Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-04-18, 12:58   #211
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Var ute och red 2,5h igår, får väl räknas som träning? Inte särskilt intensivt men har gott om träningsvärk (och ont i pungen). En veckas alkoholintag har inte varit bra för hälsan så är ganska långt under vädret. Jag håller nu på att kurera med nyttiga grönsaker och frukter i hopp om att kunna träna skiten ur mig innan veckan är slut, men även om hälsan kommer ikapp så blir fan tiden knapp!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 21:55   #212
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Klättring idag

Uppvärmning

1 6c+
1 7a (fail)
1 7a (fail)

1 svart
3 röda
4 blåa

Sprang mest omkring och hade kul, längesen jag klättrade så blev inte så seriöst. Klarade mitt svarta projekt dock.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-25, 14:55   #213
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Uppvärmning
Bouldring 1,5h
Tunneln 1/2hl
Gym 1/2h
1 6b autobelay

Mycket nya problem att klämma på, klarade alla nya röda i hallen. Hade sprängande migrän som släppte så fort jag började klättra. Magisk sport.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-26, 17:24   #214
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Uppvärmning
7 röda
1 svart FLASH!
coreövningar
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 11:41   #215
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Klättrade igår med en kompis men lekte mest runt eftersom det var hans andra gång. Mer seriös klättring idag om händerna orkar med.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 20:15   #216
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Massa massa bouldring, lite lite gymmande.
Har bra feeling på två nya svarta, bara ett move som saknas på båda och känns fullt rimligt
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-02, 23:33   #217
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
I lördags bouldrade jag jävligt bra. Tre svarta och massa nytt rött

Idag

1 6b+ flash
1 7a försökte sist jag klättrade topprep, klarade nu
1 7a flash



1 svart
1 röd
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-03, 00:15   #218
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Vill tillägga att jag fortf inte klarat den första 7a jag antog som projekt. Borde kanske testa den.

Den första 7an jag klarade idag försökte jag tre gånger sist jag klättrade topprep, första gången glömde jag magnesiumpåsen på golvet, andra gången hade min säkrare hakat in sig bakvänt så blev tvungen att ta mig ner omedelbart efter upptäckten och tredje gången hade jag en krossande pump. Idag tog jag den på första försöket.

Min första 7a. Stort.

Men jag förväntade mig att jag skulle klara den. Jag visste hur den kändes och jag var rätt säker på att jag skulle klara av den. Sen skulle en kompis upprepa en 7a hon gjort tidigare och ville attkag skulle testa att klättra den först. Jag hade sett henne klättra den och gett ifrån mig imponerade läten under hela processen. Inte en chans att jag skulle klara den, men tänkte att det kanske kunde vara utvecklande att se hur långt jag kommer. Pang. Ett svep, ett försök och 15m. Vilken chock. Hur fan kan jag klättra ngt sånt här? Helt orimligt. Men ändå gick det. När jag kom mer fick jag höra att jag på första halvan såg ut som en balettdansare och på andra halvan som en hockeyspelare, jag kände mig som en klump av smärta och utmattning och föll ihop på golvet, men fan det gick.

Bästa känslan.

Senast redigerad av blåvitt den 2017-05-03 klockan 00:19.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-03, 22:20   #219
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Bara bouldring idag, har verkligen brutit mig in ordentligt på svarta boulders den senaste veckan för nu lossnar de fan en efter en, ofta på samma pass som jag först testade dem på. Börjar nästan bli sugen på att nosa lite på vita problem...
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-05, 22:22   #220
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Bouldrade idag, satte ett till nytt svart problem. Jävla bra det går. Slet dock upp en stor hudflik mot enhands-pinchen till slutgrepp, första gången det händer på månader :/ sliten mellan att vila tills handen läkt eller bara acceptera att det får växa långsamt, svidande och aldrig riktigt klart - dvs klättra imorgon och fortsättningsvis som planerat.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-05, 22:49   #221
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Kul att det går bra med klättrandet!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-05, 22:54   #222
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Coolt med ridning. Hade velat börja med det, verkar härligt och jag älskar djur. Behöver bara några hundra tusen till i kassan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 10:21   #223
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Bouldrade utomhus i Orhem igår. Betydligt mer välbesökt än Kolartorp med mer vägmärkta leder och mer korrekt linjeförare. Så det blev en 5+, en 6a+ och en 6c

