Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-08, 01:55   #5971
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Okej! Då är jag lite mer medveten om hur det ligger till! Jag är också 27 år gammal så känner igen mig väldigt mycket i din situation, jag ska fortsätta följa din resa så får vi försöka kämpa oss igenom detta då.
Det får vi göra! Håller tummarna att det går vägen för båda.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Kriga på bara, ge dig inte nu. Visa var skåpet ska stå.
Ska kämpa så hårt jag bara kan, ska fan få rätt vård!

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Håller på dig Anton!
Hoppas verkligen saker ordnar till sig över lite tid!
Tack för lyckönskningarna!

Varit väldigt trött senaste tiden, sover 12 timmar om dagen och igår sov jag nästan hela dagen så kan tyvärr inte sova här nu på natten. Ska försöka vända tillbaks det nu och försöka att hålla mig vaken på dagarna.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-08, 16:16   #5972
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
It happened! JAG LYCKADES TRÄNA ORDENTLIGT! Tog många pauser för att få ner pulsen då jag kände panikångesten komma smygande flera gånger men det gick tammefan!

Datum: 181008

Vikt: 173kg

Träning:

Promenad
30 min (delat på 3)

Cykel
30 min, 11 km

Roddmaskin
5 set

Latsdrag
3 set

Benspark
3 set

Raka mark
3 set

Nutrition
20g EAA, 120g whey
200g sötpotatis, 200g butternutpumpa, 400g kyckling, 200g blandade grönsaker
500g propud

Kommentar
Feelsgoodman, satt och planerade hela natten och som vanligt blev det mycket överambitiöst men sitter och ändrar i upplägget och drar ner kraven meeeeegamycket.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-08, 16:17   #5973
Marshall
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 20
Grattis champ!
Marshall är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-08, 19:34   #5974
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Anton,varje gång jag läser ett inlägg här i din journal så är du en vinnare i mina ögon! Grymt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-08, 19:36   #5975
wesaft
Registered User
 
wesafts avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 3 358
Hög fem!

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Journal | Blogg
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-17, 18:51   #5976
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Tack allesammans, tyvärr trillade jag ner i hålet strax efter senaste passet och gick upp mer än 7kg på 4-5 dagar, vilket kändes tråkigt då jag för första gången på 1,5-2 år var under 170.

Datum: 181016

Vikt: 177,3kg

Kommentar
Väldigt ledsen hela dagen. Har stora problem just nu med familj och boende, vill inte gå in på detaljer men sitter nu dessutom i en ekonomisk rävsax.

Datum: 181017

Vikt: 172.5kg

Konditionsträning:
Cykel
40 min, 15 km

Nutrition
500g kyckling, 250g pasta, 200g egengjord sås
20g EAA

1680 kcal, 140g protein

Kommentar
Fortfarande extremt ledsen över allt det här med boende, jag hanterar förändring väldigt dåligt och har mått dåligt vid alla tidigare flyttlass, är givetvis än värre nu. Mottagningen har givetvis fortfarande inte hört av sig, men vad kan man förvänta sig. Fick höra från fkassan att det finns en chans till bostadsstöd men vågar knappt få upp hoppet
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 16:50   #5977
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Funderar lite över det här med svårigheter att hantera förändring,det är inget ovanligt bland folk som mår betydligt bättre än dig att ha problem med förändringar,skulle nog vilja säga att en majoritet av folket är mer eller mindre motsträvigt inställda till förändringar omkring sig även om de kanske inte tänker på det som ett problem finns även de som använder förändringar som en ett försök att fly saker de är obekväma med,dock är det svårt att bli bättre på att hantera förändring utan att faktiskt möta förändringar. Nu säger jag inte att du med ett leende som fullständigt klyver din skalle skall starta en episk flyttkarussel kors och tvärs runt jorden,men du är verkligen inte ensam i det hela.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 17:04   #5978
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Vet inte om det är så uppmuntrande men det känns verkligen som jag är i samma situation som dig. Brottas med sjukintyg, bostadsbidrag och vården i skrivande stund. Har också sjukt svårt för förändringar och hade väldigt svårt när jag skulle flytta.

