig en tankeställare. Sedan blir jag också besviken på arrangörerna av Arnolds Classic över att de aktivt uppmuntrar det här.

Senast redigerad av Stefan J den 2013-03-23 klockan 13:46.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:46   #39
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Eller så kan du öppna ögonen och faktiskt kolla på resultaten. Det är lika rimligt att vara misstänksam i det här fallet som att vara misstänksam om en 13årig pojke bänkade 180 vägandes 70.
Återigen så missar du poängen. Jag vänder mig inte emot hälsosam misstänksamhet. Jag vänder mig emot kategorativa uttalanden om något man inte rimligtvis kan veta, särskilt som det är långt ifrån en statistisk omöjlighet. Det är ganska osannolikt att ett 13 årigt barn är en pianovirtuos, bättre än 99.999% av alla pianister i världen, men det händer likväl, och ingen ropar varg då. Det är lite lustigt, faktiskt.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:48   #40
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Återigen så missar du poängen. Jag vänder mig inte emot hälsosam misstänksamhet. Jag vänder mig emot kategorativa uttalanden om något man inte rimligtvis kan veta, särskilt som det är långt ifrån en statistisk omöjlighet. Det är ganska osannolikt att ett 13 årigt barn är en pianovirtuos, bättre än 99.999% av alla pianister i världen, men det händer likväl, och ingen ropar varg då. Det är lite lustigt, faktiskt.
Det är väl inte konstigt att mistankarna blir större när det gäller fysiska prestationer som, styrka. Svårt att fejka pianospelandet.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:50   #41
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Återigen så missar du poängen. Jag vänder mig inte emot hälsosam misstänksamhet. Jag vänder mig emot kategorativa uttalanden om något man inte rimligtvis kan veta, särskilt som det är långt ifrån en statistisk omöjlighet. Det är ganska osannolikt att ett 13 årigt barn är en pianovirtuos, bättre än 99.999% av alla pianister i världen, men det händer likväl, och ingen ropar varg då. Det är lite lustigt, faktiskt.
Det är inte alls långt ifrån en statistisk omöjlighet utan det är i samma statistiska intervall som om en blekfet dvärg sprang 100 m på 8.9 sekunder^^
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:50   #42
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Försvara inte övergrepp av barn. Det finns tillfällen då det kan vara roligt att dra saker till sin spets och argumentera bara för att det går. Sedan finns det tillfällen där man får sätta ner foten och säga att det här är inte okej. Och jag tycker inte att det här är okej och jag hoppas att åtminstone några somläser här tar detta till sig och får sig en tankeställare.
Förolämpa inte människor när du inte har kött på benen.
Jag hoppas verkligen att du aldrig kommer jobba som domare eller ngt liknande. Det är skrämmande när folk påstår sig veta något som de rimligtvis inte kan veta med säkerhet. Du gör en bedömning som ENBART baserar sig på att "folk kan inte vinna lotto för det är osannolikt". Eller har du några andra källor, information om tränare, föräldrar etc? Var vänlig presentera dem då.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:53   #43
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Det är väl inte konstigt att mistankarna blir större när det gäller fysiska prestationer som, styrka. Svårt att fejka pianospelandet.
Förstår inte alls hur du tänker. Fejkar hon lyftet?
Stefan J påstår övergrepp på barn. Man skulle likväl kunna tänka att ett barngeni har blivit drillat från barnsben, inte fått mat och blivit slaget om det inte övat piano, osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Det är inte alls långt ifrån en statistisk omöjlighet utan det är i samma statistiska intervall som om en blekfet dvärg sprang 100 m på 8.9 sekunder^^
Återigen, hur vet du vad chansen är?
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:57   #44
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Förstår inte alls hur du tänker. Fejkar hon lyftet?
Stefan J påstår övergrepp på barn. Man skulle likväl kunna tänka att ett barngeni har blivit drillat från barnsben, inte fått mat och blivit slaget om det inte övat piano, osv.



Återigen, hur vet du vad chansen är?
Jag har inte sagt att jag vet vad chansen är, utan att det aldrig har hänt förut, I NÄRHETEN. 13åringa KILLAR brukar i regel bänka runt 20-30 kg. Eddie Berglund som antagligen är ett av världens största fenomen inom lyftning bänkade vad, 80-90 kg som 13åring, och har generna och blev tränad ifrån grunden av sin pappa som är otroligt känd för sin bänkkunskap och styrka då han bänkade 205(? 200?) kg raw i -75. Sen har vi den här 13åriga tjejen som bänkar 110 kg plättlätt. Du argumenterar för att man visst kan hoppa till månen, bara för att ingen annan gjort det är det inte omöjligt. JO, det ligger långt utanför zonen för vad som är möjligt ren. Det hade du vetat om du var öht insatt i lyftning.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 14:09   #45
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Jag har inte sagt att jag vet vad chansen är, utan att det aldrig har hänt förut, I NÄRHETEN. 13åringa KILLAR brukar i regel bänka runt 20-30 kg. Eddie Berglund som antagligen är ett av världens största fenomen inom lyftning bänkade vad, 80-90 kg som 13åring, och har generna och blev tränad ifrån grunden av sin pappa som är otroligt känd för sin bänkkunskap och styrka då han bänkade 205(? 200?) kg raw i -75. Sen har vi den här 13åriga tjejen som bänkar 110 kg plättlätt. Du argumenterar för att man visst kan hoppa till månen, bara för att ingen annan gjort det är det inte omöjligt. JO, det ligger långt utanför zonen för vad som är möjligt ren. Det hade du vetat om du var öht insatt i lyftning.
Nej, hade du haft grundläggande förståelse av statistisk och sannolikhet så hade du förstått att sample sizen är rätt liten, om du ens förstår varför det är relevant. Säg mig, hur många aktiva styrkelyftare finns det som är tjejer runtom i världen?
Du vet att det finns tjejer som föds med X och Y kromosomer som tävlar på olympisk nivå i olika sporter? För inte så länge sedan var det t.ex. tal om barn som föddes med myostatin-mutationer. Det är klart att detta är en otrolig och osannolik prestation. Det var ju därför jag länkade den i första taget. Bara tråkigt när folk kommer och ropar varg direkt. Har du inget direkt bevis så håll misstankarna för dig själv. Jag tror det t.o.m. förbjudet i reglerna att anklaga någon för doping utan bevis.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-03-23 klockan 14:10.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)