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Kul att det går bra med klättrandet!
Verkligen! Första gången jag har utvecklats så här mkt på ett område som rör fysisk aktivitet mkt trevlig upplevelse

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Coolt med ridning. Hade velat börja med det, verkar härligt och jag älskar djur. Behöver bara några hundra tusen till i kassan.
Du kan ju börja med att göra som jag gjorde, snylta på människor som redan har några hundra tusen till i fickan Det var sjukt härligt, väldigt speciellt sätt att umgås med ett djur på.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-15, 09:57   #224
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Klättrade i söndags förra veckan, samt nu i lördags, igår och är på väg mot mitt tredje pass efter de här fem vilodagarna nu. Tyvärr var det inte vilodagar fyllda av återhämtning, bra kost och gott om sömn utan klättringen uteblev snarare pga att jag inte hade tid. Snittade 17h filminspelning/dag under förra veckan, om man inte räknar med det adminstriva arbetet och planeringen runtomkring. 3-4h sömn per natt och bara skitmat samtliga dagar. Jag har alltså inte känt mig utvilad och stark nu när jag kommer tillbaka utan snarare som påse skräp. Motivationen är inte jättestark men det är bara att bita ihop, köra på och fokusera på att försöka ha roligt samt skärpa mig med kosten (för tillfället går det bra, ätit mest sallader sen i lördags). De två senaste passen är inte värda att dokumentera, men jag återkommer ikväll med redovisning av dagens pass för att sätta rutinen igen.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-15, 17:44   #225
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Okej, uppvärmning

10min motionscykel
4x10 armhävningar
3x6 strikta chins
20 upphopp
3x8dips
Uppvärmningsvägg
Alla blåa problem i hallen
Alla gröna problem i hallen
Stretching

Sen klarade jag samtliga röda i hallen och jobbade vidare på ett svidande svart problem jag inte fått loss. Man börjar helt horizontellt på ett överhäng med en matchning på ett stort block och två fullt utsträckta ben för att ta tåkrokar. Sen ska man förflytta vänsterhanden över läppen på väggen till en helt okej crimp, sen ska man byta placering på fötterna vid startgreppen, och sen sakta placera vänsterfoten som en tåkrok på startgreppet för händerna. Efter det ska man liksom försöka svinga sig över läppen på överhänget, släppa med fötterna och få tag på sen superkass jug. Det lyckas jag inte med. Efter det är den fortfarande tung men tekniskt okomplicerad. Vet inte riktigt vad det är som saknas, men jag har ingen större erfarenhet av ordentliga tåkrokar utan har mest använt dessa för att hålla mig på plats, aldrig för att dra med till en rörelse :/ så får fortsätta försöka helt enkelt

Sen gjorde jag en massa coreövningar.

Efter detta gjorde jag och min syster varandra sällskap till hellasgården där vi vandrade runt källtorpssjön. Kanske 1 mil? Vi avvek från stigarna för att kunna följa vattnet hela vägen runt men terrängens kuperande var hårdare än vi trott. Snart hade vi helt oförberett satt oss själva i en ganska lodrät situation som krävde teknisk klättring, utan rep eller ens klätterskor på. Som högst bedömde jag att det kanske var 20m stup under oss med svårighetsgraden som högst kanske 5c? Aldrig ett problem sett till svårighet med andra ord, men situationen var helt klart utmanande för psyket. Var detta alltså fri soloklättring? Jag är ganska säker på att det kan klassas som det. Häftig upplevelse om än väldigt skräckinjagande, vill helt klart göra om det menkanske då under mer föreberedda former. Tur att både jag och syrran är klättrare, annars hade det blivit knepigt efter att vi tagit oss upp på toppen av berget vandrade vi längs med den genom sjukt häftig terräng och tog oss ner betydligt säkrare och mer kontrollerat än vi tog oss upp. Kul!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)