Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-04-03, 22:20   #46
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Vad at det for stod man far I Sverige som ar sa bra som man inte far I andra lander?
Inget, skulle chansa på att han pratar om folk som åker hem för att föräldrarna börjar bli äldre och sådär.

Alternativt rika människor, tillräckligt rika människor kan bo vart som helst det spelar ingen roll.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 22:22   #47
Yip_man
Registered User
 
Yip_mans avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Dalby
Inlägg: 1 019
Japan, Thailand, USA i den ordningen
__________________
Who am I

Yip Man's Träninsdagbok
Yip_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 22:24   #48
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Inget, skulle chansa på att han pratar om folk som åker hem för att föräldrarna börjar bli äldre och sådär.

Alternativt rika människor, tillräckligt rika människor kan bo vart som helst det spelar ingen roll.
Ja, det ar enda anledning jag sjalv kan se till att flytta tillbaka. Men bara tanken av det gor mig deprimerad
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 22:43   #49
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
En mycket bra fråga som är väldigt svår att svara på.

Friheten, naturen, människorna, jag vet inte riktigt. Det är svårt att sätta fingret på det. Vad jag vet efter tre veckor och sådär 20 delstater är att det är där jag hör hemma. Jag älskar norden men USA känns som där jag hör hemma.

Typ så..
I USA placerar folk en i fack utefter det som kommer ur ens mun. I Sverige så sker det genom en annan process.

Det kanske är för att i Sverige har många sedan tonåren försökt vara det ena eller det andra eller inget alls, men vad man än är så har det börjat med en tanke bakom. För vi är ett skitland utan någon kollektivt att vara stolta över. Vi har inte ens något svenskt, får vi höra. Allt vi är, måste komma från oss själva.

I USA så behöver du inte tänka ett smack bakom någonting, om du inte vill. Du lever i ett land av fantastisk historia, storslagen natur, världens största ekonomi och en supermakt militärt. Du behöver inte och har aldrig behövt bry dig ett skit om att vara någonting utom dig själv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 22:57   #50
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
I USA placerar folk en i fack utefter det som kommer ur ens mun. I Sverige så sker det genom en annan process.

Det kanske är för att i Sverige har många sedan tonåren försökt vara det ena eller det andra eller inget alls, men vad man än är så har det börjat med en tanke bakom. För vi är ett skitland utan någon kollektivt att vara stolta över. Vi har inte ens något svenskt, får vi höra. Allt vi är, måste komma från oss själva.

I USA så behöver du inte tänka ett smack bakom någonting, om du inte vill. Du lever i ett land av fantastisk historia, storslagen natur, världens största ekonomi och en supermakt militärt. Du behöver inte och har aldrig behövt bry dig ett skit om att vara någonting utom dig själv.
Fast USA har ändå det där fascinerande att oavsett om du kommer från ett jävla träsk i Lousianna eller Manhattan så är det "'Murica, fuck yeah!". Sen har du alla kontraster. UFO-jagare i Roswell, banjo-spelare i Alabama, hembrännare i Kentucky och så vidare. Och insprängt i allt detta har du folk som bor i lyxvillor och husvagnar.

Det är ett oerhört fascinerande land. Och vad jag har lärt mig är att du kan vara precis vem fan du vill där. Fattig eller rik spelar ingen roll. Bara du kan svinga din revolver.

Fan, jag älskar det där stället. Har aldrig träffat så mycket sköna människor som när jag varit där.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 22:58   #51
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
I USA placerar folk en i fack utefter det som kommer ur ens mun. I Sverige så sker det genom en annan process.

Det kanske är för att i Sverige har många sedan tonåren försökt vara det ena eller det andra eller inget alls, men vad man än är så har det börjat med en tanke bakom. För vi är ett skitland utan någon kollektivt att vara stolta över. Vi har inte ens något svenskt, får vi höra. Allt vi är, måste komma från oss själva.

I USA så behöver du inte tänka ett smack bakom någonting, om du inte vill. Du lever i ett land av fantastisk historia, storslagen natur, världens största ekonomi och en supermakt militärt. Du behöver inte och har aldrig behövt bry dig ett skit om att vara någonting utom dig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Fast USA har ändå det där fascinerande att oavsett om du kommer från ett jävla träsk i Lousianna eller Manhattan så är det "'Murica, fuck yeah!". Sen har du alla kontraster. UFO-jagare i Roswell, banjo-spelare i Alabama, hembrännare i Kentucky och så vidare. Och insprängt i allt detta har du folk som bor i lyxvillor och husvagnar.

