Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-13, 20:17   #1
amarth
Frontmaster Flex
 
amarths avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Norrköping/Luleå
Inlägg: 563
SLklubbar i östergötland?

Hejsan

Har blivit sugen på att börja köra i klubb men tyvärr finns det ju inga i norrköping så tänkte höra här vilka klubbar i östergötland som ni rekomenderar eller har erfarenhet ifrån?

Vet att det finns en klubb i Finspång men har inte lyckats hitta något nummer till dem, har också hört att katrineholm har en klubb.
amarth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 21:31   #2
Alone_in_the_dark
Registered User
 
Alone_in_the_darks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: South of Heaven, West of Hell
Inlägg: 954
Citat:
Ursprungligen postat av amarth Visa inlägg
Hejsan

Har blivit sugen på att börja köra i klubb men tyvärr finns det ju inga i norrköping så tänkte höra här vilka klubbar i östergötland som ni rekomenderar eller har erfarenhet ifrån?

Vet att det finns en klubb i Finspång men har inte lyckats hitta något nummer till dem, har också hört att katrineholm har en klubb.
Här kommer en länk att kika på
__________________
Being unwanted, unloved, uncared for, forgotten by everybody, I think that is a much greater hunger, a much greater poverty than the person who has nothing to eat

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Alone_in_the_dark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 22:20   #3
amarth
Frontmaster Flex
 
amarths avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Norrköping/Luleå
Inlägg: 563
Citat:
Ursprungligen postat av Alone_in_the_dark Visa inlägg
Här kommer en länk att kika på

Tackar Hittade dock inte finspång där.

Inget som har några åsikter om vilken klubb som är vettigast? Har inte riktigt lust att åka och provträna länet runt :P och jag kommer endå får köra större delen av passen i norrköping så det behöver ju inte vara jättenära.
amarth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 22:27   #4
Flisen
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 187
Finns väl bara Finspång som har någon verksamhet. Norrköping har ju en tyngdlyftningsklubb, Norrköpings AK, där har jag (Ove Flisberg) kört en del. Annars kör vi på Gymbolaget i Linköping där det finns lite strongman utövare också. Gymmets ägare har lovat att dra igång en klubb så kanske kan vi få igång något snart.

Länken till rätt distrikt:
http://iof3.idrottonline.se/template...4&selected=sdf
Flisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 22:46   #5
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Katrineholm kör i elitserien i bänk och div1 i SL och har alltså ett antal som tävlar regelbundet och med en satsning på placeringar.

Finnspång har jag ingen koll på.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 23:24   #6
amarth
Frontmaster Flex
 
amarths avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Norrköping/Luleå
Inlägg: 563
Citat:
Ursprungligen postat av Flisen Visa inlägg
Finns väl bara Finspång som har någon verksamhet. Norrköping har ju en tyngdlyftningsklubb, Norrköpings AK, där har jag (Ove Flisberg) kört en del. Annars kör vi på Gymbolaget i Linköping där det finns lite strongman utövare också. Gymmets ägare har lovat att dra igång en klubb så kanske kan vi få igång något snart.

Länken till rätt distrikt:
http://iof3.idrottonline.se/template...4&selected=sdf
Okej men linköping har ingen klubb i nuläget eller?
amarth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 11:18   #7
BSOJ
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 693
Det finns en klubb i Linköping som är belägen i Cloetta center dvs Linköpings ishall. Men det var ganska många år sedan någon tävlade för Linköping. Jag tror att jag var den senste som tävlade för linköpingsklubben och det var runt 2001 eller nåt sånt. Linköping var en ganska stor klubb i mitten av 90-talet( tror vi hade runt 25 licensierade lyftare om jag inte minns helt fel), men som jag kände det så gick helt plötsligt hela damlaget och nån herre över till Jönköping + några eldsjälar. Det var nog början till slutet för Linköping som jag ser det. Men det verkade väl å andra sidan vara startskottet för sveriges nu största klubb, Jönköping. Nu vet jag inte eller kommer inte ihåg varför det gick över så många dit, men det är ju historia nu och har kanske så här i efterhand varit bra för svensk styrkelyft. Men som sagt i Cloetta center finns det en klubb, dvs de betalar licens för att ha en klubb men inga tävlande där på ca 10 år. Däremot som Flisen skriver så tränar ju han och en till tävlande för Göteborg på gymblaget som är beläget tannefors i Linköping. ER-equipment ställning+ bänk, elieko stång och nästan 500kg i elekio stålvikter och podie finns där. Dessutom tränar en hel del strongman tävlande och fitness/byggare där.
BSOJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 22:06   #8
amarth
Frontmaster Flex
 
