Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-04-17, 19:36   #196
Nykropp
Registered User
 
Nykropps avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Skepplanda
Inlägg: 1 176
Betvivlar inte att du har greppet. Men överhandsgrepp på dom vikterna vore massivt, även med magnesia.
__________________
Nykropp.se
Träningsjournal här.
Viktutveckling:1Aug:128kg. 31Aug:122kg. 30Sept:115,8kg.31Okt:110,3kg.30Nov:105kg.3Jan:109, 3kg.31Jan:105,2kg.28Feb102.2. 19 Mar:99,4kg.31Mar:99,6kg.29Apr:98kg.31Maj:99kg.30Jun:99kg.
Nykropp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-17, 20:46   #197
moz81
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Lund
Inlägg: 108
Precis sträckläst tråden och alltihop är bara så otroligt imponerande och underhållande! Hatten av till dig, Backday!
moz81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-17, 21:01   #198
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av moz81 Visa inlägg
Precis sträckläst tråden och alltihop är bara så otroligt imponerande och underhållande! Hatten av till dig, Backday!
Oj, att du orkade sträckläsa hela hela tråden är ju en stor komplimang i sig
moz81.Tack för dina ord
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.

Senast redigerad av Backday den 2011-04-17 klockan 21:06.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-18, 17:36   #199
Homan
Registered User
 
Homans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 10
Wow

Jag har sagt det och jag säger det igen Benji :-D
DU ÄR GRYM
__________________
Muscles with style
www.Muscleswithstyle.com
http://muscleswithstyle.blogspot.com
Homan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-18, 19:09   #200
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Homan Visa inlägg
Jag har sagt det och jag säger det igen Benji :-D
DU ÄR GRYM
Hej Homan! Long time no see
Undrar när du kommer att tävla igen och hur GRYM kommer DU att vara
Vi ses!
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 21:02   #201
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Här kommer 2 korta historier från 60 och tidigt 70 talet.
Jag hade berättat förut att jag inte hade mycket pengar när jag var 16-17 år fast jag jobbade åt farsan på sommarna, men eftersom han inte betalade mig någon lön.......

Men jag hade mina knep för att tjäna pengar, det bästa och mest lönande var att jobba i hamnen med att lasta av stora båtar,(för det mesta var det att ta stora säckar från lastrummet och ``sätta upp dem på kranarna``).


Nu var det så att många ville få det där jobbet , men inte alla fick det.Förmannen från hamnen valde tidigt på morgonen de som han tyckte såg starkast och mest lämpade för det jobbet.Jag kunde klä mig så att jag såg ganska stark och tuff ut och alla tyckte på den tiden att jag måste vara minst 19-20 år gammal.

Varje gång som jag gick ner till hamnen tidigt på morgonen (före kl 7) blev jag vald bland de första för att jobba där.Vi jobbade till kl 5 (fick 1 timmes lunch också), och gick direkt till kontoret och fick 1000 pesetas , som var ganska mycket pengar på den tiden, inte minst för mig som fick så lite hemifrån(hemma berättade jag aldrig om mitt extra jobb förstås he he).

Om ni tyckte att den där historien slutade jätte bra, så får vi se vad ni tycker om nästa historia



Jag var c:a 22 år och ganska stark i marklyft redan, kompisarna brukade mana på mig för att visa styrkan i olika sammanhang, bland annat lyfta upp bilar från en sida(mest baksidan) och flytta på dem eller parkera dem etc.

Det där började jag utnyttja för att slå vad med folk för att vinna några öl eller lite käk.
Många gånger vann jag vaden (förlorade sällan eftersom man valde inte så stora bilar).


Den här gången var de ett ungt par , som inte var riktigt ihop verkade som.
Killen påstod att jag inte kunde parkera en citroen som hade ändan utanför parkeringsplatsen(trång plats),att jag inte skulle orka.

Jag hade flyttat på större bilar många gånger(dock inte den här gamla citroen), så jag var säker på min sak, och eftersom tjejen var fin och trevlig så slog jag vad om en middag.
Om jag vann skulle han betala middag för tjejen och mig, och om jag förlorade skulle jag betala deras middag.Tjejen verkade mycket road av vadet , och jag tänkte , aldrig att jag ska förlora.

Backändan på bilen var lagom hög tyckte jag och jag fick bra grepp, så jag drog hårt.....men hjulen lyfte inte från asfalten , fast karossen lyfte ganska mycket.Jag lät den studsa och drog på väg upp så mycket jag kunde men hjulen lyfte aldrig , fjädringen på rackaren ``släppte`` inte så att säga.
Jag försökte igen men jag insåg att jag skulle behöva vara 2,5 m lång för att lyfta av hjulen från citroenen.

Jag fick känna mig besegrad och var tvungen att betala.Killen berättade sen att han hade arbetat förut med de bilarna, och kände mycket väl om den speciella fjädringen, och att företaget skulle betala någon summa till den som lyckades välta bilen etc etc.Så den gången förlorade jag stort så att säga , fast jag var så säker på att jag skulle vinna och få en gratis middag med snyggingen ha ha
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 21:05   #202
sandberg93
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: värnamo
Inlägg: 641
haha
sandberg93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 23:03   #203
nmanradnävna
Tim Salijva
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 637
Haha, klassiker. Du tror att du lurar honom när det i själva verket är tvärtom
Tack för godnatt sagan
nmanradnävna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 23:18   #204
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av sandberg93 Visa inlägg
haha
Ja, visst måste man skratta åt den andra historien, jag skrattar gärna också nu , men då när jag förlorade kände jag mig inte så glad , dessutom hade jag inte så mycket pengar som vanligt på den tiden grrrrrrr.

