Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-05-10, 20:27   #61
tntballe
Baconanist
 
tntballes avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: BACONtown
Inlägg: 6 140
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Så när du spänner upp dig och tappar stången kan du iaf bryta ett revben?


Edit: Jag och bumbi tänkte lika.
Bröstkorgen är flexibel samtidigt som du inte behåller fullt uppspänt läge när det skiter sig. Och ja, jag har testat att ligga klämd på det sättet, inte med full fart ner men så fort jag vågade utan att slita på stången.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Mary Anne Radmacher
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow."
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 21:54   #62
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Har du ens sett en bänkpressolycka när nån tappar stången?
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 22:12   #63
tntballe
Baconanist
 
tntballes avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: BACONtown
Inlägg: 6 140
Ja, men ingen där dom använt skydden på rätt sätt.
Postat via en mobil enhet
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 22:22   #64
Arf Pingvin
Hårdrockare
 
Arf Pingvins avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 3 014
Precis allt kan hända. Jag har sett en underarm gå tvärt av, radius och ulna. Jag vill ha både passare och korrekt använda safetyracks. Hellre en passare för mycket än en för lite.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av thezet
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 22:49   #65
hertzman
Registered User
 
hertzmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 2 237
Citat:
Ursprungligen postat av mpersson Visa inlägg
Antingen det eller så tar han emot kritiken som den vuxna personen klovaren faktiskt va och gör något åt saken.
Då får man väl för i helvete prata med killen, inte sparka honom i pungen över nätet. Han hade väl helt enkelt inte koll. Att han ställer upp och klovar ska han ha tack för, inte få en massa skit. Jag har själv klovat några gånger, det är jävligt nervöst och ofta med kort varsel. Att klovarna har rätt kunskap är upp till arrangören av tävlingen, någon borde så klart ha pratat med honom. Det var knappast hans mening att förstöra din tävling, han ställde upp på sin fritid för att se till att du och andra kan lyfta.
hertzman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 21:53   #66
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Lösningsförslag:
  • Du, mpersson, kan utbilda fem dultiga klovare så att de kan föregå med gott exempel på nästa tävling.
  • Du, mpersson, kan ställa upp och klova på ett par tävlingar och visa hur det ska gå till.
Det här var rätt bra förslag.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 19:54   #67
SteveMiller
Registered User
 
SteveMillers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 132
Riktigt tråkigt!
SteveMiller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-14, 22:00   #68
Stolpen
Avregistrerad
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 562
Citat:
Ursprungligen postat av mpersson Visa inlägg
Nu hände ju inget allvarligt, som tex någon får framvikt i böj. Hur skulle detta senario se ut med dåliga klovare?

De vore verkligen inte dumt med en intensiv utbildning några kvällar om året på klubbarna runt om i sverige. Jag vet att de pratats om på JSK iaf.
Ett utkast till PM för klovare/passare och underlag för utbildning finns nu här:
http://stolpenjskpower06.com/Aktuellt.html
Vi i JSK kommer att genomföra utbildning i sommar före serie 3.
Stolpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 00:27   #69
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen Visa inlägg
Ett utkast till PM för klovare/passare och underlag för utbildning finns nu här:
http://stolpenjskpower06.com/Aktuellt.html
Vi i JSK kommer att genomföra utbildning i sommar före serie 3.
Vill bara tipsa om att förbundet också har en klovarutbildning. Vi körde den innan UJSM 2010.

mvh
the_PL_man
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 01:23   #70
Stolpen
Avregistrerad
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 562
Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
Vill bara tipsa om att förbundet också har en klovarutbildning. Vi körde den innan UJSM 2010.

mvh
the_PL_man
Man skall inte behöva anlita förbundet för att genomföra en klovarutbildning, det tycker jag att man ska klara av med egna resurser i sin klubb.

Dessutom är det bra att ha ett PM som man kan använda som stöd även EFTER utbildningen.
Stolpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 15:21   #71
mpersson
-105kg Svensk sisu
 
mperssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 3 213
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen Visa inlägg
Ett utkast till PM för klovare/passare och underlag för utbildning finns nu här:
http://stolpenjskpower06.com/Aktuellt.html
Vi i JSK kommer att genomföra utbildning i sommar före serie 3.
Japp såg detta !
mpersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 18:51   #72
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen Visa inlägg
Man skall inte behöva anlita förbundet för att genomföra en klovarutbildning, det tycker jag att man ska klara av med egna resurser i sin klubb.
Det kanske finns utbildningsmaterial att få tag på så slipper man göra sitt eget?
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 21:06   #73
Stolpen
Avregistrerad
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 562
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Det kanske finns utbildningsmaterial att få tag på så slipper man göra sitt eget?
Jag har letat på förbundets hemsida efter utbildningsunderlag men ej hittat något.
Om man förlitar sig på att andra (SSF) hela tiden skall göra jobbet (utbilda) så engagerar man ju sig själv (klubben) inte alls lika mycket som om man själv "tvingas" ta fram utbildningsunderlag samt utbildar och instruerar sina egna medlemmar.
Stolpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 15:11   #74
Nisse Stark
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 134
Det kanske är dags för alla inom styrkesporten att fundera på vilken status vi vill ha på vår idrott. Klubbar som inte kan arrangera tävlingar, både lyftare och ledare som inte kan regelverk, funktionärer som inte utbildas i sin funktion. Jag har hittills aldrig sett någon annan idrotts där man tävlar i elitgrupper och inte vet vad man pysslar med för att få det att funka.
Snacka om att köra ned oss själva till gräsrotsnivå! Men när det ställs krav så blir det ett jävla liv på vissa, särskilt här på nätet. Nä dags ställa krav på ALLA inte bara klovare och domare och funktionärer. Inför en obligatorisk utbildning med certifiering för alla klubbar som vill ha tävlingsverksamhet hos oss så kanske vi snart kan bli lite proffessionella på alla plan.
Nisse Stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 19:30   #75
MagnusLindqvist
Registered User
 
MagnusLindqvists avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Falköping
Inlägg: 240
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Stark Visa inlägg
Det kanske är dags för alla inom styrkesporten att fundera på vilken status vi vill ha på vår idrott. Klubbar som inte kan arrangera tävlingar, både lyftare och ledare som inte kan regelverk, funktionärer som inte utbildas i sin funktion. Jag har hittills aldrig sett någon annan idrotts där man tävlar i elitgrupper och inte vet vad man pysslar med för att få det att funka.
Snacka om att köra ned oss själva till gräsrotsnivå! Men när det ställs krav så blir det ett jävla liv på vissa, särskilt här på nätet. Nä dags ställa krav på ALLA inte bara klovare och domare och funktionärer. Inför en obligatorisk utbildning med certifiering för alla klubbar som vill ha tävlingsverksamhet hos oss så kanske vi snart kan bli lite proffessionella på alla plan.
Hur många klubbar tror du skulle finnas kvar då med tanke på att allt drivs ideellt? Hur många av alla klovare som ställer upp runt om i landet i dag skulle fortsätta med det om de fick utbildningskrav på nacken? Vi ska inte glömma att vi snackar om människor som ställer upp gratis på sin fritid. Man kan inte kräva för mycket då.

Senast redigerad av MagnusLindqvist den 2011-05-19 klockan 19:33.
MagnusLindqvist är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)