amarths avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Norrköping/Luleå
Inlägg: 563
Citat:
Ursprungligen postat av BSOJ Visa inlägg
Det finns en klubb i Linköping som är belägen i Cloetta center dvs Linköpings ishall. Men det var ganska många år sedan någon tävlade för Linköping. Jag tror att jag var den senste som tävlade för linköpingsklubben och det var runt 2001 eller nåt sånt. Linköping var en ganska stor klubb i mitten av 90-talet( tror vi hade runt 25 licensierade lyftare om jag inte minns helt fel), men som jag kände det så gick helt plötsligt hela damlaget och nån herre över till Jönköping + några eldsjälar. Det var nog början till slutet för Linköping som jag ser det. Men det verkade väl å andra sidan vara startskottet för sveriges nu största klubb, Jönköping. Nu vet jag inte eller kommer inte ihåg varför det gick över så många dit, men det är ju historia nu och har kanske så här i efterhand varit bra för svensk styrkelyft. Men som sagt i Cloetta center finns det en klubb, dvs de betalar licens för att ha en klubb men inga tävlande där på ca 10 år. Däremot som Flisen skriver så tränar ju han och en till tävlande för Göteborg på gymblaget som är beläget tannefors i Linköping. ER-equipment ställning+ bänk, elieko stång och nästan 500kg i elekio stålvikter och podie finns där. Dessutom tränar en hel del strongman tävlande och fitness/byggare där.
Vilken story..
Har hört talas om att det skulle finnas något gym vid cloetta center men aldrig hört någon om att någon tävlar för Linköping. Men då förstår jag hur det ligger till.

Det låter lite som cometgym där jag tränar då, podie, strongmän och massa eleikovikter + stång.
amarth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 15:17   #9
amarth
Frontmaster Flex
 
amarths avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Norrköping/Luleå
Inlägg: 563
Ingen klubb i närheten som vill ha en till lyftare?

Har hört runt lite och i alla fall Finspång var inte intresserade av lyftare som inte kom därifrån.
amarth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 15:25   #10
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Katrineholm
Ask Eskilstuna
Örebro

Är de jag kommer på som ligger närmast Norrköping, sen beror det på var man är van att åka och/eller var man känner någon att våldsgästa vad som passar bäst.
Alla tre klubbarna har elitlag i bänk och/eller styrkelyft.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 15:36   #11
amarth
Frontmaster Flex
 
amarths avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Norrköping/Luleå
Inlägg: 563
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Katrineholm
Ask Eskilstuna
Örebro

Är de jag kommer på som ligger närmast Norrköping, sen beror det på var man är van att åka och/eller var man känner någon att våldsgästa vad som passar bäst.
Alla tre klubbarna har elitlag i bänk och/eller styrkelyft.
Katrineholm fick jag inte tag på tyvärr, ska prova igen.

Känner ju inte direkt någon i dessa städer. Men jag antar att om det blir 5+ mil avstånd så kommer jag ju inte köra mer än kanske 1-2 pass i månaden på den klubben så det krävs väl att dom faktiskt vill ha/behöver en till lyftare :P
amarth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 16:08   #12
Pinglan
Bananslukerskan.
 
Pinglans avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Östergötland
Inlägg: 8 547
Citat:
Ursprungligen postat av amarth Visa inlägg
Katrineholm fick jag inte tag på tyvärr, ska prova igen.

Känner ju inte direkt någon i dessa städer. Men jag antar att om det blir 5+ mil avstånd så kommer jag ju inte köra mer än kanske 1-2 pass i månaden på den klubben så det krävs väl att dom faktiskt vill ha/behöver en till lyftare :P
Jönköping är en underbar klubb som varmt välkomnar nya lyftare oavsett om man kommer därifrån eller inte! De har ju också en alldeles förträfflig hemsida som uppdateras typ jämt så man kan ju hänga med vad som händer även om man inte är där och lyfter så ofta. Jag bor i Kisa men kommer att tävla för Jönköping i höst (och har tävlat för dom tidigare).
__________________
Tjockis kan du va själv gubbjävel!!!!
Pinglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 16:53   #13
amarth
Frontmaster Flex
 
amarths avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Norrköping/Luleå
Inlägg: 563
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan Visa inlägg
Jönköping är en underbar klubb som varmt välkomnar nya lyftare oavsett om man kommer därifrån eller inte! De har ju också en alldeles förträfflig hemsida som uppdateras typ jämt så man kan ju hänga med vad som händer även om man inte är där och lyfter så ofta. Jag bor i Kisa men kommer att tävla för Jönköping i höst (och har tävlat för dom tidigare).
Det låter ju bra =)
Vem bör jag kontakta där i sådana fall?
amarth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 17:36   #14
Pinglan
Bananslukerskan.
 
Pinglans avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Östergötland
Inlägg: 8 547
Citat:
Ursprungligen postat av amarth Visa inlägg
Det låter ju bra =)
Vem bör jag kontakta där i sådana fall?
Här är länk till deras hemsida om du inte sett den? http://www.jonkoping-styrkelyft.com/ Björn Stolphammar är JSK´s stora eldsjäl så kontakta honom du (han finns förresten här på Kolozzeum också, "Stolpen") Här hittar du mail och telefonnummer till Stolpen http://stolpenjskpower06.com/Information.html

Lycka till!
__________________
Tjockis kan du va själv gubbjävel!!!!
Pinglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 17:58   #15
MiiaL
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Örebro
Inlägg: 23
Örebro KK ligger nära med..... www.orebrokk.org.
Mkt folk och mkt trevlig stämning. Bra gemenskap. Flera tävlande finns på koluzzeum, exempelvis Mapa, Luttis, LadyInsane osv osv....
Lycka till!
__________________
Örebro kraftsportklubb
MiiaL är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)