Citat:
Ursprungligen postat av nmanradnävna Visa inlägg
Haha, klassiker. Du tror att du lurar honom när det i själva verket är tvärtom
Tack för godnatt sagan
Visst är det så .Det tog ner mig på jorden ganska mycket när det gällde vad he he.Varsågod
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 05:18   #205
reactin
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 37
hur lång är du?
reactin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 08:14   #206
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Backday Visa inlägg
Det fanns inte så många byggare då, så folk visste inte så mycket utom att vikter skulle göra dig långsam och stel i rörelserna.Jag arbetade som badvakt på en strand i början på 70 talet och ibland hörde jag kommentarerna från unga killar att man inte skulle kunna röra på sig för att man var så ``musklig``.Sanningen var att jag då tränade och simmade så mycket så jag vägde inte mera än 84 kg på 184 cm ,och att man var så deffad skulle inte göra saken bättre, för i deras ögon hade man sååå mycket muskler.
Allt var inte negativt, ville du synas så syntes du verkligen eftersom det var så få som tränade ordentligt, och sammanhållning mellan oss byggare var verkligen stark även om man inte kände varandra.
Någon cm mindre nu.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 08:43   #207
tomn
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 515
Riktigt kul backday att komma in o läsa dina historier! Fortsätt med det
tomn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 20:08   #208
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av tomn Visa inlägg
Riktigt kul backday att komma in o läsa dina historier! Fortsätt med det
Tack tomn , vi får väl fortsätta med det, och skriva ner dem när de poppar ut ur minnet
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 21:37   #209
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Idag gick träningen ganska bra , jag tränar mest styrka nu,och det var marklyft på menyn.
Har börjat köra utan remmar , och det går bra eftersom det känns som jag redan nu efter några få pass, är lika stark som med remmar.

Jag körde rodd med stång och omvänd grep före marken (det brukar jag göra ofta eftersom man kommer igång och blir ganska varm i ryggen inför marken) i pyramid och avslutade med en tolva på 120 kg.

Marken efter gick bra , körde i pyramid också men bara tvåor ock treor och avslutade med en lätt (kändes så) singel på 230 kg.Det kändes som om redan idag skulle kunna ta 250 men det fanns ingen kamera för att dokumentera det... Kanske i slutet på nästa vecka om min dotter tränar med mig kan vi filma 250,
vi får hoppas det
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 12:50   #210
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Jag kom på en kort historia när jag gjorde i ordning en sallad idag.I en spansk sallad, 2 av de viktigaste ingredienserna är olivolja och vinäger, och nästan varje gång jag känner lukten av olivolja och vinäger tänker jag på den här historien.

Innan jag börjar med den korta historien alldeles strax , så kommer jag på att tänka att det här med internet och alla sidor och bloggar, gör att man kan berätta så mycket om sig själv.... och för det mesta allt som man berättar är helt öppet för hela världen att läsa..........
Så ni som har läst ganska mycket av den här tråden, kan mera om mig själv än nästan alla mina vänner och familje.Vad jag vet ,är det vara min dotter av hela min familje som har läst den här tråden(hon tyckte i alla fall att den var bra tack och lov); min fru har visat lite intresse men jag har inte uppmanat henne att läsa den än.....vi får se om jag vågar någon gång he he.

Ja, det var lite reflexioner det, nu går vi till historien:
Denna historia är från slutet av 60 talet och jag var i Madrid där jag pluggade juridik på en privat Akademi under en mycket kort period.
Jag träffade en kille från mina trakter i norra Spanien som var en duktig kroppsbyggare och akrobat , vi kände varandra ganska bra från förut.Jag ska också berätta att det var ganska vanligt ,att vissa kroppsbyggare från 60 talet i Spanien var duktiga på romerska ringarna, räck , bom och olika övningar som flaggan, handstånde på en eller två händer etc.

Vi bestämde att vi skulle träffas nästa dag som var söndag på en
swimingpool, eftersom det var en väldigt varm sen vår i Madrid, och en kompis till honom skulle komma med.

Vi träffades nästa dag som var en strålande solig dag.Den andra killen visade sig vara en duktig akrobat också, och de började snart med olika övningar där man stod på varandras händer etc.
Efter en stund tog vi ett bad och sen skulle vi sola; den andra killen tog fram en flaska med sololja som han hade blandat själv, och sade att den var jätte bra för huden och för att få en bra och jämn solbränna.

När han och min kompis började att ta på sig sololjan, tyckte jag att det luktade starkt med en väldigt bekant doft så jag frågade vad vad det för saker som han hade i sololjan, han svarade att det var en mycket bra olivolja och vinäger och att det fungerade jätte bra för att sola och att jag måste pröva det.
Han och min kompis var äldre än jag så jag tackade ja till den speciella oljan.

Så där var vi tre lagom muskulösa, glänsande och salladsluktande unga men på Madrids största swiminpool på en Söndagseftermiddag (fullpackat med folk var det), och tyckte att alla log och tittade på oss, och till och med kom förbi flera gånger för att titta på oss och le och fnittra(tjejer fnittrar ju tänkte vi).Och hela tiden trodde vi att det berodde på att vi var så vackra och atletiska ,så att alla andra inte kunde låta bli att beundra oss , när i själva verket, var det därför att vi luktade som Madrids sämsta gatukök
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)