Oavsett hur svårt det är tycker jag du och med stöd från andra ska försöka hitta ett boende som känns hemma och som du verkligen trivs med. Då går det väldigt fort att vänja sig och må bättre då.

Bostadsstöd brukar inte vara några svårigheter att få när man väl krigat sig igenom alla miljoner papper.

Hoppas du får ordentlig hjälp från dina nära och kära och fortsätt med din träning fast det känns jobbigt!

Kämpa!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-19, 13:32   #5979
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Funderar lite över det här med svårigheter att hantera förändring,det är inget ovanligt bland folk som mår betydligt bättre än dig att ha problem med förändringar,skulle nog vilja säga att en majoritet av folket är mer eller mindre motsträvigt inställda till förändringar omkring sig även om de kanske inte tänker på det som ett problem finns även de som använder förändringar som en ett försök att fly saker de är obekväma med,dock är det svårt att bli bättre på att hantera förändring utan att faktiskt möta förändringar. Nu säger jag inte att du med ett leende som fullständigt klyver din skalle skall starta en episk flyttkarussel kors och tvärs runt jorden,men du är verkligen inte ensam i det hela.
Det var ett riktigt bra perspektiv, tack för det!

Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Vet inte om det är så uppmuntrande men det känns verkligen som jag är i samma situation som dig. Brottas med sjukintyg, bostadsbidrag och vården i skrivande stund. Har också sjukt svårt för förändringar och hade väldigt svårt när jag skulle flytta.

Oavsett hur svårt det är tycker jag du och med stöd från andra ska försöka hitta ett boende som känns hemma och som du verkligen trivs med. Då går det väldigt fort att vänja sig och må bättre då.

Bostadsstöd brukar inte vara några svårigheter att få när man väl krigat sig igenom alla miljoner papper.

Hoppas du får ordentlig hjälp från dina nära och kära och fortsätt med din träning fast det känns jobbigt!

Kämpa!
Tack för uppmuntran! Jag ska försöka så gott jag kan. Jag önskar dig verkligen allt gott i din kamp!

Datum: 181018
Vikt: 171,5kg
Nutrition
Freemeal med en god vän och hans partner

cirka 1550 kcal, 70g protein


Kommentar
Mått något bättre överlag idag, fortf inget samtal från mottagningen. Har lyckats städa rummet!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-19, 15:31   #5980
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Datum: 181019
Vikt: 168,8kg

Nutrition
400g vit fisk, 8 ägg, grönsaker, 600g potatis
500g kvarg, frukt och bär

1760 kcal, 185 g protein

Kommentar
Jösses! Äntligen har vattenvikten och även ett par kg till droppat av, känns fantastiskt. Inte vägt så här lite på säkert 2 år.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-19, 18:24   #5981
wesaft
Registered User
 
wesafts avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 3 358
Kul med en sådan respons på vågen.


Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Journal | Blogg
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 18:33   #5982
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Kul med en sådan respons på vågen.


Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Ja visst är det, även om det var en tillfällig extra low

Datum: 181020
Vikt: 171,3

Nutrition
Helgrillad kyckling

1200 kcal, 120g protein

Kommentar
Mått helt OK idag.

Datum: 181021
Vikt: 169.2kg

Nutrition
400g vit fisk, 8 ägg, grönsaker, 300g potatis
500g kvarg, frukt och bär
4 små kanelbullar, 1 glas mjölk

2120 kcal, 200 g protein

Kommentar
Kunde inte stå emot suget idag, men blev ingen större mängd.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-05, 15:48   #5983
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Oj vad länge sen jag skrev här! Ber om ursäkt för detta. Liten update; har varit hos läkaren och dom verkar ta mig på allvar nu, fick även ny medicin men jag avstår den just nu åtminstone. Läkaren ska själv ringa upp chefen för enheten jag borde tillhöra. Jag har nu även gått ner 9,5kg! Känns fantastiskt, 70-80kg kvar bara
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-05, 15:50   #5984
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Tjooo! Här går det framåt. Gött ju!
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-05, 16:28   #5985
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Skönt att höra att vården börjat snurra igen! Helt otroligt att de bara låtit dig hamna mellan stolarna som de gjort, på tiden att de tar dig på allvar! Fint o höra från dig
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)