Det är ett oerhört fascinerande land. Och vad jag har lärt mig är att du kan vara precis vem fan du vill där. Fattig eller rik spelar ingen roll. Bara du kan svinga din revolver.

Fan, jag älskar det där stället. Har aldrig träffat så mycket sköna människor som när jag varit där.
Blir fan sugen på att åka dit...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 23:07   #52
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Fast USA har ändå det där fascinerande att oavsett om du kommer från ett jävla träsk i Lousianna eller Manhattan så är det "'Murica, fuck yeah!". Sen har du alla kontraster. UFO-jagare i Roswell, banjo-spelare i Alabama, hembrännare i Kentucky och så vidare. Och insprängt i allt detta har du folk som bor i lyxvillor och husvagnar.

Det är ett oerhört fascinerande land. Och vad jag har lärt mig är att du kan vara precis vem fan du vill där. Fattig eller rik spelar ingen roll. Bara du kan svinga din revolver.

Fan, jag älskar det där stället. Har aldrig träffat så mycket sköna människor som när jag varit där.
Fantastiskt land och människor! Inga kommentarer på deras ledning dock, vem fan vet hur mycket skit de orsakat genom tiderna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 23:21   #53
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Blir fan sugen på att åka dit...
Gör det! Och ingen jäkla fjoll-resa med en vecka i någon storstad eller så. Hyr en bil och åk ut på vägarna. Voffsa runt och kolla in de ställen som du tycker är mest intressanta, och var nyfiken på de som inte är det.

Liksom, jag tyckte för egen del LA, Vegas och New York var det tråkigaste på min resa. Några av polarna håller inte alls med. Olika personligheter men alla hittade något som var fantastiskt.

Sen fanns det vissa saker alla höll med om. Typ som att södern var det trevligaste stället. Jag kan inte tänka mig någon som klagat på "southern hospitality". Det finns på riktigt och som svensk känns det jättekonstigt i början.

När jag åker tillbaka ska jag dock utforska de norra delstaterna och ge mig upp i Alaska. Det är dock en resa jag helst gör på egen hand.

Hursomhelst, har du aldrig varit över dit ska du definitivt åka. Det är en resa värd att göra och alla jag snackat med som gjort den har varit positivt överraskade - oavsett vilken inställning de haft från början.

Eller som en av mina reskamrater uttryckte det: "Vadfan, jag har länge velat åka hit men nu när jag är här vet jag inte hur jag ska hantera all denna trevlighet".
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 23:32   #54
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Fantastiskt land och människor! Inga kommentarer på deras ledning dock, vem fan vet hur mycket skit de orsakat genom tiderna.
Jag tycker också man förstår mer av deras ledning efter att ha varit där också. Alltså, efter ett par mil på världens längsta raksträcka genom öknen där du ibland ser någon trailer vid horisonten, förstår du ju också att många bara är upptagna med att leva sina egna liv istället för att bry sig jättemycket om vem som är president. Samma sak om du är ute i träskmarkerna eller uppe i bergen. Folk lever fria i en helt annan utsträckning än här, och de flesta är jävligt långt borta från Washington (typ som vi är långt borta från Bryssel).

Med det inte sagt att allting är guld och gröna skogar men min känsla är att folk lever så som folk bör leva. Och de är mot främlingar så som folk bör vara mot främlingar.

Sen är det klart, hamnar man i ett dåligt området på kvällen... typ fel sida av Selma Alabama, då är man fan inte sugen på att stanna...
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 23:34   #55
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Gör det! Och ingen jäkla fjoll-resa med en vecka i någon storstad eller så. Hyr en bil och åk ut på vägarna. Voffsa runt och kolla in de ställen som du tycker är mest intressanta, och var nyfiken på de som inte är det.

Liksom, jag tyckte för egen del LA, Vegas och New York var det tråkigaste på min resa. Några av polarna håller inte alls med. Olika personligheter men alla hittade något som var fantastiskt.

Sen fanns det vissa saker alla höll med om. Typ som att södern var det trevligaste stället. Jag kan inte tänka mig någon som klagat på "southern hospitality". Det finns på riktigt och som svensk känns det jättekonstigt i början.

