Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-01-07, 17:33   #6031
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Du är sådan helt galet grym kämpe som har krigat med detta så länge. Jag är mållös.
Tack mannen, det är inte ofta jag kan hålla med om en komplimang men just idag efter att ha gått igenom hela min historia känner jag mig på ett sätt stolt. Jag tror det är (allt för många) som om dom hade gått igenom något liknande detta helt enkelt hade tagit livet av sig. Om än inte de första åren så väl den period när jag mådde som sämst och vården svek en gång på gång på gång på gång.

Jag hoppas bara att jag gjort rätt som stått emot dessa impulser, jag vill bara bli frisk eller åtminstone mycket bättre så jag kan börja leva vad man skulle kunna kalla något slags liv iaf. Fortsätter jag vara såhär sjuk är det tragiskt men ärligt nog helt enkelt inte värt det.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 18:56   #6032
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag har märkt hur mycket bättre man mår när man är bland människor konstant. Jag hade så himla gärna velat bo med folk så man känner närhet och social stimulans, men samtidigt kunna vara ifred när man känner för det. Att sitta i ensamhet med pissigt mående är något av det värsta jag vet. Men nu ska detta inte handla om mig, var bara något jag tänkte på idag.

Jag mår konstant skit och blir inspirerad av en kämpe som du. Det får man att fortsätta orka lite till. Du borde typ intervjuas i tv om din resa. Hoppas verkligen att du fortsätter kämpa, tänk också om du skulle komma igång med regelbunden träning också, det skulle vara intressant att se hur ditt mående skulle förändras. Men förstör att du inte har orken till det nu.

Jättebra kämpat vill jag återigen säga, jag kommer fortsätta följa dina inlägg här i journalen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2019-01-07 klockan 18:57.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 19:25   #6033
wesaft
Registered User
 
wesafts avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 3 358
Jag läser med, bra kämpat!
__________________
Journal | Blogg
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-08, 10:53   #6034
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag har märkt hur mycket bättre man mår när man är bland människor konstant. Jag hade så himla gärna velat bo med folk så man känner närhet och social stimulans, men samtidigt kunna vara ifred när man känner för det. Att sitta i ensamhet med pissigt mående är något av det värsta jag vet. Men nu ska detta inte handla om mig, var bara något jag tänkte på idag.

Jag mår konstant skit och blir inspirerad av en kämpe som du. Det får man att fortsätta orka lite till. Du borde typ intervjuas i tv om din resa. Hoppas verkligen att du fortsätter kämpa, tänk också om du skulle komma igång med regelbunden träning också, det skulle vara intressant att se hur ditt mående skulle förändras. Men förstör att du inte har orken till det nu.

Jättebra kämpat vill jag återigen säga, jag kommer fortsätta följa dina inlägg här i journalen.
Tack så väldigt mycket, ja det är ju lite "lustigt" för min del gällande att vara runt andra, generellt mår jag bättre, något gladare, lite mer positiv, om jag varit med de närmsta vännerna men problemet å andra sidan är att jag blir så oerhört trött av det i flera dagar efteråt. Hoppas kunna börja träna inom 1-2 veckor igen, om än inte i någon större utsträckning så att säga.

Du kommer att bli frisk!

Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Jag läser med, bra kämpat!
Tack man!

Har fått fantastisk feedback efter mitt facebookinlägg, en rad människor som kontaktat mig via privata meddelanden och massa kommentarer. Känns väldigt bra, människor bryr sig!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 12:07   #6035
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
- 15,5kg nu sedan början av november, något ljus iaf på en i övrigt mörk himmel.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 15:57   #6036
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Har i ett par-tre dagar nu växlat mellan att vara jätteledsen och frustrerad till att vara rasande, det växlar på nån sekund fram och tillbaka och har varit nära att slå sönder väggar och grejer. Säkert 5-6 rejäla ångestattacker per dag dessutom. Funderar på att åkta till psykakuten men vet ju hur meningslöst det är.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 13:34   #6037
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Gud vad skönt, lyckades till sist somna igår efter fyra-fem timmar av stirrande i väggen och vaknade och kände mig mer som vanligt än hur senaste veckan varit.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 13:43   #6038
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Läser din journal ofta. Brukar inte skriva nåt för jag brukar inte ha något att tillägga som ingen annan redan har skrivit. Gripande läsning om din resa, det där med minnesförlusten av elchockerna var riktigt läskigt och jag hoppas du inte fått mer komplikationer efter det.

15+ kg är en riktigt "fet" (pun intended) viktnedgång, kämpa på!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 11:41   #6039
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Läser din journal ofta. Brukar inte skriva nåt för jag brukar inte ha något att tillägga som ingen annan redan har skrivit. Gripande läsning om din resa, det där med minnesförlusten av elchockerna var riktigt läskigt och jag hoppas du inte fått mer komplikationer efter det.

15+ kg är en riktigt "fet" (pun intended) viktnedgång, kämpa på!
Tack så mycket för ditt inlägg man! Det är värmande, gillar ordvitsen med.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 12:22   #6040
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
gillar ordvitsen med.
Bra, då vet jag att din hemort som du har under din avatar stämmer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 16:28   #6041
andeem
Registered User
 
andeems avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Gustavsberg
Inlägg: 3 303
Jag håller också koll här med ojämna mellanrum, det känns ju sorgligt att du fortfarande mår så dåligt och jag blir förbannad och frustrerad över att du inte får hjälp. Men blir ändå lättad för varje livstecken. Jag håller på dig och kan inte låta bli att tro att du tar dig upp ur det här.
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 18:42   #6042
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Jag läser också din journal. Mycket stark läsning emellanåt och jag önskar dig all lycka i din kamp.
erks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 19:06   #6043
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
En av de väldigt få journaler jag regelbundet besöker. Heja Anton!
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 20:09   #6044
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av andeem Visa inlägg
Jag håller också koll här med ojämna mellanrum, det känns ju sorgligt att du fortfarande mår så dåligt och jag blir förbannad och frustrerad över att du inte får hjälp. Men blir ändå lättad för varje livstecken. Jag håller på dig och kan inte låta bli att tro att du tar dig upp ur det här.
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
Jag läser också din journal. Mycket stark läsning emellanåt och jag önskar dig all lycka i din kamp.
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
En av de väldigt få journaler jag regelbundet besöker. Heja Anton!
Tackar väldigt mycket för era inlägg! Haft en lite tuffare idag igen men inte allt för farligt. Ska försöka börja träna igen imorgon eller lördag, har varit några veckor nu när det helt enkelt inte varit någon idé att försöka. Får hoppas det går att göra något litet iaf men återstår att se.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 18:49   #6045
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Blev typ matförgiftad igår kväll efter daten, så ingen träning idag men ska försöka imorgon däremot.

Vikten har hållt sig stabil runt 161-162 några dagar nu, så fortsatt cirka -15kg sedan start.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)