Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-15, 09:52   #46
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Lag/Teamkänsla är jättebra. Man behöver support även i en individuell sport som SL.

Tycker det är jättebra att klubbar jobbar på det.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 10:02   #47
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av phrack Visa inlägg
Hur ser det ut för de tävlande i Sverige som tränar på gym som inte är anslutna till RF? Är deras enda testtillfälle isåfall tävlingar?
Finns det såna?

Om det finns - så, ja - då kan de bara testas på tävlingar. Om de inte är så bra att RF vill testa dem regelbundet.

Alla klubbar är anslutna till RF, de flesta klubbar har en träningslokal (endera egen eller tillsammans med nån). Jag har svårt att se att det skulle funka på nåt annat sätt än att man har nån "distansmedlem" som inte regelbundet finns i lokalen hos de andra.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 10:07   #48
Fidde_Mannen
Registered User
 
Fidde_Mannens avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 219
Vad gör dom bästa marklyftarna idag i IPF?
Fidde_Mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 10:08   #49
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Plus att vi gärna vill vara vi och inte vi och några som springer hos oss bara för att få tävla. Det är trevligt att känna alla så att det inte uppstår missförstånd. Det har vi lyckats ganska bra med tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Absolut, det finns i min bok bara vinster med att känna och träffa sina klubbkompisar.
bertbert (m fl?) införde samma i Lunds TK "ungefär". Jag tycker bara det låter vettigt. Problemet blir eventuellt med logistiken och sånt kan vi, om jag har förstått det rätt, ha överseende med. Skulle det dock vara så att någon bor bara några km från LTK men ändå alltid tränar för sig själv, och dyker upp först när det är dags för tävling känns det ganska skumt.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 10:39   #50
Ungrim
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 4 428
Hur skulle det funka att istället för att göra en oanmäld kontroll på RF gymmet, slumpmässigt plocka ut några från listan av licencierade lyftare, Kontakta dessa och be dem inställa sig en vis tid en viss dag eller något.

Kanske svårt att ralisera i praktiken men på något sätt borde det väll gå.
Ungrim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 10:42   #51
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Ungrim Visa inlägg
Hur skulle det funka att istället för att göra en oanmäld kontroll på RF gymmet, slumpmässigt plocka ut några från listan av licencierade lyftare, Kontakta dessa och be dem inställa sig en vis tid en viss dag eller något.

Kanske svårt att ralisera i praktiken men på något sätt borde det väll gå.
Då försvinner ju överraskningsmomentet och kanske gör det att man hinner rensa ur kroppen. Möjligheterna att konstra och "inte ha tid" blir jättestora. Det konstras redan idag från några få haverister.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 10:45   #52
cirkelrak
Registered User
 
cirkelraks avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 804
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Finns det såna?

Om det finns - så, ja - då kan de bara testas på tävlingar. Om de inte är så bra att RF vill testa dem regelbundet.
Tror inte gymmet som jag med flera tränar på är med i RF. Vi har iofs inte något val.
cirkelrak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 10:48   #53
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av cirkelrak Visa inlägg
Tror inte gymmet som jag med flera tränar på är med i RF. Vi har iofs inte något val.
Hur menar du att ni inte har något val?
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 10:51   #54
cirkelrak
Registered User
 
cirkelraks avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 804
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Hur menar du att ni inte har något val?
Lite dumt formulerat. Jag menade att det inte finns något annat likvärdigt ställe att träna på. Kanske iofs kan övertyga gymägaren om att ansluta sig till RF?
cirkelrak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 10:54   #55
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av cirkelrak Visa inlägg
Lite dumt formulerat. Jag menade att det inte finns något annat likvärdigt ställe att träna på. Kanske iofs kan övertyga gymägaren om att ansluta sig till RF?
Man kan inte bara ansluta sig till RF. Det måste finnas en förening där som sysslar med någon RF-sanktionerad verksamhet. Mig veterligen är det friidrott som friskis (eller är det SATS?) "pysslar" med. Helt vanlig byggning är som bekant inte RF-kompatibelt.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 10:55   #56
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av cirkelrak Visa inlägg
Lite dumt formulerat. Jag menade att det inte finns något annat likvärdigt ställe att träna på. Kanske iofs kan övertyga gymägaren om att ansluta sig till RF?
Var bor du? Det finns luckor rent geografiskt gällande RF/SSF-anslutna föreningar. Kan vi få fler är det ju toppen, och är ni flera är det inte jättesvårt att bilda förening.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 10:59   #57
Ungrim
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 4 428
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Då försvinner ju överraskningsmomentet och kanske gör det att man hinner rensa ur kroppen. Möjligheterna att konstra och "inte ha tid" blir jättestora. Det konstras redan idag från några få haverister.
Man kan väll köra både och, både oanmälda besök på gymmen samt slumpmässigt plocka ut lyftare. Men visst, Kalle säger att han är utomlands, akut begravning av farmor i andra delen av sverige eller något..
Ungrim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 11:02   #58
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 031
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Lag/Teamkänsla är jättebra. Man behöver support även i en individuell sport som SL.
I de tävlande fightingklubbar jag varit med i så har vi haft tämligen bra teamkänsla och ja ibland så har man mött och gett och fått på käften av klubbkamrater. Sammansvetsning är guld värt.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 11:02   #59
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Ungrim Visa inlägg
Man kan väll köra både och, både oanmälda besök på gymmen samt slumpmässigt plocka ut lyftare. Men visst, Kalle säger att han är utomlands, akut begravning av farmor i andra delen av sverige eller något..
Det du beskriver nu gör man faktiskt. Jag har själv blivit testad två gånger av den anledningen.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 11:03   #60
cirkelrak
Registered User
 
cirkelraks avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 804
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Man kan inte bara ansluta sig till RF. Det måste finnas en förening där som sysslar med någon RF-sanktionerad verksamhet. Mig veterligen är det friidrott som friskis (eller är det SATS?) "pysslar" med. Helt vanlig byggning är som bekant inte RF-kompatibelt.
Aha ok. Det har tydligen varit prat om att starta förening eller ta över den gamla inaktiva föreningen i Linköping länge. I sånna fall skulle nog nuvarande gymmet bli anslutet. Men det är ingen som orkar ta tag i det. Det "fungerar" som det är nu med distansmedlemskap.

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Var bor du? Det finns luckor rent geografiskt gällande RF/SSF-anslutna föreningar. Kan vi få fler är det ju toppen, och är ni flera är det inte jättesvårt att bilda förening.
Bor i Linköping sen i sommras men vet inte hur länge jag blir kvar här så det känns för egen del inte så motiverande att ta tag i något. Vi är 6/7 st just nu i stan med licens.
cirkelrak är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)