När jag åker tillbaka ska jag dock utforska de norra delstaterna och ge mig upp i Alaska. Det är dock en resa jag helst gör på egen hand.

Hursomhelst, har du aldrig varit över dit ska du definitivt åka. Det är en resa värd att göra och alla jag snackat med som gjort den har varit positivt överraskade - oavsett vilken inställning de haft från början.

Eller som en av mina reskamrater uttryckte det: "Vadfan, jag har länge velat åka hit men nu när jag är här vet jag inte hur jag ska hantera all denna trevlighet".
Jag har inte gjort samma typ av resa men håller med. Av LA, NY och Vegas var Vegas det i särklass sämsta stället. Men om du ändå är i krokarna tycker jag du ska se det bara för att, men efter 1-2 dagar har man sett tillräckligt. En stad med skyskrapor och nöjen, och intrycket när du lämnar är att både byggnader och upplevelsen var gjord av kartong. Fake.
Jag tycker NY och LA var bra upplevelser men det är all natur och mindre ställen i landet som är det riktigt coola.

Folket är lite som, om du går och gör bort dig för främlingar i USA så kommer de också skratta, men i USA är det fler som skrattar med dig än åt dig, än i Sverige där typ alla skrattar åt dig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 23:49   #56
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Damn, ni gor ju mig sugna pa USA. Aldrig gillat det annars, mycket pga politik och eventuellt att det kants for materialistiskt (som Sverige) men det ni sager later nice.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 11:04   #57
elektronikfreak
Registered User
 
elektronikfreaks avatar
 
Reg.datum: Mar 2020
Ort: Borgholm, Öland
Inlägg: 0
Jag har tidigare rest runt ganska mycket och gjort ett antal jorden runt resor men just i dagsläget vet jag faktiskt inte vart jag skulle vilja flytta. Bodde i Acapulco och i en indianby i Mexiko runt 1980 och då kunde man röra sig helt fritt i landet utan att riskera livet. Idag vågar man ju knappt lämna hotellet och gå ut på gatan utan att riskera att bli rånad eller mördad. Det får vi tacka knarkkartellerna för.

Men rent allmänt... jag skulle välja ett land med EXTREMT låg brottslighet. Syftar då i första hand på våldsbrottslighet och stölder.
Sedan skulle jag välja ett land med väldigt låga miljöförstöringar och fin luft.
På tredje plats kommer nog ett land där sannolikheten för jordbävningar och vulkanutbrott är låg.

Hade faktiskt planer på 80-talet att lämna Sverige bakom mig då jag hade bestämt mig för att totalt sluta att jobba och istället satsa på kapitalplaceringar, att flytta till Cayman Islands. Men tyvärr blev det aldrig av. Och idag 40 år senare känns det lite tveksamt.
__________________
Varför inte göra som jag, dvs... allt det roliga tar jag ut i förskott och allt det tråkiga skjuter jag på framtiden.
elektronikfreak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 11:18   #58
Carlo Fatface
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 159
Island skulle jag vilja bo en period på om det inte vore för språket.

Sidofråga;finns det något bra reseforum(om sådana ens existerar nuförtiden)med längre reseberättelser likt ovan om USA? Speciellt intresserad av Sydamerika.
Carlo Fatface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 11:35   #59
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Carlo Fatface Visa inlägg
Island skulle jag vilja bo en period på om det inte vore för språket.

Sidofråga;finns det något bra reseforum(om sådana ens existerar nuförtiden)med längre reseberättelser likt ovan om USA? Speciellt intresserad av Sydamerika.
Tro mig vädret är inte speciellt roligt där.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 16:27   #60
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 210
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Det Sverige du pratar om finns dock inte längre.
Nu spricker ytan och en liten Jimmy tittar fram

Fick en del andra kommenterar i tråden - Island, Finland, Norge, Österrike är några länder som kommer upp som lämpliga kandidater när det handlar om tex jämställdhet, barnomsorg skyddsnät etc.

Men att bo en tid och arbeta etc så finns det många länder för min del som verkar lockande...

Island tror jag att många i den här tråden skippar pga att de inte klarar de dopingtest som görs i stor omfattning. Det är inte direkt kostsamt befolkningen motsvarar storleksordningen Nacka kommun.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2020-04-04 klockan 16:30.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)